План конспект урока "Ме походыш каена" (Мы идем в поход).
план-конспект урока (4 класс) на тему

Виногорова Марина Святославовна

Урок «Ме походыш каена» - урок изучения и первичного закрепления новых знаний и применения их на практике в 4 классе русскоязычной школы.

Целью урока являлась активизация употребления тематического лексико-грамматического материала в различных видах речевой деятельности.

Для реализации этой цели были поставлены задачи:

1) образовательные: познакомить с новыми словами по теме «Поход» и повторить изученные по теме «Чодыра», создать условия для практического применения данной лексики и закрепления её в речи;

2) развивающие: совершенствовать основные виды речевой деятельности: говорение, письмо, аудирование, чтение; развивать логическую и эмоциональную сферу обучающихся, их учебную самостоятельность, навыки сотрудничества, поддерживать интерес к изучению марийского языка в контексте диалога культур;

3) воспитательные: воспитывать любовь к родному языку, к родной природе, к родному краю, к России; учить детей видеть прекрасное.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл plan-konspekt_me_pohodysh_kaena.docx22.7 КБ

Предварительный просмотр:

Ход урока

1. Организационный этап

Туныктышо: Поро эр, йоча-влак! Палыме лийына, мыйын лӱмем Марина Святославовна. Таче мый тендан марий йылме туныктышыда лиям. Урокым тӱҥалме деч ончыч каласыза мыланем, таче могай числа? Могай тылзе? Арнян могай кечыже? Уремыште могай игече? (ученики приветствуют учителя, занимают свои места, отвечают на вопросы)

2. Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся. На экране видео-приглашение. Постановка проблемы.

Туныктышо: Йоча-влак, ончалза, Провой кундемын тунемшыже-влак тыланда видео-сообщенийым колтеныт. Дети, посмотрите, пожалуйста, видео-приглашение (обучающиеся смотрят на видео и слушают приглашение) (1-ше слайд).

Пагалыме ӱдыр-рвезе-влак! Ончалза, уремыште могай мотор шошо кече. Тыгай сöрал кечын мöнгыштö шинчыме ок шу. Ме тендам май мучашыште Провой кундемыш унала толаш ӱжына. Пырля погынен, походыш каена. Шочмо кундемнан мотор вержым ончыктена! Поход рюкзакдам погаш тӱҥалза веле! Ме тендам вучена!

2-шо номеран Красногорский кыдалаш школын тунемшыже-влак.

Туныктышо: Каласыза, ӱдыр могай кундемыште ила?

- Могай школышто тудо тунемеш? Кунам йоча-влак тендам шкешт дек вучат?

- Чын, Провой кундемыш май мучашыште вучат. Айста ме таче Провой кундемыш поход дене каяш ямдылалтына.

- Урокнан темыже могай, кӧ каласен кертеш? 

- Тиде теме почеш урокышто ме мом ышташ тўҥалына? (обучающиеся отвечают на вопрос учителя).

Туныктышо: Кызыт кум группылан шелалтына, да пашам виян ышташ тӱҥалына (обучающиеся делятся на три группы).

3. Актуализация знаний. Коллективная работа.

Туныктышо: «Поход» манмым колмеке, могай шомак-влак ушышкыда пурат? (составление кластера на доске).

3.1. Работа с новыми словами. Индивидуальная работа.

Туныктышо: Кызыт слайдыш ончалза. Ме тендан дене тыгай у мут влак дене палыме лийына. Мут-влакын переводыштым кагазыштыда возыза (4-ше слайд).

3.2. Работа с текстом (текст «Ме походыш каена»).

Туныктышо: Тендан ончылныда текст. Тудым шкевуя пелейӱкын лудын лекса.

3.2.1. Чтение текста. Индивидуальная работа.

3.2.2. Вопрос-ответ.

Туныктышо: А ынде текст почеш мый кажне командылан йодыш-влакым пуэдаш тӱҥалам. Чын вашмутлан пеледышым пӧлеклем (Работа в группах) (5-6-шо слайд).

1. Могай тылзыште йоча-влак походыш коштыт?

2. Могай эҥер воктене йоча-влак канат?

3. Могай правил-влакымйоча-влак тунемыт?

Туныктышо: Молодец улыда. Икте-весылан могай отметкым шындеда? (оценивание)

3.2.3. Раздели слова на группы

Туныктышо: Кызыт ме тендан дене чодыраште кушшо кушкылым тӱшкалан шелына. Кумшо классыште тунеммыдам шарналтена: 1) шудо (растения); 2) поҥго (грибы); 3) пушеҥге (деревья). И давайте создадим правило по охране растений.

шудо

поҥго

пушеҥге

сандалшудо – ландыш

куэвоҥго – подберезовик

кож – ель  

шоган – лук

шопкевоҥго – подосиновик

куэ – береза

тӱрлемшудо - подорожник

лышташпоҥго – лисички

шопке – осина

вӱршудо – зверобой

кармывоҥго – мухомор

тумо – дуб

висвис – ромашка

ӱйвоҥго – масленок

пӱнчö – сосна

(7-ше слайд)

Учитель: Йоча-влак, а тендан йöратыме кушкыл, поҥго але пушеҥге уло мо? (дети называют свои любимые, в конце я говорю своих любимых).

4. Первичное усвоение новых знаний

4.1. Можно – нельзя (8-9 слайды). 

