Родительское собрание
консультация (3 класс) на тему

Олесова Айыына Ивановна

Тереппут мунньа5а "О5о5о кинигэ аа5ар интэриэьин хайдах тардабын?"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл rod_sobranie_na_temu_chtenie.docx24.04 КБ

Предварительный просмотр:

Төрөппүт мунньаҕа

Оҕоҕо ааҕар интириэһи хайдах улаатыннарабын

Сыала: Хас биирдии төрөппүккэ оҕо кинигэни ааҕара наадалааҕын тиэрдии

Оҕону ааҕар инитриэьин үрдэтэр ньымалары кытта билсии, билиини кытта атастаһыы

Ыытыллар формата: бөлөҕүнэн олордуу

Бэлэмнэнии:

-төрөпүттэргэ эрдэ биллэрии, күнү дьылы, бириэмэтин быһаарсыы.

-этаптаах оонньуу

-памяткалары тунэтии

Мунньах хаамыыта

Төрөппүттэр кабинетка киирэллэрин саҕана жетон талан ыла-ыла киирэллэр. Жетон мэкчиргэ, кинигэ ойуулаахтар. Ол аата бөлөххө жетоннарынан арахсаллар.

Киирии тыл

 (Мунньах сыалын-соругун кытта билиьиннэрии)

Этап

Кылаас салайааччыта

Төрөппүттэр

Вступительный

Дорооболорун кунду тереппуттэр!Биьиги бугунну мунньахпыт кэпсэтэр тиэмэтэ Оҕоҕо кинигэ ааҕар интириэьин тардыытын туьунан буолуоҕа.Хас биирдии тереппут оҕото кинигэни аан маннай ааҕа уерэннэҕинэ олус уерэр, долгуйар. Бу бириэмэҕэ оҕо кинигэни ааҕар интириэьэ урдук буолар, онтон кэлин кэтээн кердехпут аайы оҕобут ааҕара аччаатар-аччаан иьэр. Аралдьыйара элбэх буолар, кинигэни илиитигэр туппат. Бу тугэннэ эьиги хайдах, тугу гыныаххытын себуй? Анардас тылынан эттэххэ киниэхэ арыт ардыгар тиийбэт, ону бэркэ диэн уксугут билэр. Салҕыы тугу гынабыт диэн ейге ыйытыы уескуур.

Эьиэхэ бу тугэннэ аҕыйах ньымалары кытта билиьиннэриэм, баҕар туьалаах буолуо.

Холобур:

  1.  хай5ааьын
  2.  таска уочаратынан аа5ыы
  3.  дьиэ кэргэнинэн аа5ыы.

Онтон ейдеен кердеххе тереппут бэйэтэ кинигэ тутар, аа5ар буолла5ына о5о эмиэ онно чугас буоларын элбэхтэ истэбит уонна билэбит.

О5о5утун биирдэ эмэ  таска улаханнык аахтарын, уонна эьиги о5о5утун хайаан да истин, хай5ыыргытын умнуман. О5ону истэр олус наадалаах.

Ону таьынан бэйэ5ит эмиэ о5ону интэриэьиргэтин. Интириэьиргэтэр, кучуйар ньыманы туьанын. Холобур киэьэ  олорон итии чэйдээх минньигэстээх олорон иккиэн кинигэ  аа5ыахпыт,

Ким тургэнник аа5арын  бу киэьэ бэрэбиэркэлиэхпит, онон бэлэмнэн.

Эьиги о5о5утун аа5арга угуйуохтааххыт.

-Билигин хас биирдиигитигэр илиис тунэтиэм. Слайды керун. Эьиги иннигитигэр анкета.Баьаалыста маны толрун уонна миэхэ туттараарын.

-Ол курдук дьиэ кэргэн о5о аа5арыгар улахан оруолу оонньуур.

О5о сааьыттан, уларыйар кэмин эмиэ учуоттуур наадалаах. Тугу интэриэьиргиириттэн эмиэ тутулктаах.

Ону билэр буоллаххытына уонна сеп тубэьэр хардыы билэр буоллаххытына ситиьии сиэпкитигэр буолуон сеп.

 -Онтон эьиэхэ туьааннаах ыйытыы, ким куруук кинигэ аа5арын ордороруй? Теье чааста бириэмэ булан, атттарынан кинигэ аа5а5ытый?

