Trains are the best
план-конспект урока по английскому языку (7 класс) на тему
Урок разработан для учащихся 7 класса УМК Биболетовой М. З.Урок обучения письменной речи. Цели урока: научить писать статью, выражающую различные точки зрения; развивать способность к функционально – адекватному сочетанию лексических единиц и логическому изложению. По степени новизны материала - комбинирование нового с ранее изученным.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
конспект урока + презентация | 917.6 КБ |
Предварительный просмотр:
Муниципальное бюджетное образовательное учреждение
Гимназия № 19 имени Н. З. Поповичевой г. Липецк
Конспект урока по английскому языку
в 7 классе
«Trains are the best»
подготовила
преподаватель английского языка
Жаглина Татьяна Владимировна
Липецк 2013
Цель урока: Обучение письменной речи.
Задачи:
1. Учебные: Повторить употребление степеней сравнения прилагательных.
Тренировать в чтении и устной речи. Научить писать статью, выражающую своё мнение на заданную тему.
2. Развивающие: Развивать способность к функционально – адекватному
сочетанию лексических единиц и логическому изложению.
3. Познавательные: Познакомить с новым способом выражения своего мнения.
4. Воспитательные: Воспитывать уважительное отношение к другому мнению.
Оборудование: Компьютер, экран, раздаточный материал.
Ход урока.
- Организационный момент.
-Good morning, children! I`m glad to see you. Today we shall read, speak as usual. We shall also write. What about? You`ll tell me yourselves a bit later.
II. Речевая зарядка.
- Answer my questions.
- Do you like travelling? Is there anybody who doesn`t like travelling?
- What can we travel by? (By car, by bus, by plane, by train, by boat, by bike, on foot)
(1 слайд) - Look at the screen! What do you see? (Different means of transport)
- What are we going to speak about? ( About transport)
III. Тренировка в употреблении степеней сравнения прилагательных.
- Which of these means of transport is the fastest of all? (A plane)
- Which of these means of transport is the slowest? (A bicycle)
- Which of these means of transport is the most comfortable? (A train)
- Which of these means of transport is the most expensive? (A plane)
- Which of these means of transport is the cheapest? (A bicycle)
- What can you travel to the country by? (By bus, by car, by bicycle)
- What means of transport do you prefer to travel? Why?
IV. Тренировка в чтении и беседа по прочитанному.
(2 слайд) 1) Снятие языковых трудностей.
- Look at these words. Say them after me. Read them to each other. (Ex.1)
(3 cлайд) 2) -What do you see at the screen? (A text) What is it about? (About trains) - Before each paragraph you can see two words or expressions. Read the article and choose the correct one. Underline them in your cards. (Ex.2)
(Firstly, Furthermore, Secondly, On the other hand, All in all)
(4 слайд) 3) - Now replace them with synonyms from the list before the text.
(1: To start with; 2: What is more/ In addition; 3: What is more/ Furthermore/
In addition; 4: However; 5: In conclusion). (Ex.3)
4) - Match the paragraphs to the headings: - opposing viewpoints and reasons (paragraph 4); - viewpoints and reasons (paragraphs 2, 3);- introduce topic and state opinion ( paragraph 1);- restate opinion ( paragraph 5)
5) - Find the positive viewpoints and reasons. (Trains are safe – no traffic jams/ less chance of having an accidents. Trains are pleasant to travel – fast, comfortable.
6) - Find negative viewpoint and reason.
(Train fares are expensive – tickets cost a lot of money)
Физкультминутка.
7) - So we have read the article about trains. What does the author of the text express? (His opinion about travelling by train).
- What are we going to write today? (An article)
- What will the article express? (Our opinion)
(5 слайд) - Now open your copy-books and write down the topic of the lesson.
(«Trains are the best». Writing an article expressing your opinion).
V. Обучение написанию статьи.
(6 слайд) 1) - On the screen you see the writing tip. Read it. (Ex.4)
(7 слайд) 2) - Now, you can see the plan. Read it. (Ex.5)
(8 слайд) 3) - Now match the viewpoints (1 – 5) to the reasons (a – e). (Ex.6). Which are positive? Which are negative? - Let`s check your answers. - What are they about? (About planes) ( 1– b – positive; 2 – d – positive; 3 – e – negative; 4 – c – negative; 5– a – positive)
4) - Make sentences using Firstly, Furthermore, Also, In addition and However.
