Разработка урока, 7 класс. Тема: "Hellowen"
методическая разработка (английский язык, 7 класс) по теме
ОТКРЫТЫЙ УРОК ПО ТЕМЕ «HELLOWEEN» В 7Б КЛАССЕ
ЦЕЛИ УРОКА: активизация лексики по теме
Развитие умения устной речи (умения сообщать ,рассказывать)
Развитие навыка самостоятельной работы и работы в группе
Приобретение знаний о традициях Великобритании связанных с праздником» Хеллоуин»
Задачи: провести практику речевой деятельности, активизировать лексику по теме, дать знания страноведческого характера
Повысить мотивацию к изучению иностранного языка
Оборудование :проектор, презентация МS PowerPoint, раздаточный материал.
Ход урока
Урок начинается с организационного момента и сообщения темы урока
Good morning ,dear friends! Today we are going to speak about different superstitions ,customs and traditions. Today is the 31st of October .What holiday is it today? Do you know anything about this holiday?
Let us start our lesson with poem:
Halloween, Halloween, magic night
We are glad and very bright
We all dance and sing and recite
Welcome, welcome Halloween night
Different people have different superstitions. They believe in good luck or bad luck .Do you believe in good luck? What superstitions do you know? Can you tell us?
-It is unlucky to spill salt .If you do it, you must take a pinch and throw it over your left shoulder.
-It is very bad luck to open an umbrella in the house – it will bring misfortune to the person who has opened it
-It is unlucky to take the last piece of bread on the plate
-It is bad luck to see one magpie But it is lucky to see two.
-It is unlucky to put new shoes on the table.
-It is extremely unlucky to break a mirror .It means 7 years of bad luck.
-The number 13 is very unlucky.
-Black cats are lucky.
-Catch falling leaves in autumn and you will have good luck. Every leaf means a lucky month in the next year.
2
I see, you know a lot of different superstitions .But today people in the USA ,Great Britain will celebrate a wonderful holiday-Halloween. In Britain it is a day for fun .There are always a lot of parties that night.
Some people wear masks ,others dress as ghosts and witches .Everybody is happy .At the parties both adults and children have fun, play different games. Now, to learn more about this holiday, let’s watch a presentation. There are new words on the blackboard. Do you know these words?
Worship-поклоняться
Devil-дьявол
Fortunetelling –предсказание судьбы
Lantern-фонарь.
Judgment Day-Судный день
PRESENTATION.
Read attentive, be ready to do some tasks then.
3 Competition «Combine sentences»
Complete the sentences and answer my questions.
1 Halloween means a holy evening and takes place on the 31st of October.
2 Many centuries ago people thought that Halloween was the night when the witches and other evil spirits came out.
3 Nowadays, at parties people dress up as witches, devils, black cats, bats and monsters.
4 They cut horrible faces in pumpkins and put a candle inside, which shines through the eyes.
5 In the evening children go from house to house ,knock at the doors and say «Trick or Treat.»
6 If people do not give children a «treat», they play a trick on them ,such as making a lot of noise.
7 Jack was a man who could not enter neither heaven nor hell.
Вопросы учителя.
1What does Halloween mean?
2 What did people think about Halloween many centuries ago?
3 Why do people dress up in funny costumes at parties nowadays?
4 What do people do with pumpkins?
5 How children have fun?
6 What do children do if people do not give them a «treat»
7 Who was Jack?
4 Now it is time for reading the text. Name at least 3 special things people do on Halloween.
Работа с тестом стр.21 упр.59
Complete the sentences .Use the text. Ex.60 p.21
5 I think you have learnt a lot about Halloween and I want you to make a dialogue.
Работа в парах .На доске даны слова и фразы для диалога
Let’s arrange, would you like, to take part, decorate a house, a party, I don’t mind, I like, enjoy, love, dressing up, telling scary stories, play tricks, it’s American holiday, there are a lot of Russian holidays, cook special meals, with pumpkin.
Your time is up. Let’s listen to your dialogues.
So, your dialogues are great .But what is it? Who is knocking at the door?
(В кабинет заходят гости)
6 Trick or treat,
Trick or treat,
Give us something good to eat,
Give us something sweet to take,
Give us cookies, fruit and gum,
Hurry up and give us some.
You had better do it quick
Or we’ll surely play a trick
Trick or treat ,trick or treat,
Give us something good to eat.
Домашнее задание.
Thank you very much for your interesting work.
Your home task for the next lesson will be to write invitation card to the party
Итоги урока:
Today at the lesson we have done a lot .We have learnt about British superstitions ,about traditions ,about Halloween .I hope you ‘ve enjoyed the lesson. The lesson is over .Good bye.
.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Методическая разработка урока по волейболу в 5 классе на основе инновационной технологии спортивно-ориентированного физического воспитания. Методическая разработка урока по волейболу в 5 классе на основе инновационной технологии спортивно-ориентированн
урок по физической культуре с ипользованием инновационной технологии спортивно-ориентированного физического воспитания...
Разработка урока: "Класс Насекомые"
Данный урок является вводным в теме насекомые. Ребята уже изучили классы ракообразных и паукообразных. Перед уроком ребятам предлагается выполнить опережающее задание, придумать загадки о жуках,...
Разработка урока в 9 классе по обществознанию. Тема: Право. Разработка урока в 9 классе по истории. Тема: "Всё для фронта! Всё для победы!"
Разработка урока в 9 классе по обществознанию. Тема "Право". Урок проводится на основе програмированной технологии.1 шаг: информативность-учащиеся получают определенные знания по данному вопросу.2 шаг...
Разработка урока "Класс Насекомые"
Разработка и презентация урока...
Разработка урока "Класс птицы. Отряд пингвины"
Класс Птицы включает 10 560 ныне живущих видов птиц и 149 видов, вымерших в современное историческое время (данные на февраль 2015 года)....
Методическая разработка урока "Класс насекомые"
Содержание материала включает изучение особенностей строения и жизнедеятельности насекомых, позволивших им достаточно хорошо освоить биосферу и стать самым многочисленным классом животных....
Методическая разработка урока "Класс Земноводные или Амфибии"
middot; Цель урока:Обучающая: описывать особенности внешнего и внутреннего строения земноводных. Определять и классифицировать представителей земноводных по фо...