Открытый урок в 3 классе "Моя семья."
методическая разработка по английскому языку по теме
Урок английского языка по теме "My family" разработан с учётом того, что лексические единицы по данной теме уже изучены. Данный урок является завершающим, где учащиеся показывают навыки умения пользоваться данными ЛЕ, активизируют логическое и критическое мышление, а также умение высказываться по данной теме.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
moy_urok_3.docx | 22.31 КБ |
moy_urok_semya.ppt | 797.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Автор: Астапова Ольга Александровна
Место работы: МОУ гимназия им.Подольских курсантов
Должность: учитель английского языка
аннотация
Урок английского языка по теме: “ My Family” разработан с учетом того, что лексические единицу по теме «Семья» уже знакомы. Данный урок является завершающим: учащиеся демонстрируют владение ЛЕ по теме, умение высказываться на поставленный вопрос, активизируют логическое и критическое мышление.
Topic: “My funny family”
Grammar: have got~has got. What is it? It is a...
Цель: Развитие навыков употребления лексических единиц по теме «моя семья» в устной речи; выработка ЗУНов в области устной и письменной речи по теме.
Задачи урока:
Образовательные:
– формирование лексических умений и навыков в устной речи (умение рассказывать о своей семье, используя глагол have/ has (got);
– формирование грамматических навыков на материале грамматической структуры I have (got) a … He has (got) a …;
– отработка произносительных навыков.
Развивающие:
– продолжать развивать умение общаться на иностранном языке;
– строить высказывания по образцу и самостоятельно.
Воспитывающие:
– прививать любовь и интерес к иностранному языку;
– воспитывать умение работать в парах, группах, самостоятельно.
- воспитывать любовь, уважение к родным и близким.
Технологии: игровая, ИК Т, метод проектов, здоровьесберегающая.
Оборудование: ноутбук, проектор, мультимедийная установка, раздаточный материал, CD диск, карточки, наглядность.
Учебник: Тер-Минасова «English», 2-год обучения.
Ход урока.
- а) Приветствие:
Good morning, children! I’m glad to see you! How are you? How is your mood? (дети поднимают карточки ). (1-2 мин.)
So, it’s very good! Today at the lesson we are going to revise all we know about the family. We’ll use the words and phrases, questions and answers, conversations and reports about the family. We’ll also read and listen to the texts about the family, guess the crossword and play.
And we are ready to start our lesson. (1мин.)
b) Речевая зарядка:
At first, let’s remember our vocabulary and grammar structure I have got.
Please prepare your cards.
What is the date today? What is the day of week today?
Have you got a family? How many brothers or sisters have you got?
Have you got any pets? What are they? Have you got a granny? What’s her name? How old is she? Etc. (5мин.)
в) Фонетическая зарядка:
And now we are going to revise English sounds. What are these sounds like? [], [o – o:] Vowels. And these? [], [z- s] Consonants. Please underline sound ....
Look at the blackboard and try to read the sentences!
Mr. Smith has got a son.
Mrs.Abb has got a daughter.
Father, mother, sister, brother
Hand in hand with one another.
Open your copy-books and write the date, then copy the poem. We
are going to learn it by heart. (4-5min.)
г) Проверка домашнего задания.
And now, the time has come to check your homework.
Who’d like to present a project about his funny family.
(presentations, reports) (5-7 min.)
They get marks!!!!
Д) Физкультминутка.
Are you tired? What do you think about a pause? Let’s have a rest.
Стих-е Head and shoulders/ (2min.)
Е) Новый материал.
And now let’s enlarge our vocabulary. Listen to Bram and try to guess what do new words mean. (выпишу новую лексику на доске).
Открываем учебник и закрепляем нов. ЛЕ на тексте. (4-5min)
Е) Игра-презентация.
So, you’ve worked hard today. Let’s play a little. (Presentations!!!) (7-8 min)
What does your mother or father like to eat?
What is it? Of course it is
a banana [bə'nɑ:nə]
a kiwi ['ki:wi:]
grapes [greɪps],
chocolate ['ʧɔklət],
an orange ['ɔrɪnʤ].
Open your copy-books and write down new words.
Now lets play. A pupil close his eyes and I give him a piece of something. Ask him or her a questions: What is it? He/she try to guess and answer: It is a... (5 мин.)
What is it? It is a...
Homework: Learn by heart all new words and phrases. Dictation.
Итоги: Today at the lesson we’ve repeated all we know about the family. That were the words and phrases, questions and answers, conversations and reports about the family. I hope you liked the lesson.
