Конспект урока
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) по теме

Щекина Светлана Владимировна

 

 

                                           Конспект урока по английскому языку в 5 классе по теме

“HE or SHE? HIS or HER?”.

По учебнику В.П. Кузовлева, Н.М. Лапа,Э.Ш. Передуговай. «English-5»

Учитель: Щекина С.В.

 

Цель: познакомить учащихся со считалками и играми о животных  и особенностями употребления притяжательных местоимений.

Задачи:

Развивающие:развить способности к непроизвольному запоминанию, к имитации, догадке и выведению языковых закономерностей (личные и притяжательные местоимения);

Учебные: формировать лексические и грамматические навыки, совершенствовать произносительные навыки, навыки аудирования и чтения по транскрипции;

Воспитательные: воспитывать любовь к животным.

Речевой материал: лексический и грамматический материал предыдущих уроков( глагол tobe, личные и притяжательные местоимения, названия животных)

Ход урока.

IНачало урока. Введение учащихся в атмосферу иноязычного общения.

1Приветствие:

Тeacher: -Good morning children! How are you?

Children:…..

Тeacher: Fine. Sit down. Now let’s start our lesson.

2Фонетическая зарядка:

Teacher: But first of all let’s train our tongues.

1)Listen and repeat after me and name some English sounds.

    [ ?] Thank goodness it’s Thursday.

    [ ?] Father & mother are in Scotland this week.

    [ ?] Remember red roses!

    [ ?] I drink juice in June.

    [ ?] Wash your face with warm water.

    [ ?] The girl is in her skirt.

    [ ?] School food is cool.

2)Listen to the rhyme &learn in by heart.

A COUNTING RHYME.

Mickey Mouse built a house

                                                                                                Under an apple tree.

     Mickey Mouse called his house

                                                                                               Numbertwenty-three.

IIОсновная часть урока. Работа по теме урока.

Teacher: 1. Please, read the words on the blackboard and fill them in the table. Translate the pronouns in the table Russian into English.

    Words on the blackboard:

Barbie, Mr. Brown, a raven, a turtle, a boy, a girl, my dad, my mother, my cat, my book, Mr. and Mrs. White, Kate, Nick, Nick and Kate, my brother and I, my classmates, a pupil, a student, a boy-friend, a girl- friend, my friend and I you and I.

Он - he

Она-

Он, она, оно -

Мы-

Они-

Mr. Brown……

……..

…………..

Barbie,……..

…………

………..

a raven,…………

…………

……………..

…………..

…………

………..

Teacher: 2. Instead of the underlined words.

a)      Write: he, she or it.

Example: Mr. Mason is a teacher. →He is a teacher.

1)Nelly is a little girl. 1) She is a___________.

2)Is Tom at home now?  2)__________.

3)Is your mother in? 3)___________.

4)My pet is out.  4)__________.

5)My dog is clever.  5)______________.

6)His book is interesting. 6)_________.

7)Moscow is a big city.  7)___________.

 

b)      Write: we, you or they.

1)England & Australia are English-speaking countries.1)________.

2)Linda and John are English names. 2)__________.

3)Ann and I are classmates. 3)_____________.

4) John and his brother are brave.4)____________.

5)You and I are late. 5)____________.

6)My friend and I are busy today.6)__________.

7) Are you and your mother happy? 7)___________.

8) Are the boys and girls at the disco? 8)__________.

9)A lot of animals are in the Zoo. 9)___________.

 

Teacher: 3 Read the next sentences and make up the table.

1)      Iam from Moscow. My name is Masha.

2)      My classmates are from Moscow too.

3)      Wehave many computer games. Our games are new.

4)      Look at this girl. She is my friend. Her name is Olga.

5)      Olga has a new toy. Olga, give me your toy, please!

6)      It is a cat. It’s name is Blackie.

7)      Mr. Mason is a teacher. His pupils are good.

8)      Sit down, Peter. Your mark is “excellent”

9)      Mr. Mason has got two children. Their names are Jane and Linda.

I

my

   You

Your

he

His

she

Her

it

Its

we

Our

they

their

 

 

 

 

 

 

   

 

Teacher: 4 Read and fill in the sentences withmy, her, its, our, his, their, your.

1)Lena and I like books. ___hobby is reading.

2)I like badminton. But ___ favourite sport is tennis.

3)He is a doctor. ___name is Mr. White.

4)Nelly and Tom open __ books, please!

5)These boys have got a computer. ___ computer is very nice.

6)What is ___ name, my little girl?

7) This is a boy. ___name is Sam.

