урок на День Святого Валентина
методическая разработка по английскому языку (7 класс) по теме

Будорагина Ольга Алексеевна

Предварительный просмотр:

ГОУ  гимназия 1562 им. А. Боровика

   

Урок  английского языка в 7-б классе

ТЕМА :      « St. Valentine’s Day»

Учитель: Будорагина О.А.

Москва

2012 г.

                                                   

Тема. St. Valentine’s Day

Тип урока. Урок-праздник.

Цель урока.    

 Развитие умений аудирования, чтения, говорения.

Задачи урока.

Практические.  

Учащиеся смогут:

 - ответить на вопросы викторины и построить мини-высказывания об истории возникновения праздника;

- выразить свое мнение о празднике и связанных с ним традициях;

 - восстановить при прослушивании текст стихотворения и песни

 - оформить поздравительную открытку;

 - поздравить на английском языке друга и подарить подарок.

Развивающие.

Учащиеся:

 - воспользуются знаниями  других предметных областей (история, литература);

  - установят причинно-следственные связи при восстановлении истории возникновения праздника;

 - разовьют умение пользоваться опорами при пересказе истории.

Воспитательные.

Учащиеся смогут:

 - сделать выбор «за» или «против» праздника и аргументировать свой выбор;

 - пережить состояние «радости дарения»;

 - осознать свою сопричастность к мировой культуре и наследию предков.

 

Языковой и речевой материал.

Для повторения.

Лексический:

  1. Названия столиц и стран
  2. Названия профессий
  3. Название школьных предметов
  4. Речевые клише (выражение своего мнения, фразы согласия и несогласия)
  5. Лексика по теме “Leisure time activities”

Грамматический:

  1. Пассивный залог
  2. Герундий/инфинитив

Новый.

Лексический:

Beheaded, deaf, blind, priest

Оснащение урока.

Валентинки по количеству человек в группе

Раздаточный материал:

  1. текст стихотворения
  2. текст на выполнение заданий по аудированию
  3. мнения о празднике других детей

4 набора карточек с буквами А, В, С

Запись песни “Love me tender” Элвиса Пресли и “Don’t know much about History”

Презентация “St. Valentine’s Day”

Компьютер

Проектор

Список использованной  при подготовке к уроку литературы

1.Книга для учителя « World Class 4».

2.Материалы квалификационных курсов 2005 г. «Современные технологии обучения иностранному языку».

3.Концепция языкового (лингвистического) образования лицея № 165 имени 65-летия ОАО  ГАЗ  г.Н.Новгород  2001 г.

4.«Цели обучения иностранному языку в рамках базового курса

   «ИЯШ» 2005. №1.

5.Современный методический стандарт обучения иностранным  языкам в  школе «ИЯШ» 2005.  №3.

6.Вишневский Е.И. «ИЯШ» 1985г. №3. Опыт построения упражнений для работы в парах.

7.Мильруд Р.П. «Обучение школьников речевому взаимодействию на уроке иностранного языка «ИЯШ» 1991г. №6.

8.Рогова Г.В. «Методика обучения иностранному языку в школе».

   М.Просвещение 1991г.  

 9. Дубровина И.В. Рабочая книга школьного психолога. Москва  Просвещение 1991 год

 10. Психология. Учебник для студентов высшего педагогического заведения в 3 книгах. Психология образования. Москва  Просвещение ВЛАДОС 1995

Интернет ресурсы:

  1. Best dating ideas http://www.esl-lab.com/vocab/v-bestdates.htm
  2. Текст на аудирование http://www.esl-lab.com/dating/datingrd1.htm
  3. Quiz script http://www.esl-lab.com/dating/datingsc1.htm
  4. Dating ideas voices http://www.englishvoices.org/ev-bestdates.htm

Психолого-педагогическая

характеристика  класса

                      Группа состоит из 9 учащихся: 5 девочек и 4 мальчиков. Дети учатся в гимназии с 5-го класса.  Группа  представляет  собой сформированный дружный коллектив.  Высоко  развита взаимопомощь.  Дети охотно общаются друг с другом и в школе, и во внеурочное время.

                      Для учащихся этого возраста характерна постепенная перестройка шкалы приоритетов. Постепенно происходит формирование новых  ценностей и выработка жизненных ориентиров. Но целевой доминантой посещения школы по-прежнему является общение со сверстниками.  Этим объясняется воспитательная цель урока и преобладание групповых и парных форм работы, а также опора на личных опыт учащихся и высокая степень самостоятельности в выведении правил.

