Популярные сувениры в Великобритании
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) по теме

На данном уроке учащиеся 5 класса знакомятся с популярными сувенирами в Великобритании, а также в форме ролевой игры учатся покупать сувениры на английском языке.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon populyarnye_suveniry.doc56.5 КБ

Предварительный просмотр:

                       

              План открытого урока по теме «Popular souvenirs in GreatBritain»  

                      («Популярные сувениры в Великобритании») в 5 классе

                         по УМК «Spotlight» Авторы: Ваулина Ю.Е., Дули Д .

Цели урока:

Обучающая: знакомство с сувенирами Великобритании, культурными особенностями носителей языка, их традициями.                          

Развивающая: развитие умений работать в группе.

Воспитательная: уважительное отношение к культуре и традициям изучаемого языка

Задачи урока:

Развитие навыков диалогической и монологической речи.

Активизация новой лексики по теме в ситуации.

Развитие навыков аудирования.

   Оснащение: учебник, компьютер, раздаточный материал.

Ход урока.

Организационный момент. Приветствие.

Введение в атмосферу иноязычного общения.What’s the day of week today? Объяснение цели урока.

Создание лексико-семантического поля по теме: «Сувениры» - Wordmap

Фонетическая зарядка

Введение  лексики, беспереводной способ семантизации (предметы). Знакомство с популярными сувенирами в Великобритании.

Работа с текстом в учебнике на с.41. Аудирование. Поисковое чтение

Физкультминутка. Песня "If you are happy and you know it clap our hands!"

Работа с диалогом «Покупка сувенира»

а) pre-readingactivity – подготовка  к чтению, прослушивание диалога.

b) while-reading activity – чтение;

c) post-readingactivity – драматизация диалога, составление собственных  диалогов по образцу.

Объяснение домашнего задания.

Подведение итогов урока. Выставление и комментарий отметок.

                                         

                                                         Ход урока

Организация группы

а) приветствие

Режим работы

Ход работы

Время

  T-Cl





  T-S,S,S…

Т-Good morning, boys and girls. I am  so glad to see you        

Good morning dear colleagues.Welcome to our lesson . Take your places, please.

First of all I’d like to ask my traditional question

   How are you today?

Well, everyone is O’K and we can begin our lesson now.

What date is it today?

What day is it?

Who is absent?

2 мин

 

b) Постановка проблемы.

 T-Cl



 T-S

I have good news for you

Our school got an invitation from GB to visit their country with exchange programme.

Would you like to go there?

            Today you will work in groups of 4 to prepare for our trip successfully. Every group will get a card for correct answer and the best group will get a chance to  visit GB

The first question is what countries does the UK consist of?

What are they?

You are quite right.

    What do you usually do when we travel? (go sightseeing, visit our friends, buy souvenirs…)

Today we are going to discuss popular souvenirs in great Britain.

5 мин










II Введение нового языкового материала.

 Фонетическая зарядка,  первичная обработка.

T-Cl

S-Gr-Cl










T-Cl








S-S

Gr-Cl







Gr –Cl




S-S

What things come to your mind when you think of souvenirs – Mind Map

We are going to visit GB. We should pronounce English properly. Listen and repeat after me. Mind your pronunciation.


              Mug/bus/stuffed toy/bus/culture/buy/London

              Hat/magnet/calendar/flag/have/has/dragon

              Key ring/T-shirt/CD/please/see

               England/pin/ring/think/city/holiday

.


I have a surprise for you. I’d like to show some souvenirs which you can buy in GB.

Remember their names.

Would you like to know where these souvenirs from are?

Listen to the information and match the souvenirs to the countries


We think……is from…….

-Open your Students books p.41 look at the picture and check your answers and check if were you right

Here are some popular souvenirs you can buy in the UK.

Let’s read about them.



Let’s play the game «Who is the best interpreter?»

Translate into English from the text    6 sent.


The next task for group is matching, ex. 2

Match the countries to the nationalities. Which countries are the souvenirs from?

10мин















12мин

IV. Автоматизация нового языкового материала.

 


 T-Gr


S-S






 

 Доска



T-Gr

















S-S

S,S-Cl

Would you like to buy souvenirs for your parents, friends, for your teacher?

Where do you usually buy souvenirs?

     In shops, markets What money do English use to buy things?


Open your StB on p.42 ex.1

Listen to expressions and repeat. Translate into Russian.


А

(Shop assistant: polite, semi-formal, helpful)


Great the customer. Offer to help



Suggest an item and show it to B


Tell B the price



Use an exclamation showing agreement (e.g. sure, of course, certainly, etc) and give B two.

Tell B the price


B

(Customer: polite, patient)



Greeting the shop assistant. Say that you like it.

 

Ask how much it costs.


(show approval)

Ask for two


Pay A for the item

                                                       

Let’s make the same dialogue, using this plan

13мин












Заключительный этап.  Оценка выполненной работы.

T-Cl






S-S

S-Cl

T-

Open your diary and put down your hometask. Draw a picture of souvenirs from Saint-Petersburg and write some sentences about it.

What have you learned today at our lesson?

 Any questions to me on the lesson?

Let’s count the cards in each group. This group is the best group today and gets a chance to visit Great Britain. Your marks are ….

Thank you for the lesson, may be free, good bye.

3мин


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока для 5 класса по теме "Покупка сувениров в Великобритании" Эванс Дули Spotlight учебник

Цели урока: образовательные-формирование у учащихся знания основной лексикиВоспитательные: формирование толерантного отношения к представителям англоговорящих стран...

Топ 50 самых популярных профессий в США и Великобритании

материал для размышлений. 50 самых популярных профессий в США и Великобритании....

презентация к уроку английского языка в 5 классе Покупка сувенира в Великобритании

Презентация к уроку английского языка в 5 классе Покупка сувенира в Великобритании...

Конспект урока английского языка в 5 классе по теме "Сувениры в Великобритании"

План-конспект урока английского языка по теме "Сувениры в Великобритании" по УМК Spotlight 5. На уроке используется проектная технология....

Конспект открытого урока по английскому языку в 5 классе по теме: «Сувениры из Великобритании». Учебник: «Spotlight» . Автор: Ваулина Ю.Е. Учитель: Кожухова Т. В.

Цель:  развитие иноязычной коммуникативной  компетенции учащихся через закрепление знаний по теме «Сувениры из Великобритании». Задачи:Образовательные:1. Воспринимать зрител...