План-конспект урока "What do you do about the house?" 3 класс
план-конспект урока по английскому языку по теме

Карпова Анастасия Михайловна

Урок по английскому языку 3 класс по УМК "English" Кузовлев. Тема: "What do you do about the house?"

Скачать:

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:



Предварительный просмотр:

Конспект урока английского языка в 3 классе

Учитель: Карпова Анастасия Михайловна

Тема урока: «Work about the house». «Работа по дому».

Цель: Введение новой лексики по теме: «Работа по дому».

Задачи:

  1. Семантизировать и закрепить новые лексические единицы;
  2. Семантизировать новый грамматический материал;
  3. Совершенствовать произносительные навыки на базе скороговорки;
  4. Учить учащихся извлекать основную информацию из графического текста;
  5. Развивать интерес учащихся к изучению иностранного языка.

Оборудование: компьютер, проектор, кубики, наглядность, раздаточный материал, учебник, рабочая тетрадь.

Ход урока

Учитель

Ученики

Примечания

  1. Организационный момент

-  Good-morning, children!

- I’m glad to see you, too! Sit down, please!

- How are you?

- And you?

- Are you fine, too?

- Are you ready to start our lesson?


-  Let’s begin then… 

PP: Good-morning, theacher!



P1: I am fine, thank you!

P2: I am fine, too, thank you!

P3: …

PP: Yes, we are ready!

II.Работа над произношением.

- Поиграем в кубики!

 (Слайд 1)

- Это буквосочетание th.

- Правило чтения (Слайд 2)

- Кто лучше прочитает скороговорку? (Слайд 3)





Презентация



Читают по очереди

III.Введение новой лексики.

- Today we have a guest! This is Ann. She will tell us about her family! (Слайд 4)

This is my family. It is big. There are a mother, a father, a brother, and grandparents. We are very friendly. We have got a big house. And there is a lot of work there. I like working about the house.

  • I help my mum to make the bed, to wash the dishes, to set the table, to dust the furniture. 
  • What means
  •  make the bed,

- Right!

- Repeat after me! make the bed


- All together now.

Does Ann’s mother make the bed?

Does Ann help her mother to make the bed?

  • What means
  •  wash the dishes,

- Right!

Repeat after me! wash the dishes,


- All together now.

-Does Ann’s mother wash the dishes?

-Does Ann help her mother to wash the dishes?

  • What means
  • set the table,

 -Right!

Repeat after me! set the table


- All together now.

-Does Ann’s mother set the table?

-Does Ann help her mother to set the table?

-What means

  •  dust the furniture.

-Right!

-Repeat after me! dust the furniture.



- All together now.

-Does Ann’s mother dust the furniture?

-Does Ann help her mother to dust the furniture?

- What do Ann and her mother usually about the house?


  • My grandmother cooks tasty. And I often help her to cook meals.

-What means

  •  cook meals.

-Right!

-Repeat after me! cook meals


- All together now.

-Does Ann’s mother cook meals?

-Does Ann help her mother to cook meals?

- What do Ann and her grandmother usually about the house?


  • My brother helps the father to feed our dog, to clean the car, to sweep the paths.

-What means

  •  feed the dog.

-Right!

-Repeat after me! feed the dog


- All together now.

-Does Ann’s father feed the dog?

 -Does Ann’s brother help her father to feed the dog?

What means

  •  clean the car.

-Right!

-Repeat after me! clean the car

- All together now.

-Does Ann’s father clean the car?

 -Does Ann’s brother help her father to clean the car?

What means

  • sweep the paths.

-Right!

-Repeat after me! sweep the paths 

- All together now.

-Does Ann’s father sweep the paths?

 -Does Ann’s brother help her father to sweep the paths?

- What do the father and the brother usually about the house?


  • He helps the grandfather, too. He helps him to work in the garden, for example to gather apples.

What means

  • work in the garden.

-Right!

-Repeat after me! work in the garden 

- All together now.

-Does Ann’s grandfather work in the garden?

 -Does Ann’s brother help her grandfather to work in the garden?

- What do the father and the brother usually about the house?


- Посмотрите на экран и прочитайте за мной! (Слайд4)

- Answer my question! What do you do about the house?

- At home write and learn these words!

- Good for you! Let’s make a short rest. Stand up, please.

Touch your head,

Touch your nose,

Touch your ears,

Touch your toes.

Jump and run,

Let’s have fun!

Wash your face,

Wash your hands,

Clean your teeth,

Be healthy, please!

- Open your student’s book on page 39! Ex.3

Read and answer the question – What do the members of Ann’s family usually do?

















P1 – заправлять постель.


P1- …

P2-…

P3-…

PP-…


P1 - …


P2- …


P2 – мыть посуду.


P1- …

P2-…

P3-…

PP-…

P1-…


P2-…


P3 – накрывать на стол.


P1- …

P2-…

P3-…

PP-…


P1-…

P2-…



P4 – вытирать пыль с мебели.



P1- …

P2-…

P3-…

PP-…


P1-…


P2-…


P3-…






P1- …


P2-…

P3-…

PP-…


P1-…


P2-…


P3-…








P1- …


P2-…

P3-…

PP-…


P1-…


P2-…


P1- …


P2-…

P3-…

PP-…


P1-…


P2-…


P1- …


P2-…

P3-…

PP-…


P1-…


P2-…


P3-…










P1- …


P2-…

P3-…

PP-…


P1-…


P2-…


P3-…





Смотрят картинки с новой лексикой




















Отвечают на вопросы













Отвечают на вопросы











Отвечают на вопросы













Отвечают на вопросы



















Отвечают на вопросы








































































Читают за учителем новую лексику




Физкультминутка













Читают и отвечают на вопросы

IV. Работа над грамматикой

Посмотрите на страницу 40 упражнение 2 . обратите внимание на местоимения в рамке и переведите предложения с выделенными словами.

Смотрят таблицу

V.Работа над письмом.

- Open your activity book. Find ex.1.

- What does Neznaika do in Green Town?

Работают в тетради

VI. Домашнее задание.

- Write your homework!

Выучить слова, РТ упр.2

Записывают домашнее задание

VII. Оценки за урок.

…, you get 5 today!

….

-Stand up, plies! Thank you for a good lesson! Goodbye!  




PP- Goodbye!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект урока английского языку по методике Шадрикова для 6 класса по теме: “Семья” Урок повторения и обобщения.М.З.Биболетова. “Enjoy English” учебник для 5-6 класса.

План-конспект урока английского языку разработан по методике Шадрикова для 6 класса по теме: “Семья”  Урок повторения и обобщения . М.З.Биболетова. “Enjoy English” учебник для 5-6 класса....

План- конспект урока по теме "План и карта" для 6 класса

План- конспект урока  обобщающего повторения по теме "План и карта" для 6 класса...

План-конспект урока по теме: План местности. Условные знаки. 5 класс.

Планируемые результаты:предметные: Обучающиеся смогут:выявлять особенности плана местности;определять с помощью условных знаков изображённые на плане объекты;читать простейший план местности.мета...