Учитель: Чодыраште мом ышташ лиеш, а мом ок лий? (учащиеся высказывают свое мнение).

1 тӱшка – мом чодыраште ышташ лиеш.

2 тӱшка – мом чодыраште ышташ ок лий.

3 тӱшка – сӱрет почеш паша (мом ышташ лиеш, мом ок лий).

Лиеш. Можно

Пӱртӱсым йöратен ончаш.

Любоваться природой.

Кайык мурым колышташ.

Слушать пение птиц.

Емыжым, поҥгым погаш.

Собирать ягоды, грибы.

Пӱртӱс лоҥгаште канаш, модаш.

Отдыхать, играть в природе.

Кечыште кияш, ерыште йӱштылаш.

Загорать на солнце, купаться в озере.

Ок лий. Нельзя:

Шӱкым кодаш.

Оставлять мусор.

Куткышуэм тошкаш, шалаташ.

Топтать, разрушать муравейник.

Кайыкпыжашым шалаташ.

Разрушать гнездо птиц.

Янлыкым мöҥгö наҥгаяш.

Уносить с собой зверей.

Шуэн вашлиялтше кушкылым кӱраш.

Рвать редкие цветы.

Чодыраште кычкыраш.

Кричать в лесу.

Туныктышо: Походлан ямдылалтын нойышна. Айста изиш каналтена. (физкультминутка) (10-шо слайд).

5. Первичная проверка понимания

5.1. «Собери рюкзак» («Мом поход рюкзакышке налам»).

Туныктышо: Кызыт ме тендан дене рюкзакым погена, поход рюкзакыште мо лийшашым текст полшымо дене пален налыда. (Групповая работа: учащиеся читают прослушанный текст и выполняют задание в группах по 4 человека. Творческое задание: заполнить постер нужными надписями и рисунками. После завершения вешаем на доску) (11-12-шо слайд).

6. Первичное закрепление.

Туныктышо: Йоча-влак, айста, каласена, мом походышто ышташ тӱҥалына. Предложенийым тыге тӱҥалына:

  1. Мый походлан рюкзакым погем.
  2. Мый  походышто кайык мурым колыштам.
  3. Мый походышто кочкаш шолтем.

Мом ом ыште:

  1. Мый походышто шӱкым чодыраште ом кодо.
  2. Мый чодыраште кайыкым ом тӱкö, куткышуэм ом шалате.
  3. Мый чодыраште шуэн вашлиялтше кушкылым ом кӱр.

(Дети составляют предложения. Остальные проговаривают выражения хором) (13-шо слайд).

7. Информация о домашнем задании, инструктаж по его выполнению.

  1. У мут-влакым тунемаш. Выучить новые слова.
  2. «Походышто» кроссорд
  3. Нарисовать запрещающие знаки «Запрещается делать во время похода!».
  4. Нарисовать знаки «Разрешается делать во время похода!».

8. Рефлексия (подведение итогов занятия).

Туныктышо: Йоча-влак, урокышто таче мом пален налда?

Шкенан ончылно шындыме задачым шуктышна мо?

Туныктышо: Йоча-влак, могай мут-влак дене ме таче палыме лийна? Мемнан урокна могай темылан пöлеклалтын? Дети, с какими словами мы сегодня познакомились? Какая же была тема нашего урока? А что такое вообще поход?

Для меня поход – это птица, потому что мы можем пойти, поехать в любое место, куда угодно. Так же как птица.

Поход – это дорога. Поход – это песня. Поход – это танец. Поход – игра. Поход – путешествие.

9. Самооценка и оценивание обучающихся учителем.

Туныктышо: Йоча-влак, могай отметкым таче урокышто пашам ыштымылан шындаш лиеш?

10. Организационный конец урока.

Туныктышо: Урокна мучашке лишеме. Тау уроклан! Чеверын! Наш урок приблизился к концу. Спасибо за урок! До свидания!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Презентация к уроку по предмету: "Физическая культура" на тему: "Мы идем в поход" для учащихся 1-4 классов

Презентация демонстрирует значение туризма, подготовку к походу, личное и групповое снаряжение, выбор места, организацию лагеря, технику безопасности....

Конспект занятия по кулинарии "Приготовление торта в походе"

Подробное описание как приготовить в походных условиях  детям    торт без выпечки...

Идем в поход

quot;Организация туристического похода с детьми на территори ДОУ"...

Классный час "Мы идем в поход"

Данная разработка может быть использована при проведении классных часов, а также  во внеурочной деятельности экологической направленности для учащихся начальных классов....

Конспект урока литературного чтения "Мы идем в библиотеку" 3 класс УМК "Перспектива"

План-конспект урока литературного чтения (3 класс)Тема: Мы идем в библиотеку...

Конспект урока литературного чтения (3 класс). Тема: «Поход в «Музейный дом» А. Мещерский «У лесного озера». УМК «Перспективная начальная школа»

Цель деятельности учителя: формирование умения делать выводы о характере героя, его интересах, опираясь на высказывания и поступки; проведение сравнительного анализа мироощущений героев поэтическ...

Конспект урока на тему "Мы идем в магазин (одежда)" по предмету "Окружающий социальный мир".

Предмет: Окружающий социальный мир.Класс: АООП ОО УО (ИН) 2 вариант.Тема: Мы идем в магазин (одежда).Цели: Закреплять представления об одежде, ее назначении, деталях. Уточнять, расширять и активизиров...