Разработка урока 6 класс "Животные в нашей жизни"
план-конспект урока (6 класс)
Урок посвящен проблеме редких и исчезающих видов животных, учит стратегиям выполнения заданий по чтению в формате ГИА.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Разрботка урока Животные в нашей жизни 6 класс | 401.34 КБ |
pril_1_reading_animals_in_our_life.pdf | 260.62 КБ |
reading.pptx | 2.04 МБ |
Презентация Животные в нашей жизни 6 класс | 2.59 МБ |
are_you_worried_about_wildlife_-_slaydy_7-12.pptx | 2.59 МБ |
Предварительный просмотр:
Предварительный просмотр:
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Australia , the smallest continent in the world , is a very interesting country. There are many things to see, from deserts to beautiful beaches, from unusual trees and plants to unique wildlife. One of the most amazing animals of the world is the koala. It lives only in Australia. Though koalas look like teddy bear they are not bears. The koala is a relative of the kangaroo, which is the symbol of Australia. Koala mothers also have small pockets where the baby koalas grow like kangaroos. After a baby has been in the pocket for 6-7 months, it leaves the pocket and starts to eat leaves of the eucalyptus tree.
Koalas have nice large ears, big dark eyes and black noses. Koalas also have thick fur which protects them from hot and cold weather and which is also a raincoat for them. Koalas spend 18 hours a day sleeping in the trees where they live. Sometimes they come down to the ground to look for another tree, but they seldom jump from one tree to the next. Koalas live in the forest with other koalas, but each koala has its own tree which the other koalas don’t visit.
The word “koala” means “doesn’t drink ”. Of course , koalas drink when necessary , but they get most of their water from eucalyptus leaves which they eat. Koalas eat only the young leaves; they practically never eat anything else. Koalas are endangered animals. Many years ago people killed the animals for their fur. Now strict laws protect koalas from hunters, but people cut down forests with eucalyptus trees. Now they are trying to save these forests with their wonderful trees and small teddy-bear-like animals.
Задание 1. Выбери правильный ответ на вопрос. Обведи соответствующую букву. What is this text about? A. The kangaroo which is the symbol of Australia. B. The koala which is a relative of the kangaroo. C. The eucalyptus trees which grow in Australia. D. The endangered animals which live in Australia.
Задание 2. Закончи предложения, выбрав правильный ответ из предложенных. 1. Koalas are not afraid of bad weather because A. it is warm in Australia. B. they have thick fur. C. they live in trees. D. they like bad weather.
Задание 2. Закончи предложения, выбрав правильный ответ из предложенных. 2. Koalas live in trees because A. they hide from the people. B. they like sleeping in the trees. C. they don’t like of other koalas. D. they eat the leaves of the trees.
Задание 2. Закончи предложения, выбрав правильный ответ из предложенных. 3 . The animals got the name “koala” because A. it drinks little water. B. it has warm fur. C. it eats green leaves. D. it lives in trees.
Задание 3. Прочитайте предложения. Отметьте Т ( true), F ( false), NS (not stated ). 1.Australia has unique animals, trees and plants. __ 2.Koalas live in Australia, Asia and South America.__ 3.Koala is a symbol of Australia. ___ 4.Like kangaroos koalas have a special pocket for their babies. ____ 5.Koalas are friendly; they often visit the trees of other koalas. ____ 6.Sometimes koalas can eat fruit. ____ 7.Koalas are in danger because there are few eucalyptus forests in Australia now. _____
Thank you for your work
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
What or who can help endangered animals? Wildlife in danger!
There are a lot of organizations who think about nature of our planet. They take care of animals, birds, forests, rivers, seas and oceans. The Royal Society for the Prevention of Cruelty to Animals 1824 England and Wales
1977 England, Tonbridge 1957 the USA, Connecticut The Animal Protection Institute 2007 the USA, California, Sacramento
1961 Switzerland The World Wild Fund for Nature
There are a lot of organizations working to help our nature and stop climate change. All of them try to save endangered animals and ecosystem of our planet.
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
And now let’s visit the WWF site. We’ll learn some more interesting information how you can help endangered animals!
Thank you for your attention! P.S. Read more, learn more!
https :// worldwildlife . org / species http:// en.wikipedia.org/wiki/Endangered_species http:// en.wikipedia.org/wiki/World_Wide_Fund_for_Nature http://www.earthsendangered.com / http://www.endangeredanimalslists.com /
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
разработка учебного проекта для 8 класса по теме "Книги в нашей жизни"
вводная презентация для проектной деятельности учащихся...
Разработка урока английского языка на тему: "Животные в нашей жизни"
Данная разработка предназначена для проведения урока -обобщения с использованием здоровьесберегающих технологий.Основными целями урока являются6 развитие умений и навыков устной речи а именно суметь в...
Разработка урока английского языка "Животные в нашей жизни"
Цель урока: формирование самостоятельной познавательной деятельности учащихсяЗадачи урока:Учебные: Формировать лексические навыки, совершенствовать навыки аудирования, устной монологической и диалогич...
Разработка урока «Алгоритмы в нашей жизни»
Конспект урока "Алгоритмы в нашей жизни"...
Тематический урок " Свет в нашей жизни. Как сберечь энергию?" ( в рамках Всероссийский урок " Свет в нашей жизни.")
В рамках совместного плана действий Министерство образования и науки Российской Федерации рекомендует организовать проведение во всех образовательных организациях Российской Федерации 15 декабря 2015 ...
Разработка урока "Право в нашей жизни"
Урок предназначен для повторения блок-темы "Право"....
методическая разработка урока "Школа в нашей жизни" для 7 класса
Сформировать представление о понятии школа и школьные правила..Формировать и активизировать навыки и умения всех видов речевой деятельности: умение работать с лексикой, обсуждать проблемы по дан...