36+2; 36+20 хевирлиг коргузуглерни бодаар аргалары
план-конспект урока по математике (2 класс)

Сорулгазы: 

Ооредиглиг (образовательная):  Сан составынга даянып алгаш, чангыстарга чангыстарны, оннарга оннарны санаар-ыяштар дузазы-биле кадып ооренир. Чижектерни эптиг арга-биле бодаарын, бодалга бодаарын катаптаар.

Сайзырадылгалыг (развивающая): Оореникчилернин математиктиг аас болгаш бижимел чугаазын сайзырадыр. Чувени дурген сактып алыр кичээнгейин, сагынгыр-тывынгыр чоруун сайзырадыр.

Кижизидилгелиг (воспитательная): Кичээл уезинде бот-боттарын дыннап билирин, корум-чурумну тудуп билирин кижизидер. Демниг, найыралдыг чорукка, бойдуска камныг болурунга кижизидер.

 
 
 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл kicheel_avam.docx27.05 КБ

Предварительный просмотр:

Математика кичээлинин план-конспектизи

Алдан-Маадыр ортумак ниити билиг  школазынын

эге класс башкызы: Ооржак Мария Кошкар-ооловна.

Предмет

Математика

Класс

2

УМК

«Россиянын школазы»

Математика, автор М. И. Моро, М. А. Бантова

Кичээлдин темазы

36+2; 36+20 хевирлиг коргузуглерни бодаар аргалары

Кичээлдин тиви

Чаа теманы ооредири

Сорулгазы

Предметтиг: кадылганын дурумнерин санаашкын уезинде ажыглап,

бодуун бодалгаларны бодап, аттыг саннарны деннеп билири.

Метапредметтиг:

Бот-тускайлан онзагайы:  бодунун, болгаш эштеринин ажылын унелеп билири.

Регулятивтиг: кичээлдин сорулгазын тодарадып билири, чижектерни бодаарынын аргазын тайылбырлап билири.

Коммуникативтиг: уругларны кичээл уезинде бот-боттарынга эки хамаарылгазы, эжеш ажылдап тура хынажыры, дузалажыры, бодалдарын илередип билири.

Арга - методтары

Оюн, коргузуг, дилеп тывар, хайгаарал, деннелге, ном-биле ажыл, бот – тускайлан ажыл, деятельностный подход

Ажылдын хевирлери

Болуктелге, эжеш, бот-тускайлан

Дерилгези

Ооредилге ному. «Математика», автор М. И. Моро, М. А. Бантова, проектор, экран, презентация, карточка, смайликтер, санаар -ыяштар

Математика кичээлинин план-конспектизи

Алдан-Маадыр ортумак ниити билиг  школазынын

эге класс башкызы: Ооржак Мария Кошкар-ооловна.

Предмет

Математика

Класс

2

УМК

«Россиянын школазы»

Математика, автор М. И. Моро, М. А. Бантова

Кичээлдин темазы

36+2; 36+20 хевирлиг коргузуглерни бодаар аргалары

Сорулгалары

Ооредиглиг (образовательная):  Сан составынга даянып алгаш, чангыстарга чангыстарны, оннарга оннарны санаар-ыяштар дузазы-биле кадып ооренир. Чижектерни эптиг арга-биле бодаарын, бодалга бодаарын катаптаар.

Сайзырадылгалыг (развивающая): Оореникчилернин математиктиг аас болгаш бижимел чугаазын сайзырадыр. Чувени дурген сактып алыр кичээнгейин, сагынгыр-тывынгыр чоруун сайзырадыр.

Кижизидилгелиг (воспитательная): Кичээл уезинде бот-боттарын дыннап билирин, корум-чурумну тудуп билирин кижизидер. Демниг, найыралдыг чорукка, бойдуска камныг болурунга кижизидер.

