Контрольные работы 5 класс
тест по английскому языку (5 класс) на тему

Касьянова Наталья Петровна

5 контрольных работ основных разделов учебника (УМК И.Н.Верещагиной, О.В.Афанасьевой V класс для гимназий и школ с углубленным изучением английского языка)

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon tests_5th_form_1.doc62.5 КБ

Предварительный просмотр:

Test №1

World Around Us

I. Make up true sentences using Passive Voice:

1. Moscow/found /in 1247.   ……………………………………………………………………………..

2. English/ speak / in America.   …………………………………………………………………………

3. A lot of cartoons /show /on TV /last week.    ………………………………………………………….

4. Tables / make/ of wood. ………………………………………………………………………………

5. Roses /buy/ yesterday at the florist’s.  ……………………………………………………………………….

II. Complete the following sentences using

     at 5 o’clock yesterday,  while I was reading a book, yesterday, 3 days ago:

1.He bought his car …………………………………………………………………………….

2.They were talking ……………………………………………………………………………

3.He was buying his car ……………………………………………………………………….

4.They talked ………………………………………………………………………………….

III. Choose the right variant:

1. What is … of this river?                            a)long                           b)the length                   c)length

2. I would like to sit … Olga & Maria.         a)among                       b)neither                        c)between

3. That woman was very …                               a)long                           b)tall                              c)high

4. How … is this lake!                                  a)width                         b)the width                     c)wide

5. The song … sad.                                       a)sounds                       b)smells                         c)tastes

IV. Fill in  a / an  when it is necessary:

1. What … curious child!                                    4. What … rainy weather!

2. What … mild climate!                                    5. What … easy work!

3. What … tasty cookies!                                    6. What … dangerous bird!

V. Choose the right variant:

1. The flower smell / smells pleasant.

2. The music sound / sounds wonderful.

3. The men feel / feels bad.

4. The oranges taste / tastes sweet.

VI. Fill in neither … nor,   both … and:

1.He is bad at English. He can ………………… read …………………. speak English.

2.I like flowers. I grow ……………………… daisies ………………….. lilies.

3.A lot of animals are disappearing . People must ……………………. hunt …………………kill them.

4.I’ve hidden two toys. I’ve hidden ……………………a fox …………………… a tiger.

VII. Write the same in English:

1.Я готовил обед в то время как они охотились………………………………………………………………….

2.Эти дома построили в прошлом году. …………………………………………………………………………

3.Я не люблю ни рыбу ни мясо. …………………………………………………………………………………

4.Ромашки были выращены в нашем саду. ……………………………………………………………………..

5.Сыр делают из молока. …………………………………………………………………………………………

6.Тед – самый высокий мальчик среди одноклассников……………………………………………………….

   ………………………………………………………..

7.В наши дни люди защищают и животных и растения…………………………………………………………

   ………………………………………………………….

8.Когда я пришел, дети играли в теннис…………………………………………………………………………

9.Какой вкусный сок! …………………………………………………………………………………………….

10.Моя бабушка раньше  садила много нарциссов. …………………………………………………………….

Test №2

The Geography & Political Outlook.

I.Complete the following sentences:

1. He can play the flute. (I) So ………….

2. We are good students. (I) So …………

3. I live in Komarov Street. (my friend) So ……….

4. We took part in the performance last week. (they)  So ……..

5. My brother has already done his homework. ( I)   So…….

II. Write the following sentences in the Reported Speech:

Sam: I saw a new film about wild animals yesterday. –

Polly: My brother can draw. –

Michael: I don’t like Pepsi. –

Mother: Ann, open the door, please! –

Den: Are you a good swimmer?( Nick) –

Sally: Do you often go to the Gallery?(Paul)

Mother: What are you doing? (son)

The teacher: Where do you live?(Sarah)

Tim: Don’t take my pen, Max! –

Bill: How did you get there?(Alex) –

III. Give the English Equivalents:

1.Кто защищает животных на нашей планете? Мы.

2.Кто из вас выращивал ромашки? Я.

IV. Use the words in brackets to complete the sentences:

Either Sarah or Sally ……………. cornflakes with milk for breakfast. ( to have)

Neither my aunt nor my uncle ……………………………….. visit us. (to be going to)

  1. Neither my father nor my mother ………………… the law. (to break)
  2. Either my father or my brothers ……………the carpets with the vacuum cleaner every week. (to clean)

V. Correct each sentence. Don’t change the underlined word:

  1. I don’t like cola. I don’t like mineral water too.
  2. You must to learn this rule.
  3. You can’t offend neither your parents nor your grandparents.
  4. Either Mr. Smith or Mrs. Smith were at the cinema last Sunday.
  5. You shouldn’t to talk with your mouth full.

