урок в 6 классе по теме" Welcome to the healthy land"
материал по английскому языку (6 класс) по теме

Ткаченко Ирина Юрьевна

план-конспект и презентация к уроку

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon welcome_to_the_healthy_lan1.doc46 КБ
Office presentation icon welcome_to_the_healthy_land.ppt2.35 МБ

Предварительный просмотр:

 Открытый урок по теме:   "Welcome to the healthy land"

Цель урока: привитие учащимся навыков межличностного общения, умения инициировать и поддерживать беседу, а также контроль усвоения лексических единиц и использования их в речевых блоках, как в диалогической, так и в монологической речи по теме: "Welcome to the healthy land".

Задачи:

Учебная задача: контроль усвоения языкового материала и следующих грамматических тем: употребление модальных глаголов must, should, артикль с названиями болезней,  построение отрицательных и вопросительных предложений, использование выражений частности, потребление повелительного наклонения в связных высказываниях и использовании их диалогической и монологической речи.

Развивающая задача: Обучение устной речи - диалогической с элементами монологической речи, обработка лексических единиц в речевых блоках, в связных высказываниях и реальных ситуациях. При этом совершенствуются произносительные навыки учащихся: фонетика, английская интонация (логическое ударение, ритм), развитие у учащихся интереса к языку, преодоление языкового барьера, для обеспечения эффективной учебной деятельности учащихся.

Воспитательная задача: научить детей адаптироваться в реальных ситуациях - делается акцент на этикетные нормы. В качестве непременного условия выдвигается вежливый, доброжелательный и доверительный тон общения. Развитие у учащихся внимания, веры в себя, в свои способности, чтобы дети раскованно, с удовольствием говорили на английском языке.

  1. Beginning of the lesson.

Good-afternoon, children! Sit-down, please! Who is on duty today?

Who is absent? (Kovalyov  is absent; all are present).

What date is it today? Today is the...

What day is it today? Today is Friday

Now, look through the window, please. Аnswer my questions and describe winter's weather.

  1. What season is it now? It's winter
  2. Is the weather fine today? The weather is fine today.
  3. Is it very cold today? Yes, it is very cold .Today is 27 С below zero.
  1. Is it frosty? It is frosty.
  2. Is it slippery? It is very slippery.
  3. Is there much snow on the ground?
    Yes, there is much snow on the ground.
  4. Is the sun shining?

Yes, the sun is shining today.

8. Is the sky grey and cloudy?
Is the sky blue and clear?

  1. Introduction of the lesson:

The theme of our   lesson is «Welcome to the healthy land "

Today we are going to talk about everything what is healthy for kids.

 And more over we are going :

  1. to develop your reading skills;
  2. to develop your speaking skills;
  3. to develop your grammar skills;
  4. to improve your pronunciation;
  5. to repeat proverbs;
  6. to get  good marks.

III Warm-up Activities:

III.1) Phonetic drill

Repeat after me:

t- stomach, stomachache, tooth, toothache, tablets, take, stuffy, stuffy nose, consult

d- head, headache, cold, I’ve got a cold, had, medicine, doctor, dizzy, feel dizzy

l- look, feel, the flue, I’ve got the flue

III.2) Dear children! Certainly you know many English words connected with the topic “Health”. Do you know illnesses?

(1 задание презентация vocabulary and matching)

III.3) Do the crossword

IV Follow –up Activities .

Activity 1.

Teacher: I know that you are healthy kids. What have you done to stay healthy? The answers can be following:

I have visited the dentist this week.

I have had a medical check this year.

I have washed my hands today.

I have eaten healthy food this week.

I have played sport this week.

I have walked to school today.

I have eaten a healthy breakfast today.

 Activity 2.

Teacher: I think if a person wants to be healthy he should know some rules.  Do you know them?

(2 задание презентация grammar)

Activity 3.

