урок в 8 классе Здоровый образ жизни
план-конспект занятия по английскому языку (8 класс) на тему

Филимонова Светлана Александровна

открытый урок в 8 классе по теме здоровый образ жизни

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon otkrytyy_urok_1.doc52.5 КБ

Предварительный просмотр:

Урок английского языка учителя английского языка Филимоновой Светланы Александровны по теме «Здоровый образ жизни»

Цели урока: закрепление знаний по теме “Healthy way of life”; развитие умений понимания речи на слух.

Тип урока: урок комплексного применения знаний.

Оборудование: тетради, раздаточный материал, магнитофон, кассета.

Этапы урока.

  1. Организационный этап.
  2. Этап подготовки учащихся к активной познавательной деятельности.
  3. Этап применения знаний на практике.
  4. Этап подведения итогов.
  5. Домашнее задание.
  6. Рефлексия.

Эпиграф:

An Apple a day Keeps the Doctor away.

Ход и содержание урока.

  1. Организационный этап.
  2. Этап подготовки учащихся к активной познавательной деятельности.

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Приветствует учащихся.

  • Good morning, boys and girls! I’m glad to see you! How are you?

Сообщает учащимся тему урока.

  • Our topic at the lesson today is “Healthy ay of life”/
  • We shall speak about things, which are good and bad for our health, learn the new words , read some funny jokes and listen to the tape to get all necessary information.

Приветствуют учителя

Формируют цели урока вместе с учителем.

  1. Этап применения знаний на практике.

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

1. First of all, look at the blackboard. Here you see some new words which you‘ll meet at the lesson:

benefit – польза

nutritious – питательный

cirrhosis – цирроз печени

copious – обильный

slap – намазывать

shield – защищать

2. Repeat the words after me.

3. And now we shall listen to your reports on what is good for our health and what is bad for us. So, let us start.

Your reports were so interesting and now we know that chocolate can relieve chronic stress, a regular morning walk will cheer you up and sharpen your concentration, laser eyes surgery can even make worse your sight and many other interesting facts.

4. You will listen to the text about health problems and then you will have to put the missing words or phrases in the papers you are given. You will listen twice.

5. Now let’s check you task. There are 8 missing words. Start, please. (The missing words: 1) smoking and drinking, 2) fewer, 3) drinking Coca-Cola and eating pizza, 4) health food, 5) harmful, 6) doing sports, 7) to go for a walk, 8) sport.)

Good! You understood everything correctly.

6. Now you will read some jokes. But the problem is that they are not finished. You’ll have to find the finishing on the papers you’re given. So, let’s start.

7. At the end of the lesson we shall do some psychological test just to relax. You’ll have to draw any tree you like on the paper. And on the next lesson, after studying your pictures, I will tell your true emotional characters.

Повторяют слова за учителем.

Рассказывают о полезном в жизни и  о вредном.

Слушают текст и вставляют пропущенные слова и выражения.

Читают по очереди, что вставили.

Учащиеся читают шутки и вставляют их окончания.

Рисуют деревья и сдают.

4. Этап подведения итогов урока:

- замечания учителя.

- выставление оценок учителем.

5.Домашнее задание.

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Your work today at the lesson was perfect, you caught everything very quickly and we can say that we reached the aims of our lesson. Only one remark: try to pronounce words correctly.

Everybody will get today an excellent mark.

Now open your diaries and put down the home task.

Your home task for the next lesson will be to write a small composition on the topic “Healthy way of life” 15-20 sentences.

Cлушают замечания учителя и свои оценки за урок.

Записывают домашнее задание.

6. Рефлексия.

Приложения к уроку.

Listening-comprehension.

  1. … can shorten our life dramatically.
  1. Dancing and drinking
  2. Smoking and drinking
  3. Eating and drinking.

  1. … people smoke now.
  1. Many
  2. Less
  3. Fewer.

  1. Many people like …
  1. speaking over the phone
  2. drinking Coca-Cola and eating pizzas
  3. smoking.

  1. The fashion for … is growing all the time.
  1. health food
  2. drinking coffee
  3. losing weight.

  1. Some people refuse eat meat as they consider it …
  1. perfect
  2. useful
  3. harmful.

  1. The only way to stay healthy and to keep fit is …
  1. dancing
  2. keeping to a diet
  3. doing sports.

  1. It is very useful … before going to bed.
  1. to drink coffee
  2. to go for a walk
  3. to eat.

  1. I believe that … in life promotes our health.
  1. regularity
  2. sport
  3. drinking

Just for Fun.

