Конспект урока "Рагон ирон хаедзар"
план-конспект урока (3 класс)
Урок составлен по программе полилингвального образования
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
konspekt_uroka_ragon_iron_haedzary_dzaumaettae.doc | 51.5 КБ |
Предварительный просмотр:
ГБОУ прогимназия « Интеллект»
Конспект открытого урока
по осетинскому языку
в 3 классе
Тема урока: « Рагон ирон хœдзар»
Программа полилингвального образования
« по осетинскому языку как второму»
Составила:
учитель осетинского языка, высшей категории
Гадзиева Светлана Викторовна
Тема урока: «Рагон ирон хæдзар æмæ хæдзары дзаумæттæ».
Цель урока:
∙ Образовательные: развитие и закрепление грамматических навыков учащихся в устной и письменной речи, активизация навыков чтения.
∙ Развивающие: развитие способности к языковой догадке и способности логичного изложения мыслей.
∙ Воспитательные :развитие интереса и уважения к культуре, традициям и истории осетинского народа;
Задачи урока:
1. Развивать умения и навыки устной речи;
3. Развивать умения и навыки в чтении:
∙ учить читать про себя и полностью понимать текст, построенный на знакомом языковом материале;
∙ учить отвечать на вопросы к тексту.
Планируемый результат:
Предметные умения:
1. Задавать общие и специальные вопросы;
2. Читать текст и употреблять знакомую лексику в диалогической и монологической речи;
3. Отвечать на вопросы к тексту
УУД:
Личностные УУД:
∙ Формирование ответственного отношения к учению, готовности к саморазвитию и самообразованию;
∙ Формирование коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками.
∙ Формирование устойчивой учебно-познавательной мотивации и интереса к учению.
Регулятивные УУД:
∙ Осуществление регулятивных действий самонаблюдения, самоконтроля, самооценки в процессе коммуникативной деятельности на осетинском языке;
∙ Формирование умения самостоятельно контролировать свое время и управлять им.
Коммуникативные УУД:
∙ Формулирование собственного мнения и позиции.
∙ Организация и планирование учебного сотрудничества с учителем и сверстниками.
∙ Использование адекватных языковых средств для отображения своих чувств, мыслей, мотивов и потребностей.
Познавательные УУД:
∙ Построение логических рассуждений, включающих установление причинно-следственных связей.
∙ Освоение ознакомительного, изучающего и поискового чтения.
Формы работы: индивидуальная, парная, групповая, фронтальная.
Оборудование: презентация, аудиоматериал, раздаточный материал для индивидуальной, групповой и парной работы, предметы быта осетин, макет жилища осетин.
Урочы цыд:
I.Бацæттӕгæнæн рæстæг.
Уæ бон хорз, сабитæ!Абон нӕм уазӕгуаты ӕрбацыдысты кадджын уазджытӕ ӕмӕ сын салам раттут).
II.Психологон рацӕрӕзт.
Фӕйнӕгыл ӕмбисонд: «ирон ӕвзаг нӕ хӕзнаты хӕзнадӕр»фыст,сывӕллӕттӕ йын ӕвзарынц йӕ мидис.Куыд уӕм кӕсы цӕмӕ райдыдтон нӕ урок ацы ӕмбисондӕй?
-Уымӕн ӕмӕ абон у ирон ӕвзаг ӕмӕ литературӕйы бӕрӕгбон.
-Цӕмӕн хонӕм не взаг-нӕ хӕзна?
1. ӕвзаг у адӕймаджы удыхъӕды дидинӕг,нӕ хъаруйы цӕджындз,фӕлтӕрты хсӕн фидар хид.
2. ӕвзагӕн нӕй ахицӕнгӕнӕн адӕймагӕй,йӕ хъуыдытӕ баст сты ӕвзагимӕ.
3.Нӕ ирон мадӕлон ӕвзаг у дзырдӕй хъӕздыг,мидисӕй-нывӕфтыд,аив.
4. Рӕсугъд ирон цыбыр ныхасы зӕгъӕн ис аивӕй стыр хъуыдытӕн.
5. Ирон ӕвзаг у,хъуыдыйы ӕмӕ ӕнкъарӕнты тӕккӕ лыстӕгдӕр ӕмӕ уӕздандӕр фӕзилӕнтӕ равдисынмӕ чи арӕхсы,ахӕм ӕнаипп, рӕвдз ӕмӕ коммӕгӕс хотых.
Сабитӕ разы дӕн уӕ хъуыдытимӕ.Ирон ӕвзаг у хъӕздыг ӕмӕ аив.Ацы бӕрӕгбон дӕтты фадат нӕ мондӕгтӕ суадзын мадӕлон ӕвзаджы мыртӕм хъусгӕйӕ.
Цœттœ стут архайынмœ?Уœдœ райдайœм.
III. Баиу кӕнут нывтӕ ӕмӕ дзырдтӕ. (Иу сӕ кӕнынц ӕмӕ сӕ кӕсынц)
Цы иу кӕны ацы дзырдтӕ? (уыдон сты рагон ирон хӕдзары дзаумӕттӕ)
Разы стут гъемӕ?
Сбӕлвырд кӕнӕм темӕ.
