Урок английского языка в 7 классе «Развитие навыков чтения с детальным пониманием прочитанного»
методическая разработка по английскому языку (7 класс) по теме

Рындина Наталья Владиславовна

Материал подходит для использования в 7 классе по программе Афанасьевой, Михеевой (7 год обучения). Разработка содержит конспект урока и мультимедийную презентацию. Кроме работы с текстом на уроке повторяются условные предложения и употребление глаголов do, make.

Скачать:

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Открытый урок в 7 классе «Развитие навыков чтения с детальным пониманием прочитанного»

Слайд 2

do / make do morning exercises do homework do somebody a favour make a list make a noise make dinner make a choice make a bed make a mistake

Слайд 3

Read and remember: Christian era[`kristj ən `iərə] Zeus [zju:s] Coroibus[k ɔ `r ɔ ib əs] Theodosius [ θ iə`dəusiəs] Pierre de Coubertin [`pjer d ə `kub з :tən] Belgium [`bel d ʒ əm] Sweden [`swi:dn] Athens [` æ θ inz] Lausanne [l əu`z æ n]

Слайд 4

Agree or disagree. Correct the wrong sentences. The Olympic Games began in ancient Rome. They took place every fortieth year. Theatre performances were included into the competitions. Women were allowed only to watch the competitions. Modern Olympic Games were renewed at the end of the 17 th century. Thirteen countries supported the idea of the Games. The first Olympics were held in Athens. The Olympics are held only in summer. False False True False False False True False

Слайд 5

If people want to do something dangerous you could warn them, saying “I wouldn`t do it if I were you”. What would you say to these people? Someone is going to buy a washing machine from Mrs James. It doesn`t work properly. Someone is going to buy a car from Denis Cook. This person has a very bad reputation. Someone`s going to an African country to spend his holidays there. The political situation in that country is rather dangerous.

Слайд 6

Say what these people would do if they had a lot of money Example: If Mike had free time, he would go in for sports. Mr Collins John Willis Richard Black Polly Wane Alexander Wilson Lucy Benson to go on a journey to build a new hospital to help poor people to spend it on science development to try to improve ecology in the world to go to university

Слайд 7

Complete these sentences If you (to bring) some water, I (to water) the flowers. 2. If my mother (to give) me some money, I (to buy) a new disk. 3. If he (not to understand) the rule, the teacher (to explain) it to him.

Слайд 8

Thank you for your work!



Предварительный просмотр:

Конспект открытого урока по английскому языку в 7 классе

«Развитие навыков чтения с детальным пониманием прочитанного»

Учитель: Рындина Н. В.

ЗАДАЧИ УРОКА

Учебные:

- дальнейшее развитие коммуникативных умений для стимуляции речевого творчества каждого ученика;

- совершенствование речевой активности, развитие практических речевых умений;

- развитие умений в чтении с извлечением полной информации;

- совершенствование умений вычленять главное, находить ключевые слова и словосочетания;

- развитие грамматических навыков использования условных предложений и сослагательного наклонения.

Развивающие:

- развитие памяти, зрительной памяти;

- развитие умения ориентироваться в тексте, осуществлять поиск информации;

- развитие общекультурных умений при систематизации и обобщении информации;

- развитие умения понимать смысл и основную идею текста.

Воспитательные:

- интеллектуальное развитие личности в процессе соизучения языков и культур;

- расширение кругозора в области истории Олимпийских игр;

- формирование картины окружающего мира во всём его многообразии.

Оборудование:

- учебник;

- мультимедийная презентация;

- музыка для релаксации.

ХОД УРОКА

  1. Начало урока.
  1. Организационный момент.

Good morning, children. Sit down, please. Good morning, our guests. Welcome to our lesson. The topic of the lesson is “History of the Olympic Games” and the aim of our lesson is to find out different information in the text. Also we are going to revise conditional sentences and the Subjunctive Mood.

  1. Речевая зарядка.

First of all, let`s remember the verbs do and make. (слайд2)

Translate from Russian into English:

- делать зарядку (do morning exercises)

- составить список (make a list)

- шуметь (make a noise)

- готовить обед (make dinner)

- делать домашнюю работу (do homework)

- сделать кому-либо одолжение (do somebody a favour)

- сделать выбор (make a choice)

- заправить кровать (make a bed)

- сделать ошибку (make a mistake)

Проверка (слайд3)

  1. Основная часть урока.
  1. Работа с лексикой (географическими названиями и именами собственными)

Now look at the screen (слайд 4). There were some difficult geographical and proper names in the text. Read them after me, please.

