Тесты для 2,3,4 классов
план-конспект занятия по английскому языку на тему
Проверка и контроль знаний по пройденным разделам программы...
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
test_dlya_2_3_4_klassov.docx | 51.37 КБ |
Предварительный просмотр:
Тест 3. Любимые блюда
Вариант 1
А 1. Find the odd word. (Найди лишнее слово)
⃝ 1) nut ⃝ 5) corn
⃝ 2) potato ⃝ 6) tomato
⃝ 3) carrot ⃝ 7) clock
⃝ 4) apple ⃝ 8) cabbage
A2. Mark where we can use “some”. (Отметь, где мы можем употребить “some”.)
- honey 5. soup
- ham 6. funny
- fish 7. porridge
- write 8. sing
A 3. Find the sentence that is not interrogative. (Найди предложение, которое не является вопросительным.)
- Has he got a pet
- We can play football well.
- Do you like sweets and cakes.
- Have they got a crocodile.
A 4. Mark the right answer. (Отметь верный ответ.)
Would you like some coffee?
- Yes, I do. 3) Yes, please.
- No, I don’t. 4) No, please.
B 1. Choose the appropriate words. (Выбери подходящие по смыслу слова.)
Jim would like (1) some (2) a lot of bread and cheese and coffee. I think, he is (1) hungry, (2) angry.
C 1. Make the question using the following words. (Составь вопрос, используя следующие слова.)
like\ you\ he\every day\ does\to visit?
Тест 3. Любимые блюда
Вариант 2
А 1. Find the odd word. (Найди лишнее слово)
⃝ 1) corn ⃝ 5) nut
⃝ 2) potato ⃝ 6) tomato
⃝ 3) carrot ⃝ 7) apple
⃝ 4) clock ⃝ 8) cabbage
A 2. Mark where we can use “some”. (Отметь, где мы можем употребить “some”.)
1) sing 5) funny
2) ham 6) porridge
3) write 7) honey
4) soup 8) fish
A 3. Find the sentence that is not interrogative. (Найди предложение, которое не является вопросительным.)
1. Has she got a cat. 3. We can play chees well.
2. Do you like crocodiles 4.Have they got a bike.
A 4. Mark the right answer. ( Отметь верный ответ.)
Would you like some juice?
1)Yes ,I do. 3)No, I don’t.
2) No, please. 4) Yes, please.
B 1. Choose the appropriate words. (Выбери подходящие по смыслу слова.)
Kate would like (1) a lot of (2) some bred and butter and tea. I think, she is (1) angry (2) hungry.
C 1. . Make the question using the following words. (Составь вопрос, используя следующие слова.)
She\ to meet\ does\ you\ at school\ like?
Тест 2. Приём и угощение гостей
Вариант 1
А 1. Find the odd word. (Найди лишнее слово)
- cake 6) butter
- ham 7) milk
- juice 8) apple
- bread 9) egg
- strong 10) sweets
A 2. Find the expression “ Угощайся пожалуйста” ( Найди выражение “ Угощайся пожалуйста”)
- Yes, I do. 3) Yes, please.
- No, thank you. 4) Help yourself, please.
A 3. Make the right word combinations. ( Составь правильные словосочетания.)
- Lazy a. frog
- Strong b. forest
- Dark c. horse
- Green d. cat
A 4. Choose the right sentence.( Выбери правильное предложение)
- You like to ride a bike in the forest.
- We like to plays at home.
- They like to live at school.
- He likes to run and jump in the park.
B 1. Put in the necessary verb. ( Вставь нужный глагол)
I like to… ( play\ meet\ dance\ visit) my friends at school.
C 1. . Make the question using the following words. (Составь вопрос, используя следующие слова.)
like/ you/ juice/ would/ some?
Тест 2. Приём и угощение гостей
Вариант 2
А 1. Find the odd word. ( Найди лишнее слово )
- juice 6) butter
- ham 7) strong
- cake 8)cheese
- bread 9) sweets
- milk 10) egg
A 2. Find the expression “ Угощайся пожалуйста” ( Найди выражение “ Угощайся пожалуйста”)
1)Yes, I do. 3) Help yourself, please.