(9 слайд) 5) - Write an article about air travel. Use the plan and the sentences
(120 -150 words). 6) - Let`s listen your articles. (2-3 учащихся)
(10 слайд) Compare my article with yours.
VI. Итоги. Оценки.
- What did we do today? (We spoke about means of transport, we read and spoke
about trains and planes. We wrote an article about planes.)
- What did we learn? (New words, how to write an article expressing your opinion.)
VII. Домашняя работа.
(11 слайд)- Write an article about travelling by bus .Use the plan and the articles about travelling by train and by plane. (200 – 250 words)
Использованные материалы:
1) http://900igr.net/datas/kosmos-gorod-transport/Transport-9.files/0001-001-Obschestvennyj-transport.jpg - картинка автобуса
2) http://img-fotki.yandex.ru/get/5803/valenta-mog.150/0_705fa_1f073bb7_orig.jpg - картинка автобуса
3) http://www.pakwheels.com/forums/attachments/wheels-fan-clubs/738215d1184591280-koenigsegg-ccr-x-fan-club-koenigccx06_04_l57_pakwheels-com-.jpg – картинка автомобиля
4) http://s16.radikal.ru/i190/1101/26/88e8807c6913.jpg – картинка поезда
6) http://kolyan.net/uploads/posts/2010-12/thumbs/1291814842_railroad_walpapers_9.jpg – картинка поезда
7) http://1.bp.blogspot.com/_XuTQI8Rm2M/TQni0qtiyPI/AAAAAAAAFgk/DbQqfElRYGk/s1600/%25D0%25BF%25D0%25BE%25D0%25B5%25D0%25B7%25D0%25B4.jpg – картинка поезда
8) http://2.bp.blogspot.com/_XuTQI-8Rm2M/TQnjxoTWryI/AAAAAAAAFgs/bpjfH3B-OGw/s1600/%25D1%2581%25D0%25B0%25D0%25BC%25D0%25BE%25D0%25BB%25D1%2591%25D1%2582.jpg – картинка самолёта
9) http://3.bp.blogspot.com/_XuTQI-8Rm2M/TQnj9Kfs_ZI/AAAAAAAAFg0/Ms4ragi5XYc/s1600/%25D1%2582%25D0%25B5%25D0%25BF%25D0%25BB%25D0%25BE%25D1%2585%25D0%25BE%25D0%25B4.jpg – картинка корабля
10) http://madeinpiter.ru/wp-content/uploads/2011/05/064bef38eaef08391e4e64a0e9645a33_full.jpg – картинка самолёта
11) Virginia Evans, Neil O’Sullivan .Click On 2. Student’s Book. - Newbury: Express Publishing, 2001.
12) Virginia Evans, Neil O’Sullivan. Click On 2.Teacher’s Book. - Newbury: Express Publishing, 2001.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
План проведения праздника на английском языке "Christmas train"
Каждый год в нашей школе проводится празднование Рождества на английском языке. В неформальной атмостфере у учащихся появляется возможность общения на языке без страха и стеснения....
План проведения праздника на английском языке "Christmas Train"
Общение на английском языке в неформальной атмосфере....
Сценарий проведения праздника на английском языке "Christmas Train"
Общение в неформальной обстановке...
Лингвистическая игра Enjoy Train для учащихся начальных классов
Лингвистическая игра Enjoy Train для учащихся начальных классов...
конспект урока в 7 классе "WHO IS THE BEST? WHAT IS THE BEST?"
Урок английского языка в 7 классе “WHO IS THE BEST? WHAT IS THE BEST?”Урок - обобщение грамматического м...
Учебно-методическое пособие «LOOK FOR YOUR BEST TRAINING» (Лексико-грамматические задания для подготовки к экзамену ОГЭ и ЕГЭ с использованием ИКТ)
Лексико-грамматические задания для подготовки к экзамену ОГЭ и ЕГЭ с использованием ИКТ...
"Always Welcome: Best Attractions for Best Guests".
Текст авторского видеопроекта о Тумском храме Святой Троицы. Организатор областного конкурса: ассоциация "Сообщество преподавателей английского языка Рязанской области "Прио-Элта". Огромная благодарно...