Christian era[`kristjən `iərə]

Zeus [zju:s]

Coroibus[kɔ`rɔibəs]

Theodosius [θiə`dəusiəs]

Pierre de Coubertin [`pjerdə `kubз:tən]

Belgium [`beldʒəm]

Sweden [`swi:dn]

Athens [`æθinz]

Lausanne [ləu`zæn]

  1. Актуализация умений в монологической речи.

Here are some sentences for you (слайд 5). Agree or disagree. Correct the wrong sentences.

  1. The Olympic Games began in ancient Rome. (disagree)
  2. They took place every fortieth year.  (disagree)
  3. Theatre performances were included into the competitions. (agree)
  4. Women were allowed only to watch the competitions. (disagree)
  5. Modern Olympic Games were renewed at the end of the 17th century. (disagree)
  6. Thirteen countries supported the idea of the Games. (disagree)
  7. The first Olympics were held in Athens. (agree)
  8. The Olympics are held only in summer. (disagree)

Now I want you to open your books at page 265. Find ex. 19. Your task is to divide the text into two parts and to give titles to them. (1-Ancient Olympic Games in Greece; 2 – Modern Olympic Games).

Let`s answer the questions from ex. 20.(дети отвечают на вопросы)

Now let`s move on to the next exercise. Ex. 21 p. 265. Find in the text and read words and word combinations which mean...(дети зачитывают выражения из текста).

  1. Релаксационная пауза.

Now sit comfortable and close your eyes. Imagine that you are near the ocean. Just have rest.

  1. Развитие грамматических навыков использования условных предложений и сослагательного наклонения.

  1. (слайд 6) If people want to do something dangerous you could warn them, saying “I wouldn`t do it if I were you”. What would you say to these people?

  • Someone is going to buy a car from Denis Cook. This person has a very bad reputation.
  • Someone is going to buy a washing machine from Mrs James. It doesn`t work properly.
  • Someone`s going to an African country to spend his holidays there. The political situation in that country is rather dangerous.

  1. (слайд7)Say what these people would do if they had a lot of money.

Example: If Mike had free time, he would go in for sports.

  1. Mr Collins                   to go on a journey
  2. John Willis                  to build a new hospital
  3. Richard Black             to help poor people
  4. Polly Wane                 to spend it on science development
  5. Alexander Wilson      to try to improve ecology in the world
  6. Lucy Benson              to go to university

  1. How many types of conditional sentences do you know? (3)

What formula is for the first type? The second? The third? (на доске даны три формулы, дети должны определить их в нужный столбик.

I                                                                         II

If +Present Simple||| Future simple                   If +Past Simple||| would +V1

                                                                 III

                                      If +Past Perfect||| would have +V3

Now complete these sentences as if it is the first type of conditional sentences. (слайд8)

  1. If you (to bring) some water, I (to water) the flowers.
  2. If my mother (to give) me some money, I (to buy) a new disk.
  3. If he (not to understand) the rule, the teacher (to explain) it to him.

Now complete these sentences as if it is the second type of conditional sentences.

And now complete these sentences as if it is the third type of conditional sentences.

  1. Окончание урока.

Thank you for your work today. You were very active. (Выставление оценок)

Your hometask for the next lesson is to prepare the retelling of the first or the second part of the text. Our lesson is over, good-bye.

В конспекте использована информация из учебника и книги для учителя.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

урок английского языка "В гостях" Развитие навыков монологической речи" 3 кл

урок английского языка  "В гостях" Развитие навыков  монологической речи" 3 кл по учебнику Биболетовой М.З. Много интересных индивидуальных заданий...

Особенности использования видеоматериалов на уроках английского языка в целях развития навыков говорения в средней школе.

В презентации представлен мой опыт по использованию видеоматериалов на уроках английского языка в целях развития навыков говорения в средней школе....

Лексические игры на уроках английского языка с одновременным развитием навыков устной речи

Коммуникативная методика - универсальный способ научить детей иностранному языка. Здесь огромное разнообразие способов увлекательно подать материал детям для развития всех навыков речи. Давайте рассмо...

Урок английского языка по теме "Развитие навыка диалогической речи по теме "Отдых"" (5 класс)

Урок - открытия новых знаний в 5 классе по УМК "Английский в фокусе" (10 модуль) направлен на введение  и отработку новых лексических единиц....

Урок английского языка. Упражнения на развитие навыков письма и письменной речи.

Обучение письму и письменной речи на уроках английского языка. Перенос навыков устной речи и языковых навыков  на письмо и письменную речь....

Презентация к уроку английского языка в 6 классе "Развитие навыков чтения с выборочным пониманием текста 4С Culture Corner Yellowstone National Park" к учебнику Starlight 6 для школ с углубленным изучением английского языка

Предлагаемая методическая разработка создана для проведения урока английского языка "Развитие навыка чтения с выборочным понимание текста по теме "Национальные парки". Презентация содер...