Классный час "Чанчылдарнын чаражы. Суй белектер"
классный час (4 класс) на тему
Оореникчилер-биле чараш чанчылдар дугайында чугаа чорудары: ону канчаар билип турарынын дугайында чугаа.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
![]() | 19.55 КБ |
Предварительный просмотр:
Класс шагы
Тема: Чанчылдарнын чаражы. Суй белектер.
Салдынган сорулгалар:
- Оореникчилер – биле чараш чанчылдар дугайында чугаа чорудары; ону канчаар билип турарынын дугайында чугаа;
- суй белек деп чул, олар чуну чугаалап турарырыл база ону канчаар бээринин дугайында чугаа чорудары.
Дерилгези: презентация « Суй белектер», ыры « Курай - курай»
Кичээлдин чорудуу
- Организастыг кезээ
- Тема болгаш сорулгазын дамчыдары
- Башкынын созу
- Эргим хундулуг уруглар, силер – биле ам бир катап ужуражыры менээ улуг оорушку – дур, чуге дизе силер эге школа дооскандан бээр 5 чыл чеде берген силер, шуптунар озуп келен, чараш апарган – дыр, силер, богун мен силерге класс шагы эрттирер аас – кежиктиг болган – мен. Унуп орар Улу чылында келген башкыларга болгаш силерге аас – кежикти, кадыкшылды, кадыкты, оорушкуну кузедим . Клазывыс шагынын темазы « Чанчылдарнын чаражы. Суй белектер»
- Бистин амгы бо сайзырангай уевисте кижи бурузу бодун хой ниити аразынга шын ап билири - -силернин кол сорулганар – дыр. Эптиг – эвилен болуру – хун бурунун негелдези. Эптиг – эвилен кижи каяа – даа эпчок байдалга таварышпас, чоруу чогунгур, экти бедик болур. Чуге дээрге эптиг – эвилен чорук кандыг – даа кадыг кижини чымчадыптар, улус чон аразынга чоргаар костур.
Кандыг – даа чон чараш – чаагай ужурларлыг, чанчылдарлыг болур. Ук чанчылдарнын аразында эптиг аажы – чан ужурлары ( этикет) коску черни ээлеп турар.
- Кичээлдин темазы – биле ажыл
Богунгу клазывыс шагын А.П. Чеховтун бижээн состери – биле эгелээр – дир мен «В человеке всё должно быть прекрасно: и лицо, и одежда, и душа, и мысли». Шак бо состернин дугайында кыска чугаа чорудары.
Туннел: Кижи каяа – даа бодун чараш алыр болза - ол кижи каас, угааныг костур.
- Этикет деп состун утказын тайылбырлап корунерем?
Этикет – ниити чурум сагылгазы.
Этикет – ыяк сагыыр дурум.
- Кеттинеринин этикеди (беседа).
- Чугаалажырынын этикеди (беседа).
- Этикеттин хевирлери: транспортка, театрга, хурээге, чемнениринин, танцылаарынын, каттырарынын… дээш оон – даа оске.
Ол дурумнерни сагыыр болза, кижилернин аразында харылзаалар болгаш бот – боттарынын аразында хамаарылга кончуг чараш болур. Богун класс шагында этикеттин бир онзагай чараш хевиринин дугайында чугаа чорудар бис.
- Кым белек бээринге ынагыл?
- Белекке чуну берип болурул?
- Белекке чуну бербезил?
- Белек шилиири дег харыксаалгалыг, харын – даа коргунчуг, ууле чок. Шын эвес шилиттинген белек кижини оортур дуржук, хомудадып болур. Удавас байырлалдар болур болгай, чараш белек шилип алыры артык эвес, оон дугайында чугаадан чорудуп корээлинер.
1. - Чечектер дугайында кым чугаалаптарыл? ( уругларнын чугаазын дыннаар)
- Роза чечек чечектернин кадыны болуп турар. Розанын он бурузу уткалыг болуп турар:
* ак роза – арыг – кенен, хилинчек чок чорукту илередир,
* ак – кызыл роза – романтиктиг сагыш – сеткилдин демдээ,
* кызыл роза – куштуг кузел, ынакшыл,
* а хурен кызыл роза шиитпирлиг чорукту коргузер.
Янзы – буру каас – чараш сувенирлер база дыка таарымчалыг белектер болур. Кижинин боду садып албазы белекти бээрге оорунчуг болбайн канчаар. Оон ынай чуруктар, амулеттер, камгалалдар, каасталгалар эн – не таарымчалыг белектер болур.
2. - Суй белектер дугайында кым чугаалаксап туру? (уругларнын чугаазы)
5. Презентация « Суй белектер» башкы биле оореникчилернин беседазы.
6. Туннел чугаа
- Моон – биле класс шагын тондуруп тура, силерге чагыым: ниитизи – биле - кол - чуул – белектин ортээ, хевири- даа эвес, а кижинин салган кичээнгейи, илереткен сеткили деп чувени утпазы кузенчиг. 40* сооктарда соннээр белектин оду силерни чылдып – ла чоруур болзунам!
База бир кол чуул « Человек кузнец своего счастья» деп чугаалаар болгай, моон утказын эки хандыр бодап алгаш, чараш чанчылдарны, сагылганы сагып чоруур болзунарза, оруунар кезээ шагда каалама ажык болур. Клазывыс шагын ыры « Курай - курай» - биле доозар – дыр бис.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Сценарий классного часа "Семья без детей, как день без солнца " + анализ. На конкурс "Самый классный классный"
Классный час на конкурс "Самый классный классный".Тема "Семья без детей, как день без солнца"Э п и г р а ф: Семья без детей, как день без солнца (античный афоризм) (на правой половине доски)Ход ...

Районный конкурс «Самый «классный» классный руководитель» Классный час на тему: «Все профессии нужны, все профессии важны».
Классный час на районный конкурс...

Портфолио классного руководителя. Конкурсные материалы на районный конкурс "Самый классный классный"
Результаты педагогической деятельности, формы работы классного руководителя, достижения класса и учащихся....

Выступление на заседании городского методического совета классных руководителей «Роль классного руководителя в адаптации и социализации детей мигрантов. Диссеминация педагогического опыта» по теме «Роль классного руководителя в адаптации и социализации
Выступление на заседаниигородского методического совета классных руководителей «Роль классного руководителя в адаптации и социализации детей мигрантов. Диссеминация педагогического опыта»п...
Выступление на заседании городского методического совета классных руководителей «Роль классного руководителя в адаптации и социализации детей мигрантов. Диссеминация педагогического опыта» по теме «Роль классного руководителя в адаптации и социализации де
Если учесть, что в настоящее время, по данным статистики, дети мигрантов, недавно прибывших из стран СНГ и российских регионов, составляют 20–30 процентов общего числа учеников, т...