VI. Give the English equivalents:

1.Саше не следует пропускать занятия.(to miss)

2.Ты должен учиться хорошо.

3.Мама просит меня купить конфеты.

4.Или Насте или Кате нужно полить цветы.

5.Мой брат всегда дерется.- И мой брат тоже.

Test  №3

Health & Body Care

I. Look at the table below & fill in the necessary words:

        Imaginable,  respectable,  readable,  breakable,  movable,  whiteness,  illness,  politeness,  weakness

             1.Though the cup is made of thin glass it is not ……………………………  .

             2.Everybody respects this gentleman. He is very ………………………….  .

             3.She is very ill but doctor doesn’t know what ………………………  it is.

             4.Strong people don’t like ……………………   .

             5.I can’t read this book. I don’t think it’s …………………….  .

II. Match the words to make a right word-combination & translate them:

1) to break                    a) ill                                          1 - …………………………………………………..

2) blood                        b) way of living                        2 - ………………………………………………….

3) to have                     c)  for headache                        3 - ………………………………………………….

4) a medicine               d) one’s temperature                 4 - ………………………………………………….

5) to hurt                      e) a cold                                    5 - ………………………………………………….

6) a healthy                  f) one’s feelings                        6 - ………………………………………………….

7) to take                      g) a sore throat                         7 - ………………………………………………….

8) to fall                        h) one’s pulse                          8 - ………………………………………………….

9) to feel                       i)  the law                                 9 - …………………………………………………

10) to have                    j) pressure                              10 - ………………………………………………….

III. Circle the correct variant:

1.The upper part of the body of a person or animals is called a …  .

           a)throat                      b)neck                     c)chest

2.One of the two organs of breathing is called a …  .

           a)head                       b)heart                     c) lung

3.When you cut your finger you can see ……  

            a)blood                    b)water                     c)pulse

4.He was in prison, because he often … the law.

            a)respected              b)broke                     c)followed

5.When person is not ill, he is …..   .

            a)boring                   b)clever                     c)healthy

6.The … in the chest was so bad that he went to see a doctor.

            a)illness                   b)hurt                        c)pain

7.It was a wonderful show which … everybody.

            a)excited                 b)hurt                        c)worried

8.The children speak English, their … tongue.

            a)foreign                 b)English                   c)mother

9.She followed the doctor’s advice & now she is healthy. She … very quickly.

             a)sneezed                b)hurt             c) recovered

10.The illness was very serious & the doctor …. a very good medicine.

            a)asked                    b)wanted                    c)prescribed

11.The girl ate a lot of ice-cream & had  a …  .

            a)sore throat            b)bad throat                c)cold throat

12.If you want to be slim & healthy you should keep a …  .

            a)sneeze                  b)bicycle                     c)diet

13.They … potatoes in McDonalds.

            a)boil                      b)fry                            c)smash

14.She had a sore throat & it hurt her much to …  .

            a)go                         b)swim                        c)swallow

15.Medicine is not always sweet, it can be …  .

            a)soft                       b)bitter                       c)hurt

16..Children mustn’t drink alcohol, they should drink …  .

            a)hard drinks          b)bitter drinks             c)soft drinks

IV. Write the following sentences in the Reported Speech:

1. He said: “I am happy”.  ……………………………………………………………………………………….

2. I said to my teacher: “I can swim very well”.  ……………………………………………………………….

3. Daniel said: “My friend offends his little brother every day”

   …………………………………………………………………………………………………………………

4. Mother said to my father: “The doctor examined Helen 2 hours ago”.

   ………………………………………………………………………………………………………………..

5. Ann asked : “Granny, did you take your temperature yesterday?”

   …………………………………………………………………………………………………………………

6. Frank: “What are you doing, Paul?”………………………………………………………………………….

7. Liz: “I don’t like milk.” ……………………………………………………………………………………..

8. Mr. White: “My son fell ill last week”. ……………………………………………………………………

9. The doctor said to his patient: “You won’t  cough  in a week”.

   ………………………………………………………………………………………………………………..

10. Helen: “Mum, I have swallowed this medicine!”

     ……………………………………………………………………………………………………………….

