план-конспект урока английского языка в 5 классе
план-конспект урока (английский язык, 5 класс) на тему

Селезнёва Ольга Николаевна

Урок развития монологической речи на тему:"Must we folow the rules?" в 5 классе по учебнику Кузовлева В.П.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл tema.docx19.24 КБ
Файл презентация174.29 КБ

Предварительный просмотр:

Тема: «Must we follow the rules or not?»

Цель: развитие речевого умения (монологическая речь); скрытый контроль знаний, умений и навыков.

 Сопутствующая задача: развитие умения читать, совершенствование лексических навыков говорения; развитие умения аудировать.

Развивающий аспект: развитие способности к предположению, соотнесению, перефразированию, трансформации.

Социокультурный аспект: знакомство с культурой страны изучаемого языка

Воспитательный аспект: воспитание уважения к членам семьи, формирование адекватных способов выражения эмоций и чувств, воспитание уважительного отношения к собеседнику, его взглядам.

Речевой материал: лексический:а) лексика прошлых уроков;

                                                        b) грамматический материал прошлых уроков

                                 

Оснащение урока: мультимедийная презентация, учебник, раздаточный материал

                                                               

Ход урока.

I.Организационный момент. (слайд)

II.Речевая зарядка.

А) How are you?   Are you fine?  Are you OK?

B) Poem. Что общего в этих предложениях? (слайд)

I mustn’t sleep,

I have to sweep,

I shouldn’t cry,

I should be shy.

C) Беседа.

What modal verbs do you know?

Do you have any obligations?

What do you have to do at home?

What must you do at school?

III.Сообщение темы урока. (слайд)

Every polite person follows existed rules in our society. We’ve talked much about rules and today we are to come to the conclusion if we should follow the rules or not.

Let’s read the topic of the lesson…

«Must we follow the rules or not?»

IV.Активизация лексического материала.

What words and phrases do you assosiate with the phrase “follow the rules”?

V.Активизация грамматического материала.

We need modal verds when we speak about rules

What modal verds do you know? Name them with their meanings.        (Слайд)

VI.Развитие речевого умения.(Правила пользования интернетом) (слайд)

A)People all over the world use the Internet and they follow special rules.

Here are some tips on using the Internet. Complete each sentense with a word from the box to get to know these rules.

Cautious        danger        follow      messages     parents 

Permission       safe          strangers           use  

Talk with your parents about rules for using the Internet. Always ______these rules. People who _______the Internet are from all over the world. They are_______ to you. Remember this when you are on the Net and you’ll make your life______. You shouldn’t give your address, telephone number without your parents’________. Be very _______ of any  offers(преложений) while using the Internet. You shouldn’t write e-mail ________ all in CAPITAL LETERS, people may think you are shouting (кричишь).

B) What about you? Do you follow the rules for using the Internet, what are they? (слайд)

When I use the Internet I … the rules.

I … without my parents’ permission.

I … give … to a stranger.

VII. Развитие речевого умения.(правила поведения в школе)

At school we also have rules. Kelly talks about her first days of school. Choose the best word or phrase.

I like going back to because I can see all my friends again (снова). I (1)____to be at school by 9o’clock on the first day, so I (2)____run. At school I meet my friends and we (3)____ go to our classroom. We get information about our new classes and we (4)____get our homework  diaries and timetables. Then  we (5)_____ to find our classes and meet our teacher.

0 a) can          b) have to

1 a) may         b) have

2 a) don’t have to     b) mustn’t

3 a) should          b) shouldn’t

4 a) don’t have to     b)might

5 a) have         b) must

What school rules must you follow?  (Слайд)

         

VIII. Развитие умения понимать на слух.(правила поведения дома) (слайд)

A girl is talking about her family’s way of life. Are these sentences true or false?

Hi! My name is Kerry. I live in London, England. I live with my mum, dad and my sister Charil. I like living in London because there are a lot of museums, theatres, cinemas, parks an sport centres with swimming pools. I like spending time with my friends. But I always ask my parents’ premission before I go anywhere. Rules are simple in our house. I must always be home on time. I must help with the chores in the house.  Mustn’t watch TV if I haven’t done my homework. And I mustn’t spend a long time on the phone. My mum and dad come from Jamaica. This summer we may go on holiday there.

