II. Актуализация знаний и мотивация
Метод: словесный;
Прием: учебный диалогязыковой анализ (лексический анализ).
| 5 мин. | -Now please answer my questions: - - What date is it today?
- - What day of the week is it today?
- - What season is it now?
- - What’s the weather like today?
- Thank you. All right, now let’s have a phonetic drill. Look at the screen and answer my question: what do you think what sound we are going to practise today? - Good for you. Today we are going to practise the sounds [i], [i:]. -Look at me and repeat after me: [i], [i:], [i] [i:]. - Look at the screen. Here you can see a poem. Listen to me very carefully: - Pussy-cat, pussy-cat, where have you been? -I've been to London to look at the Queen. Pussycat, pussycat, what did you do there? I scared a little mouse under her chair! - Translate this poem. - Read the words with the sound [i] [i:]. - Read this poem line by line after me. - Read this poem line by line one by one. - Read the whole tongue twister. - Good for you. Thank you. | Отвечают на вопросы.
- It’s the 16th of February. - It’s Friday today. - It’s winter now. - It’s February now. - It`s cold and sunny today.
- We are going to practise the sound [i], [i:].
Повторяют за учителем звук: [i:], [i], [i:], [i].
«- Кошка, кошка, где ты была? - Я была в Лондоне, чтобы посмотреть на королеву. - Кошка, Кошка, что ты там делала? - Я пугала маленькую мышку под стулом!» Переводят стихотворение. Читают хором слова со звуком [i] [i:].
Читают стихотворение по строчке хором за учителем. Читают стихотворение по строчке друг за другом. Индивидуально читают все стихотворение. |
П: осознанное и произвольное по-строение речево-го высказывания.
К: умение с до-статочной полно-той и точностью выражать свои мысли. Р: саморегуляция.
П: анализ, синтез; П: анализ, синтез; Р: саморегуляция. |
III. Постановка учебной задачи
Методы: словесный
Прием: учебный диалог. | 2 мин. | Look at the screen and say what we are going to practise today. (На слайде: small-smaller-the smallest, lazy-lazier-the laziest; beautiful-more beautiful – the most beautiful exciting-more exciting - the most exciting. On, in, under. Come-came-come.) Yes, you are right. Today we are going to practise the degrees of comparison of adjectives then we will practise 3 forms of the irregular verbs. | Сегодня мы будем отрабатывать степени сравнения односложных, двусложных и многосложных прилагательных; предлоги места и 3 формы неправильных глаголов.
|
Р: планирование. Р: целеполагание. |
IV. Включение в систему знаний
Метод: словесный, практический
Прием: беседа, языковой анализ. | 30 мин. | Look at the screen and say what we are going to speak about today? Now open your books at page 27, ex 2a. Read the task, please P1.
Thank you. Translate P2.
P3, read the first sentence. Correct this sentence. P4, Р5… go on. Good job. Thank you.
Now, children, let s practice some prepositions. Look at the screen and match the English prepositions to the Russian one. Above напротив Below рядом с Opposite вверху Next to на In между On в Between под Under рядом Good for you. Look at the picture and say where the cat is. Where is the dogs? Where is the rabbit? Where is the fox? Where is the horse? Where is the bear? ДИНАМИЧЕСКАЯ ПАУЗА! Now let's practise the degrees of comparison of adjectives. - Ребята, скажите, как в английском языке образуются степени сравнения односложных прилагательных? Good . На экране (small-smaller-the smallest) - Как образуются сравнительная и превосходная степень двусложных прилагательных, которые оканчиваются «у»? На экране (Tasty- tastier-the tastiest) Okay. Скажите, а если мы сравниваем какие-либо два предмета, какое слово нам в этом помогает? Look at the screen and compare these animals, using the adjective «big».
- Как образуются степени сравнения многосложных прилагательных? Look at the screen. Form 3 degrees of comparison of the adjectives. Beautiful- Exciting- Interesting- - Look at the pictures and compare. Use the adjective «beautiful».
Let`s continue our lesson and now we will revise some irregular verbs. I have got a magic box. You are to take out one verb and name its the second and the third two forms. Have- Cut- Come- Eat- Get- Give- Have- Make- Say- Sing- Think- Tell- Good for you.