8)It is a dog. ___name is Rex.

 

Teacher: 5 Let’splay.

1)Учащиеся встают в круг и, бросая друг другу мяч, называют личные местоимения, затем – притяжательные местоимения. Кто ошибается, платит фант.

Другой вариант игры: ведущий называет личное местоимение и бросает мяч игроку, который должен назвать соответствующее притяжательное местоимение.

2)Игра «Отгадай животное».

Один учащийся прячет (или задумывает) животное. Остальные учащиеся отгадывают это животное, задавая вопросы.

-Is it a horse?

-No, it is not.

-Is it a duck?

-Yes, it is. It is a duck.

Угадавший продолжает игру: причет игрушку (животное).

3) Игра “На приеме у врача ”

Учащиеся сидят на прием к ветеринару. Каждый из них загадал, кто у него в руках: кошка, собака, птичка и т.д.

Ветеринар должен угадать, какого пациента ему принесли. Онзадаетвопросы:

-What colour is it? What does he eat? Does he eat corn? Ит.д….

4) Игра «Составь рисунок»

Для этой игры нужны рисунки голов различных животных

(поросенка, зайца, слона и т. д.) Все картинки разрезаны поперек на 4 части так, чтобы были изображены: в первой части – уши, во второй – глаза, в третий – нос, в четвертой – рот. Класс делится на 3 команды. Каждый из команд выбирает, какой рисунок она будет составлять. Ведущий задает командам вопросы:

-What kind of ears has your pet got?

- What colour are his eyes?

-What kind of nose has he got?

Если учащиеся отвечают правильно, на доске появляется (постепенно) правильное изображение животного.

IIIЗаключительный этап урока.

Teacher: -The lesson is over.

-Your home task will be….. 

-   Your marks….

-  Good-bye!

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon 5_klass.doc51 КБ

Предварительный просмотр:

Конспект урока по английскому языку в 5 классе по теме

“HE or SHE? HIS or HER?”.

По учебнику В.П. Кузовлева, Н.М. Лапа,Э.Ш. Передуговай. «English-5»

Учитель: Щекина С.В.

Цель: познакомить учащихся со считалками и играми о животных  и особенностями употребления притяжательных местоимений.

Задачи:

Развивающие: развить способности к непроизвольному запоминанию, к имитации, догадке и выведению языковых закономерностей (личные и притяжательные местоимения);

Учебные: формировать лексические и грамматические навыки, совершенствовать произносительные навыки, навыки аудирования и чтения по транскрипции;

Воспитательные: воспитывать любовь к животным.

Речевой материал: лексический и грамматический материал предыдущих уроков( глагол to be, местоимение, притяжательные местоимения, животные)

Ход урока.

I Начало урока. Введение учащихся в атмосферу иноязычного общения.

1Приветствие:

Тeacher: -Good morning children! How are you?

Children:…..

Тeacher: Fine. Sit down. Now let’s start our lesson.

2Фонетическая зарядка:

Teacher: But first of all let’s train our tongues.

1)Listen and repeat after me and name some English sounds.

    [ ?] Thank goodness it’s Thursday.

    [ ?] Father & mother are in Scotland this week.

    [ ?] Remember red roses!

    [ ?] I drink juice in June.

    [ ?] Wash your face with warm water.

    [ ?] The girl is in her skirt.

    [ ?] School food is cool.

2)Listen to the rhyme &learn in by heart.

A COUNTING RHYME.

Mickey Mouse built a house

                                                       Under an apple tree.

     Mickey Mouse called his house

                                                       Number twenty-three.

II Основная часть урока. Работа по теме урока.

Teacher: 1. Please, read the words on the blackboard and fill them in the table. Translate the pronouns in the table Russian into English.

    Words on the blackboard:

Barbie, Mr. Brown, a raven, a turtle, a boy, a girl, my dad, my mother, my cat, my book, Mr. and Mrs. White, Kate, Nick, Nick and Kate, my brother and I, my classmates, a pupil, a student, a boy-friend, a girl- friend, my friend and I you and I.

Он - he

Она-

Он, она, оно -

Мы-

Они-

Mr. Brown……

……..

…………..

Barbie,……..

…………

………..

a raven,…………

…………

……………..

…………..

…………

………..

Teacher: 2. Instead of the underlined words.

  1. Write: he, she or it.

Example: Mr. Mason is a teacher. →He is a teacher.

1)Nelly is a little girl. 1) She is a___________.

2)Is Tom at home now?  2)__________.

3)Is your mother in? 3)___________.