(фœйнœгыл байгом кœнын)
IV. Хъуыдыйад кӕронмӕ ахӕццӕ кӕнут:
- бафидар кӕнындзыстӕм…….дзырдтӕ темӕмӕ гӕсгӕ (кӕсынц фӕйнӕгыл)
- Дзырдтӕй………дзургӕ ныхасы пайда кӕнындзыстӕм
- Базогӕ уыдзыстӕм……..рагон ирон хӕдзаримӕ.
Ссарут зонгӕ дзырдтӕ дзырдбыды ( бакӕсут).
V. Хъусут ӕмӕ иумӕ дзурӕм. Фонетикон куыст (ахуыргœнœг амоны нывыл).
VI.(тыхджындӕр сывӕллӕттимӕ куыст къӕйттӕй)). хъуыдыйœдтœ раст сœмбырд кœнут, цœмœй дзы рауайа диалог. ( къœйттœ 2 ахуырдзауы кусынц хибарœй).
-Куыд дих кодта къона хæдзар?
-Дыууæ дихы,галиуæрдыгæй нæлгоймæгты бынат,рахизæрдыгæй-сылгоймæгты бынат
Цы уыдис къонайы цур æвæрд?
Къæлæтджын бандон æмæ æртæкъахыг фынг.
Индивидуалон куыст.
Баххӕст кӕн хъуыдыйад хъӕугӕ дзырдтӕй.
Рагзаман нымад уыди, рӕхыс хӕдзарӕй куы фесӕфа,уӕд йемӕ фесӕфдзӕн бӕркад.
VII. Балцмӕ цыд: Ныр та ма рауайут манма, ныртæккæ мах абалц кæндзыстæм ивгъуыд афонмӕ,сæхгæнут уæ цæстытæ.
-Кӕдӕм бахаудыстӕм?
Рагон ирон хӕдзармӕ.
Байхъусут куыд сӕххӕст кодтой сывӕллӕттӕ сӕ хӕслӕвӕрд (кӕсынц хӕслӕвӕрд ӕмӕ диалог, уый фӕстӕ индивидуалон хӕслӕвӕрд ӕмӕ цӕттӕ хъуыдыйад)
Сӕйраг бынаты рагон хӕдзары цы ахста? (къона)
Куыд дих кодта къона хӕдзар?
Иттӕг хорз баххӕст кодтат уӕ хӕслӕвӕрдтӕ сабитӕ.
-Нана базонгӕ ма нӕ кӕн дӕ хӕдзаримӕ?
Нана: Мидӕмӕ рацӕут уазджытӕ!(сывӕллӕтты зонгӕ кӕны йӕ къонаимӕ).
Бузныг нана,махӕн афон у фӕстӕмӕ нӕхи дугмӕ.
Сбӕрӕг кӕнӕм цы бахъуыды кодтам нӕ балцӕй.
(мидӕггаг тымбыл фарстатӕ дӕттынц,ӕддаг тымбыл дзуапп)
Сбадут сабитӕ. Уӕ зӕрдыл ӕрлӕууын кӕнут урочы темӕ. Цавӕр нысан сӕвӕрдтам нӕ размӕ? Сӕххӕст ӕй кодтам?
Уӕдӕ рагон ирон хӕдзар цӕмӕй фидар у?(рӕхысӕй)
Ӕмӕ нӕ кълас та цӕмӕй фидар у.(ӕнгомдзинад ӕмӕ хӕлардзинадӕй)
Уӕдӕ уӕ кӕрӕдзийы куыстӕн аргъ скӕнут лӕвӕрд дзырдтӕй пайдагӕнгӕйœ (слайд)
XIV. Бузныг, сывæллæттæ мæ зæрдæ мын барухс кодтат уæ архайдæй æмæ уæ зонындзинæдтæй.Зӕгъут нӕ зынаргъ уазджытӕн хӕрзбон.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Темæ: Ирон адæмон сфæлдыстад.
Темæ: Ирон адæмон сфæлдыстад. Урочы нысантæ:Скъоладзауты зонындзинæдтæ ирон адæмон дзургæ сфæлдыстады тыххæй фæхъæздыгдæр кæнын;Раст, æмбаргæ æмæ аив кастыл бакусын; бакусын скъоладзауты дзургæ ныхас...
ГОМ УРОЧЫ ПЛАН ИРОН ÆВЗАГÆЙ
План-конспект открытого урока по осетинскому языку в 1-ом классе...
Гом урочы пълан ирон авзагай 4 къласы. Тема :"Дыргъта"
Гом урочы пълан ирон авзагай 4 къласы. Тема: "Дыргъта"....
Фасурокты куыст ирон авзаджы барагбонма.
Фасурокты куыст ирон авзаджы барагбонма....
урочы пълан ирон авзагай
Аргъау "Чи кам уыдис сарды"....
Ирон авзаджы барагбонма
Воспитательное мероприатие посвященное ко дню К.Л.Хетагурова...
Доклад на тему: «Бынæттон æрмæгæй пайда кæнын ирон æвзаг æмæ кæсыны урокты»
Доклад на тему:«Бынæттон æрмæгæй пайда кæнын ирон æвзаг æмæ кæсыны урокты»...