Постановка "The frog princess" для учеников 3 класса
методическая разработка по английскому языку по теме
Не секрет, что изучение иностранного языка, особенно на начальном этапе, вызывает у учащихся ряд трудностей. Участие в театрализованной постановке - один из способов мотивировать младших школьников.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Постановка "The frog princess" для учеников 3 класса | 15.61 КБ |
Предварительный просмотр:
The Frog Princess.
A prince walks in the forest.
Prince: I’m a nice prince! I’m so happy to walk in the forest! But I can’t find my way to my castle. I want to know if I can find a friend to help me!
The prince walks in the forest and meets flowers.
Prince: Hello! Who are you?
Flowers: Hello! We are Flowers!
Prince: Nice to meet you!
Flowers: Nice to meet you too!
Prince: Can you help me to find my way to my castle?
Flowers: No, we can’t! We are so sorry! We can’t walk! Go straight there.
The prince walks in the forest and meets the fox.
Prince: Hello! Who are you?
Fox: Hello! I’m a fox!
Prince: Nice to meet you!
Fox: Nice to meet you too!
Prince: Can you help me to find my way to my castle?
Fox: Ok!
They are walking together for some time.
Fox: That is all. My children are waiting for me! I must go! (Goes away).
The prince walks in the forest and meets the bear.
Prince: Hello! Who are you?
Bear: Hello! I’m a bear!
Prince: Nice to meet you!
Bear: Nice to meet you too!
Prince: Can you help me to find my way to my castle?
Bear: Ok!
They are walking together for some time.
Bear: That is all! I must go and take some honey for my family! (Goes away).
The prince walks in the forest and meets the little wolf with a bag.
Prince: Hello! Who are you?
Wolf: Hello! I’m a wolf!
Prince: Nice to meet you!
Wolf: Nice to meet you too!
Prince: Can you help me to find my way to my castle?
Wolf: Ok!
They are walking together for some time.
Wolf: That is all! I must go home! My mother is waiting for me from school. (Goes away).
The prince walks in the forest and meets the bird.
Prince: Hello! Who are you?
Bird: Hello! I’m a bird!
Prince: Nice to meet you!
Bird: Nice to meet you too!
Prince: Can you help me to find my way to my castle?
Bird: Ok!
They are walking together for some time.
Bird: That is all! I’m so busy! I must find some corn for my children! (Flies away).
The prince walks in the forest and sees the frog.
Princess: Croak! Croak! Croak!
Prince: Hello! Who are you?
Princess: Hello! I’m a frog! Croak! Croak!
Prince: Nice to meet you!
Princess: Nice to meet you too!
Prince: What a big frog!
Princess: Croak! Croak! Croak!
Prince: I think you can’t help me… (sighs)
He walks around the frog and sees the bottle with “Drink me”.
Prince: Hmm, what is this funny bottle? Who put it here?
Princess: Croak! Croak! Croak!
Prince: It says “Drink me”.
The prince opens the bottle.
Princess: (as loud as she can) Croak! Croak!
Prince: Oh, what a noisy frog! Do you want to drink?
Princess: Yes, I do!
The prince gives her the bottle. The frog drinks and appears to be a princess.
Prince: Hello! Who are you?
Princess: I’m a princess Rose Ann. An angry witch turned me into a frog. You found the magic bottle and gave it to me! It turned me back into a princess again. Thank you! Thank you! Can I help you?
Prince: Yes, you can. Be my friend and show me the way to my castle.
Princess: Ok!
The prince and princess go away together.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Пути изучения и формирования личных взаимоотношений между учениками класса.
Пути изучения и формирования личных взаимоотношений между учениками класса (2009 / 2010 учебный год)Смысл и назначение деятельности современного классного руководителя – помочь воспитаннику в его...
Итоги КОНКУРСА "ЛУЧШИЙ УЧЕНИК КЛАССА" 2015-2016 учебного года
Итоги конкурса "Лучший ученик класса"...
Итоги КОНКУРСА "ЛУЧШИЙ УЧЕНИК КЛАССА" 2015-2016 учебного года
Конкурс "Лучший ученик класса"...
Конкурс "Ученик класса"
для учителей географии...
Конкурс "Лучший ученик класса"
Развивая мотивацию учащихся класса к хорошей учебе, пытаясь развивать в них стремление достигать поставленных целей, я ,как классный руководитель, и родительский комитет класса решили провести конкурс...
Доклад на МО классных руководителей «Формирование благоприятного социально-психологического климата в классе как условие благоприятного состояния каждого ученика класса»
Обучение в школе занимает добрую долю жизненного времени человека, в течение которого происходит активное развитие личности. Как утверждают специалисты, и свидетельствует практика, важным условием бла...
КЛАССНЫЙ ЧАС «ОБЩЕЕ ВИДЕНИЕ И КОДЕКС ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ УЧЕНИКОВ КЛАССА»
Персонализированная модель образования "Формирование общего видения и кодекса взаимодействия класса"...
Комментарии
Дети обожают постановки и с
Дети обожают постановки и с удовольствием в них участвуют. И самой приятно работать , видя такой энтузиазм! Очень понравился Ваш сценарий. Хочу попробовать со своими детишками.