План-конспект урока английского языка на тему "Насколько мы зависимы от современных технологий?",11 класс
план-конспект урока по английскому языку (11 класс) по теме

KarimovaRoza

Данный урок направлен на развитие творческих способностей учащихся и повышение интереса к изучаемому языку.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon plan_moego_uroka.doc42 КБ

Предварительный просмотр:

                                                         Урок-дискуссия

      в11 классе на тему «Насколько мы зависим от современных технологий»

                        “How are we dependent on modern technologies”

 Цель урока: научить аргументировано  высказываться в контексте предложенной темы.

 The main aim of it is forming a communicative competence of students.

Задачи: 1) Совершенствование навыков устной речи, умений выслушать собеседника и

                  ориентироваться в ситуации общения, использовать речевые клише.

              2) Развитие умений анализа информации, построения логических высказываний.

              3) Воспитание культуры общения на занятиях и в повседневной жизни.

Оборудование: интерактивная доска, проектор, ноутбук.

                                                    Ход урока.

I.Организационный момент.

  Good morning, dear students and guests! Let’s begin our lesson!  

Учитель: The topic of our lesson is – «How are we dependent on modern technologies» We have been discussing the problem of using modern technologies in our everyday life for some lessons. Now, it is time to speak about your attitude to them if there are devices you can hardly live without. In the other words which of them are useless and which are extremely useful. (2 минуты)

   II. Фонетическая зарядка.

Учитель: People in contemporary world can hardly imagine their lives without machines. Modern technology has spread almost all over the world. It has become really indispensible in our busy activity. Every day either a new gadget is invented or an old one is improved. Different people appreciate new inventions differently. Some suppose that sophisticated gadgets are really useful and necessary, while others find them absolutely awful as they influence people badly. As for me, I am pretty sure that gadgets make our life easier. What most important inventions of the 20th century can you name? Speak one by one. (2 минуты)

Учащиеся один за другим поизносят следующие слова:

a computer
a TV set
a mobile phone
a microwave oven
a TV remote-control
a videophone
a kitchen machine
a washing machine
a vacuum cleaner
a mincing machine
a dishwasher
a squeezer
a mixer
a video player
the Internet
a CD
a video camera
a cordless phone
a solar powered calculator
a fax machine (3 минуты)

Приложение №1  

 Which of these gadgets do you use most often?

III. Совершенствование навыков устной речи (умение высказываться по теме в виде монолога, логично построить своё высказывание; умение начать, поддержать и закончить беседу).

Учитель: Now, I suggest you to discuss the problem of our depending on different devices, gadgets. Who wants to begin?

Ученик 1: I can’t live without… .  Приложение №2. (видеоролик с участием ученика)

Now, I’d like you to express your opinions. Give your reasons.

Ученик: My idea is that… .

Ученик: I feel strongly against it. I think … .

Ученик 1: Thank you for your ideas! In conclusion, I want to say … . (5 минут)

Ученик 2: As for me, I can’t imagine my life without … . Приложение №2. (видеоролик с участием ученика)

What do you think about it?

Ученики выражают свое мнение, аргументируя его.

Ученик 2: thank you very much! To sum up, I’d like to say … . (5 минут)

Ученик 3:  In my opinion, … . Приложение №3. (видеоролик с участием ученика)

Ученики выражают свое мнение о данном приспособлении, аргументируя его.

Ученик 3:  Thank you! So, all in all, I think … .

Ученик 4: To my mind, … . . Приложение №4. (видеоролик с участием ученика)

Ученики выражают свое мнение о данном приспособлении, аргументируя его.

Ученик 4: Thank you! To conclude, technological advance can only be positive if  … . (5 минут)

Ученик 5:  I like my … very much. Приложение №5. (видеоролик с участием ученика)

Ученики выражают свое мнение о данном приспособлении, аргументируя его.

Ученик 5: Thanks!  Summing it up, … .  (5 минут)

IV. Развитие навыков письменной речи. / Developing writing skills.

Учитель: Fill in the gaps.