Кичээлдин тиви

Чаа теманы ооредири

Арга - методтары

Оюн, коргузуг, дилеп тывар, хайгаарал, деннелге, ном-биле ажыл, бот – тускайлан ажыл, деятельностный подход

Ажылдын хевирлери

Болуктелге, эжеш, бот-тускайлан

Дерилгези

Ооредилге ному. «Математика», автор М. И. Моро, М. А. Бантова, проектор, экран, презентация, карточка, смайликтер, санаар -ыяштар

Кичээлдин этавы

Сорулгазы

Башкынын ажыл-чорудулгазы

Оореникчилернин ажыл-чорудулгазы

Бугу талалыг ооредилге ажыл чорудулгазы (УУД)

I.Организастыг кезээ

Кичээлче уругалрын организастаар, хаара тудар.

Ажылчын байдалче кирер

-Богун бис кичээливисти аян-чорук хевирлиг эрттирер бис.

-Кайнаар баарывысты тывызыктын харыызындан билип алыр бис.

-Чай кээрге кеттиниптер, кыш кээрге чанагаш каар.

-Арыгда кандыг дириг амытаннар чурттап турарыл, уруглар?

-Кандыг сорулгалыг арыгже аян-чорук кылып баар бис?

- Ынчанмайн канчаар, бистин суурувута хар чаапкан, агаар бойдус сооп эгелээн. Бодувустун математиктиг билиивис-биле дириг амытаннарга дузалажып «Кичээл-дуза» эрттирер бис.

Кичээлдин эгезинде боттарынарнын сетки-хоонунерни смайликтер дузазы-биле коргузуптунерем. Слайд 1.

-Кичээливисти хулумзуруг-биле эгелеп алгаш,тондур, шупту идепкейлиг, демниг  ажылдаар бис.

Я желаю  тебе добра

Ты мне желаешь добра

Мы желаем друг другу добра

Если тебе трудно.

Я тебе помогу.

-Ам онаалгаларывысты кожа орар эштеринер-биле хынажыптынар

-Арга-арыг.

-Куштар, дириг-амытаннар.

-Арыг агаар тынып, бойдустун чараш чурумалын сонуургап, агаарлавышаан дириг-амытаннарга  дузалажыр бис.

Уруглар хоглуг смайликтерни коргузер

Бот-боттарынче корушкеш, хулумзуруур

Уруглар кыдырааштарын  солчупкаш, хынажыр, туннелин чугаалаар

Личностуг(ажылдаарынга белеткеээри)

Эжинин ажылын унелеп билири

Бодалдарын шын дамчыдып билири, айтырыгларга харыы, эштеринге чедишкинни кузээри

II. Билигни идепкейжидери.

Онзагай чугулазы.

Ооренгенин катаптаары

1.Аас-биле санаашкын

-Аян-чорук  чоруур мурнунда баштай аас-биле самбырада чижектерни болуктер аайы-биле бодаптаалынар.

Слайд 2.

1-ги болук         2-ги болук

7+8=                       6+7=

12-6=                     15-8=

6+8=                     8+4=

13-8=                    14-7=

7+7=                    6+6=

8+8=                     18-9=

Слайд 3. хынаар

 2 оореники карточка – биле ажылдаар. (Эптиг арга-биле санаар)

6+7+4+3

40+8+20+2

Слайд 4.

-Уруглар самбырага келгеш, тайылбырлап бодаар

Харыыларын экрандан хынаар, туннээр.

Кадылганын бот шынарларын ажыглаанын тайылбырлап бодаар. Каттыныгларнын орнун солуштурарга, кожа чыдар каттыныгларны оларнын туну-биле солуптарга, туну оскерилбес

(6+4)+(7+3)

(40+20)+(8+2)

Бодунундуржулгазынга даянып, билиглерни ажыглаары, частырыгларны эдип , тып билири

III. Чаа темага белеткел.

Чуну ооренирин база ооредилгелиг  сорулгазын тодарадыры

-Аян-чорук кылган хунувусту кыдыраажывыска демдеглеп алыылынар.

