Рождество
методическая разработка по английскому языку по теме

Разработка по теме "Рождество"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл rozhdestvo.docx32.48 КБ

Предварительный просмотр:

Form 11 .

   Variant I

Report the questions.                                        

1.’Are you having your classes tomorrow?” asked Mary.

2.”It is raining at the moment?” asked the man.

3. “Do you travel there every summer?”, asked the guide.

4.”Does  your friend count well?”,asked the career adviser.

                                        Translate.

  1. to suffer the  fear of death
  2. to become incapable of
  3. spouses
  4. to get wiser
  5. to cheer up.

Variant II.

                      Report the questions.

1.”Can you speak Italian?”, wondered the woman.

2.”Have you ever seen the ghost?”, asked the policeman.

3.”Did your father repair the fence?”, said Nick.

4.”Were you able to visit them last Sunday?”, asked the teacher.

                              Translate.

  1. To cheer up
  2. Homes for elderly people
  3. Free accommodation
  4. A waiting list
  5. Below poverty level.

Keys.

1.Mary asked if they were having they classes the next day.

2. The man asked if it was raining at the moment.

3. The guide asked if he travelled there every summer.

4. The career adviser asked if his friend count well.

5. The woman wondered if he could speak Italian.

6. The policeman wanted to know if he had ever seen a ghost.

7. Nick asked if his father repaired the fence.

8. The teacher asked if he was able to visit them last Sunday.

                                       Translate.

1испытывать страх смерти

2.стать неспособным

3.супруги

4.быть обузой

5.стать мудрее

6.взбодриться

7.дома для престарелых

8.бесплатное проживание

9.очередь

10.бесплатный.

11 класс.Повторение.  Косвенная речь.

Fill in the words

Full-time, invalidity  pensions, official, properly, nurse, adult, people’s homes.

The……statistics says that all elderly people in the UK are taken are …. . The majority of them get benefits such as state …. or other financial  help. They also can get medical care by calling a free … . But reality is not so optimistic as it might be. In most cases elderly parents are put into … old … .It’s  quite rare to find them living together  with  their … children. Most grandparents live their independent life and their grand  children don’t  take care of them  …  .

                                        Form 11

So and such.

1.Yesterday  he told us… a story that we were shocked.

2. The boy is … stupid that he doesn’t understand anything.

3.He’s … a lucky guy! He always wins in lottery.

4.I didn’t realize it was … an ancient place.

5. They didn’t expect it to be … warm.

6. She was … tired that she fell asleep in the armchair.

7. Why did you buy … much meat.

8. I haven’t … much in my life.

9. … words make me furious.

10. He thought it was…  unusual to stay home on … a beautiful day.

Among\ between.

1.The village … the field and the river is just ours.

2.If I were to choose…. These two sorts, I’d choose the first one.

3. They found the boy … the boats on the bank of the river.

4. Our family is always … those which  likes playing Bingo.

5. The story is the best … the other.

6. He’s the cleverest person… his classmates.

7. The officer hit him right… the eyes.

8. The Five Great Lakes lie… the USA and Canada.

9. There’s no agreement… them, don’t exaggerate.

10. Thetemperatureis … 10-13 degrees.

План работы с одарёнными детьми на 2011/2012 уч. Год.

Ф.И.О.

класс

Тема занятия

Дата

Прокапюк Вадим

6»Б» класс.

Подготовка к внутришкольной олимпиаде.

1.Разработка плана работы.

9.09.

АшрафлиТуркана.

11 с/г класс.

2.Развитие устной речи. Подготовка устных

сообщений на заданную тему.

16.09

3.Аудирование.

30.09

4.Развитие грамматических навыков.

(Артикль, видовременные формы английского

глагола, степени сравнения прилагательных,

фразовые глаголы, предлоги.)

7.10

21.10

Внутришкольная олимпиада.

13.11

16.11

Подготовка к международному чемпионату

по английскому языку.

18.11

Развитие письменной речи.(Письмо другу.

Рассказ о любимом питомце.)