V. Choose one of the forms given in the right column:


1.Я не знал, что вы заняты

a) are busy

b) have been busy

c) were busy


2.Он сказал, что никогда не был в Канаде

a) had never been

b) has never been

c) was never been


3.Бетти сказала, что завтра пойдет к врачу

a) will go

b) goes

c) would go


4.Рональд сказал, что у него болит живот

a) has a stomachache

b) had a stomachache

c) touch a stomachache


5.Мама спросила, навещал ли Ник вчера друга

a) visited his friend

b) has visited his friend

c) had visited his friend

Test   №4

Sports

I. Choose the right form of the pronoun:

Don’t use this knife! It’s  my/ me/ mine.

I am not sure I understand they / them/ their

I think she/ her/ herself  has seen  we / us / our

The computer belongs to Pat & Den, it is …

She is a strange girl. She often talks to …

We looked at ………………… in the mirror.

They always think about …………………….

This is my bar of chocolate, where is  you / your/ yours?

II. Use Present Simple or Future Simple:

She ………………… to work when the boss ………………….   ( to begin / to arrive)

If she ………………………hard she …………………a good specialist. (to work/ to become)

Если дети смешают ( to mix) синий и жёлтый, они получат зелёный цвет.

Если он постирает шерстяные вещи в горячей воде, они сядут. ( to shrink)

Вода станет льдом, если ты поставишь её в морозилку. (freezer)

III. Give the English Equivalents:

Следующая неделя………………………………..

Тренер по футболу……………………………….

Закончиться вничью…………………………….

Отличное образование………………………………..

Попасть в беду……………………………………….

Интересное соревнование……………………………

Изобрести ………………………..

Футбол распространен во всем мире…………………………………

Гольф распространен в Британии……………………………………..

Соревноваться за 1место………………………………………………..

Заниматься греблей………………………………………

Любить лодочный спорт……………………………………

Сильная команда…………………………………………..

Ходить пешком по лужайке……………………………….

Существовать без воздуха…………………………………

Иметь (проводить) соревнование по боксу ……………………………..

Возможно…………………………………….

Путешествовать в лодке…………………………………..

Серьезное соревнование…………………………………..

Принимать гостей………………………………………….

Быть на тренировке………………………………………..

Test   №5

Shopping

I. Use one  or  ones where necessary:

     1. I don’t want to buy this pillow, please give me another …

     2. Which sheets do you like best? – The cotton …

     3. Don’t eat that bad sour cream, take this …

     4. I don’t like this juice, I’d like to have that pure …

     5. Do you like these coloured towels? – No, I don’t. I like those white …

II. Complete the following sentences:

Tom isn’t thirsty. – Neither … I

Silvia can’t play football. – Neither … I

I haven’t got a boat. – Neither …my brother.

She doesn’t have a can of coca-cola. – Neither …I

They won’t buy yoghurt. – Neither … she.

III. Give the Russian Equivalents:

1. cabbage

2.grapes

3.vinegar

4.to do (the) shopping

5.a piece of furniture

6. ten pounds

7. a bit

8. pork

9. a fat man

10. to wrap-wrapped,

11.beef

12.a modern tie

13. store

14. department

15.  price

16. necessary

17.  a warm blanket,

18.  cotton sheets

19.  a clean towel

20.  a soft pillow

21. wool- woolen

22.  pure silk


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Контрольная работа класс № 6 , 4 класс.

Контроль знаний лексики, грамматического материала (сложные существительные, личные местоимения в Д.п.)...

Контрольная работа по природоведению 5 класс; контрольная работа по географии 6 класс "Гидросфера"

Контрольные работы составлены с учётом материалов учебников "Природоведение 5 класс"  авторы: Т.С. Сухова, В.И.Строганов и "Землеведение 6 класс" авторы :В.П.Дронов,Л.Е.Савельева.Данные работы ап...

Входная контрольная работа класс по предмету «изо» 10/03/18

Входная контрольная работа 6 класс по предмету «изо»...

Входная контрольная работа класс по предмету «изо» 10/08/16

Входная контрольная работа 9  класс по предмету «изо»...

Контрольная работа "Класс Земноводные", Контрольная работа: "Пищеварение"

Контрольные работы, которые я хочу предоставить вашему вниманию, позволяют проверить качество усвоения заявленных тем. Представляют собой комбинированный тест с разными типами заданий. Наличие четырех...