КОНСПЕКТ УРОКА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ Тема: So Many Countries, So Many Customs 4 класс
план-конспект урока по иностранному языку (4 класс)

Латыпова Марина Наилевна

КОНСПЕКТ УРОКА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

Тема: So Many Countries, So Many Customs

Цели деятельности учителя:

- формирование произносительного навыка;

- формирование навыка говорения;

- закрепление трёх форм неправильных глаголов.

Планируемые результаты

Предметные:

- уметь правильно произносить дифтонг [ei];

- уметь отвечать на вопросы о праздниках;

- знать три формы неправильных глаголов.

Личностные результаты:

- учиться слушать собеседника;

- высказывать свое мнение.

Тип урока: урок-рефлексия.

Оборудование: УМК «Перспективная начальная школа», Тер-Минасова С. Г., 4 кл. 2 ч., стр. 7-27, презентация, карточки с заданиями, аудио-материалы.

 

Скачать:


Предварительный просмотр:

        КОНСПЕКТ УРОКА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

Тема: So Many Countries, So Many Customs

Цели деятельности учителя:

- формирование произносительного навыка;

- формирование навыка говорения;

- закрепление трёх форм неправильных глаголов.

Планируемые результаты

Предметные:

- уметь правильно произносить дифтонг [ei];

- уметь отвечать на вопросы о праздниках;

- знать три формы неправильных глаголов.

Личностные результаты:

- учиться слушать собеседника;

- высказывать свое мнение.

Тип урока: урок-рефлексия.

Оборудование: УМК «Перспективная начальная школа», Тер-Минасова С. Г., 4 кл. 2 ч., стр. 7-27, презентация, карточки с заданиями, аудио-материалы.

Этапы урока

Методы и приемы

Хронометраж

Содержание урока

Формируемые УУД

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

I. Этап самоопределения к деятельности

Словесный

2 мин

- Good morning, girls and boys! My name is Marina Nailevna. I`m very glad to see you!

- Sit down, please.

- Let`s sing a song!

Приветствуют учителя

- We are glad to see you too!

Поют песню:

(Chorus)

Good morning

Good morning

Hello, and how are you

Early in the morning

I say good morning

Hello, and how are you

(Verse)

In the morning I clap my hands

In the morning I do my dance

In the morning I shout “Hurray!”

This is going to be a wonderful day

Л:самоопределение

II. Актуализация знаний и мотивация

Словесный

10 мин

- Let`s start our lesson, but first I`d like you to answer my questions:

- What date is it today?

 - What day of the week is it today?

- What season is it now?

- What’s the weather like today?

- Thank you.

- Now let’s have a phonetic drill. Look at the screen and say what sound we are going to practise today.

- You’re right. Today we are going to practise the sound [ei]. Look at me and repeat after me: [ei], [ei], [ei].

- Look at the screen. Here you can see a poem. Listen to the speaker very carefully:

- Who can translate this poem?

- Read the words with the sound [ei]: maypole, day, maypole, May, maypole, maypole.

- Read this poem line by line after me.

- Read this poem line by line one by one.

- Who can read the whole poem?

- Good for you. Thank you. Now you will watch the video about how children celebrate the 1st of May in Britain.

Отвечают на вопросы:

- It`s the 16 of February today.

- It`s Friday today.

- It`s winter now.

- It`s cold/warm and windy/cloudy/sunny today.

- I think, we are going to practice the sound [ei].

Повторяют за учителем:

-[ei], [ei], [ei].

Слушают стихотворение:

“Dancing round the maypole

Dancing all the day,

Dancing round the maypole

On the first of May,

Dancing round the maypole,

What a merry bunch,

Dancing round the maypole,

Till it`s time for lunch!”

Переводят стихотворение:

«Танец вокруг Майского дерева,

Танец целый день,

Танец вокруг Майского дерева,

Первого мая

Танец вокруг Майского дерева,

Что за весёлая компания!

Танец вокруг Майского дерева,

До самого обеда!»

- maypole, day, maypole, May, maypole, maypole.

- Dancing round the maypole

Dancing all the day,

Dancing round the maypole

On the first of May,

Dancing round the maypole,

What a merry bunch,

Dancing round the maypole,

Till it`s time for lunch!”

Смотрят видео

П: осознание и произвольное построение речевого высказывания в устной и письменной форме

III. Постановка учебной задачи

Словесный

1 мин

- Look at the screen. What do you think we are going to speak about today? (Картинки с изображением разных праздников)

- I think, we are going to speak about different holidays.

Л: выдвижение гипотез и их обоснование

VII. Включение в систему знаний

Словесный (беседа)

Динамическая пауза

10 мин

2 мин

5 мин

10 мин

- Yes, you are right.  Now we will play “My game”. Team up in groups of 4 people. You will choose the questions and answer them in groups. The easiest questions cost 10 points and the most difficult questions cost 40 points. You are to answer one by one question by question. You may use your books. The winner will get the price in the end of the game. Are you ready? Let`s play!

The first team, choose the question, please.

Questions about Mother`s Day and Father`s Day:

- When do people celebrate Mother`s Day and Father`s Day in Great Britain and in the USA?- 10

-What did people call Mother`s Day in the past?- 20

-What do children give their mothers and fathers on these special days?- 30

-Do we celebrate Mother`s Day and Father`s Day in Russia?  - 40

Questions about Arbor Day:

-When do people celebrate Arbor Day? – 10

-Where do people celebrate Arbor Day?- 20

-What do people do on this day? – 30

-Who was the 1st man, who thought about protecting forests? – 40

Questions about Pancake Day:

-When do people celebrate Pancake Day?- 10

-Where do people celebrate Pancake Day? – 20

-What is traditional to eat pancakes with? – 30

-What kinds of competitions are traditional on Pancake Day? -  40

- I have one more question for you. It`s for 30 points. What other interesting traditions are there in England and in the USA?