Teacher: Children, you have worked hard. Aren’t you tired? It’s time for fun .I suppose it is time to have a rest. Let’s play a guess game. In my bag there is something that helps you to be healthy. Try to guess what is it? (Tablets, nasal drops, plaster, spray, cough syrup)

Activity 4.

Teacher: Now it is time for drama. Let’s divide yourselves into 2 groups (doctors and patients)

  1. The task for the first group: Make up dialogues between friends.
  2. The task for the second group: Make up dialogues between a doctor and a patient.

Activity 5.

Teacher :You know that there are a lot of proverbs about health. Do you know their Russian equivalents?

(3 задание презентация English proverbs)

Activity 6.

Teacher: Now it’s time for listening. Some people think about health more some less. What do some British kids think? Listen to Bob, David and Steven and answer the questions. 

  1. Who thinks that:
  2. Doctors are always right
  3. He can be healthy without doctors
  4. Doctors are necessary
  5. Sometimes you can do without doctors

(4 задание презентация listening)

What do you think about doctors?                                                                                  Can you do without doctors?                                                                                      What do you do to be healthy?

Activity 7.

Teacher: I see you know much about healthy life but I’m afraid that other kids don’t. Let’s write tips for healthy kids. Work in groups.

Healthy kids should go in for sport;

Eat more fruit and vegetables;

Wear warm clothes in winter etc.

Activity 8.

Тeacher: Here is a small funny text.

Read the text with full comprehension of the context and answer the detail questions.

Read and say if Tom has a sweet tooth and answer the questions:

THE LAST TOOTH.

Tom liked sweets and ice-cream very much, that's why he didn't have all his teeth. Yesterday his last tooth fell out. But Tom wasn't sorry about that. He said: "That's very good! Now that I don't have teeth I can eat ice-cream and sweets every day".

  1. Who liked sweets and ice-cream?
  2. What did he like to eat?
  3. When did his last tooth fall out?
  4. Why wasn't Tom sorry about his last tooth?
  5. How often can he eat ice-cream and sweets?
  6. What specialist should he consult?

The lesson is over.

You have been ready very well today.

You are excellent,

Your marks are: ……..

Good-luck! Bye.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Тема урока: Методическая разработка интегрированного урока( английский + ОБЖ) по теме "Health and healthy lifestyle. Healthy food (Здоровье и здоровый образ жизни." Здоровое питание) 6 класс

Интегрированный урок Английский+ОБЖ  в 6 классе по теме  Health and healthy lifestyle. Healthy food (Здоровье и здоровый образ жизни. Здоровое питание)...

Открытый урок 2 класс Путешествие в страну “Food land”.( к учебнику «Английский в фокусе» Быкова, Дули и др.)

 Открытый урок во 2 классе  Путешествие в страну “Food land”.( к учебнику «Английский в фокусе» Быкова, Дули и др.). Урок закрепления изученного материала по теме «Еда»....

Урок-презентация по теме "How to stay healthy" 8 класс

Данная презентация может быть использована в цикле уроков "Keeping fit" в 8 классе учебник О.В.Афанасьевой,И.В.Михеевой...

1 . Открытый урок в 8 классе на тему "Health and healthy lifestyle" .

Мастер-класс использования ИКТ на уроке английского языка на тему " HEALTH AND HEALTHY LIFESTYLE " в рамках реализации ФГОС и  проекта президента Дагестана Р.Г.Абдулатипова "...

Презентация к уроку в 5-6 классах "Здоровый образ жизни" (Keeping healthy)

Презентация к уроку в 5-6 классах "Здоровый образ жизни" (Keeping healthy)...

Конспект урока 5 класс "Healthy and Junk Food"

Конспект урока 5 класс "Healthy and Junk Food"...

Урок английского языка по теме: Здоровая еда (Healthy food) для учащихся 3-4 классов

Урок английского языка по теме: Здоровая еда (Healthy food) для учащихся 3-4 классов. Развивает навыки чтения, говорения, анализа информации и её применение в жизни....