 There are very many cars, buses, trolleybuses in the street. A man is standing just in the middle of the street. He asks the policemen: “What is the shortest and the quickest way to the hospital?”

The policemen answers: “If you just stand where you are standing now, you will get there very quickly. This is the shortest and the quickest way to the hospital.”

***

Patient: Are you positive I’ll get well? I’ve heard doctors sometimes give wrong diagnoses – and treat patients for pneumonia who later die of typhoid fever.

Doctor: Don’t worry. When I treat a man for pneumonia, he dies of pneumonia.

***

Doctor: I’m afraid I’ve bad news for . You have only 4 minutes to live.

Patient: 4 minutes?! Is there really nothing you can do for me?

Doctor: Well, I could just about boil you an egg.

***

Patient: Everyone hates me!

Doctor: Don’t be ridiculous! Everyone hasn’t met you yet.

***

-    Doctor, I snore so loudly that I keep myself awake. What can I do?

  • Sleep in another room.

***

  • Doctor, I keep seeing double.
  • Sit on the couch, please.
  • Which one?

***

  • Doctor, you are genius! You cured my hearing problem.
  • It will be $900, please.
  • What did you say?

The last line of a joke is called the punchline (кульминационный момент). Find the correct punchline for each of these jokes. (All of the jokes are conversations between a doctor, D, and a patient, P.)

  1. P: Doctor, I’ve swallowed a pencil. What shall I do?

D: …

  1. P: Doctor, I’ve lost my memory.

         D: When did this happen?

         P: …

  1. P: Good morning, doctor.

D: Good morning, Mr. Jones. I haven’t seen you for a long time.

P: …

 4. P: What do you think, doctor?

     D: Have you had this problem before?

     P: Yes, doctor.

     D: …

  1. P: Doctor, I’m very nervous. This is the first operation I’ve ever had.

D: …

   

  1. P: Doctor, I think I’ve become invisible.

D: …

  1. P: Doctor, after the operation, will I be able to play the violin?

D: Yes, of course.

P: …

  1. P: Doctor, no-one is interested in me.

D: …

   

  1. That’s fantastic! I’ve never been able to play it before.

  1. Well, you’ve got it again.

  1. Use a pen.

  1. I’m nervous, too  It’s the first operation I’ve ever done.

  1. I know, doctor. I’ve been ill.

  1. Who said that?

  1. Next!

  1. When did what happen?  


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

разработка урока по теме Здоровый образ жизни для 9 класса по учебнику В.П. Кузовлева

Этот урок разработан по материалу раздела 4 section V учебника английского языка для 9 класса под ред. Кузовлева В.П. Ведущая цель урока - формирование навыков аудирования. Практические задачи- активи...

Разработка урока по теме"Здоровый образ жизни" в 9 классе.

Данная разработка содержит материал по теме "Здоровый образ жизни"....

Конспект урока ОБЖ в 10 классе "Здоровый образ жизни, понятия и определения, составляющие ЗОЖ. Олимпийское движение как одно из условий"

Цель: формирование понятия «здоровый образ жизни и его составляющие».Задачи:Образовательная:сформировать понятия «здоровый образ жизни и его составляющие»,  обеспечить учащихся необходимой информ...

Урок в 9 классе "Здоровый образ жизни"

Здоровье человека зависит от многих факторов - внутренних и внешних, природных и социальных. Так или иначе, наиболее значимым  фактором, определяющим здоровье человека, является его образ жизни, ...

Урок по теме "Здоровый образ жизни" в 8 классе

Урок по теме "Здоровый образ жизни" в 8 классе с применением технологии развития критического мышления...

Технологическая карта урока ОБЖ в 6 классе "Здоровый образ жизни и охрана здоровья. Берегите зрение!"

Цель  урока: Достижение планируемых образовательных результатов.Планируемые  образовательные  результаты:Предметные:- сформировать знания о здоровом образе жизни, его составляющих;Метап...

Урок по пропаганде здорового образа жизни "В здоровом теле здоровый дух. Жизнь без вредных привычек"

Пропаганда здорового образа жизни. Профилактика вредных привычек у подростков....