По степени мотивированности в изучении английского группа однородна и характеризуется высоким уровнем мотивации. Многие считают английский язык своим любимым предметом, большинство учащихся охотно принимают  участие во внеклассных мероприятиях на английском языке, все осознают  важность изучения английского как международного языка.

                      По уровню сформированности навыков и умений  группа является неоднородной. Выделается ядро из 5 учащихся с высоким  уровнем сформированности навыков и умений и группа из  4-х учащихся с уровнем средним и чуть ниже среднего. Но за счет высокой мотивации все учащиеся активно включены в учебный процесс на уроках.

                      Все учащиеся 7б класса любознательны, умеют сравнивать, анализировать, обладают широким кругозором, с большим интересом выполняют творческие работы, обладают хорошо развитой , эмоциональной  и выразительной речью, но 2-ое учащихся не сразу усваивают учебный материал и поэтому требуют постоянного контроля со стороны учителя. Еще двум девочкам не хватает чувства уверенности в себе, инициативности. Поэтому к ним требуется особый подход, подразумевающий поощрение и поддержку со стороны учителя.

Учащиеся проявляют ярко выраженный интерес к лингвистическим знаниям и с удовольствием работают над грамматическимим разделами, выполняя задания повышенного уровня сложности, стараясь максимально использовать весь свой грамматический и лексический запас. Задания, предназначенные для выполнения в группах, как правило, более привлекательны для них, чем индивидуальные задания. Этим объясняется преобладание на уроке групповых, парных и командных видов работ. Индивидуальные виды работ выносятся на домашнее задание.

Структура урока

I.Начальный этап (5 минут)

  1.  Начало урока. Организационный момент (1 минута)
  2.  Введение в тему урока (4минуты)
  1. Определение темы урока учащимися (работа в тройках).
  2. Упражнение matching («Their love was great») (работа в парах)                                              

II.Основной этап (35 минут)

  1. Развитие умения монологической речи
  1. Работа в группах по 3 человека (викторина «День Святого Валентина». (5 минут)

2.Развитие умения чтения (5 минут)

  1. Выполнение упражнения на понимание общего смысла прочитанного (индивидуальная работа)

                3. Развитие умения диалогической речи (10 минут)

  1. Выполнение упражнения agree or disagree and explain why (6минут) (индивидуальная работа)
  2. Обсуждение Best Dating Ideas

4. Развитие умения аудирования: ( 5 минут)

  1. Выполнение упражнения multiple choice
  2. Выполнение упражнения gap filling

III. Заключительный этап. (5 минут)

1. Подведение итогов. Исполнение песни Don’t know much about History и вручение поздравительных Валентинок

2. Выставление оценок Объяснение домашнего задания.

Приложение 1 (аудирование)

1. Текст стихотворения (jig saw)

You are my sunshine, my only sunshine,

You make me happy, when sky is grey..

You’ll never know, darling, how much I love you.

Please, don’t take my sunshine away!

2. Задание на аудирование (gap filling)

Don't know much about History
Don't know much ____________
Don't know much about a Science book
Don't know much about the French I took

But I do know that I _________ you
And I know that if you love me too
What a ___________ world this would be

Don't know much about Geography
Don't know much _______________
Don't know much about algebra
Don't know what a slide rule is for

But I do know one and one is ________
And if this one could be with you
What a wonderful world this would be

Now I don't claim to be an "A" __________
But I'm trying to be
So maybe by being an "A" student baby
I can _______ your love for me

3. Задание на аудирование (multiple choice)

1. What kind of movie is the girl going to see on her date?
A. horror 
B. romance 
C. science fiction

2. At what theater is the movie playing?
A. Central Palace 
B. Campus Plaza
C. Common Plex

3. How is the girl getting to the movie?
A. She is getting a ride with her brother.
B. Her date is coming to pick her up.
C. She is going by bus and will meet her date there.

4. What time does the movie begin?
A. 7:30 p.m.
B. 8:00 p.m.
C. 8:30 p.m.

5. What time does she have to be home? 
A. 10:00 p.m.
B. 10:30 p.m.
C. 11:00 p.m.

Приложение 2 (чтение)

1. Раздаточный материал для обсуждения

I like the cool girls and the red, red roses. The chocolate may melt but there is no better day than Valentine’s!