-And now, I'll give you cards. In the task you are to fill in the gaps. I'll give you 5 minutes.
1 | translate | 2 | 3 |
| иметь |
|
| come |
|
|
|
|
| ate |
|
|
|
| given |
| говорить |
|
|
|
|
| cut | think |
|
|
|
|
| told |
| get |
|
|
|
|
|
| made | Complete the sentences. 1) Mother has (cut) vegetables for dinner? 2) Has Romy just (come) home? 3)Have you ever (sing) English songs? 4) I ve never (get) so many presents.
|
Your time is up. Hand in your cards.
Thank you very much.
| Сегодня мы будем говорить о праздниках. Читают задание. Dasha wrote a quiz for Jane and Johnny, but Big and Bug mixed up aii the sentences. Read and correct them. Даша написала загадку для Джейн и Джонни, но Биг и Баг перепутали все предложения. Прочитай и исправь их. 1) Mather s and father s days are in March and June in Great Britain. Girls make a cake for their mothers on Mothering Sunday. 2) Arbor Day came from the USA. The father of the holiday is Sterling Morton. It’s a tree planting day. 3) On Pancake Day there are pancake-tossing competition in Britain. 4) Cheese-rolling races are for young people. 5) A pumpkin-throwing competition is very popular in the USA. 6) Maslenitsa – is a traditional Russian festival. The most interesting things about it are the burning of the doll, pancakes and having fun outdoors.
Above-выше Below- вверху Opposite -напротив Next to – рядом с In- в On – на Between- между Under - под
- The cat is under the table. - The dog is next to the box. - The rabbit is opposite the table. - The fox is on the box. The horse is above the box. The bear is between the boxes.
Сравнительная степень односложных прилагательных образуется с помощью суффикса –er, а превосходная степень образуется путем прибавления суффикса –est. В превосходной степени перед прилагательным всегда ставится артикль «the». Образуется так же, как и у односложных прилагательных, но буква –«y» на конце прилагательных меняется на –«i», если перед –«y» стоит согласная буква.
Слово «than» - чем. My doll is bigger than her doll.
The pig is big. The tiger is bigger than the pig. The bear is bigger than the tiger.
- Сравнительная степень многосложных прилагательных образуется при помощи слова more, а превосходная при помощи слова the most. More beautiful – the most beautiful More exciting - the most exciting More interesting - the most interesting - The first сup is beautiful. - The second cup is more beautiful. - The third cup is the most beautiful of all. - The first bird is beautiful. - The second bird is more beautiful. - The third bird is the most beautiful of all
Have-had-had Cut-cut-cut Come-came-come Eat-ate-eaten Get-got-got Give-gave-given Have-had-had Make-made-made Say-said-said Sing-sang-sung Think-thought-thought Tell-told-told.
1 | translate | 2 | 3 | have | иметь | had | had | come | приходить | came | come | eat | есть | ate | eaten | give | давать |
| given | say | говорить | said | said | cut | вырезать | cut | cut | think | думать | thought | thought | tell | рассказывать | told | told | get | получать | got | got | make | делать | made | made | 1) Mother has cut vegetables for dinner? 2) Has Romy just come home? 3)Have you ever sung English songs? 4) I ve never got so many presents. |
|
П: структуриро-вание знаний.
Р: оценка.
П: осознанное построение вы -сказывания в устной форме.
П: осознанное построение вы-сказывания в устной форме.
|
V. Рефлексия деятельности
Метод: словесный.
Прием: беседа. | 3 мин. | - Now, open your record books. Write down the home task: подготовиться к проверочной работе. - У вас на партах лежат листочки с лестницей. Отметьте себя на одной из ступенек. Обведи цифру 1,2,3 если: 1-плохо понял материал на уроке, не интересно 2-было не всё понятно 3-всё понял, многому научился, всё понравилось. Very good. -Thank you for the lesson, goodbye! | Внимательно слушают установку учителя. Записывают домашнее задание.
Выполняют указания (оценивают работу). | Р: планирование П: рефлексия способов и усло-вий действия. |