4)My pet is out.  4)__________.

5)My dog is clever.  5)______________.

6)His book is interesting. 6)_________.

7)Moscow is a big city.  7)___________.

 

  1. Write: we, you or they.

1)England & Australia are English-speaking countries.1)________.

2)Linda and John are English names. 2)__________.

3)Ann and I are classmates. 3)_____________.

4) John and his brother are brave.4)____________.

5)You and I are late. 5)____________.

6)My friend and I are busy today.6)__________.

7) Are you and your mother happy? 7)___________.

8) Are the boys and girls at the disco? 8)__________.

9)A lot of animals are in the Zoo. 9)___________.

Teacher: 3 Read the next sentences and make up the table.

  1. I am from Moscow. My name is Masha.
  2. My classmates are from Moscow too.
  3. We have many computer games. Our games are new.
  4. Look at this girl. She is my friend. Her name is Olga.
  5. Olga has a new toy. Olga, give me your toy, please!
  6. It is a cat. It’s name is Blackie.
  7. Mr. Mason is a teacher. His pupils are good.
  8. Sit down, Peter. Your mark is “excellent”
  9. Mr. Mason has got two children. Their names are Jane and Linda.

I

my

   You

Your

he

His

she

Her

it

Its

we

Our

they

their

Teacher: 4 Read and fill in the sentences with my, her, its, our, his, their, your.

1)Lena and I like books. ___hobby is reading.

2)I like badminton. But ___ favourite sport is tennis.

3)He is a doctor. ___name is Mr. White.

4)Nelly and Tom open __ books, please!

5)These boys have got a computer. ___ computer is very nice.

6)What is ___ name, my little girl?

7) This is a boy. ___name is Sam.

8)It is a dog. ___name is Rex.

Teacher: 5 Let’s play.

1)Учащиеся встают в круг и, бросая друг другу мяч, называют личные местоимения, затем – притяжательные местоимения. Кто ошибается, платит фант.

Другой вариант игры: ведущий называет личное местоимение и бросает мяч игроку, который должен назвать соответствующее притяжательное местоимение.

2)Игра «Отгадай животное».

Один учащийся прячет (или задумывает) животное. Остальные учащиеся отгадывают это животное, задавая вопросы.

-Is it a horse?

-No, it is not.

-Is it a duck?

-Yes, it is. It is a duck.

Угадавший продолжает игру: причет игрушку (животное).

3) Игра “На приеме у врача ”

Учащиеся сидят на прием к ветеринару. Каждый из них загадал, кто у него в руках: кошка, собака, птичка и т.д.

Ветеринар должен угадать, какого пациента ему принесли. Он задает вопросы:

-What colour is it? What does he eat? Does he eat corn? И т.д….

4) Игра «Составь рисунок»

Для этой игры нужны рисунки голов различных животных

(поросенка, зайца, слона и т. д.) Все картинки разрезаны поперек на 4 части так, чтобы были изображены: в первой части – уши, во второй – глаза, в третий – нос, в четвертой – рот. Класс делится на 3 команды. Каждый из команд выбирает, какой рисунок она будет составлять. Ведущий задает командам вопросы:

-What kind of ears has your pet got?

- What colour are his eyes?

-What kind of nose has he got?

Если учащиеся отвечают правильно, на доске появляется (постепенно) правильное изображение животного.

III Заключительный этап урока.

Teacher: -The lesson is over.

-Your home task will be…..  

-   Your marks….

-  Good-bye!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План - конспект урока в форме презентации в программе Power Point на немецком языке по теме " Немецкая пресса для подростков" и конспект урока в программе Word к УМК И.Л.Бим., Л.В.Садомовой " Шаги 5" для 9 класса.

Презентация конспекта урока на немецком языке  в программе Power Point по теме "Немецкая пресса для подростков" и конспект в программе  Word показывают некоторые приёмы работы по теме "СМИ" ...

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА План-конспект урока в 11 классе «Фотоэффект. Применение фотоэффекта.»

Урок с использованием  ЭОР. В изучении нового материала используется информационный модуль  "Фотоэффект" для базового уровня старшей школы.  В практический модуль входи...

План – конспект урока по физической культуре в 7 классе Тема: «Баскетбол. Ловля, передача и ведение мяча» План – конспект урока по физической культуре в 7 классе Тема: «Баскетбол. Ловля, передача и ведение мяча»

Цель урока: Развитие новых умений и навыков при игре в баскетбол, воспитание  дисциплинированности.Задачи урока: 1. Совершенствование  техники выполнения  передачи  мяча ...