Мин санаабар бары сепсеьуеххут дии саныыбын, тереппут аа5ар буолла5ына о5о онно эмиэ тардыьар, ол курдук биьиги мунньах са5аланыыта белееххе арахсыбыппыт.

(тереппуттэр бу этиигэ санааларын этэллэр, билэр ньымаларын уллэстэллэр, холобур а5алаллар, ыйытыы биэрэллэр.)

Анкета

Анкета для родителей (слайд)

1). Нравится ли вашему ребёнку читать книги?

2). Сколько времени он проводит за книгой?

3). Вы заставляете ребёнка читать или он делает это без принуждения?

4). Какие книги он читает?

5). Как вы это поощряете?

6). Дарите ли ребёнку книги?

7). Обсуждаете ли вы со своим ребёнком прочитанное?

8). Считаете ли вы себя активным читателем?

9). Являетесь ли вы примером для своего ребёнка в чтении книг?

 

(родители высказывают свое мнение).

Основной

Мин билигин оонньуу ыытыахпын ба5арабын. О5о сааспытыгар эргиллэбит. Хамаанданан курэх.

Хамаанда бэйэтин билиьиннэриитин уонна хамандыыры талар туьумэх. Эьиэхэ 5 мун бэриллэр. Аат, хаптыаан уонна девиз толкуйдуургутугар.

Хамаандалар билиьиннэриибитин са5алыыбыт.

Конкурс: «Полянка сказок»(слайд)

Бу туьумэх нууччалыа тылынан барыа. Тургэн эппиэти биэрэбит.

Хас таайбыт эппиэккитигэр очукуо.

2 туьумэх.

Илиис тунэтэбин. Наада буолла5ына сурунуоххут.

Саамай учугэй остуоруйа уолбар эбэтэр кыыспар. Бары олорон о5о5утугар остуоруйа толкуйдуоххут.онтон аа5ан иьитиннэриэххит. Бириэмэ 10 мун бэриллэр.

Махтал.

Ким малай, ким хаалардай?

Курэх.

Хас биирдии хамаанда5а мал 3 мал уурабын. Эьиги соруккут бу мал ханнык айымньыга сыьыаннаа5ын, айымньы аатын уонна ааптарын аатыахтаххыт. Эьиэхэ толкуйдуургутугар 3 мун бэриллэр.

(Родители придумывают визитку, представление визиток)

Конкурс: «Полянка сказок»(слайд)

Команды по очереди отгадывают загадки по сказкам.

1)Как-то раз в лесу густом

Вырос домик под кустом.

Рада мышка-поскребушка

И зелёная лягушка.

Рад и побегайчик,

Длинноухий зайчик.

Ничего, что ростом мал

Меховой домишко, -

И кабан туда попал,

И лиса, и мишка.

Всем хватило места в нём.

Вот какой чудесный дом.

Дзинь-ля-ля – поёт синичка!

Это сказка «…»

(«Рукавичка».)

2)Маша в коробе сидит,

Далеко она глядит.

Кто несёт её ответь,

Быстрыми шагами?

А несёт её медведь

Вместе с пирогами.

Путь не близкий,

Дальний путь.

Хочет Миша отдохнуть.

На пенёк присесть

И румяный пирожок

По дороге съесть.

Провела его малышка,

Будет он умнее впредь.

Вот у нас такая книжка,

Это - "...  и  ...".

(«Маша и Медведь»).

3)Чашки три и три постели,

Стульев тоже три, смотри,

И жильцов здесь, в самом деле

Проживает ровно три.

Как увидишь, сразу ясно:

В гости к ним ходить опасно.

Убегай скорей, сестричка,

Из окна лети, как птичка.

Убежала! Молодец!

Значит, сказке всей конец.

По слогам читает Федя:

Это сказка «.....»

(«Три медведя»).

 

4)Из муки он был печён,

На сметане был мешен.

На окошке он студился,

По дорожке он катился.

Был он весел, был он смел

И в пути он песню пел,

Съесть хотел его Зайчишка,

Серый волк и бурый Мишка.

А когда малыш в лесу

Встретил рыжую Лису,

От неё уйти не смог.

Что за сказка?

"..............."!

(«Колобок»).

2 туьумэх.

Остуоруйа толкуйдууллар.