  1. … is a vehicle with four wheels and an engine, that can carry a small number of passengers.
  2. … is a machine that washes dishes.
  3. … is a large piece of electrical kitchen equipment, shaped like a cupboard, used for keeping food and drink cool.
  4. … is an object used for squeezing juice from fruit such as oranges, lemons etc.
  5. … is  an electronic machine that stores information and uses programs to help you find, organize, or change the information.
  6. … is  a machine for washing clothes.
  7. … a small, useful, and cleverly-designed machine or tool.
  8. … a computer system that allows millions of computer users around the world to exchange information.
  9. … is the system of communication that you use to have a conversation with someone in another place.
  10. … is a type of oven that cooks food very quickly using very short electric waves instead of heat. (8 минут)
  1. Подведение итогов. / Conclusion.

   Учитель: To sum it up, would you find it difficult to live without gadgets? (Students’ answers)

To conclude, we should use modern technology within reasonable limits. Then it will benefit us not doing any harm.

Thank you for your work.

    Your marks are …

  1. Домашнее задание. / Homework.

     Write an essay . Comment on the following statement.

It is reported that people believe modern technology to be a turning point in society, but isn’t it possible that technological advance will eventually lead to the downfall of humans?

Use the following plan:

. make an introduction (state the problem)

. express your opinion and give reasons for it

. give arguments for the other point of view and explain why you don’t agree with it

. draw a conclusion.

Write 200-250 words.

Use the clues and ideas below to help you create an argument for your appointed point of view. Below you will find phrases helpful in expressing opinions, offering explanations and disagreeing.

Opinions, Preferences:

I think..., In my opinion..., I'd like to..., I'd rather..., I'd prefer..., The way I see it..., As far as I'm concerned..., I am completely positive about ..., I suppose...,I'm pretty sure that..., It is fairly certain that..., I'm convinced that..., I honestly feel that, I strongly believe that..., Without a doubt,...,

Disagreeing:

I don't think that..., Don't you think it would be better..., I don't agree, I'd prefer...,  But what about..., I'm afraid I don't agree..., Frankly, I doubt if..., The truth of the matter is...

Giving reasons and offering explanations: To start with …, The reason why..., That's why..., For this reason..., That's the reason why..., Many people think...., Considering..., Allowing for the fact that..., When you consider that...


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект 64 урока английского языка в 9 классе по УМК Биболетовой М.З.

Тема: «Советы для решения конфликта»Цели: развитие навыков аудирования с целью извлечения основной информации;активизация грамматических и лексических навыков;формирование навыков чтения и навык...

План-конспект интегрированного урока английского языка и обществознания в 9 классе на тему: "Правовая ответственность"

Интегрированный урок английского языка и обществознания в 9 классе на тему: "Правовая ответственность" ставит своей целью на основе имеющихся у учащихся знаний расширить понятие «право»; сформир...

План-конспект проблемного урока английского языка в 9-м классе "My future profession"

План-конспект проблемного урока английского языка в 9-м классе "Моя будущая профессия"...

План-конспект открытого урока английского языка в 5 классе по учебнику Spotlight-5 Тема урока - “Going shopping”.

План-конспект открытого урока английского языка в 5 классе по учебнику Spotlight-5 Тема урока -  “Going shopping”....

Презентация и план-конспект театрализованного урока английского языка во 2-м классе по теме «The Ugly Duckling» by Hans Christian Andersen («Гадкий утенок» Ганса Христиана Андерсена)

В своей работе я использовала инсценировку сказки "The Ugly Duckling" by Hans Christian Andersen и в завершении учебного года мы показали ее для родителей. Автор и произведение сказки «Гадкий утенок» ...

ПЛАН-КОНСПЕКТ ИНТЕГРИРОВАННЫХ УРОКОВ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА И ИКТ В 10 КЛАССЕ ЛИЦЕЯ 1557 г. Москва

Данные уроки были разработаны учителем английского языка Спиридоновой Е.А. совместно в преподавателем ИКТ лицея №1557 Белиовской Л. для интеграции информационных технологий с уроками английского языка...

Интегрированные уроки. План – конспект интегрированного урока английского языка и ОБЖ в 10 классе.

Идея интегрированных уроков возникла из сопричастности некоторых школьных дисциплин друг другу. Задача современной педагогики – соединить в восприятии ребенка основные знания по каждому предмету в шир...