СЦЕНАРИЙ МЕРОПРИЯТИЯ НА АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ ДЛЯ УЧАЩИХСЯ 1-Х КЛАССОВ «ДО СВИДАНИЯ, ЗВЕЗДНЫЙ АНГЛИЙСКИЙ 1!»
план-конспект занятия по иностранному языку (1 класс) на тему

Итоговый утренник по учебнику STARLIGHT STARTER для первого класса, но можно разделить на 2 небольших, по мере прохождения материала. В сценарии использованы песни из УМК.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл stsenariy_dlya_1_klassa.docx32.69 КБ
Файл prezentatsiya5.pptx2.86 МБ
Файл prezentatsiya4.pptx2.85 МБ
Файл prezentatsiya_3.pptx1.97 МБ
Файл prezentatsiya_2.pptx980.94 КБ
Файл prezentatsiya_1.pptx2.58 МБ
Файл prezentatsiya_6.pptx2.05 МБ
Файл prezentatsiya_7.pptx2.37 МБ

Предварительный просмотр:

МУНИЦИПАЛЬНОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ

ГИМНАЗИЯ № 2

г. Георгиевска

СЦЕНАРИЙ МЕРОПРИЯТИЯ

НА АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ ДЛЯ

УЧАЩИХСЯ 1-Х КЛАССОВ

«ДО СВИДАНИЯ, ЗВЕЗДНЫЙ АНГЛИЙСКИЙ 1!»

Учитель: Улезко О.К.

2014 год

ОБОРУДОВАНИЕ:

Рисунки детей для украшения зала, проектор, маски животных и монстров, «майский» шест с летами, презентация с заданиями и аудиофайлы.

ХОД МЕРОПРИЯТИЯ:

T: Good afternoon, dear children, parents and teachers. Today we are here to say “Goodbye!” to our textbook “Starlight 1”.

Let’s introduce ourselves!

Представления  учителей:

Hello, I am Olga Konstantinovna!

Hello, I am Olga Yur’evna!

Hello, I am Tamara Georgievna!

We are teachers!

Представления детей:

Ps:  Hello! I’m … (дети заходят в зал, представляют себя и садятся).

T: What is this? (слайд)

Ps: It’s a book! “STARLIGHT”!

T: Who is it? (слайд)

Ps: It’s … (Woody, Frosty, Willow, Erlina, Alvin).

T: Do you like them?

Ps: Yes.

T: Why do you like them?

Ps: They are funny.

T: Let’s have fun with them! Sing the song! (слайд)

Ps:

Tapescript

Hello, Magic Forest,

Hello, Magic Friends!

Hello, Frosty! Hello, Woody!

Hello, hello again!

Hello, Magic Forest,

Hello, Willow, too!

Hello, Erlina! Hello, Alvin!

Hello, hello to you!

T: Woody, Frosty, Willow, Erlina, Alvin like to draw. Do you like to draw?

Ps: …Yes.

T: What is your favourite colour?

Ps: My favourite colour is yellow. The sun is yellow.

Ps: My favourite colour is red. The apple is red.

Ps: My favourite colour is orange. The orange is orange.

Ps: My favourite colour is green. The frog is green.

Ps: My favourite colour is blue. The  pen is blue.

Ps: My favourite colour is brown. The tree is brown.

Ps: My favourite colour is pink. The doll is pink.

Ps: My favourite colour is white. The flower is white.

Tapescript (танец с лентами)

Colour my world,

Colour my world,

Colour it red and blue!

Colour my world,

Colour my world,

Colour it yellow, too!

Colour my world,

Colour my world,

Colour it pink and green!

Colour my world,

Colour my world,

Colour my world for me!

T: Let’s play! Here is a schoolbag.

Tapescript

What’s in your schoolbag? 

Let’s take a look:

A pencil, a pen,

A rubber, a book!

T: What’s  in your school bag, …? (учащиеся вынимают по очереди школьные предметы)

Ps: It’s a book (a pen, a pencil, a rubber, a pencil case)

T: Let’s count! (сжали кулачки и разжимаем пальчики по одному)

Song “One potato” (видео)

Tapescript

One potato,

Two potatoes,

Three potatoes, four!

Five potatoes,

Six potatoes,

Seven potatoes more!

How many books ( pens,  pencils,  rubbers,  pencil cases) have you got? (слайд)

Ps: …

T:  Сhildren like to play games at school. What game is it? (Tug of war) (слайд).

What game is it? (Hopscotch). (слайд)

What game is it?  (Dodge-ball). (слайд)

What game is it?  (Sea Creatures). (слайд)

Let’s play!

The sea rolls once, the sea rolls twice, the sea rolls trice. The sea-creatures freeze!

 What game is it?  (Archway). (слайд)

Let’s play “Archway”

Tapescript

Go to school!

School is cool!

Say your name

And go to school!

Ma-ri-a!

Go to school!

School is cool!

Say your name

And go to school!

John-a-than!

T: Now it’s time to look at the poster. What’s it? Yes, it’s a house. Let’s   sing!

Ps:

Tapescript

This is my house.

This is the roof.

This is the window.

This is the door.

This is my house.

This is the roof.

This is the wall.

This is the floor.

T: Woody is very playful. Where is he now?  (слайд)

Ps:

Tapescript

Where is Woody?

Where is little Woody?

Where is Woody?

Woody, where are you?

Little Woody’s in the house,

Little Woody’s in the house,

In the house,  in the house.

Where is Woody?

Where is little Woody?

Where is Woody?

Woody, where are you?

Little Woody’s on the table,

Little Woody’s on the table,

On the table, on the table.