- Good job! You`re wonderful! Count your points. How many points do you have? The …  team has the greatest number of points. You`re winners! Take your price.

I see you are tired. Stand up and repeat the movements after the heroes. (“Head and Shoulders, Knees and Toes”)

- Very good, sit down.

- Now let`s revise three forms of the Irregular verbs. First let`s play. You are to take out one verb from the “Magic box” and name it`s 3 forms:

eat

be

hide

sing

ride

give

throw

know

- Now I`ll throw you a toy to you and name a verb. You are to catch it and say 3 forms of the verbs.

think

send

write

buy

spend

take

I`ll give you cards. In the task you are to fill in the gaps. You have 10 minutes.

Вариант 1:

choose

ate

покупать

made

быть

written

met

find

резать

думать

sent

hid

go

Вариант 2:

come

come

ridden

проводить, тратить

spend

got

давать

do

sang

знать

take

had

said

told

бросать

- Your time is up. Hand in your cards.

Open your record books, write down your homework. At home you are to read the texts at pages 25, 28-29.

Слушают установку учителя для игры в командах

- In Great Britain Mother`s Day is in March and in the USA it is in May. Father`s Day is in June.

- In the past people called it Mothering Sunday.

- Children give cards, presents and special cakes on these special days.

- In Russia we celebrate Mother`s Day in November. Father`s Day is in June.

-People celebrate  Arbor Day on the 22 of April.

- People celebrate Arbor Day in the USA, Britain, Canada and many other countries.

- On this day people  plant a lot of trees.

- Sterling Morton was the first who thought about protecting forests.

-In Britain people celebrate Pancake Day in February or in March.

- People celebrate  Pancake Day in Britain and in the USA.

- It is traditional to eat pancakes with lemon juice and sugar.

- On Pancake Day there are pancake tossing competitions in many  places in Britain.

- Cheese-rolling races are very popular in England. Every year in the USA people enjoy a pumpkin-throwing competition.

Выполняют упражнения

-eat - ate-eaten

- be – was/were-been

-hide -hid-hidden

- sing-sang-sung

- ride – rode – ridden

-give-gave-given

-throw-threw-thrown 

-know - knew-known

-think-thought-thought

- send-sent-sent

-write - wrote-written

- buy – bought-bought

-spend-spent-spent.

-take - took-taken.

Выполняют работу на карточках

choose

выбирать

chose

chosen

eat

есть

ate

eaten

buy

покупать

bought

bought

make

создавать

made

made

be

быть

was/were

been

write

писать

wrote

written

meet

встречать

met

met

find

находить

found

found

cut

резать

cut

cut

think

думать

thought

thought

send

отправлять

sent

sent

hide

скрывать

hid

hidden

go

идти

went

gone

come

приходить

came

come

ride

ехать верхом

rode

ridden

spend

проводить, тратить

spent

spend

get

получать

got

got

give

давать

gave

given

do

делать

did

done

sing

петь

sang

sung

know

знать

knew

known

take

брать

took

taken

have

иметь

had

had

say

сказать

said

said

tell

рассказывать

told

told

throw

бросать

threw

thrown

Записывают домашнее задание

П:структурирование знаний

П: осознание и произвольное построение речевого высказывания в устной и письменной форме

VIII. Рефлексия деятельности (по продукту)

5 мин

- Подведем итог нашего урока. На карточках вы видите фразеологические обороты. Выберете один из них, чтобы оценить свою работу на уроке:

- Шевелить мозгами ( use brains)

- Краем уха (listen with half an ear)

- Хлопать ушами  ( fall on deaf ears)

- Good for you! Thank you for your lesson.

Оценивают работу

П: рефлексия способов и условий действия.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

КОНСПЕКТ УРОКА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ Тема: «So Many Countries, So Many Customs»

КОНСПЕКТ УРОКА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ Тема: «So Many Countries, So Many Customs»  Цели деятельности учителя:формирование произносительного навыка;формирование навыка говорения;закре...

КОНСПЕКТ УРОКА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ Тема: What is the Weather Like? 4 класс

КОНСПЕКТ УРОКА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ Тема: What is the Weather Like?  Цели деятельности учителя:формирование произносительного навыка;формирование лексического навыка говорения: rainy, ...

Конспект урока по английскому языку на тему "What are you wearing?" 3 класс, УМК "Английский язык. Brilliant"

Цели деятельности учителя:формирование произносительного навыка;повторение и закрепление слов clothes, pyjamas, jacket, trousers, jumper, jeans, coat, skirt;развитие и закрепление конструкции «I...

Конспект урока по английскому языку "mach and many"

Итак подведем небольшой итог: слово much употребляется перед неисчисляемыми существительными, many — перед исчисляемыми, а выражение a lot of — может использо...

Конспект урока по английскому языку. Тема: "Where are the stars?" ("Brilliant", 2 класс)

Цели деятельности учителя: формирование навыков извлечения из аудирования необходимой информации; формирование произносительного навыка звука [u:]; введение и первичное закрепление слов по теме «...

Конспект урока по английскому языку. Тема: "Rob Has a Bath" ("Brilliant", 3 класс.)

Цели деятельности учителя: формирование произносительного навыка звука [æ]; повторение и закрепление слов по теме "Rob Has a Bath": have a bath, have breakfast, clean my teeth, go to bed, ge...

Конспект урока по английскому языку "You Mustn’t Take The Stars!" 2 класс УМК « Английский язык Brilliant»

КОНСПЕКТ УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКАТема: «You Mustn’t Take The Stars!»Цели деятельности учителя: формирование произносительного навыка; повторение ранее изученного материала: предлоги i...