план-конспект урока английского языка "Family Relations"
план-конспект урока по английскому языку (11 класс) на тему
Предлагается план урока с мультимедийной презентацией и приложениями.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
shutylevang_lesson.zip | 1.38 МБ |
Предварительный просмотр:
Учитель: Шутылева Наталья Григорьевна, учитель высшей категории
Учащиеся: 11 класс КОГОБУ «Лицей г. Советска». Активность высокая, уровень работоспособности – высокий.
Учебный кабинет: средний уровень оптимизации труда учителя и учащихся, наличие мультимедийного проектора и компьютера.
Тип урока: урок совершенствования речевых навыков и формирования речевых умений.
Тема урока: «Family Relations»
Цели урока:
- Дидактическая: активизировать употребление лексики по теме урока, совершенствовать навыки устной речи.
- Развивающая: формировать умение находить необходимую информацию в предъявленном тексте, умение высказывать своё мнение по обсуждаемым вопросам.
- Воспитывающая: повысить интерес к этическим ценностям, способствовать становлению чувства ответственности за близких и родных.
Оснащение урока: мультимедийный проектор, компьютер, презентация учителя, раздаточный материал.
«Family Relations»
Procedure
№ | Lesson stage | Teacher’s activity | Student’s activity |
1 | Beginning of the lesson | - Good morning, boys and girls. How are you? - Well, we are all fine, so we can work hard. | S1. Fine, thanks. S2. I’m fine, thanks. |
2 | Presentation of the theme |
| Students formulate the topic of the lesson and give their opinions. (Slide1) |
3 | Warming up | Teacher asks the following questions:
| Students answer the questions. (Slide 2) |
4 | Listening |
- Look at the screen and compare your answers. | Students listen to the teenagers’ stories and work with cards. (Supplement 1) (Slide 3) Students check their works. (Slide 4) |
5 | Free practice |
| Students give their opinions. (Supplement 2) |
6 | Reading. Group work |
| Students exchange of opinions. (Supplements 3) (Slide 5) |
7 | The end of the lesson |
|
Texts for listening
Speaker 1
My parents both come from large families. Our family is large too. I have a lot of siblings. I get on well with them. We have lots of family celebrations and often share Sunday lunch with our relatives.
Speaker 2
I am an only child in my family. I don’t see my parents as much as I would like, as they work long hours that’s why our relations are not so good. Sometimes I don’t obey my parents and I often argue with them.
Speaker 3
My parents are in divorce, so my brother and I live with our mum. But we spend most weekends at our father’s place, as our parents think it is important to bring up children together. Our mother gives us moral support and our father always gives us a good advice.
Speaker 4
In our family three generations live under one roof, but I think it is great. My parents help me when I have problems. I take care of my grandparents. We discuss and solve family problems together.
Supplement 1
- The speaker is close to all the members of the family and they support each other.
- The speaker has parents which both want to bring up their children.
- The speaker is from a large family and they have some family traditions.
- The speaker has family problems and misunderstanding with parents.
Speaker | 1 | 2 | 3 | 4 |
Statement (a letter) |
Supplement 2
In my opinion From my point of view It seems to me There is no doubt | it is | important necessary wonderful not easy difficult | . . . |
Supplement 3
A Modern Family
Family is very important in our life. Families give us a sense of belonging and a sense of tradition, families give us strength and purpose. The things we need most deeply in our lives – love, communication, respect and good relations – have their beginnings in the family.
Many single adult men and women today are waiting longer to get married. Some men and women marry and start their family life later because they want to graduate from a university or college, others want to become more established in their chosen profession.
Couples are also waiting longer before they have children. Today an average household contains only two or three people. In many families both parents work outside the home. Most families include members of just two generations: parents and their children. Nowadays people very often talk about a “generation gap’.
But there are a lot of stable and happy families. They spend a lot of time together. When problems arise, such families work together to solve them. Men and women work hard to make their families successful.
- What is more important for young people to have a good career or to start family life?
- How do husbands and wives share their domestic (household) chores?
- What makes families stable and happy?
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
План-конспект комбинированного урока английского языка в 7 классеТема: “Do you have an example to follow? The first cosmonaut.” “У тебя есть пример для подражания? Первый космонавт.”
Урок посвящен году Космонавтики в России. Дети занкомятся с новыми лексическими единицами, работают в парах, тренируются в использовании грамматического материала в речи, при этом урок тесно свя...
План-конспект 64 урока английского языка в 9 классе по УМК Биболетовой М.З.
Тема: «Советы для решения конфликта»Цели: развитие навыков аудирования с целью извлечения основной информации;активизация грамматических и лексических навыков;формирование навыков чтения и навык...
План-конспект интегрированного урока «Английский язык+физика»
Данный материал содержит технологическую карту, аудиозапись, дидактические материалы к уроку....
План-конспект интегрированного урока английского языка и обществознания в 9 классе на тему: "Правовая ответственность"
Интегрированный урок английского языка и обществознания в 9 классе на тему: "Правовая ответственность" ставит своей целью на основе имеющихся у учащихся знаний расширить понятие «право»; сформир...
План-конспект проблемного урока английского языка в 9-м классе "My future profession"
План-конспект проблемного урока английского языка в 9-м классе "Моя будущая профессия"...
План-конспект открытого урока английского языка в 5 классе по учебнику Spotlight-5 Тема урока - “Going shopping”.
План-конспект открытого урока английского языка в 5 классе по учебнику Spotlight-5 Тема урока - “Going shopping”....
Интегрированные уроки. План – конспект интегрированного урока английского языка и ОБЖ в 10 классе.
Идея интегрированных уроков возникла из сопричастности некоторых школьных дисциплин друг другу. Задача современной педагогики – соединить в восприятии ребенка основные знания по каждому предмету в шир...