День Благодарения в США: история и традиции.
план-конспект урока по английскому языку на тему

Ческидова Ольга Сергеевна

Урок с применением технологии развития критического мышления.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл urok_den_blagodareniya_v_ssha.docx39.69 КБ

Предварительный просмотр:

Автор: Ческидова О.С.

Тема урока: День Благодарения в США: история и традиции.

Цель урока: повышение творческой активности учащихся путем использования новых педагогических технологий в обучении.

Задачи урока: 
1.
Учебный аспект: систематизировать знания учащихся о праздниках России и стран изучаемого языка, обучить новым приёмам учебной деятельности.                                                                                                                                                                                                                                             2. Социокультурный аспект: актуализировать  знания об истории страны изучаемого языка (о Дне Благодарения, о  жизни первых поселенцев).
3.
Развивающий аспект: развивать критического мышления, внимания, памяти.

4. Воспитательный аспект: поддержать у детей интереса к изучению английского языка, воспитывать в духе мира, доброжелательного и уважительного отношения к истории других стран.
Тип урока: урок совершенствования знаний, умений и навыков.

Оформление: раздаточный материал по теме урока.  

Ход урока:

Организационный момент. Правило трёх «да».

T: Good morning, boys and girls. I am very glad to see you.

Ps: We are very glad to see you too.

T: Take your seats. Is everything OK?       Ps: Yes.

T: Are you ready to start our lesson?          Ps: Yes.

T: Do you think you’ll learn something new today?       Ps: Yes.

I. Фаза вызова. Использование приема «Прогнозирование» по иллюстрациям.

T: Do you like holidays?

Ps: Yes, I do.

T: What Russian holidays do you know?

Ps: New Year, Independence Day, Easter, Victory Day.

T: Each holiday has its own symbol. Look at the board. You can see symbols of some holidays. I want you to say what holiday do these things symbolize?

На доске символы праздников: ёлка, чулки, сердца, шоколадный кролик (слайд 1).

Ps: Stockings are symbols of Christmas. (слайд 2)

Ps: The fir-tree is a symbol of New Year’s Day.(слайд 3)

Ps: Sweet-hearts are symbols of St. Valentine’s Day.(слайд 4)

Ps: A chocolate rabbit is a symbol of Easter.

T: Good for you.

На доске картинки с изображением американского флага, тыквы, индейки, букета из осенних листьев. (слайд 5)

T: What can you say about this holiday looking at these pictures?

Ps: This holiday is celebrated in the US. This holiday is celebrated in autumn. (слайд 6)

The symbols of the holiday are pumpkin and turkey.  

T: Very clever of you. This is an American holiday and it’s called Thanksgiving Day. Do you have any idea of the Russian equivalent for Thanksgiving Day?

Учащиеся предлагают варианты, в случае затруднений, учитель переводит название праздника на русский язык.

II. Фаза осмысления содержания.

 T: You can see some sheets of paper on your desks. Please, take sheets of paper №1. There is a text about this holiday on them. Before reading find the words given below in vocabulary. Repeat them after me (слайд 7).

T: Read this text. I’ll give you one minute.

T: So tell me, please, who were the Pilgrims?

Ps: Pilgrims were a first small group of people who came to America many years ago for religious freedom. (слайд 8,9)

T: What was the name of the ship?

Ps: “The Mayflower”. (слайд 10).

Использование приёма «5-W» для работы с текстом.

T: And now take sheets of paper №2. You can see the table with 5 columns. Let’s fill in this table. It’s called “5w”. (слайд 11-20)

who

what

when

where

why

the Pilgrims

decided to leave England and go to live in America

on the 16th of September in 1620

Plymouth, a port on the south coast of England

they wanted to be free to practice their religion.

the Indians

they showed the Pilgrims, how to hunt, fish and grow corn

after winter, in 1621

in America

they wanted to help them.

T: Well done. (слайд 21). And it’s worth saying that only in 1864 the US President Lincoln proclaimed it an official day. The Thanksgiving Day is now celebrated … when? …(слайд 21) on the fourth Thursday in November.

Использование здоровье сберегающих технологий. (слайд 22)

T: Imagine that you are the Pilgrims. You are tired after the long voyage. Your eyes are strained.

Look left, look right

Look up, look down

Look around

Close your eyes

Open, wink and smile.

T: Sit straight. Flex your head forward, back, left and right. Once again. Stand straight, please. Stretch yourself. Sit down, please.

III. Фаза рефлексии. Первичный контроль изученного материала. Взаимный контроль.

T: Take sheets of paper № 3 and choose the right answer. (После выполнения) Exchange your sheets of paper. Check your mates. (слайд 23,24)

Who has 5 right answers, 4, 3…?

Написание «синквейна».

T: Now all of you will be able to try your luck in poetry. And you will write poems about Thanksgiving Day without rhyme like “a white poem”. Please, take blank sheets of paper № 4. The first word is given for you.

T: Now give me two adjectives, which you can associate with this holiday.

Ps: American, thankful, free, harsh.

T: And now give me 3 verbs.

Ps: respect, survive, grow, thank.

T: Express your feelings using 4 or 5 words.

Ps: People wanted to be free.

      People get together and celebrate.

       Survive in harsh conditions.

T: And now we need a word, which associates with the first one.

Ps: memory, gratitude (bribe) - благодарность, acknowledgement, endurance - выносливость.

Holiday

American and thankful

Thank, respect and survive

People wanted to be free

Memory

T: Take sheets of paper №5. You know that American people cook a special dish for this holiday – a roast turkey. Put the sentences in the right order to find the clue word.

e        Set (накрывать) the table.

s         Put all the food on the table.

l          Say: “I’m full.”

v         Serve (обслуживать) each person.

f         Take the roast turkey out of the oven (печь). Carve (разделать) the turkey.

i         Sit down. Say prayers (молитвы).

a        Enjoy.

t        Call your family to the table: “It’s time to eat!” (Festival)

Подведение итогов урока.

T: What new information have you known?

Ps: I have known that …

T: Praise your work during the lesson.

             C:\Users\gost\Desktop\смайлик.jpg  I have done everything well.

    C:\Users\gost\Desktop\смайлик инфо.jpg    I have done everything, but not so well.

 C:\Users\gost\Desktop\смайлик не так хорошо.jpgI need some more information.

 Домашнее задание.

T: Imagine that you are the Pilgrims. Describe your feelings during the voyage across the Atlantic Ocean in 10-12 sentences. The lesson is over. Thank you for your work. Good-bye. (слайд 25)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект урока-День Благодарения

Конспект урока к американскому и канадскому празднику "День Благодарения"...

Конспект урока-День Благодарения

Конспект урока к американскому и канадскому празднику "День Благодарения"...

день благодарения

резентация к уроку по теме день благодарения...

Thanksgiving Day. День благодарения Классный час, игровая программа, конкурс пирогов с чаепитием

Внеклассная работа risunok5.jpgЦели: ·        повышение эффективности учебно-воспитательного процесса; ·        повышение ку...

Сценарий праздника "День благодарения"

Сценарий прведения праздника "День благодарения" среди учеников 7-8 классов. Учащиеся знакомятся с историей праздника и традиционной формой празднования этого праздника в Британии....

Урок "День Благодарения" в 7 классе

Урок "День Благодарения" в 7 классе...

Презентация к уроку по истории Нового времени для 7 класса по теме : "День благодарения"

Презентация к уроку по истории Нового времени для 7 класса по теме : "День благодарения"...