2) Yes, please. 4) No, thank you.
A 3. Make the right word combinations. ( Составь правильные словосочетания.)
1)lazy a. cat
2)green b. forest
3)dark c. horse
4)strong d. frog
A 4. Choose the right sentence.( Выбери правильное предложение)
- She likes to run and jump in the park.
- We like to plays at home.
- They like to live at school.
- We like to ride a bike in the forest.
B 1. Put in the necessary verb. ( Вставь нужный глагол)
I like to… ( play\ meet\ dance\ visit) my granny on the farm/
C 1. . Make the question using the following words. (Составь вопрос, используя следующие слова.)
like/ cake/ would/ some/ you?
Test 1. Seasons
Version 1
A1. Choose the winter entertainments. (Выбери зимние развлечения.)
- Play hockey
- Play volleyball
- Make a snowman
- Ski
- Toboggan
- Play snowballs
- Swim
- Play badminton
- Dive
- Ride a bike
- Skate
- Run
A 2. Choose the summer entertainments.(Выбери летние развлечения.)
- Ski
- Dive
- Play football
- Ride a bike
- Play hockey
- Make a snowman
- Toboggan
- Skate
- Play volleyball
- Play snowballs
- Run
- Swim
A 3. Choose two adjectives for each season. (Выбери два прилагательных для каждого сезона)
- Cold; 2) cloudy; 3) windy; 4) hot; 5) sunny; 6) snowy; 7) warm; 8) rainy
- Winter________________________________
- Spring_________________________________
- Summer_______________________________
- Autumn________________________________
A 4. Choose the question without any mistakes. (Выбери вопрос, в котором нет ошибок.)
- What’s weather like?
- What is the weather like?
- What is the weather nice ?
- What’s the weather fine?
B 1. Make the sentence using the following words. (Составь предложение, используя следующие слова.)
warm \ like \ because \ I \ spring \ it’s
C1. Put the verb in brackets into the correct form and translate it. (Поставь глагол в скобках в правильную форму и переведи его.)
I (to dive) _______________________next summer.
Test 1. Seasons
Version 2
A1. Choose the winter entertainments. (Выбери зимние развлечения.)
- Toboggan
- Skate
- Swim
- Make a snowman
- Play snowballs
- Dive
- Play volleyball
- Ski
- Ride a bike
- Play badminton
- Play hockey
- Run
A 2. Choose the summer entertainments. (Выбери летние развлечения.)
- Play snowballs
- Dive
- Skate
- Play badminton
- Ski
- Play hockey
- Ride a bike
- Play football
- Toboggan
- Make a snowman
- Run
- Swim
A 3. Choose two adjectives for each season. ( Выбери два прилагательных для каждого сезона.)
- Rainy; 2) warm; 3 ) snowy; 4) sunny; 5) hot; 6) windy; 7) cloudy; 8) cold
- Winter__________________________________
- Spring___________________________________
- Summer_________________________________
- Autumn__________________________________
A 4. Choose the question without any mistakes. ( Выбери вопрос ,в котором нет ошибок.)
- What is the weather nice?
- What’s the weather fine?
- What’s weather like?
- What is the weather like?
B 1. Make the sentence using the following words (Составь предложение, используя следующие слова.)
because\ don’t\ I \ cold| it’s\ like\ winter
C1. Put the verb in brackets into the correct form and translate it. ( Поставь глагол в скобках в правильную форму и переведи его.)
I ( to toboggan) _________________next winter.
Test 2. Speaking about the future
Version 1
A 1. Match the words with the right translation. (Соедини слова с правильным переводом.)
- holidays a) каникулы
- holiday b) праздник
- to have a picnic с) выезжать на пикник
- to fly a kite d) играть в прятки
- to play hide-and-seek е) запускать воздушного змея
A 2. Cross out the wrong word. (Зачеркни неверное слово.)
