урок-презентация по теме "мода" для 9 класса по УМК 'happy english.ru'
презентация к уроку по английскому языку на тему

Кот Галина Егоровна

материал содержит план-конспект урока' my favouite things'. в презентации рассматривается история моды, прилагается тест 'are you a fashion victim?'

Скачать:


Предварительный просмотр:

План  - конспект  урока  английского  языка  в  7  классе  по  теме :  ‘  Misha’s First  Day  at  School’

 (по  учебнику  К.  Кауфман,  М.  Кауфман  ‘Happy  English.  ru’)

З

Цели  урока:

Образовательная:  

 расширение  общего  и  лингвистического  кругозора  учащихся.

Воспитательная:  

 воспитание  любознательности,  внимания,   и  уважения  к  культуре  другой  страны.

Развивающая:  

развитие  фонематического  слуха,  оперативной  памяти,  

произвольного  внимания,    способности  к  догадке.

Учебная:  

формирование  лексических  и   грамматических  навыков  чтения.

Сопутствующие  задачи:  

развитие  умения  читать;

развитие  умения  детально  понимать  речь  на  слух

                                                             

Оборудование:  

презентация  с  использованием  ИКТ.

Языковой  материал:  

1)  местоимения  other,  another

 2)  учебные  предметы

 3)  упр.  учебника  1-10  стр.  116-119.

                                                      Ход  урока:

  1.  Организационная  беседа.

Teacher:  Good  morning,  friends.  How  are  you  getting  on?  How’s  your  homework?  Give  me  your  copybooks,  please.  let’s  begin  our  lesson  now.  Today  we’ll  know  about  ‘  Misha’s  first  day  at  school’.

  1. Фонетическая  зарядка:  отработка  скороговорки:  ‘Whether  the  weather  is  cold  or  whether  the  weather  is  hot,  we  shall  whether  the  weather  whether  we  like  it  or  not’.

  1. Речевая  зарядка:  (по  материалу  предыдущего  урока)
  1.  What  kind  of  school  do  you  go  to?
  2. Do  you  like  when  boys  and  girls  study  together?
  3. Would  you  like  to  chose  subjects?
  4. Would  you  like  to  get  a  scholarship?

  1.  Проверка  домашнего  задания:

Teacher:  What  questions  did  you  write  at  home?  Do  you  remember  them?  

  1.  Презентация  нового  грамматического материала:  объяснение  употребления  местоимений  other,  another  с  опорой  на  материал  учебника  стр.  116;

формирование  грамматического  навыка  упр. 1  стр.116

  1.  Работа  с  текстом  учебника  стр.  117:
  1.  снятие  фонетических  трудностей:  чтение  учащимися  учебных  предметов  (с  опорой  на  а/з)
  2. oтветы  на  предворяющие  вопросы:

a)  What’s  the  name  of  the  scool?

b)  What’s  the  address  of  the  school?

c)  In  which  county  is  the  school?

           3)  чтение  текста  с  выборочным  переводом

           4)  выполнение  послетекстовых  заданий:

      Ех. 4.  In  pairs.  Look  at  the  pictures  and  find  Misha’s  uniform.  What  do  you  think  about  it?  Is  it  really  cool  or  funny?

      Ex.  5.  Answer  the  questions.

      Ex.  6.  Find  in  the  text  and read  the  descriptions.

  1.  Презентация  страноведческого  материала:  известные  школы  Британии,  их  девизы  и  цвета  школьной  формы.
  2.  Формирование  лексических  навыков:  ex.  7.  P  119  (Write  the  English  words  for  the  subjects)  учащиеся  записывают  английский  перевод  слов  на  русском  языке  и  затем  проверяют  с  помощью  а/з.

  1.  Физкультминутка.  (упражнения  под  песню  ‘Head  and  shoulders’.

  1.   Презентация  рубрики  ‘English  in  focus’  и  заполнение  таблицы:

‘Science – Arts’

   

  1.  Выполнение  задания  упр. 10  стр. 119.  Complete  the  sentences  with  information  from  the  text.

  1.   Домашнее  задание.

Teacher:  You  will  have  to  do  exercises  AB  at  page  120

  1.   Подведение  итогов  урока.  Выставление  оценок

Teacher:  Now,  pupils  ,  time  is  up.  The  lesson  is  over.  You  may  be  free.  Goodbye!


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:



Предварительный просмотр:

Test  “Are  you  a  fashion  victim?”

  1. You  are  invited  to  a  party.  What  would  you  wear?

a)  Something  new  and  fashionable.

b)  A  traditional  suit  or  dress.

c)  Does  it  matter?

  1. How  much  time  do  you  spend  in  front  of  the  mirror  before  going  out?

a)  More  than  15  minutes/

b)  Less  than  15  minutes.

c)  About  five  minutes.

