Сценарий конкурса "Что? Где? Когда?", посвящённого Рождеству и Новому году в англоязычных странах
материал по английскому языку (10 класс) на тему

Конкурс проведён на муниципальном уровне среди учащихся 9-11 классов с участием команд 4 школ. 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon stsenariy_chto-gde-kogda_20.12.12.doc94.5 КБ

Предварительный просмотр:

Положение о районной интеллектуально-познавательной игре

по английскому языку «Что? Где? Когда?», посвящённой Рождеству и рождественским  традициям в англоговорящих странах,

среди учащихся 7 – 8 классов,

Настоящее положение определяет цели и задачи районной игры по английскому языку (далее – игра), порядок её подготовки и проведения, подведение итогов и награждение победителей и призёров.

  1. Цели и задачи игры

1.1. Игра посвящена приобщению школьников, изучающих английский язык, к культуре, традициям и обычаям англоговорящих стран.

1.2. Цель настоящего мероприятия – развитие межкультурной коммуникативной  компетенции и содействие формированию ключевых компетентностей.

1.3. Задачи:

 воспитание лингвострановедческой компетенции школьников путём ознакомления со страноведческим материалом англоязычных стран;

 формирование информационной, социальной, коммуникативной компетентностей учащихся;

 воспитание интереса к английскому языку, культуре и истории;

 воспитание толерантности, осознания своего места в современном обществе, умения сопоставлять и сравнивать родную культуру с английской;

 содействие развитию творческого потенциала школьников

  1. Участники Игры
  1. В конкурсе принимает участие команда школы, состоящая из 6 учащихся.
  2. Школа может представить только 1 команду.
  3. В команду могут быть включены учащиеся 7 – 8 классов.
  1. Порядок, место, сроки проведения.
  1. Игра проводится на районном уровне.
  2. Игра проводится 20 декабря в 14.30 в МКОУ СОШ с УИОП д.Стулово
  3. Учителя английского языка, задействованные в подготовке конкурсных заданий: Кудяшева Г.Д. (МКОУ СОШ с УИОП д.Стулово), Некрасова Е.Н. (МКОУ СОШ с УИОП д.Стулово), Носова Л.В. (МКОУ СОШ с.Ильинского), Краснящих С.В.( МКОУ СОШ д.Шихово).
  4. Ведущие  конкурса Некрасова Е.Н., Кудяшева Г.Д.
  1. Содержание Игры

4.1. Игра посвящена празднованию Рождества и рождественским  обычаям и традициям в англоязычных странах,

  1.  Задания для участников Игры готовятся по следующим вопросам:

 Рождество в Великобритании, Америке, Австралии

 Символы Рождества

 Рождественские песни, стихи, загадки, сказки

 Рождественские блюда

  1.  Каждой команде необходимо подготовить оригинальное  представление команды – презентацию в программе Microsoft Power Point (2 минуты) на английском языке.
  1. Жюри Игры

5.1. Состав жюри: Самойлова Ю.А. (методист МКУ РМК), Ардышева Е.А. (учитель английского языка МКОУ СОШ д.Денисовы), Касимова Э.Р. (МКОУ СОШ с.Карино)

6. Награждение

6.1. Награждение проводится среди команд. Победители и призёры награждаются грамотами управления образования администрации Слободского района.

6.2. Учителям, подготовившим победителей и призёров Игры, объявляется благодарность управления образования администрации Слободского района.

20.12.12.

Сценарий  районной интеллектуально-познавательной игры по английскому языку

«Что? Где? Когда?», посвящённой Рождеству и рождественским  традициям

в англоязычных странах, среди учащихся 7 – 8 классов

Игра посвящена приобщению школьников, изучающих английский язык, к культуре, традициям и обычаям англоязычных стран.

Цель настоящего мероприятия – развитие межкультурной коммуникативной  компетенции и содействие формированию ключевых компетентностей.