It is ( hot/warm/snowy/sunny) in summer.
A 3. Put in the necessary verb. (Вставь нужный глагол.)
I… play football in an hour.
- don’t 3) haven’t
- won’t 4) am not
A 4. Find the wrong word-concomitant. (Найди неверное слово-спутник.)
We will have our holidays…
- tomorrow 3) next week
- today 4) next summer
B 1. Make the question using the following words. (Составь вопрос, используя следующие слова.)
come/ next/ to/ year/ will/ Great Britain/ he ?
C 1. Write the verb in brackets in English. ( Напиши глагол в скобках по-английски.)
I think it (будет)_______rainy in October.
Test 2. Speaking about the future
Version 2
A 1. Match the words with the right translation. (Соедини слова с правильным переводом.)
1. holidays a) каникулы
2. holiday b) праздник
3. to have a picnic с) выезжать на пикник
4. to fly a kite d) играть в прятки
5. to play hide-and-seek е) запускать воздушного змея
A 2. Cross out the wrong word. (Зачеркни неверное слово.)
It is ( cold/ snow/ windy/ hot) in winter.
A 3. Put in the necessary verb. (Вставь нужный глагол.)
I… play basketball in an hour.
- am not 3) won’t
- haven’t 4) today
A 4. Find the wrong word-concomitant. (Найди неверное слово-спутник.
We will have our holidays…
- next week 3)next summer
- tomorrow 4) today
B 1. Make the question using the following words. (Составь вопрос, используя следующие слова.)
He/ Russia/will/ come/ next/ to/ year?
C 1. Write the verb in brackets in English. ( Напиши глагол в скобках по-английски.)
I think it (будет) __________sunny in September.
Тест 4. Друзья и хобби.
Вариант 1.
A1. Match the words with the right translation. ( Соедини слова с правильным переводом.)
- girl a. фермер
- bird b. девочка
- farmer с. врач
- doctor d. птица
A2. Put in the pronoun. (Вставь местоимение)
It’s Jack … rabbit is grey.
- he 2) her 3) his 4) my
A3. Choose the verb to ask a question to the sentence. ( Выбери глагол, чтобы задать вопрос к предложению.)
He likes to go to school.
- has 2) do 3) can 4) does
A4. Choose the right pronoun to the words Dick and Mike. (Подбери верное местоимение для слов Dick and Mike.)
Dick and Mike like to play chess together.
- He 2) you 3) they 4) we
B1. Match the word combinations with the right words. ( Соедини словосочетания с верными словами.)
- In a small town a. what
- Big dogs b. when
- In the morning c. where
C1. Write three sentence about your friend. ( Напиши три предложения о своём друге.)
His name is________________________________________________________________
He can ________________________________________________________________________
He likes_______________________________________________________________________
Тест 4. Друзья и хобби.
Вариант 2.
A1. Match the words with the right translation. ( Соедини слова с правильным переводом.)
1) doctor a. фермер
2) farmer b. девочка
3) girl с. врач
4) bird d. птица
A2. Put in the pronoun. (Вставь местоимение)
It’s Jane … rabbit is grey.
1) she 2) her 3) his 4) my
A3. Choose the verb to ask a question to the sentence. ( Выбери глагол, чтобы задать вопрос к предложению.)
She likes to visit friends.
1) do 2) does 3) has 4) can
A4. Choose the right pronoun to the words Mary and Ann. (Подбери верное местоимение для слов Mary and Ann.)
Mary and Ann like to skip together.
1) they 2) you 3) he 4) we
B1. Match the word combinations with the right words. ( Соедини словосочетания с верными словами.)
1) In the morning a. what
2) at school b. when
3) black cats c. where
C1. Write three sentence about your friend. ( Напиши три предложения о своём друге.)
Her name is________________________________________________________________
She can ____________________________________________________________________
She likes___________________________________________________________________
Test 3. Describing your house.