Stephen, 17, UK

Valentine’s Day is so cool! You get cards, presents, e-mails and guys take you out to romantic places!

 Anna, 15, US

I hate Valentine’s Day. It breaks hearts and leaves many people lonely. People get depressed because they think no one likes them.

Lucy, 16, UK

I love Valentine’s Day! It’s a great time to show your friend how much you love them. My friends and I give each other candy and cards every year. I never get anything from boys, but I still have fun on Valentine’s Day.

Brid, 14, UK

I think, Valentine’s Day is a holiday for the greeting cards industry. It’s just the way to make money and have nothing to do with people’s feelings. Once it was a festival, but now it’s too commercialized and has lost its mystery.

James, 16 US

Teenage girls are always boys crazy and this silly day makes them even crazier!

Olivia, 15 US

I think Valentine’s Day is so sweet… The feeling you get inside when you receive a rose or a card is so special! I look forward to Valentine’s Day every year. It’s nice to know that you are loved or liked...

Jennifer, 13, US

Last year I got 5 velvet hearts on Valentine’s Day! It’s so boring. If I get another one this year, I shall scream!    

Rachel, 17, US


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:



Предварительный просмотр:

1. What kind of movie is the girl going to see on her date?
A. horror 
B. romance 
C. science fiction

2. At what theater is the movie playing?
A. Central Palace 
B. Campus Plaza
C. Common Plex

3. How is the girl getting to the movie?
A. She is getting a ride with her brother.
B. Her date is coming to pick her up.
C. She is going by bus and will meet her date there.

4. What time does the movie begin?
A. 7:30 p.m.
B. 8:00 p.m.
C. 8:30 p.m.

5. What time does she have to be home? 
A. 10:00 p.m.
B. 10:30 p.m.
C. 11:00 p.m.

1. What kind of movie is the girl going to see on her date?
A. horror 
B. romance 
C. science fiction

2. At what theater is the movie playing?
A. Central Palace 
B. Campus Plaza
C. Common Plex

3. How is the girl getting to the movie?
A. She is getting a ride with her brother.
B. Her date is coming to pick her up.
C. She is going by bus and will meet her date there.

4. What time does the movie begin?
A. 7:30 p.m.
B. 8:00 p.m.
C. 8:30 p.m.

5. What time does she have to be home? 
A. 10:00 p.m.
B. 10:30 p.m.
C. 11:00 p.m



Предварительный просмотр:

You are my sunshine, my …… sunshine

You make me happy when ….. is grey

You’ll never know, ………., how much I love you

Please, don’t take my sunshine ……....

You are my sunshine, my …… sunshine

You make me happy when ….. is grey

You’ll never know, ………., how much I love you

Please, don’t take my sunshine ……....

You are my sunshine, my …… sunshine

You make me happy when ….. is grey

You’ll never know, ………., how much I love you

Please, don’t take my sunshine ……....

You are my sunshine, my …… sunshine

You make me happy when ….. is grey

You’ll never know, ………., how much I love you

Please, don’t take my sunshine ……....

You are my sunshine, my …… sunshine

You make me happy when ….. is grey

You’ll never know, ………., how much I love you

Please, don’t take my sunshine ……....

You are my sunshine, my …… sunshine

You make me happy when ….. is grey

You’ll never know, ………., how much I love you

Please, don’t take my sunshine ……....

You are my sunshine, my …… sunshine

You make me happy when ….. is grey

You’ll never know, ………., how much I love you

Please, don’t take my sunshine ……....

You are my sunshine, my …… sunshine

You make me happy when ….. is grey

You’ll never know, ………., how much I love you

Please, don’t take my sunshine ……....

You are my sunshine, my …… sunshine

You make me happy when ….. is grey

You’ll never know, ………., how much I love you

Please, don’t take my sunshine ……....

You are my sunshine, my …… sunshine

You make me happy when ….. is grey

You’ll never know, ………., how much I love you

Please, don’t take my sunshine ……....

You are my sunshine, my …… sunshine

You make me happy when ….. is grey

You’ll never know, ………., how much I love you

Please, don’t take my sunshine ……....

You are my sunshine, my …… sunshine

You make me happy when ….. is grey

You’ll never know, ………., how much I love you

Please, don’t take my sunshine ……....