2.12

Страноведение: государственные символы

Англоязычных стран, Британская монархия.

9.12

16.12

Международный чемпионат по английскому

языку.

23.12.

                            Учитель: Фокина Н.А.

Modal verbs.

Fill in the gaps with( can, could, was able to, can’t, couldn’t, were able to).

  1. _____you --------speak any foreign languages?
  2.  You___ see the sea from our bedroom.
  3. When we went into the house, we___ smell burning.
  4. They did not want to come with us at first but in the end we __

Persuade them.

  1. When Tom was 16, he--- he run 100 meters in 11 seconds.
  2. The fire spread through the building very quickly but everyone ---escape.
  3. Jack was an excellent tennis player.. He --- beat anybody.
  4. I’m afraid I---- not come to you party next Friday.
  5. My grandfather ---not swim.
  6.  We tried hard but we --- not persuade them to come with us.

Passive Voice .

Put the verbs in brackets in the correct tense.

  1. Papers (deliver) usually at 8 in the morning, they (look through) at

the moment and you’ll get yours soon.

  1. Many towns (destroy)by the earthquake in Japan last year.
  2. Tea( lay)usually on the balcony in fine weather.
  3. The policeman noticed that the suitcase (carry) by the porter

In a most strange way.

  1. His cousins (fine) for exceeding speed limit yesterday.
  2. Don’t worry! The burglars (catch) by the police. But they are

sure they (not catch).

  1. The preparations for the party just (finish)and the guests are

already arriving.

  1. This fact (not mention) in his last speech.

Christmas.

This is the season

When morning are dark.

And the birds do not sing

In the woods and the park.

This is the season

When children ski

And Grandfather Frost

Brings New Year Tree.

Winter brings us snowflakes

Spring- green buds and shoots,

Summer brings us berries,

Autumn-golden fruits.

New Year Day!

New Year Day!

Let us sing

And let us play!

Father Frost

Bring many toys

For little girls

And little boys!

When Santa comes to our house

I would like to peek,

But I know, he’ll never come until I fall asleep.

What’s your name?

I’m Santa Claus.

Where’s your home?

Not very close?

Is it there behind the wall?

No, it is far at the North Pole!

Santa, Santa, I want a doll.

Santa, Santa, I want a ball!

Are you a good girl or boy?

If you are, you can have a toy!

It’s Christmas! Merry Christmas!

Yes! It’s merry, merry Christmas!

It’s time for hanging stockings,

It’s time for riding sleighs,

It’s time for jolly greeting,

Snow and holly, overeating,

Oh, I love you merry Christmas,

You are the best of holidays.

Christmas is coming!

The goose is getting fat.

Please to put a penny

In the old man’s hat.

Please to put a penny

In the old man’s hat.

Santa Claus is very old.

SantaClaus’slandiscold

                                Праздник «Рождество в Америке».

Цели проведения: 1. Познакомить учащихся с традициями Америки на примере празднования 25 декабря(католическое Рождество).

2.   Заинтересовать учащихся в изучении английского языка как средства знакомства с англоязычными странами.

3.  Активизировать у учащихся творческие способности при подготовке и проведении праздника.

Оборудование:

  1. Костюмы: Санта Клауса ,костюмы для детей (снежинки, различные зверюшки),мешок с подарками, материалы для игр.
  2. Оформление кабинета: ёлка, нарисованный камин, праздничные открытки, презентация.

                             Ход  праздника.

Ведущий1: Good morning, our dear friends I’m glad to see you here!

Ведущий2: good morning, dear guests! Let’s begin our English party. It’s about friendship, Christmas and New Year!

(рассказоРождестве)

Главное действующее лицо рождества,это, конечно Санта-Клаус или рождественский дед. У него белая борода , красная курточка, штаны и шапка с белой меховой оторочкой. Он разъезжает на запряжённых северными оленями санях , наполненных доверху подарками. Он проникает в дома через дымоход и оставляет подарки под ёлкой, но только послушным детям. В Англии его называют FatherChristmas, что переводится,как Батюшка рождество.

