План-конспект урока английского языка в 5 классе "My school", УМК "English-4", Кузовлев В.П.
план-конспект урока по английскому языку на тему

Авзалова Миляуша Ильдаровна

Урок обобщения и систематизации лексико-грамматических  знаний по теме "My school", с отработкой лекики: “Time”, “Subjects”, “Days of the week”, “School”. Урок сопровождается коасочной презентацией.

Скачать:


Предварительный просмотр:

План-конспект открытого урока

Класс: 4а

Тема: «My school»

Цель урока: обобщение и систематизация лексико-грамматических  знаний по теме «My school».

Задачи:

  1. Повторение и обобщение лексического материала по темам “Time”, “Subjects”, “Days of the week”, “School”; совершенствование навыков говорения, диалогической речи, аудирования, письма.
  2. Развитие способностей к соотнесению; развитие языковой догадки по аналогии с родным языком; развитие способности к логическому изложению; развитие памяти и внимания.
  3. Формирование познавательных  и коммуникативных потребностей; формирование положительной мотивации к учению; воспитание командного духа и чувства взаимовыручки.

Тип урока: обобщения и систематизации знаний.

Методы и приёмы: наглядные (демонстрация, показ),  словесные (беседа, обсуждение, поощрение), упражнение, повторение, частично-поисковый метод.

Оборудование: интерактивная доска, проектор, презентация, УМК Кузовлева В.П. «English 4», цветные карточки для самооценки, задания на соотнесение, шаблон диалога, творческие работы учащихся, карты-шаблоны для заполнения расписания, портфеля, классной комнаты, фломастеры,

Время проведения: 10.00 – 10.45

Этапы

урока

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

I Организация

начала урока

  1. приветствие

 

  1. подготовка к      речевой деятельности

  1. постановка целей урока

II Обобщение и

систематизация знаний

  1. “Days of the week” Дни недели

  1. “Subjects”

Предметы

  1. “Match the subjects.”

Соотнеси предметы с описанием

  1. “Time”

       Время

  1. Listening

Аудирование

e) Физминутка

III. Групповая работа над единым проектом.

IV. Домашнее задание и инструктаж выполнения.

 Home task

V. Подведение итогов, оценивание,

самооценка.

Good morning, children! I am glad to see you! How are you today?

Ask each other “How are you?”

By the way, what date is it today?

What day of the week is it today?

What time is it now?

Look at the board, please. What is it?

(слайд 1) You’re right. What’s the number of our school?

Very good, so the theme of our lesson is “My school”. Do you like to go to school?

Today we’re going to revise the material of the 4th Unit “I like my school!”, we’ll revise our previous material: days of the week, subjects, time, grammar rules, etc.

Do you remember the days of the week?

What are they?

What is your favorite day of the week?

(слайд 2)

What subjects do you have on Monday?

(слайд 2)

1. Remind me all subjects you know.

2. What is your favourite subject?

3. Think and write down the best  timetable for one day. Open your notebooks and write down the date and “Class work”.

Description of the subject

School subjects

We sing funny songs.

Art

Figures and mathematical problems.

Information Technologies

Learning words, grammar rules, reading, translating.

Music

We read about nature, animals and plants.

Literature

We run and jump in the Gym.

Tatar

We read stories, poems.

Maths

Gulnas Raisovna is the teacher of this subject.

English

You draw pictures with  paints, a brush and an eraser.

Natural history

Computers.

P E

(слайд 4) 

Let's revise “Time” theme.

(слайд 6) Повторение особенностей проговаривания времени.

- схематично

- на примерах

You’ve worked hard. It’s time to change the task. Open your Activity books on page 41, find ex.1 (1). 

Прослушайте текст о любимых предметах Джессики, обведите правильное время её расписания.

  • line 15 – the task
  • line 16 – the text

What time does she have English on Monday?

Образец ответа (слайд 8):

Jessica has English at a quarter to nine on Monday.

Jessica has Music at … on Tuesday.

Let’s have a rest. Stand up, everybody.

Up and down, up and down,

Which is the way to London town?

Where? Where?

Up in the air.

Close your eyes,

And you are there!

You are divided into 4 groups. I’ll give the task for each group.

Group 1 - you should fill in your timetable.

Group 2 - you should fill in your schoolbag.

Group 3 - you should fill in your classroom.

Group 4 – make up your school day.

In five minutes two pupils of each group will go out to the board and tell your task.

Каждой группе дается шаблон: расписания,  заполнения портфеля, классного кабинета, распорядка дня.

Учащиеся заполняют шаблоны в группах.  Затем выходят со своим результатом к доске и рассказывают.

Результат – полная картина школьной жизни.

Оцените свою работу карточками:

- розовый – отлично

- жёлтый  – хорошо

 - оранжевый  – удовлетворительно

AB p.42-43  ex. 2,3 (разгадать кроссворд, подставить предлоги, с переводом)

So our lesson is coming to its end. What have we done today?

Чем мы сегодня занимались?

We have discussed your school subjects, timetable, time, school things.

Look at the board. You study at the excellent school! And you have done all exercises very well. Thank you for your work and listen to your marks. Ребята вы получили оценки за вашу работу, а как вы в целом оцените наш урок сегодня? Какую оценку поставили бы вы себе?

 Выберите карточку с оценкой и поднимите.

Good morning, teacher!

I’m fine, brilliant, cool, etc.

P1 - How are you?

P2 - I’m OK.

Today is the 6th of March.

Today is Thursday.

It’s 10 o’clock.

 

School/my school/our school

One hundred nineteen - 119

Yes, I do. /No, I don’t.

Monday, Sunday, Tuesday, Wednesday, Thursday,  Saturday …

My favorite day of the week is …

We have … on Monday.