  1. What  do  you  usually  wear?

a)  Casual  clothes,  for  example  a  T- shirt  and  jeans.

b)  Whatever's  in  fashion.

c)  What  I  feel  like  wearing.

  1. Why  do  you  like  your  clothes?

a)  Because  I  feel  comfortable.

b)  Because  they  say  something  about  the  sort  of  person  I  am.

c)  I  can't  say  I  like  my  clothes.

  1. You  pass  clothes  shop  and  see  just  the  dress/  suit  you  want.  It's  beautiful- but  you haven't  got  enough  money.

a)  I'd  forget  about  it.

b)  I  wouldn't  buy  it,  but  I  would  dream  about  it.

c)  I'd  borrow  money  and  buy  it.

  1. How  often  do  you  buy  fashion  magazines?

a)  Very  often.

b)  From  time  to  time.

c)  Never.

  1. The  most  fashionable  colour  of  this  year  doesn't  suit  you.  What  would  you  do?

a)  I  would  wear  it  anyway- it's  in  fashion!

b)  I  wouldn't  wear  it.

c)  I  don't  care  about  what's  in  fashion.

  1. How  would  you  describe  your  style  of  dressing?

a)  Fashionable.

b)  Not  fashionable  but  “me”

c)  Style?  What  is  it?

Your  score:

  1. a) 3    b) 2    c) 1
  2. a) 3    d) 2    c)1
  3. a) 1    b) 3    c) 2
  4. a) 2    b) 3    c) 1
  5. a) 1    b) 2    c) 3
  6. a) 3    b) 2    c) 1
  7. a) 3    b) 2    c) 1
  8. a) 3    b) 2    c) 1
  9. a) 3    b) 2    c) 1

Answers:

8- 15:  You  aren't  fashion- conscious  at  all.  You  think  that  there  are  more  important  things  in  life  than  fashion.  But  don't  you  think  the  world  would  be  a  dull  place  if  there  were  no  fashion?  It  adds  some  spice  to  life.

16-  24:  Clothes  aren't  the  most  important  thing  in  your  life.  However,  you  know  what  suits  you  and  you  have  a  personal  style.  But  you  are    little  bit  conservative.  Why  not  try  a  different  style  for  a  change?

25- 32:  You  are  a  fashion  victim!  You  go  for  the  latest  styles  and  spend  a  lot  of  money  on  clothes. But  there  are  more  important  things  in  life  than  clothes- try  speaking  to  people  and  you'll  be  surprised  to  find  that  they  are  nice,  even  if  they  wear  old  shoes.

сasual-  повседневный

to  be  fashion- conscious-  интересоваться  модой

to  add  spice  to  life-  придавать  вкус  жизни

for  a  change-  для  разнообразия

victim-  жертва


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект урока английского языка в 9 классе, УМК «Enjoy English» для учащихся 9 классов под редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой, Unit 1. Families and friends: are we happy together? Section 3. Is it easy to live apart from the family?

Конспект урока:УМК «Enjoy English» для учащихся 9 классовпод редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой. Unit 1. Families and friends: are we happy together?Section 3. Is it easy to live apart f...

План-конспект урока английского языка в 9 классе, УМК «Enjoy English» для учащихся 9 классов под редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой, Unit 1. Families and friends: are we happy together? Section 3. Is it easy to live apart from the family?

План-конспект урока английского языка в 9 классе, УМК «Enjoy English» для учащихся 9 классов под редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой, Unit 1. Families and friends: are we happy together? Secti...

Самостоятельная работа для учащихся второго класса (негимназических классов)Учебник "Enjoy English-2" Биболетова М.З.

В данной работе содержится материал, направленный на:1) разницу употребления форм has got/ have got2) глагол to be (am, is, are)3) лексику по пройденным урокам: прилагательные, животные, цвета.4) повт...

Срезовая проверочная работа по английскому языку в 5-м классе (учебник “Enjoy English” 5-6 класса автора Биболетовой М. З.)

     Данная проверочная работа предлагается учащимся 5 класса по учебному материалу 3 раздела, который проходится в III четверти. Проверочная работа составлена в 4 вариантах и вк...

Срезовая проверочная работа по английскому языку в 6-м классе (учебник “Enjoy English” 5-6 класса автора Биболетовой М. З.)

   Данная проверочная работа предлагается учащимся 6 класса по учебному материалу 7 раздела (“Living together”), который изучался в III четверти. Срезовая проверочная работа составлен...

Срезовая проверочная работа по английскому языку в 10-м классе (учебник “Enjoy English” 10 класса автора Биболетовой М. З.)

     Данный контрольно-измерительный материал предлагается учащимся 10 класса по учебному материалу 3 раздела (“Civilisation and progress”), который изучался в III четверти. Срез...