В Германии его называют Санта- Николаус,в Финляндии- Иолупукке, во Франции- Пьер Ноэль, в России – Дед Мороз.

Ведущий 1: и, конечно, мы должны помнить, что Рождество-это семейный праздник, когда все собираются за одним столом, разыгрывают сценку рождения Христа, играют в весёлые игры. Поют рождественские песни. Послушные дети получают рождественские подарки. Они развешивают маленькие чулочки у камина, а утром находят их полными подарков. Эта традиция пришла из Норвегии. А если ребёнок вёл себя плохо, Санта кладёт кусочек уголька.

Давайтепосмотримсценку.

Джейн: Daddy, willSantabringuspresents?

Daddy:(усаживаясьвкресло) Well , the spirit of Christmas comes to the house with Santa Claus.

Mother: He slides down the chimneys to fill the children’s stockings…

Daddy: … but only if…

Bill: …only if what…

Daddy: only if they are good children.

Jane: And if not?

Mother: He leaves a piece of coal.

Jane: And what about me? Have I been good?

Daddy: Yes, you are all good, kids.

Kids (Хором)hooray!

Jane: So I’ll hang my stocking over the fireplace.

Mother: I’m sure your brothers may leave their stockings for Santa too.

Daddy: Well children, Santa comes if you are asleep. And it’s time to go to bed.

Bill: But before that may I put some cookies out for Santa?

Jane: … and some vegetables for his reindeer?

Daddy: Do, please.

(Дети кладут печенье и овощи под ёлку).

Mother: Now, go to bed, kids  (детиидутспать)

В зал входит Санта Клаус и произносит:

Ho-ho-ho it seems everybody is asleep. Ho-ho-ho…Oh, what a beautiful Christmas tree…The people in the family prepared the presents for each other. They also prepared vegetables and cookies for my reindeer and me. Thanksalot.  (Берётпеченьеиподходиткчулкамдетей)Ok.the children were good during the year, so the elves made them lovely gifts. Now it’s time to visit other kids.

Звукколокольчиков. Сантауходит.

Bill: MerryChristmas! Come on. Let’s have a look in our stockings.

Jane: What a  beautiful doll.

Bill: I’m so happy. Santa has brought me a toy car.

( Появляютсяродители)

Daddy,Mother: merry Christmas, dear children!

Ведущий 2: давайте споём песню Jinglebells.

Наш Санта Клаус любит не только молоко и печенье, но и слушать стихотворения детей. ДавайтепозовёмСанту и прочитаемемустихи.

Christmas.

This is the season                                      

When morning are dark.

And the birds do not sing

In the woods and the park.

This is the season

When children ski

And Grandfather Frost

Brings New Year Tree.

Winter brings us snowflakes

Spring- green buds and shoots,

Summer brings us berries,

Autumn-golden fruits.

New Year Day!

New Year Day!

Let us sing

And let us play!

Father Frost

Bring many toys

For little girls

And little boys!

When Santa comes to our house

I would like to peek,

But I know, he’ll never come until I fall asleep.

What’s your name?

I’m Santa Claus.

Where’s your home?

Not very close?

Is it there behind the wall?

No, it is far at the North Pole!

Santa, Santa, I want a doll.

Santa, Santa, I want a ball!

Are you a good girl or boy?

If you are, you can have a toy!

It’s Christmas! Merry Christmas!

Yes! It’s merry, merry Christmas!

It’s time for hanging stockings,

It’s time for riding sleighs,

It’s time for jolly greeting,

Snow and holly, overeating,

Oh, I love you merry Christmas,

You are the best of holidays.

Christmas is coming!

The goose is getting fat.

Please to put a penny

In the old man’s hat.

Please to put a penny

In the old man’s hat.

Santa Claus is very old.

SantaClaus’slandiscold

Ведущий1: А теперь давайте поиграем.

Викторина «Father Frost and Santa Claus»

На проекторе появляются вопросы о Санта Клаусе и Деде Морозе.