-Арыгже бар чорувуста биске чуу таваржы бээрин ребустан тып алыр бис.

Слайд 5.

-Хемнин дожун ам кырлап болур бе?

- Шын-дыр, уруглар. Амдызында дош  экидир донмаан. Дошту оюп, оске орук-биле чоруптар бис.

-Арыг кыдыынга кандыг дириг амытаннарны коруп кагдывыс?

Тывызыкты тывар

Даалык, даалык чоруктуг

Талдар карты чемиштиг

Койгунга дуза

 Слайд 6.

-Койгунну дилгиден камгалап  алыры-биле бо чижектерни бодаптаалынар.

36+2=

36+20=

-Ам канчаар ужурлуг бис?

-Кичээливистин темазы чуу-дур?

-Сорулгавыс чул?

Уруглар ай, хунун кыдырааштарынга бижиир.

Ноябрьнын 12

-Хем.

-Чок, чуге дизе дош чуга, айыылдыг.

Койгун.

Ону дилги суруп бар чор.

36+2=

36+20=

-Бо чижектерни бодаары биске берге.

-Бодаар аргазын дилеп тывар.

36+2

36+20 хевирлиг чижектерни бодап ооренири.

-Чижектрни бодаар аргаларын билип алыры.

Чаа теманы тып, сорулганы салыры,бодалын аас-биле илередири

 IV. Чаа билиглерни ажыдары

 

V.Сула шимчээшкин

Коргузуглернин бодаар аргазын билип алыры

Кадыкшылды быжыглаары

Экран-биле ажыл.

Слайд 7.

-Абакта санаар-ыяштарны корунер.

-Шупту каш санаар-ыяш  апарган-дыр?

Кандыг арга-биле кадыпкан-дыр?

Ном-биле ажыл

Номда коргузугну номчуулунар. Арын 57.

Оон значенезин канчаар тып алган-дыр?

Слайд 8.

2-ги абакта санаар-ыяштарны  канчаар кадыпкан-дыр?

-Коргузугну номчааш, канчаар бодапканын тайылбырланар.

Койгунну дилгиден камгалары. Слайд 8.

-Аас-биле Чижек 1

Шырыш дозу хортукте

Шыргай ишти аянда

Ийи кулаа сууреннээн

Ийи караа борбаннаан

Сен, сен койгунак

Семдер ак койгунак

Сен, сен койгунак

Семдер ак койгунак

 Кок  оннуг 3 он 6 чангыс санаар-ыяштарга 2 кызыл санаар-ыяштарны немей салган

6 чангыстарга 2чангыстарны немепкен.

36+2=38

 36+2=

30  6

30+(6+2)=38

 

3 он санаар-ыяшка

2 он санаар-ыяшты кадыпкаш, 6 чангысты кадыпкан.

  36+20=

30  6

(30+20)+6=

1)  коргузугну номчуур

2)  2 оранныг санны разрядтыг каттыныгларнын тунунге чарар.

3)  оннарга оннарны кадар, унуп келген санны чангыстарга кадар.

4)  харыызын номчуур.

Уруглар самбырага келгеш, аас-биле тайылбырлап  бодаар.

   27+2=

20  7

  56+30=

50  6

Шимчээшкин –биле «Койгунак» деп ырыны ырлаар

Чаа теманы санаар ыяштар дузазы-биле билип  алыры , бодунун бодалдарын илередип, эш- оорунун чугаазын дыннап билири,

Чижектерни бодаарынын чурумун чугаалап билири

 Башкынын удуртулгазы-биле проблеманы шиитпирлээриринин планын тургузары

 VI.Баштайгы быжыглаашкын.

Теманы билип алганын хынаары.

Диинге дуза

 Слайд 9

Бот ажыл

Чижек 2. Ном-биле ажыл

-Арыг иштинче кирип келгеш, диинге таваржып келдивис. Ону моогулер-биле чемгерер бис.

 Эжеш ажыл

Ноутбукта чижектерни  бодааш, харыызын бижиир.

