Входная контрольная работа (9-11 классы)
учебно-методическое пособие (английский язык, 9 класс) по теме
Объектами контроля являются элементы языка (лексика, грамматика) и речевая деятельность (чтение).
Продолжительность работы - 40 минут. Работа – стартовая, проводится в начале учебного года вторая неделя).
Контрольные работы имеют критерии оценивания результатов.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Учебно-методическое пособие по английскому языку | 661.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Входная контрольная работа по английскому языку
(УМК В.П. Кузовлева)
С 9 по 11 класс
Пояснительная записка
Объектами контроля являются элементы языка (лексика, грамматика) и речевая деятельность (чтение).
Продолжительность работы - 40 минут. Работа – стартовая, проводится в начале учебного года вторая неделя).
Контрольные работы имеют критерии оценивания результатов.
9 класс: за каждый правильный ответ учащийся получает 1 балл. Максимальное количество баллов – 21. Успешность выполнения работы определяется исходя из следующего соответствия:
18 – 21 баллов - «5» (отлично)
14 – 17 балла - «4» (хорошо)
9 - 13 баллов - «3» (удовлетворительно)
8 и менее баллов - «2» (неудовлетворительно)
10 класс: за каждый правильный ответ учащийся получает 1 балл. Максимальное количество баллов – 9. Успешность выполнения работы определяется исходя из следующего соответствия:
8 – 9 баллов - «5» (отлично)
6 – 7 балла - «4» (хорошо)
4 - 5 баллов - «3» (удовлетворительно)
3 и менее баллов - «2» (неудовлетворительно)
11 класс: за каждый правильный ответ учащийся получает 1 балл. Максимальное количество баллов – 18. Успешность выполнения работы определяется исходя из следующего соответствия:
16 – 18 баллов - «5» (отлично)
13 – 15 балла - «4» (хорошо)
10 - 12 баллов - «3» (удовлетворительно)
9 и менее баллов - «2» (неудовлетворительно)
Характеристика урока
Уровень образования: среднее общее образование
Целевая аудитория: учащиеся
Классы: 9, 10, 11 класс
Предмет: Английский язык
Цель урока: Контроль навыков аудирования, чтения, грамматики и письма.
Тип урока: Урок контроля, оценки и коррекции знаний учащихся
Используемые учебники и учебные пособия:
- Учебник английского языка для учащихся 9, 10-11 класс
- Рабочая тетрадь к учебнику English 9, 10-11
Используемое оборудование: Интерактивная доска, проектор.
Входная контрольная работа
по английскому языку
для 9 класса
- Образуйте разделительный вопрос. (tag-questions)
- Tracey is going to Italy, … ?
- Sally looks well, … ?
- Ted bought a new car, … ?
- He can run fast, … ?
- They haven’t seen the film, … ?
- I’m late, … ?
- Nobody came, … ?
- Nothing is perfect, … ?
- Вставьте нужные модальные глаголы. (‘ll be able to, could, must, need to, should/ought to)
- You … get a visa.
- You … read the leaflet.
- You … have a visa to go abroad.
- We … go for a walk.
- I … go to London next year.
- Раскрой скобки и поставь глаголы в Present Perfect Passive.
- Football (play) for hundreds of years.
- Running competitions (hold) since ancient times.
- Раскрой скобки и поставь глаголы в правильную форму сослагательного наклонения.
- If they (can), they (go) to Britain in the summer.
- If my mum (go) to Britain in the summer, she (bring) me back a birthday present.
- I wish they (introduce) a new uniform.
- I wish the rain (stop).
Входная контрольная работа
по английскому языку
для 10 класса
I. Reading
Everybody can fall ill with any disease. Fortunately, only cold and flu are quite frequent in our city among infectious illnesses. They are rather easy for the modern medicine and various pills can help you a lot in overcoming this trouble.
However, of course, being sick isn’t a pleasant way of spending your time. In such situation friend’s participation in this trouble can encourage you, give you moral support and even can make yourself feel better. That’s why you always should visit your sick friends. You must remember that tomorrow this illness can happen to you. I always try to follow this rule.
Fortunately, my friends don’t fall ill frequently. But I remember such case that happened about 12 months ago. One of my best school friends had fallen ill with hard form of flu. Soon I went to his place to see him. I took some things that, as I was expecting, were interesting for him. Among them I brought a DVD with best game moments of National Basketball Association. He was very glad for this present and soon we both were enjoying the outstanding games of the strongest basketball league in the world. Then I told him all last school news and everything about the material we had passed when he was absent.
Then we tried to entertain ourselves and started to solve crosswords in the newspapers, to watch TV set, so we began to do all that everybody makes when he doesn’t know what to do. To my surprise, I lost the feeling of time and there was deep evening, when I understood, that it was a time to go home. When I was leaving for home, my friend promised that he would be all fight soon and he kept his word.
In two days he came to school and started to study various subjects with new energy. Sometimes a little interval is useful for a person.
