Конспект урока английского языка 9 класс
план-конспект урока по английскому языку (9 класс) на тему

Новикова Лариса Сергеевна

Описание основных частей урока. Использование практических заданий.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Конспект урока в 9 классе УМК Биболетова М.З.

    Тема урока: Путешествия. Загадки нашей планеты

    Цели урока: введение новой страноведческой информации;

                           знакомство с новыми географическими названиями;

                           закрепление навыков чтения и аудирования;

                          формирование навыков монологической речи;

                          активизация грамматических навыков

 Оборудование: картинки для введения новых географических единиц, карточки с заданиями по грамматике.

Bermuda Triangle - The Devil’s Triangle

Ход урока

1. Организационный момент.

- Good – morning, students. How are you? (We are fine, thank you. And you?)

- I’m fine, thank you. Sit down, please.

- Today we shall have a talk about travelling and some mysterious places in the world.

2. Речевая разминка

Игра «Снежный ком»

  • Let’s play the game Snowball. We shall remember the means of travelling. The winner is the pupil who will repeat the chain of all the words.

Примерная цепочка слов:

- Airplanes

- Airplanes and trains

- Airplanes, trains and cars

- Airplanes, trains, cars and ships

- Airplanes, trains, cars, ships and bikes etc.

3. Активизация грамматических навыков (видовременные формы глагола Present Perfect, Present Perfect Continuous, Past Indefinite).

Учащимся предлагаются разноуровневые задания на карточках с целью активизации и

закрепления грамматических навыков.

Card 1☻

Use Past Simple, Present Perfect or Present Perfect Continuous and open the brackets:

1. What you (to do) here since morning? 

2. He (to run) for ten minutes without any rest.

3. You (to find) your notebook? – No! I already (to look) for it for two hours, but I (not yet to find) it.

Card 2☼

Оpen the brackets and translate one of them

1. I (to wait) for you since three o’clock. Present Perfect Continuous

2. Ann (to read) for an hour already. She already (to read) sixty pages. Present Perfect Continuous, Present Perfect                                                                                                                                        

  3. My uncle (to buy) his bike three years ago. Past Simple                                                                                                                             

Card 3♦

Определи время (Past Simple, Present Perfect or Present Perfect Continuous), выдели его признаки, переведи предложения

1. I have been writing a letter since I came home. 

2. Where are your gloves? – I put them into my pocket. 

3. We have known each other for four years. 

3. Развитие навыков устной речи по теме «Путешествия»

-Now I want you to answer my questions. Be active and give the full answers.

Учащиеся отвечают на вопросы учителя по теме урока. Учитель побуждает учеников давать развернутые ответы.

1. When do you usually travel?

2. Where do you go?

3. Do you collect information about the places you would like to travel?

4. Do you find it useful or not?

5. Do you like to take pictures of different places you pass through?

6. What is the idea behind taking pictures?

7. Do you think that travelling broadens one’s mind?

8. Some people travel to far away places not to see people, while others travel to meet people. What about you?

9. What do you think is the point of travelling?

10. What is better- to travel alone or in group? Why?

11. Do you know anything about great travellers of the past? What do you know about them?

12. What places would you like to visit?  

13. What kind of transport do you prefer and why?                                      

4. Развитие навыков диалогической речи.

- And now you shall work in pairs and discuss the advantages and disadvantages of different kinds of transport.

Работа в парах.  Учащимся предлагаются разноуровневые задания-ситуации на карточках, затем они представляют свои диалоги перед одноклассниками.

                                                                 Card 1

              You are friends. You are going to travel to St. Peterburg. Discuss advantages or disadvantages of travelling by train, bus, car. Chose the best one.

Remember to:

1. discuss all the options

2. take an active part in the conversation and be polite.

3. come up with the ideas

4. give good reasons

5. find out your friend”s attitudes and take them into account.

6. invite your friend to come up with your ideas

                7. come to an agreement                                          ☻    

                                                             Card 2

You are friends. You are going to travel to St. Peterburg. Discuss advantages or disadvantages of travelling by train, bus, plane. Chose the best one.

Remember to:

1. discuss all the options

2. take an active part in the conversation and be polite.

3. come up with the ideas

4. give good reasons

5. find out your friend”s attitudes and take them into account.

