Тест на проверку усвоения лексико-грамматического материала
тест по английскому языку (5 класс) по теме

Орлова Елена Николаевна

Тест на проверку усвоения лексико-грамматического материала

Скачать:


Предварительный просмотр:

Friends Test

  1. Auxiliaries in questions (5 points) Add appropriate forms of be, do, have.

1. How long _________ you known your best friend?

  1. How __________ you meet him?
  2. Where __________ he live?
  3. _______ you seeing him this weekend?
  4. _______ I asking too many questions?

2. Subject and object questions (6 points) The sentences below are incorrect. Correct them.

1. Who did The Moonlight Sonata write in 1853? __________________________________

2. Which instrument played Miles Davis? ________________________________________

3. Which group did five records have in the American top ten at the same time in 1965? ___

4. What songs sings you in Britain on New Year’s Eve? _____________________________

5. Which pianist and singer did his name change from Reginald Dwight? _______________

6. Which does note come after “fa”? ____________________________________________

3. Questions with prepositions (4 points) Add appropriate prepositions.

1. I gave you L 100 only last week – what did you spend it ___ ?

2. You idiot! What did  you do that ____ ?

3. You don’t know? What are you talking ____ ?

4. Who was that girl I saw you ___ ?

4. Vocabulary – friendship (9 points) Complete the text.

I first (1) ___ Jerry at university. We hit it (2) ___ immediately and became close (3) ___. I suppose we got (4) ___ well together because we had a lot in (5) ___ : we both played football, we liked the same music. Since we left university we’ve drifted (6)___ . These days we almost never see each other. We’ ve never actually fallen (7) ___ or anything; we’ve just gone our separate (8) ___, I suppose. Still, I’d like to think that in a crisis we’d still be (9) ___ for one another.

5. Using questions (5 points) Use is that, would you like to and Can you to complete this conversation.

A; Take a seat. (1) ___ begin straight away or shall we have a coffee?

B: Oh, coffee, please.

A: Sarah, (2) ___ bring us a coffee?

B: (3) ___ your son?

A: Yes. He’s just started university.

B: He looks very like his father.

A: Yes, everybody says that. (4) ___ your bag?

B: Oh, sorry. Let me move it out of your way.

A: OK, let’s get started. (5) ___ finish the job by Friday or do you need help?

6. Vowel sounds (6 points) Are the underlined vowels in the words below long or short? Mark them L or S.

  1. again ______                           7. hurt _________
  2. darkest _____                          8. let ___________
  3. fall ________                          9. need _________
  4. good _______                         10. soon _________
  5. got ________                         11. Summer _______
  6. hand _______                        12. Winter ________

  1. Sentence stress (5 points). Underline the strongest stress in each question.
  1. What do you do?
  2. Can I help you?
  3. Would you like a drink?
  4. What time is it?
  5. Whose turn is it?

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Тесты для проверки усвоения темы "Состав слова"

Материал тестов позволяет проверить усвоение темы и закрепить основные понятия: части слова и их назначение....

Лексико- грамматический раздаточный материал 2 класс

Карточки по коррекции письменной речи учащихся....

Цели и формы диагностики усвоения лексико-грамматического материала на уроках английского языка.

Главная цель диагностики в любой человеческой деятельности – правильно оценить рассматриваемую ситуацию, чтобы сформировать эффективное действие.Диагностирование включает в себя контроль, проверку, оц...

Материал для проверки лексико-грамматических знаний учащихся в 9 классе №4.

Контрольная работа №4 для 9 класса составлена мною. Она позволяет проверить знания учащихся по лексике и грамматике по изучаемым темам в 9 классе....

Тест для проверки усвоения материала учащимися 5 класса по разделу "Кулинария"

Тест можно использовать как КИМ по разделу "Кулинария"...

Перфокарты и их использование в системе контроля усвоения лексико –грамматических навыков.

Карточки для регулярного закрепления неправильных глаголов в английском языке....

Тесты для проверки сформированности лексико-грамматических навыков, модули1,2.Spotlight-10

По завершении работы над модулем обучающиеся выполняют тестовую работу, которая проверяет сформированность  их лексико-грамматических навыков в рамках тематики указанных модулей....