Here are some statements. Are they TRUE, FALSE or NOT STATED?
A5 Cold and flu can be cured easily today.
1) True 2) False 3) Not stated
A6 It’s impossible to overcome a disease if your friends.
1) True 2) False 3) Not stated
A7 The author came to see his sick friend to help him catch up with his studies.
1) True 2) False 3) Not stated
A8 The illness turned out to be useful for the boy’s studies.
1) True 2) False 3) Not stated
II. Use of English
Входная контрольная работа
по английскому языку
для 11 класса
I. Тексты 1 – 6 относятся к различным рубрикам. Установите соответствие каждого текста рубрикам из списка A – G и занесите верный вариант в таблицу. Каждая рубрика соответствует лишь одному тексту, при этом среди них одна лишняя.
A. ARTICLE ON HIGHER EDUCATION
B. JOBS
C. INFORMAL LETTER TO A TEENAGE MAGAZINE
D. TRAVELLING
E. HEALTH
F. FILM BLURB
G. ADVERTISEMENT FOR A CELLULAR PHONE
1. Hi, CLICK,
We are two friends, Dario and Michele. We sit together at school. We are eleven years old. We live in a village near Florence. …
2. Join us for the trip of a lifetime, cycling 400 km across this most beautiful of Caribbean islands. Enjoy the lush, tropical landscapes, soft, sandy beaches, fine architecture and warm, friendly welcome of Cuba.
3. The Man in the Iron Mask. Leonardo Di Caprio takes on the dual role of the evil Louis XIV and his kind twin brother in this Hollywood adaptation of the Dumas classic. With Gepardieu, John Malkovich and Jeremy Irons as the three musketeers, this should be a belter. Sadly, it isn’t.
4. We are looking for new staff to join our friendly dedicated team and have a variety of posts available. You should have good communication skills, great personality and a strong will.
5. The new Motorola has a built-in digital camera, Multi-media messaging, quality ringtones and downloadable games. Play more, say more and explore the world with Motorola.
6. The world is changing around us. To stay ahead we need to keep learning. In many cases our careers depend on it. The Open University has become a leading provider of learning for people who need to develop their careers.
II. В следующем тексте необходимо заполнить пропуски, обозначенные цифрами 1 – 6. Вариант ответа (a), b), c), d) ) выберите из предложенных ниже и запишите его в таблицу.
Time for the parade. Behind the scenes at Warner Brothers Movie World Benjamin and his friends (1) _____ ready for the daily parade. He (2) _____ the train with the little carriages packed with the theme park’s cuddly stars through the park. Porky Pig (3) _____ already his position, Sylvester the Cat joins him. Star rabbit Bugs Bunny (4) _____ the parade in a golden stretch cabriolet. The daily parade with the stars of the theme park in Bottrop-Kirchhellen (5) _____ always a part of Benjamin’s job. The show (6) _____ three times a day.
1 a) get b) gets c) are getting d) got
2 a) droved b) drives c) is driving d) drive
3 a) has taken up b) took up c) take up d) takes up
4 a) head b) heads c) is heading d) was heading
5 a) is b) has been c) was d) had been
6 a) performs b) is performed c) performed d) was performed
III. Прочитайте текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами так, чтобы они соответствовали содержанию текста лексически и грамматически. Впишите образованные Вами слова в таблицу.
I always wanted to be a great (1) _______________ . I had the SCIENCE
dreams of discovering a new drug that would save the lives of
hundreds of people. Unfortunately I was never very good at (2)
_______________ at school and the teacher used to be very CHEMIST
cross with me. After a while I decided I would become an inventor
and design an amazing new (3) _______________ which would PRODUCE
become a household name. My parents were encouraging but told
me not to be so (4) _______________ . A few weeks later I had a AMBITION
brilliant idea for a pen that would write upside down.
To my (5) _______________ a friend of mine pointed out that it DISAPPOINT
was not a new (6) _______________ . DISCOVER
Resource id #758
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Входная контрольная работа в 6 классе
Данная работа предполагает проверку знаний учащихся на начало нового учебного года...
входная контрольная работа в 5 классе
Контрольная работа в 5 классе ,проведенная в начале сентября...
Входная контрольная работа для 6 класса
Входной контроль...
входная контрольная работа для 9 класса по английскому языку по УМК М.З.Биболетова
Данная работа предназначена для учеников 9х классов общеобразовательных школ, обучающихся по УМК М.З.Биболетова. Входной контроль позволяет проверить остаточные знания по предмету после долгого канику...
Входная контрольная работа математика 5 класс
Кодификатор, спецификация, КИМ...
Входная контрольная работа для 7 класса по истории (за 6 класс)
2 варианта, с ответами...
Входная контрольная работа за 8 класс (начало 9 класса)
Можно контрольную работу использовать дважды: в конце 8 класс, в начале 9 класса. Рекомендовано использовать, как тестирование, для вновь поступающих детях из других ОУ. Собраны задания в контрол...