6. invite your friend to come up with your ideas

                7. come to an agreement     

Card 3

You are friends. You are going to travel to St. Peterburg. Discuss advantages or disadvantages of travelling by train, car. Chose the best one.

Remember to:

1. discuss all the options

2. take an active part in the conversation and be polite.

3. come up with the ideas

4. give good reasons

5. find out your friend”s attitudes and take them into account.

6. invite your friend to come up with your ideas

7. come to an agreement                                         

                                                  ☼

Card 5

You are friends. You are going to travel to St. Peterburg. Discuss advantages or disadvantages of travelling by train, plane. Chose the best one.

         Remember to:

1. discuss all the options

2. take an active part in the conversation and be polite.

3. come up with the ideas

4. give good reasons

5. find out your friend”s attitudes and take them into account.

6. invite your friend to come up with your ideas

                 7. come to an agreement                                                                                                                                                                      

                                                                                  ☼

Задания для слабоуспевающих детей - выстроить фразы так, чтобы получился диалог, затем озвучить его.

-Hello, Mark! How were your holidays?

- By the way, where have you been?

-I agree. My Mum ‘s different on holidays. She is nicer and  more friendly. And she always buys me more treats.

-Oh! Great, thanks! My family and I spent a month in America.

      -That’s really nice. Isn’t it wonderful to discover new places? It’s much better than sitting round doing nothing. The best thing in America is Disney Land, I think. I “d like to visit it some day.

     -Yes, Disney land is fantastic! This is the life! My parents are fun on holidays. And they don’t get cross with me. My Dad went swimming with me.

     -Fantastic! You really had a lot of fun!

    -This summer I spent 2 weeks with my brother in Nottingham. The weather, people, everything was wonderful. We met some new friends there. We went rock climbing together and visited some old castles…Now I’m sure there are a lot of places to discover in your own country.

5. Введение новой страноведческой информации по теме «Географические названия». Тренировка произносительных навыков.

- Discoverers and tourists visit different countries every year. Some of them are in ex. 7,p.63. Listen to the speaker and learn the geographical names. Have you ever visited them? Let’s repeat these words after the speaker. Who can read these words?

Учащиеся повторяют за диктором слова (хором, в парах, индивидуально). Во время введения новой страноведческой информации учитель использует соответствующие картинки.

6. Закрепление навыков чтения и монологической речи.

-The say that there is a very strange place in the Atlantic Ocean. You will read the text about it. You   will have 2 minutes to read the text. На доске:Successful spaceflights, to be known completely, to be puzzled, to suggest, various explanations, unpredictable с переводом. Ученики читают текст про себя и отмечают информацию, которая оказалась новой для них. Затем учащиеся читают и подбирают вероятные причины для существования Бермудского треугольника. Для этого они делятся на группы по 3-4 человека.

Your time is up. What new information have you learnt? Look through the text again and say which of the statements can explain the mystery of the Bermuda Triangle? 

После текста учащиеся должны ответить на вопросы

When is the Bermuda Triangle situated?

Why is it called dangerous and mysterious? Give your reasons

7. Подведение итогов урока

- It brings us to the end. What new information have we learnt today? What new facts were interesting for you? Thank you for your work

Домашнее задание: составить рассказ о Бермудском треугольнике (пересказ текста) (1 группа)

выбрать любую версию по Бермудскому треугольнику и привести по 3 аргумента «за» (2 группа),

 придумать и доказать свою версию существования Бермудского треугольника (3 группа)

Приложение 1.  Карточка – опора для учащихся

Means of traveling:

prfssr

Car, bus, train, airplane, steamship, boat, hot air balloon, camelback, horseback, bike, ocean liner, foot

prfssrI prefer traveling bybecause it is …(interesting, exciting, dangerous and risky, comfortable, safe..)

Dialogues prfssr

I’m extremely interested in…

…is expensive/cheap/quick/healthy

Can see everything/cant see anything

…is (no) fun /interesting

Meet a lot of people

Visit many places

Relax and enjoy wonderful views

Stuffy(душный)

Comfortable and cosy seats

You’d better travel by…

I’d prefer to travel by…

I’d like to recommend traveling by…

It needs a lot of energy

It’s what you need

I have another opinion

I don’t think it’s a good idea to…

I’d rather not…

All things considered, I’d say…

To sum up, I’d recommend                                                                                                                    I’m bored by…        



Предварительный просмотр:

                                                          Обзорная   таблица

         Видовременные  формы  английского  глагола  в  действительном  залоге

Simple

Progressive

Perfect

Perfect  Progressive

Констатация  факта

        Процесс

     Завершенность

Процесс  уже  в  течение  некоторого периода  времени

       Present

      V,  V-s

   I   write   Я  пишу ( часто)

am

is          }    V-ing

are

 

 I  am  writing

Я  пишу  (сейчас)

have

has      }  V-3,  ed

   

 I  have  written.