Version 1.
A1. Match the words with the right translation. ( Соедини слова с правильным переводом.)
- kitchen a. кухня
- living room b. спальня
- bedroom с. ванная
- bathroom d. гостиная
А2. Make the correct word combinations. ( Составь правильные словосочетания)
- a carpet a. in the middle of the table
- a lamp b. on the floor
- flowers c. above the table
A3. Put in the necessary verb. ( Вставь нужный глагол.)
He … milk for breakfast next morning.
- can 3) makes
- has 4) will have
A4. Mark the sentence without any mistakes. ( Отметь предложение, в котором нет ошибок.)
- There isn’t books on the shelf.
- Yes, there isn’t.
- There aren’t a dog in the flat.
- No, there aren’t.
B1. Make the sentence using the following words.( Составь предложение, используя следующие слова.)
Go shopping/ large / to/ sometimes/ shop/ I/ the.
C1. Complete the sentence. ( Дополни предложение.)
________ large windows in the living room?
Test 3. Describing your house.
Version 2.
A1. Match the words with the right translation. ( Соедини слова с правильным переводом.)
- door a. кладовая
- living room b. гостиная
- pantry с. кухня
- kitchen d. дверь
А2. Make the correct word combinations. ( Составь правильные словосочетания.)
- flowers a. in the middle of the table
- a carpet b. on the floor
- a lamp c. above the table
A3. Put in the necessary verb. (Вставь нужный глагол.)
He … milk for breakfast next morning.
- makes 3) will have
- can 4) has
A4. Mark the sentence without any mistakes. (Отметь предложение, в котором нет ошибок.)
- Yes, there isn’t.
- There isn’t books on the shelf.
- No, there aren’t.
- There aren’t a dog in the flat.
B1. Make the sentence using the following words.( Составь предложение, используя следующие слова.)
large / go shopping/ sometimes/the/ to/ shop/ I.
C1. Complete the sentence. ( Дополни предложение.)
_________ nice flowers on the shelf?
Тест 5. Дни недели
Вариант 1.
A1. Write the days of week in the right order. ( Запиши дни недели в правильном порядке.)
- Wednesday; 2) Saturday; 3) Sunday; 4) Thursday; 5) Monday; 6) Friday; 7) Tuesday.
A2. Choose the appropriate word. (Выбери подходящее по смыслу слово.)
My dog can eat a lot of…
- Ice cream 3) sweets
- Meat 4) apples
A3. Put in the right verb. (Вставь нужный глагол.)
I can … ice cream in the White Shop.
- drink 3) buy
- play 4) think
A4. Mark the right answer. ( Отметь правильный ответ)
Does Kate like to skip?
- Yes, I do 3) Yes, she do
- Yes, he does 4) No, she doesn’t
B1. Make the question. (Составь вопрос.)
strong/ live/ where/ crocodiles/do?
C1. Write what you do on these days.( Напиши, что ты делаешь в эти дни.)
On Saturday_________________________________
On Monday__________________________________
On Sunday___________________________________
Тест 5. Дни недели
Вариант 1.
A1. Write the days of week in the right order. ( Запиши дни недели в правильном порядке.)
- Saturday; 2) Thursday; 3) Tuesday; 4) Sunday; 5)Wednesday; 6) Monday; 7) Friday.
A2. Choose the appropriate word. (Выбери подходящее по смыслу слово.)
My dog can eat a lot of…
- apples 3) meat
- Ice cream 4) sweets
A3. Put in the right verb. (Вставь нужный глагол.)
I can … ice cream in the White Shop.
- play 3) drink
- think 4) buy
A4. Mark the right answer. ( Отметь правильный ответ)
Does Nick like to skip?
- Yes, he do. 3) Yes, I do
- Yes, he does 4) No, she doesn’t
B1. Make the question. (Составь вопрос.)
Do/ cats/ play/ where/ funny?
C1. Write what you do on these days.( Напиши, что ты делаешь в эти дни.)