 

1.Karry has to go to the swimming pool.________F

2.Karry’s parents may not know where she is sometimes._______F

3.Kerry has some chores (обязанности) in her family.________T

4.Kerry’s parents are strict (строгие) about watching TV._______T

5.Kerry’s parents are not strict about using the phone._________F

What rules do you have at home?  (слайд)

IX.Итог урока. (слайд)

Now it’s high time to come to conclusion if we must follow the rules or not. What’s your opinion?

I think, we … follow the rules.

Rules are …

At school we …

At home I …

When we use the Internet we…

In a word, rules make our life …

X.Домашнее задание. (слайд)  1)повт. правило о модальных глаголах

                                                           2) написать листовку-пропаганду «Follow the Rules!”

                       


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Must WE Follow the Rules or Not? Подготовила: учитель МБОУ СОШ с УИОП №2 г.Лебедянь Селезнёва Ольга Николаевна

Слайд 2

I mustn’t sleep, I have to sweep, I shouldn’t cry, I should be shy!

Слайд 3

Modal verbs must - должен may / might – можно, возможно have to / has to – приходится should - следует

Слайд 4

Here are some tips on using the Internet. Complete each senten с e with a word from the box to get to know these rules . -------------------------------------------------------------------- Cautious danger follow messages parents Permission safe strangers use ----------------------------------------------------------------------- Talk with your parents about rules for using the Internet. Always ______these rules. People who _______the Internet are from all over the world. They are_______ to you. Remember this when you are on the Net and you’ll make your life______. You shouldn’t give your address, telephone number without your parents’________. Be very _______ of any offers( преложений ) while using the Internet. You shouldn’t write e-mail ________ all in CAPITAL LETERS, people may think you are shouting ( кричишь ).

Слайд 5

Do you follow the rules for using the Internet ? When I use the Internet I … the rules. I … without my parents’ permission. I … give … to a stranger. …

Слайд 6

What school rules must you follow?

Слайд 7

A girl is talking about her family’s way of life. Are these sentences true or false? 1.Karry has to go to the swimming pool.________ 2.Karry’s parents may not know where she is sometimes._______ 3.Kerry has some chores ( обязанности ) in her family.________ 4.Kerry’s parents are strict ( строгие ) about watching TV._______ 5.Kerry’s parents are not strict about using the phone._________

Слайд 8

What rules do you have at home?

Слайд 9

Must WE Follow the Rules or Not? I think, we … follow the rules. Rules are … At school we … At home I … When we use the Internet we… In a word, rules make our life …

Слайд 10

Hometask 1) повторить правило о модальных глаголах 2) написать листовку-пропаганду “Follow the Rules!”


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект 64 урока английского языка в 9 классе по УМК Биболетовой М.З.

Тема: «Советы для решения конфликта»Цели: развитие навыков аудирования с целью извлечения основной информации;активизация грамматических и лексических навыков;формирование навыков чтения и навык...

План-конспект интегрированного урока английского языка и обществознания в 9 классе на тему: "Правовая ответственность"

Интегрированный урок английского языка и обществознания в 9 классе на тему: "Правовая ответственность" ставит своей целью на основе имеющихся у учащихся знаний расширить понятие «право»; сформир...

План-конспект проблемного урока английского языка в 9-м классе "My future profession"

План-конспект проблемного урока английского языка в 9-м классе "Моя будущая профессия"...

План-конспект открытого урока английского языка в 5 классе по учебнику Spotlight-5 Тема урока - “Going shopping”.

План-конспект открытого урока английского языка в 5 классе по учебнику Spotlight-5 Тема урока -  “Going shopping”....

Презентация и план-конспект театрализованного урока английского языка во 2-м классе по теме «The Ugly Duckling» by Hans Christian Andersen («Гадкий утенок» Ганса Христиана Андерсена)

В своей работе я использовала инсценировку сказки "The Ugly Duckling" by Hans Christian Andersen и в завершении учебного года мы показали ее для родителей. Автор и произведение сказки «Гадкий утенок» ...

Интегрированные уроки. План – конспект интегрированного урока английского языка и ОБЖ в 10 классе.

Идея интегрированных уроков возникла из сопричастности некоторых школьных дисциплин друг другу. Задача современной педагогики – соединить в восприятии ребенка основные знания по каждому предмету в шир...

План-конспект открытого урока английского языка в 5 классе по учебникуSpotlight-5 Тема урока – “Going shopping”.

Цели:1)практические:- развитие лексических навыков по теме «Магазины, покупки»;- практика учащихся в устной речи, чтении (развитие умений ознакомительного и изучающего чтения), аудировании;- развитие ...