You are my sunshine, my …… sunshine

You make me happy when ….. is grey

You’ll never know, ………., how much I love you

Please, don’t take my sunshine ……....

You are my sunshine, my …… sunshine

You make me happy when ….. is grey

You’ll never know, ………., how much I love you

Please, don’t take my sunshine ……....

my only sunshine!

You make me happy

my sunshine away!

how much I love you!

You‘ll never learn, darling

Please, don’t take!

when sky is grey!

 

You are my sunshine,

my only sunshine!

You make me happy

my sunshine away!

how much I love you!

You‘ll never learn, darling

Please, don’t take!

when sky is grey!

 

You are my sunshine,

my only sunshine!

You make me happy

my sunshine away!

how much I love you!

You‘ll never learn, darling

Please, don’t take!

when sky is grey!

 

You are my sunshine,

my only sunshine!

You make me happy

my sunshine away!

how much I love you!

You‘ll never learn, darling

Please, don’t take!

when sky is grey!

 

You are my sunshine,

;dsigynve



Предварительный просмотр:

Don't know much about History
Don't know much ____________
Don't know much about a Science book
Don't know much about the French I took

But I do know that I _________ you
And I know that if you love me too
What a ___________ world this would be

Don't know much about Geography
Don't know much _______________
Don't know much about algebra
Don't know what a slide rule is for

But I do know one and one is ________
And if this one could be with you
What a wonderful world this would be

Now I don't claim to be an "A" __________
But I'm trying to be
So maybe by being an "A" student baby
I can _______ your love for me

Don't know much about History
Don't know much ____________
Don't know much about a Science book
Don't know much about the French I took

But I do know that I _________ you
And I know that if you love me too
What a ___________ world this would be

Don't know much about Geography
Don't know much _______________
Don't know much about algebra
Don't know what a slide rule is for

But I do know one and one is ________
And if this one could be with you
What a wonderful world this would be

Now I don't claim to be an "A" __________
But I'm trying to be
So maybe by being an "A" student baby
I can _______ your love for me

Don't know much about History
Don't know much ____________
Don't know much about a Science book
Don't know much about the French I took

But I do know that I _________ you
And I know that if you love me too
What a ___________ world this would be

Don't know much about Geography
Don't know much _______________
Don't know much about algebra
Don't know what a slide rule is for

But I do know one and one is ________
And if this one could be with you
What a wonderful world this would be

Now I don't claim to be an "A" __________
But I'm trying to be
So maybe by being an "A" student baby
I can _______ your love for me

Don't know much about History
Don't know much ____________
Don't know much about a Science book
Don't know much about the French I took

But I do know that I _________ you
And I know that if you love me too
What a ___________ world this would be

Don't know much about Geography
Don't know much _______________
Don't know much about algebra
Don't know what a slide rule is for

But I do know one and one is ________
And if this one could be with you
What a wonderful world this would be

Now I don't claim to be an "A" __________
But I'm trying to be
So maybe by being an "A" student baby
I can _______ your love for me

;leritunugih

w


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

get your picture taken go bike riding go bird watching go for a drive go for a stroll at the zoo go hiking go to a concert g o to a dance go window shopping have a cookout have a picnic have dinner together hold hands play a board game prepare a meal together ride the subway around town take a walk along the beach throw a party visit a museum watch a movie watch the sunset


Предварительный просмотр:

I like the cool girls and the red, red roses. The chocolate may melt but there is no better day than Valentine’s!

Stephen, 17, UK

Valentine’s Day is so cool! You get cards, presents, e-mails and guys take you out to romantic places!

 Anna, 15, US

I hate Valentine’s Day. It breaks hearts and leaves many people lonely. People get depressed because they think no one likes them.

Lucy, 16, UK

It’s a great time to show your friend how much you love them. My friends and I give each other candy and cards every year. I never get anything from boys, but I still have fun on Valentine’s Day.

Brid, 14, UK

I think, Valentine’s Day is a holiday for the greeting cards industry. It’s just the way to make money and have nothing to do with people’s feelings. Once it was a festival, but now it’s too commercialized and has lost its mystery.

James, 16 US

Teenage girls are always boys crazy and this silly day makes them even crazier!

Olivia, 15 US

I think Valentine’s Day is so sweet… The feeling you get inside when you receive a rose or a card is so special! I look forward to Valentine’s Day every year. It’s nice to know that you are loved or liked...