On Monday__________________________________
On Saturday_________________________________
On Sunday___________________________________
Test 4. What is there in your room?
Version 1.
A1. Choose the appropriate room for the following things. ( Выбери подходящую комнату для следующих предметов.)
- a desk a. living room
- a wardrobe b. children’s room
- a fireplace c. pantry
- boxes d. bedroom
A2. Match the words with the right translation. ( Соедини слова с правильным переводом.)
- next to a. под
- under b. между
- in the corner с. рядом
- between d . в углу
A3. Mark the sentence with a mistake.( Отметь предложение с ошибкой.)
- Is there a book on the shelf?
- Is there book on the shelf?
- Is there a carpet on the floor?
- Are there trees in the garden?
A4. Choose the correct answer. ( Выбери верный ответ.)
Is there a chair in the room?
- Yes, he is 3) Yes, there is
- No, he isn’t. 4) Yes, it is.
B1. Complete the sentence. (Дополни предложение.)
________ _________ a lot of rooms in their flat.
C1. Make the question. (Составь вопрос.)
Is/ room/ the/ children’s / what/ in/ there?
_____________________________________________________
Test 4. What is there in your room?
Version 2.
A1. Choose the appropriate room for the following things. ( Выбери подходящую комнату для следующих предметов.)
- boxes a. living room
- a fireplace b. pantry
- a desk c. children’s room
- a wardrobe d. bedroom
A2. Match the words with the right translation. ( Соедини слова с правильным переводом.)
- in the corner a.под
- between b. между
- under с. рядом
- next to d. в углу
A3. Mark the sentence with a mistake.( Отметь предложение с ошибкой.)
- Are there trees in the garden?
- Is there a carpet on the floor?
- Is there book on the shelf?
- Is there a book on the shelf?
A4. Choose the correct answer. ( Выбери верный ответ.)
Is there a table in the room?
- No, he isn’t. 3) Yes, he is
- Yes, it is. 4) Yes, there is
B1. Complete the sentence. (Дополни предложение.)
________ _________ a lot of computers at school.
C1. Make the question. (Составь вопрос.)
Is/ room/ the/ children’s / what/ in/ there?
_____________________________________________________
Test 5. Country
Version 1.
A1. Which words are connected with a country? ( Какие слова связаны с деревней?)
- city 5) sheep
- cow 6) flat
- horse 7) field
- capital 8) finger
A2. Find the word with two meanings. ( Найди слово с двумя значениями.)
- Town 3) Country
- City 4) Cow
A3. Choose the appropriate word. ( Выбери подходящее по смыслу слово.)
The houses in the city are very…
- small 3) windy
- angry 4) tall
A4. Mark the correct sentence.( Отметь верное предложение.)
- There are a lot of cow in the country.
- There are a lot of cows in the country.
- There is a lot of cows in the country.
- There are a cow in the country.
B1. Make the sentence using the following words.( Составь предложение, используя следующие слова.)
A lot of/ hills/ there are/ in the/ green/ country/
____________________________________________________________
C1. Complete the sentence. (Дополни предложение.)
There __________ a lot of (овец)____________ in the country.
Test 5. Country
Version 2.
A1. Which words are connected with a country? ( Какие слова связаны с деревней?)
- field 5) flat
- finger 6) cow
- capital 7) horse
- sheep 8) city
A2. Find the word with two meanings. ( Найди слово с двумя значениями.)
- City 3) Cow
- Country 4) Town
A3. Choose the appropriate word. ( Выбери подходящее по смыслу слово.)
The houses in the city are very…
- angry 3) tall
- windy 4) small
A4. Mark the correct sentence.( Отметь верное предложение.)
- There are a cow in the country.
- There is a lot of cows in the country.
- There are a lot of cows in the country.
- There are a lot of cow in the country.
B1. Make the sentence using the following words.( Составь предложение, используя следующие слова.)
A lot of/ hills/ there are/ in the/ green/ country/
____________________________________________
C1. Complete the sentence. (Дополни предложение.)