Where is Woody?

Where is little Woody?

Where is Woody?

Woody, where are you?

Little Woody’s on the chair,

Little Woody’s on the chair,

On the chair, on the chair.

Where is Woody?

Where is little Woody?

Where is Woody?

Woody, where are you?

Little Woody’s in the cupboard,

Little Woody’s in the cupboard,

In the cupboard,  in the cupboard.

T: Woody, Frosty, Willow, Erlina, Alvin go to the farm.  (слайд)

What animals can you see on the farm?

Ps: … What do they say?

Ps: …

Tapescript

The dog on the farm

Goes woof, woof, woof,

Woof, woof, woof,

Woof, woof, woof!

The dog on the farm

Goes woof, woof, woof,

Woof, woof, woof all day!

Cat… miaw

Cow… moo

Hen… cluck

Sheep… baa

Horse… neigh

T:  In Magic Forest animals can speak.  (учащиеся берут маски и рассказывают о животных)

Ps: …   (I am a horse. I am big. I am red. I can run and jump. Neigh!)

Tapescript

I’m a horse and I can jump.

I’m a horse and I can jump.

I’m a horse and I can jump.

I can jump like this!        

I’m a cat and I can climb…

I’m a duck and I can swim...

I’m a bat and I can fly...

I’m a mouse and I can run...

T: Monsters live in the Magic Forest. Are you a monster?

Ps: No….

T:  What is it?  It’s a face. It’s Monster’s face! Show your monsters! (учащиеся надевают сделанные ими маски)

Tapescript

Touch your nose,

Touch your hair,

Touch your ears,

There and there!

Touch your eyes,

Touch your mouth,

Pull your tongue

Right out!

Have you got monsters? Tell me about them

T: Wash your face and hands not to be a monster!

Tapescript

Wash your hands

Up and down, up and down.

Wash your hands

Round and round, round and round,

Wash your hands round and rounds like this!

Wash your face

Up and down, up and down.

Wash your face

Round and round, round and round,

Wash your hands round and round like this!

Brush your teeth

Up and down, up and down.

Brush your teeth

Round and round, round and round,

Brush your teeth round and round like this!

Brush your hair

Up and down, up and down.

Brush your hair

Round and round, round and round,

Brush your hair round and round like this!

T: I am tired. Are you tired? Let’s have a picnic! Do you like picnics? What do you take with you?

Ps: …   bananas, biscuits, sandwiches, pizzas, ice cream…

T: Let’s sing a song “I like bananas”

Ps:

Tapescript

I like bananas,

Bananas, bananas.

I like bananas,

Give me some, please.

I like biscuits,

Biscuits, biscuits,

I like biscuits,

Give me some, please.

I like sandwiches,

Sandwiches, sandwiches.

I like sandwiches,

Give me some, please.

T: Nastya likes picnics very much. She will sing a song.

Ps:

Tapescript

Picnics are yummy,

Picnics are fun!

Popcorn and pizza,

Come on, everyone!

Picnics are yummy,

Picnics are fun!

Ice cream and cola,

Come on, everyone!

Ps: We like picnics. Give us treat, please! Yummy!


Предварительный просмотр:

Предварительный просмотр:

Предварительный просмотр:

Предварительный просмотр:

Предварительный просмотр:

Предварительный просмотр:

Предварительный просмотр:

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка по английскому языку в 4-х классах "Путешествие в страну английского языка"

Данный урок рассчитан на учащихся 4- го класса. Форма его проведения –путешествие, является познавательно –развлекательной формой подачи учебного материала. Она позволяет обобщить уже полученные...

Формирование коммуникативных умений и навыков по английскому языку в начальной школе на материале УМК "Звездный английский" 2

На современном этапе целью образовательных программ по иностранным языкам в начальной школе является расширение способностей детей общаться устно,через чтение и письмо.Формирование коммуникативных уме...

Методическая разработка урока английского языка в 2-ом классе по учебнику "Звездный английский 2 (Starlight)". Тема: Формирование коммуникативных умений в учебной ситуации "Сладкоежка (A Sweet Tooth)".

Урок в 2 классе по учебнику "Звездный английский 2 (Starlight)". Цель урока: Формирование коммуникативной компетенции элементарного уровня в устных(аудирование и говорение) и письменных (чтение и пись...

Выбор УМК по английскому языку. Реализация требований ФГОС в УМК нового поколения "Английский язык. Brilliant" авторов Ю.А.Комаровой, И.В.Ларионовой, Ж.Перрет и др.

Сегодня перед всем педагогическим сообществом и перед каждым учителем стоит вопрос выбора УМК на следующий учебный год. Мы бы хотели поделиться с коллегами своим опытом преподавания английского языка ...

Рабочая программа по английскому языку для 2-4 класса К УМК "Радужный английский"

Данная рабочая программа разработана к учебно-методическому комплексу по английскому языку для учащихся 2 классов общеобразовательных учреждений серии “Rainbow English” составлена на основе требований...

Применение игровой деятельности на уроках английского языка у младших школьников. Методические рекомендации для учителей английского языка.

Игры на уроках английского языка в начальной школе. Методические рекомендации для учителей английского языка....

Методическая разработка урока английского языка во 2-ом классе по учебнику "Звездный английский 2 (Starlight)". Тема: Формирование коммуникативных умений в учебной ситуации "Сладкоежка (A Sweet Tooth)".

Методическая разработка к уроку во 2 классе по учебнику "Звездный английский 2 (Starlight)". Цель урока: Формирование коммуникативной компетенции элементарного уровня в устных (аудирование и...