Задачи:

 воспитание лингвострановедческой компетенции школьников путём ознакомления со страноведческим материалом англоязычных стран;

 формирование информационной, социальной, коммуникативной компетентностей учащихся;

 воспитание интереса к английскому языку, культуре и истории;

 воспитание толерантности, осознания своего места в современном обществе, умения сопоставлять и сравнивать родную культуру с английской;

 содействие развитию творческого потенциала школьников

Игра посвящена празднованию Рождества и рождественским  обычаям и традициям в англоязычных странах,

 Задания для участников Игры готовятся по следующим вопросам:

 Рождество в Великобритании, Америке, Австралии

 Символы Рождества

 Рождественские песни, стихи, загадки, сказки

 Рождественские блюда

Каждой команде необходимо подготовить оригинальное  представление команды – презентацию в программе Microsoft Power Point (2 минуты) на английском языке.

  • Good afternoon, children! We are  glad to see you at our game “What? Where? When? devoted to Christmas and Christmas customs in English-speaking countries: the UK, the USA, Canada and Australia. There are 4 teams in our competition: from Vakhrushi, from Stulovo, from Ilyinskoye and from Bobino.

Do you like Christmas? Let’s sing the song “We wish you a Merry Christmas”

Let me introduce our judge: Y.A.Samoylova, A.P.Plusnina, E.A.Ardyshewa

First of all we’ll watch presentations about each team.

Каждая команда представляет оригинальную презентацию своей команды.

  1. Now you must guess the meaning of some words and complete sentences with them.

Презентация, 1 задание «Слова»: (3 points)

 Gift

 Reindeers

 Sweets

 Evergreen trees

 Sleigh

 Toy soldier

 Ornaments

 To sing carols

 To slide down the hole in the fireplace

 Christmas tree

 Fireplace

 Colored lights

  1. Now each team will take out from the magic box a piece of paper with a Christmas word. Your task is to translate it into Russian, the (5 points)

Ребята вытаскивают бумажки и переводят на русский. Все слова связаны со словом Рождество.

Words: Christmas card, Christmas carols, Christmas presents, Christmas Eve,

             Christmas lights, Christmas toys, Christmas pie, Christmas pudding,

             Roast turkey, Snowman, religious holiday, Queen’s Christmas speech,

 Snowflakes, tinsels, the reindeer Rudolph, to decorate the fur-tree=

- Now make words from the letters. Из букв ребята составляют слово:

 TREE- RETE, CARD – ACDR, SANTA – TASNA, STAR- ARTS

 DECEMBER - EEDERCBM, PUDDING – GDPUNID, STOCKING- CKSOTGNI, SNOWMAN- MSNAONW

  1. Can you answer 10 questions about Christmas? (5 points – per 0,5 for each answer)

1. What is Christmas Day?

A. Santa Claus Day         B. the birthday of Jesus Christ      C. winter holiday

2. Where does Santa Claus live?

     A. in America            B. in Sweden             C. in Finland      D. in Denmark

3. Where does the tradition to decorate a fur-tree with toys come from?

A. from Norway     B. from Russia   C. from Germany   D. from Great Britain

4. What country does send the Christmas tree for Londoners?

    A. Norway          B. the USA          C. Canada            D. Sweden

5. How many reindeers does Santa have?

    A.8         B.7          C. 5          D.3

6. Where do children put their stockings on Christmas Eve?

   A. under the Christmas tree    B. in the bed   C. on the fireplace   D. near the door

7. What can bad children get  in their stockings?(In Great Britain)

    A. a letter          B. a piece of coal            C. nothing         D. a little present

8.  Who are the main helpers of Santa Claus?

    A. reindeers        B. trolls          C .angels           D. elves

9. When is Christmas  celebrated in Europe and in America?

    A. 25.12            B. 24.12               C. 23.12                  D. 26.12

10. When is Boxing Day?

    A.25.12    B. 24.12   C.26.12   D.23.12

5)  Do you know Christmas songs?  Let’s sing the song “We wish you a Merry Christmas”, then you must guess American Christmas songs. (2 points)

Презентация, 2 задание “Christmas songs. Командам предлагается на листках названия песен + лишние 3 названия. Песни только слушают.