   Я  написал  (сегодня, уже,  только  что)

Have  

has           been  V-ing

 

 I  have  been  writing.

  Я  пишу  (уже  час,с  2  часов)

             Past

V-ed,  V-2

I  wrote

Я  ( на)писал  (вчера, 2  дня  тому  назад)

was

                V-ing

were

I  was  writing.

Я  писал (вчера  в  3  часа,  когда  он  вошел)

  had  V-3

I  had  written.

Я  написал (вчера  к  3  часам, до  того  как  он  пришёл)

 had  been  V-ing

I  had  been  writing.

Я  писал (уже  2  часа, когда  он  пришёл)

             Future

Will(shall)  V

I  will(shall)  write.

Я  напишу,(буду  писать) завтра.

 Will  (shall)  be  V-ing

I  will(shall)  be  writing.

Я  буду  писать (завтра  в  3  часа)

  Will(shall)  have  V-3

I  will(shall) have  written.

Я  напишу  (завтра  к  3  часам,  до  того  как  он  придёт)

Will(shall)  have  been  V-ing

I  will(shall)  have  been  writing

Я  буду  писать  (завтра  уже  3  часа, когда  он  придёт)


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

The verb to be

Слайд 2

The verb to be TO BE Am Is Are I He She It You We They You are my friend. We are happy at school. They are from Moscow. He is a clever boy. She is a kind girl. It is a funny cat. I am a pupil of the 5-th form.

Слайд 3

You are my friend. We are happy at school. They are from Moscow. General questions with TO BE Общие вопросы с глаголом TO BE He is a clever boy. She is a kind girl. It is a funny cat. I am a pupil of the 5-th form. Are you my friend ? Yes, I am./ No, I am not. Are we happy at school ? Yes, we are./ No, we are not. Are they from Moscow ? Yes, they are./ No, they are not. Is he a clever boy ? Yes, he is./ No, he is not. Is she a kind girl ? Yes, she is./ No, she is not. Is it a funny cat ? Yes, it is./ No, it is not. Am I a pupil of the 5-th form ? Yes, I am./ No, I am not. Are Is Am

Слайд 4

You are not (aren’t) my friend. We are not (aren’t) happy at school. They are not (aren’t) from Moscow. Negative sentences with TO BE Отрицательные предложения с глаголом TO BE He is not (isn’t) a clever boy. She is not (isn’t) a kind girl. It is not (isn’t) a funny cat. I am not (I’m not) a pupil of the 5-th form. You We They He She It I are am is not not not aren’t isn’t I’m not

Слайд 5

What is your name? My name is Kate. How old are you? I’m eleven (years old). How old is she? She is fifteen (years old). Where are you from? I’m from Russia. Where is she from? She is from Canada. How are you? I’m fine. What is your job? I’m a doctor. What is her job? She is a teacher. Examples with TO BE Примеры с TO BE


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект урока английского языка для 2 класса школ с углубленным изучением английского языка

Цель урока: формирование навыков чтения , навыков говорения по теме   « Игрушки» , Формирование грамматических навыков.На данном уроке применены игровые и коммуникативные технологии, способс...

План-конспект урока английского языка в 7 классе "Английский язык - язык мира"

План - конспект урока в 7 классе по УМК "Enjoy English" Биболетовой М.З. по теме "Английский язык - язык мира" с применением сингапурских структур....

План-конспект урока английского языка в 7 классе (с углубленным изучением английского языка) по теме "Времена английского глагола"

Урок содержит элементы метапредмета "Знак". Проводился в рамках школьной методической недели "Мыследеятельностная педагогика и метапредметный метод обучения"...

Конспект урока английского языка Класс: 9 Тема: «Едим не дома» “Eating out”

Данная методическая разработка  содержит материал по совершенствованию навыков устной речи на основе проблемно-ситуативного метода....