Jennifer, 13, US

Last year I got 5 velvet hearts on Valentine’s Day! It’s so boring. If I get another one this year, I shall scream!

Rachel, 17, US



Предварительный просмотр:

  1. get your picture taken
  2. go bike riding
  3. go bird watching
  4. go for a drive
  5. go for a stroll at the zoo
  6. go hiking
  7. go to a concert

  1. go to a dance
  2. go window shopping
  3. have a cookout
  4. have a picnic
  5. have dinner together
  6. hold hands
  7. play a board game

 

  1. prepare a meal together
  2. ride the subway around town
  3. take a walk along the beach
  4. throw a party
  5. visit a museum
  6. watch a movie
  7. watch the sunset

  1. get your picture taken
  2. go bike riding
  3. go bird watching
  4. go for a drive
  5. go for a stroll at the zoo
  6. go hiking
  7. go to a concert

  1. go to a dance
  2. go window shopping
  3. have a cookout
  4. have a picnic
  5. have dinner together
  6. hold hands
  7. play a board game

  1. prepare a meal together
  2. ride the subway around town
  3. take a walk along the beach
  4. throw a party
  5. visit a museum
  6. watch a movie
  7. watch the sunset

жлгемгмш



Предварительный просмотр:

Best dating ideas http://www.esl-lab.com/vocab/v-bestdates.htm

Текст на аудирование http://www.esl-lab.com/dating/datingrd1.htm

Quiz script http://www.esl-lab.com/dating/datingsc1.htm

Dating ideas voices http://www.englishvoices.org/ev-bestdates.htm



Предварительный просмотр:

Girl: He's here. Bye Dad.

Dad: Wait, wait, wait . . . Where are you going?

Girl: Dad. I've already told mom. I'm going out tonight.

Dad: Who with? You mean you're going on a date?

Girl: Yeah. Mom met Dirk yesterday. [Dirk!?] He's sooo cool. We're going on a double-date with Cindy and Evan.

Dad: Dirk.

Girl: I have to go.

Dad: Wait, wait. I want to meet this guy.

Girl: He's waiting for me.

Dad: Well, so what are you going to do tonight? Going to the library?

Girl: Dad! We're going out to eat, and then we're going to catch a movie.

Dad: What movie and what is it rated?

Girl: It's a science fiction thriller called . . . well, I don't know what it is called, but it's rated PG.

Dad: And where's the movie showing?

Girl: Down at the Campus Plaza Movie Theater.

Dad: Hey, I was thinking about seeing a movie down there tonight, too.

Girl: Ah, Dad.

Dad: Hey, Let me meet that guy.

[Father looks out the living room window . . .

Hey, that guy has a moustache!

Girl: Dad. That's not Dirk. That's his older brother. He's taking us there! Can I go now?

Dad: Well . . .

Girl: Mom said I could, and mom knows his parents.

Dad: Well . . .

Girl: Dad.

Dad: Okay, but be home by 8:00.

Girl: Eight!? The movie doesn't start until 7:30. Come on, Dad.

Dad: Okay. Be back by 11:00.

Girl: Love you, Dad.

Dad: Love you, too.

Girl: Bye.

Dad:Bye.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок - праздник "День Святого Валентина"

Урок-праздник, посвящённый Дню Святого Валентина, содержит элементы соревнования и игры....

Презентация к уроку - викторине "День Святого Валентина"

Презентация к уроку - викторине для празднования Дня Святого Валентина в 6 класс школы с углубленным изучением английского языка....

урок-викторина День Святого Валентина

урок-викторина для старших классов...

урок праздник День Святого Валентина

для учащихся10-11 классов...

Урок-презентация " День Святого Валентина"

Цель урока1.Развитиеположительной мотивации учения,2.воспитаниечувства уважения к традициям и культуре других народов,3.обучениепознавательной деятельности с использованием иностранного языка...

Открытый урок-игра «День святого Валентина» с интерактивными играми на сервере LearningApps и дидактическим материалом «Помоги котенку!»

Открытый урок-игра «День святого Валентина» с интерактивными играми на сервере LearningApps и дидактическим материалом «Помоги котенку!» 09.02.2020 г.Интерактивные иг...

Праздник. День Святого Валентина - День Любви

Цель: познакомить с историей празднования дня Святого Валентина; Формировать нравственные ценности (любовь, дружбу, доброту, уважение)Задачи: развивать актерское мастерство, активность, смекалку,...