Написать на доске

- Silent Night (Joan Baes)

- Coming Home for Christmas

(Peabo Bryson and Roberta Flack) –

- Carol of the Bells

 - Santa Claus is coming to Town

- The Waltz of the Flowers from P.I.Tchaikovsky’s “The Nutcracker”

- Frosty the Snowman

- It’s the most wonderful time of the year (Johnny Mathis

- Must be Santa

Запас - Jingle Bells,   We wish you a Merry Christmas,  Welcome Santa Claus

  1. Let’s play a jolly Christmas game “Find Santa’s reindeer”. Yesterday Santa had a jolly party and his reindeers left the home and went for a walk. Find them (8 reindeers) and bring back. But you must make a sentence about Christmas. (5 points)

Choose 2 members. You have 2-4 minutes for search.

1st team – blue cards, 2d team – yellow cards, 3d team – orange card, 4th team – pink cards

Blue – Roast turkey is a traditional food for Christmas.

Yellow  - On Christmas Eve children hang stockings on fireplace.

Orange – Before Christmas people buy different presents for relatives.

Pink – Christmas tree is decorated with lights, toys, tinsels.

  1. Let’s guess crossword about Christmas. You have 5 minutes. (per 0,5  each answer)
  2. Let’s play the game “What is there in Santa’s bag?”

You’ll get a bag with 7 interesting Christmas things. Guess them!

  1. Colored ball, sweet, tinsel, star, candle, stocking, cookie (7)
  2. Tinsel, chocolate, Santa Claus, gift, snowflake, candle, reindeer (7)
  3. Colored ball, sweet, greeting card, tinsel, star, gift, candle
  4. Box(gift), chocolate, snowflake, tinsel, candle, greeting card, toy.
  1. Listening comprehension
  2. Game “The gift – wrap”. Нужна обёрточная бумага, коробка и лента для завязывания. Даётся 1 минута.

Our game is over. The judge tells us the results.

Жюри подводит итоги игры.


10.12.13.

Сценарий  районной интеллектуально-познавательной игры по английскому языку

«Что? Где? Когда?», посвящённой Рождеству и рождественским  традициям

в англоязычных странах, среди учащихся 7 – 8 классов

Игра посвящена приобщению школьников, изучающих английский язык, к культуре, традициям и обычаям англоязычных стран.

Цель настоящего мероприятия – развитие межкультурной коммуникативной  компетенции и содействие формированию ключевых компетентностей.

Задачи:

 воспитание лингвострановедческой компетенции школьников путём ознакомления со страноведческим материалом англоязычных стран;

 формирование информационной, социальной, коммуникативной компетентностей учащихся;

 воспитание интереса к английскому языку, культуре и истории;

 воспитание толерантности, осознания своего места в современном обществе, умения сопоставлять и сравнивать родную культуру с английской;

 содействие развитию творческого потенциала школьников

Игра посвящена празднованию Рождества и рождественским  обычаям и традициям в англоязычных странах,

 Задания для участников Игры готовятся по следующим вопросам:

 Рождество в Великобритании, Америке, Австралии

 Символы Рождества

 Рождественские песни, стихи, загадки, сказки

 Рождественские блюда

Каждой команде необходимо подготовить оригинальное  представление команды – презентацию в программе Microsoft Power Point (2 минуты) на английском языке.

  • Good afternoon, children! We are glad to see you at our game “What? Where? When? devoted to Christmas and Christmas customs in English-speaking countries: the UK, the USA, Canada and Australia.

Do you like Christmas? Let’s sing the song “We wish you a Merry Christmas”

Let me introduce our judge: A.P.Plusnina, G.F.Polushkina

There are 2 teams in our competition.

First of all we’ll watch presentations of each team.

          1)Каждая команда представляет оригинальную презентацию своей команды.

 2) Now you must guess the meaning of some words and complete sentences with them.

Презентация:  1 задание «Слова»:

1 команда

2 команда

 Gift

 Ornaments

 Reindeer

 To sing carols

 Sweets

 To slide down the hole in the fireplace

 Evergreen trees

 Christmas tree

 Sleigh

 Fireplace

 Toy soldier

 Colored lights

         3) Each team will take out a piece of paper from the magic box.  Your task is to translate the words into Russian.  (5 points)

Ребята вытаскивают бумажки и переводят на русский. Все слова связаны со словом Рождество.