Рефлексия: So how did you like this lesson! O’K, thank you for your hard work. The lesson is over. Good bye!!!
1. boy
mother
aunt
son
brother
girlfriend
grandfather
2. I have a large family. My grandmother lives with my mother and father and her name’s Ellen. Then I have a brother. His name’s Richard. He lives in Oxford. My sister’s name is Camilla. She lives in London. My aunt is called Bess and my uncle is called Tony. My mother’s name is Mary and my father’s name is Mike. My mother is very kind and clever woman. She is forty-two. My father is a doctor. He is forty-five. He likes to play football. I love my family very much.
3.
- Doreen is Richard’s sister.
2.Richard is Camilla’s…….
3.Camilla is Mike’s ………
4.Mike is Mary’s ………
5.Mary is Doreen’s ……
4. Elllen mother
Richard sister
Camilla father
Tony grandmother
Mary brother
Mike aunt
Bess uncle
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Phonetic drill phonetic drill oral practice reading project Plan:
Practice [ :c ] - or, your, daughter [ a: ] - are, father, grandfather, aunt [ v ] - son, mother, grandmother, love Mr. Smith has got a son. Mrs. Abb has got a daughter. Mother, father, sister, brother, Hand in hand with one another.
our projects. My Funny family.
Head, shoulders, knees, and toes, Knees and toes, Head, shoulders, knees, and toes, Knees and toes, Eyes, and ears and mouth and nose, Head, shoulders, knees and toes, Knees and toes. (Repeat) Eyes and ears and mouth and nose, Head, shoulders, knees and toes, Knees and toes, Head, shoulders, knees and toes, Knees and toes .
Vocabulary practice 1.” What are the words?” mo ther sis ter fa fa un ter daugh mily grand ther mother cle
W H E R E V S F Y O U R F E I A T U R M A R S M H N U O T Y Y I A C S T H F E L N L S H E R R Y K E I E R O H E S W A R X M W S
2. Find the pairs for the following words. boy mother aunt son brother girlfriend grandfather girl father uncle daughter sister boyfriend grandmother Excellent!
What does your mother or father like to eat? What is it? It is ... a banana [bə'nɑ:nə] a kiwi ['ki:wi:] grapes [greɪps] chocolate ['ʧɔklət] an orange ['ɔrɪnʤ]
Reading Look at the picture. What do you think the text is about?
Read what Doreen says about her family I have a large family. My grandmother lives with my mother and father and her name’s Ellen. Then I have a brother. His name’s Richard. He lives in Oxford. My sister’s name is Camilla. She lives in London. My aunt is called Bess and my uncle is called Tony. My mother’s name is Mary and my father’s name is Mike. My mother is a very kind and clever woman. She is forty-two. My father is a driver. He is forty-five. He likes to play football. I love my family very much.
Complete the sentences Doreen is Richard’s sister. Richard is Camilla’s……. Camilla is Mike’s ……… Mike is Mary’s ……… Mary is Doreen’s …… sister. daughter. husband. mother.
What is each person’s relationship to Doreen? Match the names with the words in the right column. Ellen Richard Camilla Tony Mary Mike Bess Mother Sister Father Grandmother Brother Aunt Uncle
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Открытый урок для старшеклассников "Семья и семейные ценности". Методическая разработка.
Данный урок посвящен нравственным основам семьи, тем семейным ценностям, на которых держится настоящая, крепкая семья. Материалы урока можгут быть использованы к празднику День матери, на уроках общес...
Открытый урок по теме "Семья"
План урока, презентация и раздаточный материал....
Открытый урок "Несогласие в семье" к учебнику М.З. Биболетовой "Enjoy English" 10 класс
План-конспект открытого урока...
Открытый урок 7 класс "Семь чудес света"
Тема: Линейное уравнение с двумя переменными и его график....
Открытый урок, посвященный Дню семьи
Открытый урок, посвященный Дню семьи (октябрь 2013)...
Открытый урок по самопознанию "Семья есть жизнь и в этом суть..."
Цель: показать ценности семьи и семейные; формировать представление о психологических особенностях семьи, помочь в осознании семейных ценностей понимания родных и близких людей и уважительного отношен...
Материалы открытого урока по обществознанию. Семья как социальный институт и малая социальная группа. Семья вчера, сегодня, завтра.
Урок по обществознанию "Семья как социальный институт и малая социальная группа. Семья вчера, сегодня и завтра" Предлагается методический материал открытого урока по технологии "Социальный проек...