Ким малай, ким хаалардай?

1. Мыыла, соттор («Мойдодыр» К. Чуковский).

4) Туфля («Золушка» Ш. Перро).

5) Кыьыл бэргэьэ («Красная шапочка» Ш. Перро).

6) Горошина («Принцесса на горошине» Г. Х. Андерсен).

Заключительный

Махтал, барыгытыгар!

Эьиги санаа5ытыгар то5о мин бу оонньууну ыыппытым буолуой?

Эппиэккит иьин махтанабын.

Мунньахпыт туьунан саныырбытыгар, эьиэхэ памяткалары тунэтэбин. Туьныаххыт дии саныыбын.

Манан тереппут мунньахпытын тумуктуубт, бары кэлбиккитигэр, оонньууга кыттыбыккытгар махтанабын.

Керсуеххэ диэри!

(Тереппуттэр эппиэттэрэ, санаалара)

ПАМЯТКА

1.Прививайте ребёнку интерес к чтению с раннего детства.

2.Покупайте книги, выбирайте книги яркие по оформлению и интересные по содержанию.

3.Систематически читайте ребёнку. Это сформирует у него привычку ежедневного общения с книгой.

4.Обсуждайте прочитанную детскую книгу среди членов своей семьи.

5.Рассказывайте ребёнку об авторе прочитанной книги.

6.Если вы читаете ребёнку книгу, старайтесь прервать чтение на самом увлекательном эпизоде.

7.Вспоминая с ребёнком содержание ранее прочитанного, намеренно его искажайте, чтобы проверить, как он запомнил ранее прочитанный текст.

8.Рекомендуйте своему ребёнку книги своего детства, делитесь своими детскими впечатлениями от чтения той или иной книги, сопоставляйте ваши и его впечатления.

9.Устраивайте дома дискуссии по прочитанным книгам.

10.Покупайте, по возможности, книги полюбившихся ребёнком авторов, оформляйте его личную библиотеку.

11.Воспитывайте бережное отношение к книге, демонстрируя книжные реликвии соей семьи.

12.Дарите ребёнку книги с дарственной надписью, тёплыми пожеланиями. Спустя годы это станет счастливым напоминанием о родном доме, его традициях, дорогих и близких людях.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Родительское собрание. Тема: «Воспитание сознательной дисциплины». Родительское собрание. Разработка на тему "Воспитание сознательной дисциплины"Презентация к родительскому собранию "Воспитание сознательной дисциплины"

Родительское собрагние-разработка. Презентация создана  к собранию "Воспитание сознательной дисциплины" Содержание: название темы родительского собрания; кластер  (графическая организа...

Родительское собрание на тему: «Роль взаимоотношений в семье в духовно-нравственном становлении человека». Родительское собрание на тему "Десять ошибок в воспитании"

На собраниях рассматриваются вопросы:  ненасилия в семейном воспитании; стиль взаимоотношений родителей  с детьми; меры поощрения и наказания; формирования у родителей представлений об истин...

Конспект родительского собрания "Первое родительское собрание в начальной школе"

Конспект родительского собрания"Первое родительское собрание в начальной школе" Ход родительского собрания 1. Вступление Педагог: Добрый вечер, уважаемые родители! Добро пожаловать в......

Родительское собрание на тему: « Авторитет - как завоевать и не потерять, 4 класс» ( при составлении было использовано методическое пособие Е.О.Яременко, Е.К.Лобачевой "Родительские собрания,2009 год, Москва)

Формировать у родителей психолого - педагогические знания об истинных и ложных типах родительского авторитета;установление дружелюбных отношений между родителями и учителем; родителями и детьми....

Родительское собрание в 4 классе «Ступень вверх: трудности адаптации» ( при составлении было использовано методическое пособие Е.О.Яременко, Е.К.Лобачевой "Родительские собрания,2009 год, Москва)

Данный материал знакомит родителей с наиболее типичными причинами трудностей адаптации ребенка к основной школе; помогает в создании условий, облегчающий адаптационный период....

Родительское собрание «Современный ребенок и книга. Проблема чтения и ее решение». Нетрадиционное родительское собрание « Мозговой штурм»

Родительское собрание «Современный ребенок и книга. Проблема чтения и ее решение». Нетрадиционное родительское собрание « Мозговой штурм»...