There __________ a lot of (рыбы)____________ in the rive.
Тест 3. Множественное число,
Построение предложения. (2 класс)
Вариант 1.
А1.Определи слово, в котором « S » читается как { Z }?
- foxes
- cats
- swim
- pens
А2. Найди слово со звуком { ju:}?
- run 3) pupil
- up 4) but
А3.Какое слово переводится как «нет»?
- yes
- he
- go
- no
А4. Какое слово лишнее?
- dog
- red
- cat
- tiger
В1. Составь слово из букв.
7 S X O F E
C1. Составь из слов предложение.
a / take / pencil / red
___________________________________________________________________
Тест 3. Множественное число,
Построение предложения. (2 класс)
Вариант 2.
А1.Определи слово, в котором « S » читается как { Z }?
- swim
- foxes
- pens
- cats
А2. Найди слово со звуком { ju:}?
- but 3) up
- music 4) run
А3.Какое слово переводится как «нет»?
- go
- no
- yes
- he
А4. Какое слово лишнее?
- tiger
- cat
- red
- dog
В1. Составь слово из букв.
6 S X O F E
___________________________________________________________________
C1. Составь из слов предложение.
a / take / pencil / red
___________________________________________________________________
Контрольная работа 1. Алфавит
Вариант 1
___b, ___q, ___g, ___h, ____r
- Впиши недостающие строчные буквы.
F___, N____, D___, E___, J_____
- Подчеркни гласные буквы.
x a z o b y q u g r e h i
- Расставь буквы в алфавитном порядке.
V S A L Z P Y M W T
- Обведи лишнюю букву.
k b z r h q y g t x c
Контрольная работа 1. Алфавит
Вариант 2
1. Впиши недостающие заглавные буквы.
___h, ___r, ___q, ___b, ____g
2. Впиши недостающие строчные буквы.
E___, F____, J___, N___, D____
3. Подчеркни гласные буквы.
x i z e b o q y u g r a h
4. Расставь буквы в алфавитном порядке.
S L P M T W Y Z A V
________________________________________________________
5. Обведи лишнюю букву.
z k b y g h r c x g t
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Тесты для учащихся 9-х классов, обучающихся по УМК "Enjoy English" 9 класс, автор М. З. Биболетова, Е. Е. Бабушис, раздел 3 - "Конфликты".
Пояснительная записка к контрольно-измерительным материалам для проверки качества знаний по английскому языку для учащихся 9 класса, обучающихся по УМК “Enjoy English”, издательство «Титул» - 20...
Тест по немецкому языку 5 класс: 1 год обучения(Google - тест)
Google-тест предназначен для учащихся, начинающих изучать немецкий язык. Ссылка на тест https://docs.google.com/forms/d/1LCad9-FI_fDXs0V_3qO8X3Sxg26WYlcnYi03l6mtPvQ/viewform . После выполнен...
Тест для слабоуспевающих учеников 8 класса, УМК "Английский язык, 8 класс, Афанасьева О.В., Михеева И.В."
Тест предназначен для слабоуспевающих учеников и направлен на отработку пройденного лексического и грамматического материала раздела 2....
Тесты по биологии к урокам "Класс Птицы" , "Класс Млекопитающие".
Тесты содержат задания с выбором одного правильного ответа , задания на соответствии. Задания соответствуют программным требованиям. Материал можно...
Тест по повести А.С.Пушкина "Капитанская дочка",тест по лирике поэтов ХХ века о Великой Отечественной войне и итоговый тест по курсу литературы 8 класса.
Тесты рекомендуются как итоговый контроль....
Тест по немецкому языку (5 класс) на тему: Лексико-грамматический тест по теме "Freizeit"
Тест по немецкому языку (5 класс) на тему: Лексико-грамматический тест по теме "Freizeit"...
Тест по иностранному языку (2 класс) на тему: тест вспомогательный do/does
Тест на вспомогательный глагол do/does Скачать:...