Постановка "The frog princess" для учеников 3 класса
методическая разработка по английскому языку по теме

Чиркова Олеся Владимировна

Не секрет, что изучение иностранного языка, особенно на начальном этапе, вызывает у учащихся ряд трудностей. Участие в театрализованной постановке - один из способов мотивировать младших школьников.

Скачать:


Предварительный просмотр:

The Frog Princess.

A prince walks in the forest.

Prince: I’m a nice prince! I’m so happy to walk in the forest! But I can’t find my way to my castle. I want to know if I can find a friend to help me!

The prince walks in the forest and meets flowers.

Prince: Hello! Who are you?

Flowers: Hello! We are Flowers!

Prince: Nice to meet you!

Flowers: Nice to meet you too!

Prince: Can you help me to find my way to my castle?

Flowers: No, we can’t! We are so sorry! We can’t walk! Go straight there.

The prince walks in the forest and meets the fox.

Prince: Hello! Who are you?

Fox: Hello! I’m a fox!

Prince: Nice to meet you!

Fox: Nice to meet you too!

Prince: Can you help me to find my way to my castle?

Fox: Ok!

They are walking together for some time.

 Fox: That is all. My children are waiting for me! I must go! (Goes away).

The prince walks in the forest and meets the bear.

Prince: Hello! Who are you?

Bear: Hello! I’m a bear!

Prince: Nice to meet you!

Bear: Nice to meet you too!

Prince: Can you help me to find my way to my castle?

Bear: Ok!

They are walking together for some time.

Bear: That is all! I must go and take some honey for my family! (Goes away).

The prince walks in the forest and meets the little wolf with a bag.

Prince: Hello! Who are you?

Wolf: Hello! I’m a wolf!

Prince: Nice to meet you!

Wolf: Nice to meet you too!

Prince: Can you help me to find my way to my castle?

Wolf: Ok!

They are walking together for some time.

Wolf: That is all! I must go home! My mother is waiting for me from school. (Goes away).

The prince walks in the forest and meets the bird.

Prince: Hello! Who are you?

Bird: Hello! I’m a bird!

Prince: Nice to meet you!

Bird: Nice to meet you too!

Prince: Can you help me to find my way to my castle?

Bird: Ok!

They are walking together for some time.

Bird: That is all! I’m so busy! I must find some corn for my children! (Flies away).

The prince walks in the forest and sees the frog.

Princess: Croak! Croak! Croak!

Prince: Hello! Who are you?

Princess: Hello! I’m a frog! Croak! Croak!

Prince: Nice to meet you!

Princess: Nice to meet you too!

Prince: What a big frog!

Princess: Croak! Croak! Croak!

Prince: I think you can’t help me… (sighs)

He walks around the frog and sees the bottle with “Drink me”.

Prince: Hmm, what is this funny bottle? Who put it here?

Princess: Croak! Croak! Croak!

Prince: It says “Drink me”.

The prince opens the bottle.

Princess: (as loud as she can) Croak! Croak!

Prince: Oh, what a noisy frog! Do you want to drink?

Princess: Yes, I do!

The prince gives her the bottle. The frog drinks and appears to be a princess.

Prince: Hello! Who are you?

Princess: I’m a princess Rose Ann. An angry witch turned me into a frog. You       found the magic bottle and gave it to me! It turned me back into a princess again. Thank you! Thank you! Can I help you?

Prince: Yes, you can. Be my friend and show me the way to my castle.

Princess: Ok!

The prince and princess go away together.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Пути изучения и формирования личных взаимоотношений между учениками класса.

Пути изучения и формирования личных взаимоотношений между учениками класса (2009 / 2010 учебный год)Смысл и назначение деятельности современного классного руководителя – помочь воспитаннику в его...

Итоги КОНКУРСА "ЛУЧШИЙ УЧЕНИК КЛАССА" 2015-2016 учебного года

Итоги конкурса "Лучший ученик класса"...

Конкурс "Ученик класса"

для учителей географии...

Конкурс "Лучший ученик класса"

Развивая мотивацию учащихся класса к хорошей учебе, пытаясь развивать в них стремление достигать поставленных целей, я ,как классный руководитель, и родительский комитет класса решили провести конкурс...

Доклад на МО классных руководителей «Формирование благоприятного социально-психологического климата в классе как условие благоприятного состояния каждого ученика класса»

Обучение в школе занимает добрую долю жизненного времени человека, в течение которого происходит активное развитие личности. Как утверждают специалисты, и свидетельствует практика, важным условием бла...

КЛАССНЫЙ ЧАС «ОБЩЕЕ ВИДЕНИЕ И КОДЕКС ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ УЧЕНИКОВ КЛАССА»

Персонализированная модель образования "Формирование общего видения и кодекса взаимодействия класса"...


 

Комментарии

Скирневская Виктория Борисовна

Дети обожают постановки и с удовольствием в них участвуют. И самой приятно работать , видя такой энтузиазм! Очень понравился Ваш сценарий. Хочу попробовать со своими детишками.