Методическая разработка урока английского языка во 2 классе
методическая разработка по иностранному языку (2 класс)
Методическая разработка представляет собой технологическую карту урока английского языка во 2 классе по теме "Спорт". Урок разработан по УМК И.Н.Верещагиной, К.А.Бондаренко,Т.А.Притыкиной "English II"для школ с углубленным изучением английского языка в соответствии с ФГОС. Разработка посвящена закреплению лексики по теме "Спорт", использованию модального глагола "can" и грамматического времени Present Simple в устной речи. К концу урока обучающие смогут составлять утвердительные, отрицательные и вопросительные предложения, используя модальный глагол "can" и лексику по теме "Спорт", а также составлять пердложения в Present Simple. В разработке используются современные пдагогические тежнологии, приемы и методы обучения.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
tehnologicheskaya_karta_uroka_vo_2_klasse_sport.doc | 54.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Технологическая карта урока.
Teacher’s name: Garbuzova I.V.
Form: 2-nd
Topic: Sports
Aim: by the end of the lesson the students will be able to speak about different sports.
Objectives: by the end of the lesson the students will be able:
1) to make up short dialogues using the questions “Can you …?”, “What can you do?” , “How about you?”;
2) to say what sports they can and can’t do;
3) to make up sentences in Present Simple; with the modal verb “can”
4) to read the text about sports and answer the questions.
5) to recite the poem “Sports”
Materials and equipment: textbook “English II”, Power Point Presentation, tape O 37, handouts.
New lexis and structures: “How about you?”
Language to be revised: active vocabulary on the topic “Sports”
Lesson Procedure.
Time | Methods or Steps | Purpose of the activity | Patterns of Interaction |
3 min. 5min.
10min. 5 min. 5 min. 6 min. 6min. | I. Warm up. Phonetics. Pronounce the sounds and words correctly (P.P presentation) II. Oral speech practice. 1) Name the sports you can see in the picture. 2) Make up a sentence using this sport. e.g. to play football; They can play football. (P.P presentation) III. Grammar Revision. Modal verb “can” ( The class is divided into two groups) 1) The first group makes up sentences what sports they can do. The second group makes up sentences what sports they can’t do. e.g. 1-st group: I can play volleyball. 2-nd group: I can’t play baseball. 2) The first group makes up questions. The second group answers them. e.g. 1-st group: Can you play basketball? 2-nd group: Yes, I can. (No, I can’t) 3) Chain-game. The students say what sports they can do and ask their classmates. e.g. I can play tennis. What can you do? IV. Relaxation (Song) 1. Listen to the song. 2. Repeat the phrases (P.P presentation) 3. Sing to the music V. Grammar Revision. Present Simple. Make up as many sentences as you can (handouts). I like to play badminton You can swim They can’t to play football Jane don’t like to play volleyball My friends like to play tennis My mother want play table tennis Which team is the winner? VI. Reading 1. Read the text (handouts). Hello, my friends! My name is Vera. I am from Russia. I am eight. We are a family of five. I’ve got a father, a mother, a sister and a brother. My father is a good sportsman. He likes to play football in summer and hockey in winter. My mother can play badminton and tennis. I like to play badminton with my mother. My sister, my brother and I like to swim. So in summer we go to the swimming pool and have a good time there. And what about you? What sports do you like? Love. Vera 2.Choose the right pictures(P.P presentation) -What does Vera’s father like to do? -What does Vera’s mother like to do? VII. Poem. Learn the poem “Sports” VIII. H.t. Poem “Sports” – by heart.
| To lead the students into the communicative activity, to elicit their background knowledge. To practise the students in oral speech To practise the students in using the modal verb “can” in oral speech To practise the students to sing a song To practise the students to make up sentences in Present Simple To practise the students in reading To practise the students to recite the poem | Class work Class work Group work Class work. Group work. Class work Class work |
Hello, my friends!
My name is Vera. I am from Russia. I am eight. We are a family of five. I’ve got a father, a mother, a sister and a brother.
My father is a good sportsman. He likes to play football in summer and hockey in winter.
My mother can play badminton and tennis. I like to play badminton with my mother.
My sister, my brother and I like to swim. So in summer we go to the swimming pool and have a good time there.
And what about you? What sports do you like?
Love.
Vera
Hello, my friends!
My name is Vera. I am from Russia. I am eight. We are a family of five. I’ve got a father, a mother, a sister and a brother.
My father is a good sportsman. He likes to play football in summer and hockey in winter.
My mother can play badminton and tennis. I like to play badminton with my mother.
My sister, my brother and I like to swim. So in summer we go to the swimming pool and have a good time there.
And what about you? What sports do you like?
Love.
Vera
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Методическая разработка урока английского языка в 2-ом классе по учебнику "Звездный английский 2 (Starlight)". Тема: Формирование коммуникативных умений в учебной ситуации "Сладкоежка (A Sweet Tooth)".
Урок в 2 классе по учебнику "Звездный английский 2 (Starlight)". Цель урока: Формирование коммуникативной компетенции элементарного уровня в устных(аудирование и говорение) и письменных (чтение и пись...
Методическая разработка урока английского языка в 3 классе на тему "Урок в зеленой школе" УМК Биболетовой М.З.
Материал представляет конспект урока № 3 в 3 классе по УМК Биболетовой М.З. Урок содержит ролевую игру с участием ученика 6 класса....
«Современный урок иностранного языка в свете требований ФГОС» Методическая разработка урока английского языка во 2 классе по теме « Семья»
Изучение иностранного языка в общеобразовательном учреждении начинается со 2 класса. Учащиеся данного возраста характеризуются большой восприимчивостью к овладению языками, что позволяет им овладевать...
Методическая разработка урока английского языка для 3 класса по учебнику Биболетовой М.З., Трубаневой Н.Н. "Английский с удовольствием" (3 класс) "Части тела"
Данная методическая разработка составлена с учетом ФГОС НОО и предназначена для преподавания английского языка в 3 классе по учебнику Биболетовой М.З, Трубаневой Н.Н. "Enjoy English 3" ("Английский с ...
Методическая разработка урока английского языка во 2 классе. Технологическая карта урока "Окружающий мир. Вкусовые ощущения."
Технологическая карта урока "Окружающий мир. Вкусовые ощущения."...
Методическая разработка урока английского языка во 2-ом классе по учебнику "Звездный английский 2 (Starlight)". Тема: Формирование коммуникативных умений в учебной ситуации "Сладкоежка (A Sweet Tooth)".
Методическая разработка к уроку во 2 классе по учебнику "Звездный английский 2 (Starlight)". Цель урока: Формирование коммуникативной компетенции элементарного уровня в устных (аудирование и...
Методическая разработка урока английского языка. Урок формирования грамматических навыков "There is/There are" (3 класс, УМК Starlight)
Технологическая карта послужит подспорьем на этапе формирования грамматического навыка....