Words: Christmas card, Christmas carols, Snowman, Christmas Eve, Snowflakes, to decorate a fur-tree, Queen’s Christmas speech, Christmas lights, Christmas toys, Christmas pie, Christmas pudding, tinsels, reindeer Rudolph, Roast turkey,    

           4) Make words from the letters. Из букв ребята составляют слово:

 TREE- RETE, CARD – ACDR, SANTA – TASNA, STAR- ARTS, CANDLE- DLCAEN, NUTCRACKER – CNURERTACK, DECEMBER - EEDERCBM, PUDDING – GDPUNID, STOCKING- CKSOTGNI, SNOWMAN- MSNAONW

  1. Can you answer 10 questions about Christmas? (5 points – per 0,5 for each answer)

1. What is Christmas Day?

A. Santa Claus Day         B. the birthday of Jesus Christ      C. winter holiday

2. Where does Santa Claus live?

     A. in America            B. in Sweden             C. in Finland      D. in Denmark

3. Where does the tradition to decorate a fir-tree with toys come from?

A. from Norway     B. from Russia   C. from Germany   D. from Great Britain

4. What country does send the Christmas tree for Londoners?

    A. Norway          B. the USA          C. Canada            D. Sweden

5. How many reindeers does Santa have?

    A.8         B.7          C. 5          D.3

6. Where do children put their stockings on Christmas Eve?

   A. under the Christmas tree    B. in the bed   C. on the fireplace   D. near the door

7. What can bad children get  in their stockings?(In Great Britain)

    A. a letter          B. a piece of coal            C. nothing         D. a little present

8.  Who are the main helpers of Santa Claus?

    A. reindeers        B. trolls          C .angels           D. elves

9. When is Christmas  celebrated in Europe and in America?

    A. 25.12            B. 24.12               C. 23.12                  D. 26.12

10. When is Boxing Day?

    A.25.12    B. 24.12   C.26.12   D.23.12

6)  Do you know Christmas songs?  Guess American Christmas songs.

Написать на доске

Ring Christmas Bells, Tropical Christmas, Frosty the Snowman, December song, Silent night, Must be Santa, Holly jolly Christmas, The Waltz of the flowers (Nutcracker), Christmas time again, Christmas is in my heart, Last Christmas, All I want for Christmas, Christmas is all around, Christmas memories, Driving home for Christmas, When Christmas comes to town

1 команда

2 команда

1. Holly jolly Christmas

1. Frosty the Snowman

2. Christmas is all around

2. Driving home for Christmas

3. Last Christmas

3. Christmas memories

4. Silent night

4. The Waltz of the flowers (Nutcracker

5. Must be Santa

5. All I want for Christmas

6. Ring Christmas Bells

6. Tropical Christmas

7) Let’s play a jolly Christmas game “Find Santa’s reindeer”. Yesterday Santa had a jolly party and his reindeers left the home and went for a walk. Find them (8 reindeers) and bring back. But you must complete 2 sentences about Christmas. (5 points)

Choose 2 members. You have 2-4 minutes for search.

1st team – orange cards + green cards,    2d team – yellow card + blue cards

Green - On Christmas Eve children hang stockings on fireplace.

Orange – For Christmas lunch people eat turkey, pudding, vegetables.

Yellow – Before Christmas people buy different presents for relatives.

Blue – Christmas tree is decorated with lights, toys, tinsels.

 8) Let’s guess crossword about Christmas. You have 3 minutes.

       9) Let’s play the game “What is there in Santa’s bag?”

You’ll get a bag with  interesting Christmas things. Guess them!

1st BAG – sweet, snowflake, star, tinsel, sleigh, Christmas card, Christmas wreath, box, towel, candle, cracker (11 things)

2d BAG – colored ball, Santa Claus, reindeer, calendar, bell, coloured lights, Santa’s cap, gift, chocolate, stocking,  Nutcracker (Christmas wreath)  11 things

      10) Game “The gift – wrap”. Нужна обёрточная бумага, коробка и лента для завязывания. Даётся 1 минута. 2 человека держат 1 руку на плесе (спине) друг друга, а свободной рукой завязывают 1 подарок.

