Сценарий сказки "Репка" на английском языке для учащихся 3 классов. The Turnip.
методическая разработка по иностранному языку (3 класс)

Мальцева Анна Николаевна

Сценарий сказки "Репка" предназначен для учащихся начальной школы.  Театральные постановки на уроках английского языка способствуют повышению мотивации учащихся, а также преодолению пассивности тех учеников, которые считают изучение английского языка трудной задачей.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл the_turnip_3rd_form.doc.docx20.87 КБ

Предварительный просмотр:

The Turnip

AUTHOR: Once upon a time, there lived an old man and an old woman.They lived in the village of Redkino. Everybody knew them. The dranfather grew the best vegetables in the village.

(На сцену выходят дед и бабка.) 
GRANDFATHER: I think I'll plant a turnip.
GRANDMOTHER: It’s a good idea!
(Бабка передаёт деду лопату и уходит. Дед вскапывает землю и сажает семена.) 
(На сцену выходит внучка и несёт лейку.) 
GRANDFATHER: Now it's time to water the turnip.

GRANDDAUGHTER: I'll help you, grandpa.

GRANDFATHER: Thank you.
(внучка "поливает" место посадки репки, дед и бабка уходят.) 
(Внучка уходит, на сцене появляется репка, она присаживается на корточки. Затем выходит дед.) 

AUTHOR: The turnip was growing bigger and bigger. (репка растет и встает во весь рост)

GRANDFATHER:

 Now the turnip is big. It's time to pull it out. (дед берётся за репку, пытается её вытянуть) 

Came the happy, happy time
Taking out crops of mine.
Pooling, pooling my turnip
Can’t just do it - it's too big!

One, two, three… Oh, the turnip is too big!

I'll call the granny. …Granny! Come here! (появляется бабка)

GRANDMOTHER: Can I help you?
GRANDFATHER: Yes, please! Let's pull the turnip out!
GRANDMOTHER: All right! (Дед берётся за репку, бабка за деда)
AN AUTHOR: Pull the turnip.

GRANDFATHER AND GRANMOTHER: One, two, three…One, two, three…

AUTHOR: No result.

GRANDMOTHER: Oh, the turnip is too big! I'll call the granddaughter. Kate! Come here!

(Появляется внучка со скалкой)
GRANDDAUGHTER: 
I can skip slowly, I can skip fast,
Look, my rope is whirling past.

I can count and you? Let’s count with me! I skip one. (зрители считают вместе с ней). I skip two…I skip three…I skip four…I skip five…I skip six…I skip seven…I skip eight…I skip nine…I skip ten. All right.

GRANDMOTHER: Help us, please!

(внучка берется за бабку, бабка за деда, дед за репку)

AUTHOR: Pull the turnip.

GRANDFATHER, GRANDMOTHER, GRANDDAUGHTER: One, two, three!.. One, two, three!

AUTHOR: No result.

GRANDFATHER Grm. Grd.: Oh, it’s too big for us!

 (появляется собака со щенятами)

DOG:

 I am a dog, my name is Jack.
My nose is nice, my coat is black.

PUPPIES:

One, two, three -
I like dogs
And dogs like me.
One, two, three -
I like cats
And cats like me.

I like to read,
I like to play,
I like to study every day,
I like to jump,
I like to run,
I like to play,
It is fun.

I am tall like a house,
I am small like a mouse,
I am big like a tree
And now look at me.

DOG: What’s the matter?

GRANDDAUGHTER: Jack, Jack, help us, please!

DOG: All right,Kate. Puppies, come here! (тянут репку)

AUTHOR: Pull the turnip.

Together: One, two, three!... One, two, three!

AUTHOR: No result.

Together: Oh, it’s too big for us!

DOG: Cat, Cat, help us, please!

(появляется кошка)

CAT: All right, Dog. I’m coming. Kittens, come here!

(появляются котята)

CAT:

Hands up,
Hands down,
Hands on hips,
Sit down.

KITTENS: 
My dear ,dear mummy!
I love you very much.
I want you to be happy
On the 8th of March.


I love my dear mummy
I love her very much.
And do you love your mummy?
-Of course and very much.

Some families are large.
Some families are small.
But I love my family
Best of all!

AUTHOR: Pull the turnip.

Together: One, two, three!.. One, two, three!

AUTHOR: No result.

Together: Oh, it’s too big for us!

CAT: Mouse, Mouse, come here! Help us, please!

(появляется мышка)

MOUSE:

Hickory, dickory, dock!
The mouse ran up the clock,
The clock struck one,
The mouse ran down,
Hickory, dickory, dock!

Onу, two, three -
I like dogs
And dogs like me.
One, two, three -
I like cats
And cats like me.

MOUSE:

I am a mouse,
You are a cat;
One, two, three,
You catch me!

CAT: No, I don’t. Help us, please!

MOUSE: OK.

AUTHOR: Pull the turnip.

Together: One, two, three!.. One, two, three!

TURNIP: Here I am!

All together: Oh! What a big turnip we have!

All together sing:

Gaily dancing round the ring,
Round the ring, round the ring,
While we all together sing,
And clap our hands in time.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Сценарий урока английского языка в 4 классе по теме : "Shopping for clothes".

Сценарий урока английского языка в 4 классе по теме : "Shopping for clothes"("Делаем покупки в магазине одежды"). Урок  разработан по УМК М.З. Биболетовой и др. "Enjoy English - 4"....

Сценарий урока английского языка в 4 классе по теме : "Having a good time with your family!"

Сценарий урока английского языка в 4 классе по теме : "Having a good time with your family!" ("Проводим время с семьёй") по УМК М.З Биболетовой "Enjoy English- 4"....

Сценарий урока английского языка во 2 классе "Let\'s Enjoy English!"

Сценарий урока английского языка во 2 классе "Let\'s Enjoy English!"УМК М.З. Биболетовой "Английский с удовольствием для 2 класса"....

Сценарий урока английского языка в 3 классе по теме: "Help yourself!"

Сценарий урока английского языка в 3 классе по теме: "Help yourself!"...

СЦЕНАРИЙ МЕРОПРИЯТИЯ НА АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ ДЛЯ УЧАЩИХСЯ 1-Х КЛАССОВ «ДО СВИДАНИЯ, ЗВЕЗДНЫЙ АНГЛИЙСКИЙ 1!»

Итоговый утренник по учебнику STARLIGHT STARTER для первого класса, но можно разделить на 2 небольших, по мере прохождения материала. В сценарии использованы песни из УМК....

Сценарий по английскому языку для 2 класса "Праздник алфавита"

Данная учебно-методическая разработка содержит сценарий праздника по английскому языку, посвящённого окончанию знакомства с буквами английского алфавита. Сценарий рассчитан на 2 класс по программе Биб...

Сценарий урока по английскому языку для учащихся 4 классов по теме "Моя семья и друзья" Spotlight (Английский в фокусе, 4 класс)

В ходе урока   отрабатываются умения находить нужную информацию при работе с текстом   и использовать   ее   в устной речи. Нетрадиционные формы работы и быстра...