Слайд 10.

Хыналдазын кылыр

-Уруглар чижектерни бодаар.

3+6      

 81+5                                        

53+10      

65+30      

Бодаптарга самбыра-биле хынаар

42+6

 30+24                                              4+73

 20+73

Бодунун ажылыг хынап, четпестерни эдип, чедиишкиннерин

 унелеп билири

Эжи биле демнежип, бодалын тода  чугаалап, эжинден дуза дилеп билири

 VII. Чаа билиглерни чогаадыкчы чорук дузазы-биле катаптаары

Бодалга бодаарын сайзырадыры.

Слайд 11.

Торгага дуза.

Болук бурузу кыска бижимел ёзугаар бодалга тургускаш, бодаар.

1-ги болук.

Бар турганы -26 к.

Ужа бергени-?

Артканы - 6 к.

2-ги болук.

Бар турганы - ?

Чемгергени – 24 м.

Артканы  - 3м.

Оюн

«Хар-кадай тудары» Слайд 12.

Арыг иштинин арыг, чымчак хары – биле хар-кадайдан тудуптаалынар.

(Эжеш ажыл)

5 см*5 дм

10мм*1 см

90см*9дм

Бодалганы аас-биле тургускаш, бодаанын болгаш харыызын бижиир.

Бодааны:

26-6=20 (к)

Харыызы: 20 кушкаш ужа берген.

Бодааны: 24+3=27

Харыызы: 27 моогу

Хар-кадай дурзузунде карточкада чижектерни эжи-биле бодаар.

5см  < 5дм

10мм = 1см

90см  < 9дм

Туннээр

Демнежип, арга сумени кадып, бодалдарын илередири.

Бодалгаларны бодаарынын аргаларын шын ажыглап билири.

Эжинин бодалдарын дыннап билири, бодун хынап билири

VIII. Рефлексия

Кичээлдин туннели

Кичээлди туннээр

-Богун кичээливисте чаа чуну билип алдывыс?

-Салган сорулгавыс чедип алдывыс бе?

-Чуу  берге болду?

-Кичээл солун болду бе?

-Кичээл уезинде ажылдаанынарны унелеп корунерем.

Слайд 13

-Богун кичээливисте саннарны кадып ооренип алдывыс.

Чангыстарга чангыстарны кадар, оннарга оннарны кадарын билип алдывыс.

Уруглар бодунга унелелди бээр, смайликтерни кодурер, туннелди ундурер.

Бодунун болгаш эштеринин ажылын шын унелеп билири

 IX. Бажынга онаалга

Билиин бажынга быжыглаары

Чижек 5,8

Бодалга 4.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

"Номчулга техниказын экижидер аргалар"

Литературлуг номчулганын техниказын сайзырадыр аргаларнын чамдыызын чыып бижээн методиктиг разработка....

37+53 хевирлиг чижектер бодаары

Сорулгазы: 37-53 хевирлиг чижектер бодаарын уругларга ооредир; Далайнын дириг амытаннарын таныштырар, оларнын берген даалгаларын куусеткеш, чурукчу Надя Рушеванын дугайында уругларга таныштырар; Сан к...

Тыва дыл болгаш номчулга кичээлдеринге созуглел-биле ажылдаарынын аргалары.

Эге класстарнын башкыларынын мурнунда бир кол сорулгазы-бичии оореникчини чугле номчуп ооредири-биле кызыгаарлаттынмайн, кандыг-даа созуглелди башкынын дузазы-биле ханы сайгарып, утказын билип, созугл...

Статья на тему: «Эге класс өөреникчилериниң чугаазын сайзырадыры болгаш сөс курлавырын байыдарының аргалары»

Эге  класс  өөреникчилериниң чугаазын                     сайзырадыры сөс  курлавырын...

Тыва дылда амгы ʏениң сингапур методиказының аргалары

Тыва дылда амгы ʏениң сингапур методиказының аргалары...