Дети читают вопросы и отвечают на них. Принимается ответ той команды, которая первой подняла руку.

2.Snowballs (Попасть в цель снежками, сделанными из бумаги или ваты)

3. Из 20 снежинок найти 4пары одинаковых.

Ведущий2 знаете ли вы,что первая Рождественская открытка появилась в Англии в 1840 году, когда государственный чиновник сэр Генри Коул придумал для близких оригинальное поздравление- открытку с рисунками художника Джона Хорсли, своего друга. Изображение  дополняла подпись: « Весёлого Рождества и Счастливого Нового Года».

Вы подготовили прекрасные рождественские открытки .Можете подарить их друг другу.

Песня: «We wish you a merry Christmas”.

Ведущий1:Our party is over. I wish you a Merry Christmas and Happy New Year!

Лексико-грамматическийтест.

                          Variant I

                                   Copy the text. Put in  The if needed.

Travelling around….world is fantastic. Sometimes I imagine myself climbing mountains in…Asia or in… America. I often dream of fishing in…  long and deep rivers of …Russian Federation, watching … penguins in… Antarctica, or breaking through … jungles of … South America. I also think of visiting … China, … United States, … Spain and …Netherlands some time in future.

But you know what? For me … Tushino will always be… best place in …world. Because all my family and my … best friends live there.

Variant II.

Fill in the blanks with the following words. Use only one word in each space.

Part, world, chance, luck, have, in, win, million, lucky, round, worth, prize, competition, miss.

Hello, Mike!

         I am in Australia. It’s great. A lot of sunshine and fresh air, parrots and other fantastic birds, warm water and beaches. You are surprised to get my message, aren’t you?

         As you know last summer I tried my… and took… in Worlds Teenagers’ Competition.It was a chance in a … . But it was …trying to… something for nothing. I was … luck and won the… .

         Now I and 49 other… winners will travel… the world. I enjoy visiting new places and finding new friends all over the … . I will send you postcards from the countries which we are going to visit.

But you also … a chance to visit them. Take part in the same … next year. Don’t … your chance.

Good … .

Best wishes, Pete.

Я, Фокина Н.А. поставила 5 баллов за качество  знаний уч-ся (более 70%), 6 баллов за победителей внутришкольной олимпиады ( Юлдашева К. Уварова.В. Сафонов .К.) и5 баллов за призёров (Ключко.В. Иванова.И. Кобелева.Л. Калин.О. Щелчкова.О). 3балла за лауреатов,3 балла за внеурочную  деятельность.

18. 10. 13.

Я,Свинарёва О.С. ( петрокеева О.С) поставила себе 4 балла за качество знаний (66%), 2балла за призёров в шк-ой олимпиаде (СумскаяА.  АлпеевД-3-е место). 1балл за интенсивность работы с учащимися ,находящимися на надомном обучении.

                 18.10.13.

Resource id #4600

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Стихотворение к Рождеству.

Материал предназначен для изучающих немецкий язык на основе английского.Необычное стихотворение,работа с которым позволит развить творческие способности детей и сделать их поэтами!...

урок "Рождество в англоговорящих странах"

Разработка данного урока может использоваться в рамках изучения темы "Праздники" с целью обобщения материала по данной теме и сравнения культуры собственной страны с особеностями культуры стран изучае...

План-конспект открытого урока по теме: "Закрепление лексических навыков по теме: "Рождество и "Новый год".

План открытого урока в з-ем  классе по теме: "Закрепление лексических навыков по теме "Рождество и Новый год"....

презентация по теме "Рождество" 3 класс.

Презентация для открытого урока по теме: "Рождество и Новый год"....

Рождество (презентация)

Работая с данной презентацией ребята знакомятся с традициями и обычаями Англии....

Конспект и презентация к уроку английского языка в 3 классе "Рождество".

Данный урок и презентация разработаны по теме "Рождество" .УМК "Enjoy English" для 3 класса М.З. Биболетовой и др. Материал способствует отработке лексики по теме "Рождество". В презентацию добавлены ...