Maths, Russian, Tatar, English, PE, Art, Leterature, etc.

My favourite subject is ..

(слайд 3) Записывают дату и заполняют расписание на один день (любимые предметы).

Description of the subject

School subjects

We sing funny songs.

Music

Figures and mathematical problems.

Maths

Learning words, grammar rules, reading, translating.

English

We read about nature, animals and plants.

Natural history

We run and jump in the Gym

P E

We read stories, poems.

Literature

Gulnas Raisovna is the teacher of this subject

Tatar

You draw pictures with  paints, a brush and an eraser

Art

Computers.

Information Technologies

(слайд 5) – правильные ответы.

- It’s four o’clock.

- It’s a quarter to four.

- It’s ten past four.

- It’s half past three.

Correct answers:

English:  8.45, 8.45, 8.45

Music: 10.50, 9.40

Maths: 9.40, 9.40, 9.40, 9.40

Art: 14.05

Jessica has English at a quarter to nine on Monday.

She has English at a quarter to nine on Wednesday.

She has Music at ten to eleven on Tuesday.

She has Music at twenty to ten on Wednesday.

Up and down, up and down,

Which is the way to London town?

Where? Where?

Up in the air.

Close your eyes,

And you are there!

(сопровождается движениями)

(слайд 9)

Группа 1 – заполняет шаблон – расписания. (We have Maths, Russian, Tatar, Music on Monday.)

Группа 2 – наполняет школьный портфель. (I have textbooks, notebooks, pens, etc. in my schoolbag.)

Группа 3 –  оснащает классную комнату, может дополнить рисунками. (There is a board, teacher’s desk, chairs in our classroom)

Группа 4 – составляет режим дня.

(We go to school at half past seven.)

Pink – excellent

Yellow – good

Orange – 50/50

Записи в дневниках

AB p.42-43  ex. 2,3

We have read, written, presented our woks, etc.

Оценивают себя сами.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

MY SCHOOL

Слайд 2

Days of the week Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday My favourite day of the week is ... I have ... on Monday.

Слайд 3

What are your favorite subjects ? Think and write down the best timetable for one day: TIMETABLE FOR THE LOVELY SCHOOLDAY 1. 2. 3. 4. 5. 6. My favorite subjects are ...

Слайд 4

MATCH THE SCHOOL SUBJECTS AND THE THINGS STUDIED IN THEM We sing funny songs. Figures and mathematical problems. Learning words, grammar rules, reading, translating. We read about nature, plants and animals. You run and jump in the Gym. We read stories and poems. Gulnas Raisovna is the teacher of this subject. You draw pictures with paints and brushes. Computers. Art Information Technology Music Literature Tatar Maths English Natural history PE

Слайд 5

MATCH THE SCHOOL SUBJECTS AND THE THINGS STUDIED IN THEM We sing funny songs. Figures and mathematical problems. Learning words, grammar rules, reading, translating. We read about nature, plants and animals. You run and jump in the Gym. We read stories and poems. Gulnas Raisovna is the teacher of this subject. You draw pictures with paints and brushes. Computers. Music Maths English Natural history PE Literature Tatar Art Information Technology

Слайд 6

Time past to

Слайд 7

Make up the dialogue A: - Excuse me! B: - Yes. A: - What time is it now? B: - Let me see. It’s … A: - Oh, thank you. B: - You’re welcome.

Слайд 8

Listening AB p.4 1 ex. 1(1) Lessons Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday English 8:45/8:15 8:45/9:15 8:45/8:45 Music 10:50/10:15 9:40/10:20 Maths 9:40/10:20 9:40/9:20 10:40/9:40 9:40/9:20 Art 13:55/14:05 Jessica has English at a quarter to nine on Monday .

Слайд 9

To fill in the timetable To fill in the classroom To fill in the schoolbag To write the school day

Слайд 10

HOMEWORK AB p.42-4 3 ex.2,3 ( разгадать кроссворд, подставить предлоги, с переводом)

Слайд 11

You are great! Thank you for your work !


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект комбинированного урока английского языка в 7 классеТема: “Do you have an example to follow? The first cosmonaut.” “У тебя есть пример для подражания? Первый космонавт.”

Урок посвящен году Космонавтики в России. Дети занкомятся с новыми лексическими единицами, работают  в парах, тренируются в использовании грамматического материала в речи, при этом урок тесно свя...

План-конспект 64 урока английского языка в 9 классе по УМК Биболетовой М.З.

Тема: «Советы для решения конфликта»Цели: развитие навыков аудирования с целью извлечения основной информации;активизация грамматических и лексических навыков;формирование навыков чтения и навык...

План-конспект интегрированного урока «Английский язык+физика»

Данный материал содержит технологическую карту, аудиозапись, дидактические материалы к уроку....

План-конспект интегрированного урока английского языка и обществознания в 9 классе на тему: "Правовая ответственность"

Интегрированный урок английского языка и обществознания в 9 классе на тему: "Правовая ответственность" ставит своей целью на основе имеющихся у учащихся знаний расширить понятие «право»; сформир...

План-конспект проблемного урока английского языка в 9-м классе "My future profession"

План-конспект проблемного урока английского языка в 9-м классе "Моя будущая профессия"...

План-конспект открытого урока английского языка в 5 классе по учебнику Spotlight-5 Тема урока - “Going shopping”.

План-конспект открытого урока английского языка в 5 классе по учебнику Spotlight-5 Тема урока -  “Going shopping”....

Интегрированные уроки. План – конспект интегрированного урока английского языка и ОБЖ в 10 классе.

Идея интегрированных уроков возникла из сопричастности некоторых школьных дисциплин друг другу. Задача современной педагогики – соединить в восприятии ребенка основные знания по каждому предмету в шир...