Our game is over. The judge tells us the results.  Жюри подводит итоги игры.


1. What is Christmas Day?

A. Santa Claus Day         B. the birthday of Jesus Christ      C. winter holiday

2. Where does Santa Claus live?

     A. in America            B. in Sweden             C. in Finland      D. in Denmark

3. Where does the tradition to decorate a fir-tree with toys come from?

A. from Norway     B. from Russia   C. from Germany   D. from Great Britain

4. What country does send the Christmas tree for Londoners?

    A. Norway          B. the USA          C. Canada            D. Sweden

5. How many reindeers does Santa have?

    A.8         B.7          C. 5          D.3

6. Where do children put their stockings on Christmas Eve?

   A. under the Christmas tree    B. in the bed   C. on the fireplace   D. near the door

7. What can bad children get  in their stockings?(In Great Britain)

    A. a letter          B. a piece of coal            C. nothing         D. a little present

8.  Who are the main helpers of Santa Claus?

    A. reindeers        B. trolls          C .angels           D. elves

9. When is Christmas  celebrated in Europe and in America?

    A. 25.12            B. 24.12               C. 23.12                  D. 26.12

10. When is Boxing Day?

    A.25.12    B. 24.12   C.26.12   D.23.12

1. What is Christmas Day?

A. Santa Claus Day         B. the birthday of Jesus Christ      C. winter holiday

2. Where does Santa Claus live?

     A. in America            B. in Sweden             C. in Finland      D. in Denmark

3. Where does the tradition to decorate a fir-tree with toys come from?

A. from Norway     B. from Russia   C. from Germany   D. from Great Britain

4. What country does send the Christmas tree for Londoners?

    A. Norway          B. the USA          C. Canada            D. Sweden

5. How many reindeers does Santa have?

    A.8         B.7          C. 5          D.3

6. Where do children put their stockings on Christmas Eve?

   A. under the Christmas tree    B. in the bed   C. on the fireplace   D. near the door

7. What can bad children get  in their stockings?(In Great Britain)

    A. a letter          B. a piece of coal            C. nothing         D. a little present

8.  Who are the main helpers of Santa Claus?

    A. reindeers        B. trolls          C .angels           D. elves

9. When is Christmas  celebrated in Europe and in America?

    A. 25.12            B. 24.12               C. 23.12                  D. 26.12

10. When is Boxing Day?

    A.25.12    B. 24.12   C.26.12   D.23.12


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

«История появления праздников Рождества и Нового года в Британии и России»

Мы все любим праздники, ведь праздники — это часть культуры любой страны. Каждая нация богата своими традициями и обычаями. Занимаясь с одноклассниками на факультативе и знакомясь с праздниками Британ...

Интегрированный урок "Национальные традиции празднования Рождества и Нового года в России и Великобритании"

Интегрированный урок по английскому языку и литературе. Тема урока позволяет расширить и углубить представления учащихся о национальных традициях и обычаях страны изучаемого языка и России.  Соав...

Празднование Рождества и Нового года в разных странах

Внеклассное мероприятие расширяет кругозор учащихся, знакомит с традициями, с  наличием праздничных блюд, сплачивает коллектив....

Поздравления с Рождеством и Новым годом на немецком

Поздравления с Рождеством и Новым годом на немецком...

Оформление кабинета английского языка к Рождеству и Новому году.

Мы все ждем Новый год с нетерпением и радостью, возлагая на него большие надежды. Мы верим, что Новый год не просто праздник, а праздник волшебный и загадочный . Верим, что только в этот день и, конеч...

Открытый урок Тема: «Празднование Рождества и Нового года в Англии». 6 класс

Знакомство учащихся с лексикой по теме: «Подготовка к празднованию Рождества» и обеспечение её первичной отработки в серии языковых и речевых упражнений....

«Поле чудес: особенности празднования Рождества и Нового года в англоязычных странах», внеклассное мероприятие

Данное мероприятие направлено на развитие социо–культурной компетенции обучающихся посредством ознакомления с традициями Великобритании и России на примере празднования Рождества и Нового года....