Летняя цифровая школа
занимательные факты по иностранному языку (2 класс) на тему
Занимательный английский на период летних каникул
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
zadaniya_angl.leto_2_klass.docx | 225.1 КБ |
zadanie_2_klass_3.docx | 18.58 КБ |
zadanie_2_klass_2.docx | 168.69 КБ |
zadanie_1_na_leto_4_klass.docx | 14.25 КБ |
Предварительный просмотр:
1. Прочитай рассказ и ответь на вопросы.
Rabbit.
It is a blue rabbit. Its name is Bunny. It likes its name. It lives in forest. It is five. Bunny is not big but it is strong and brave. Bunny is nice and funny. It can run and jump. It can’t swim.
Словарь:
to live in the forest - жить в лесу
big-большой
strong - сильный
brave – смелый
nice- хороший
funny – смешной
run- бегать
jump – прыгать
swim - плавать
1. Is Bunny a rabbit?
2. Is Bunny a black cat?
3. Is it seven?
4. Is it strong and brave?
5. Can Bunny swim?
2. Прочитай текст и выполни задания
Farm animals
This is a dog. The dog is small. The dog is black. It says, «Woof-woof».
This is a cat. The cat is small. It is red. The cat says, «Mew-mew».
This is a pig. The pig is big. It is pink. The pig says, «Oink-oink».
This is a hen. The hen is small The hen is red. It says, «Cluck-cluck».
This is a cow. The cow is big. It is brown. The cow says, «Moo-moo».
This is a duck. The duck is small. It is yellow .It says, «Quack-quack».
This is a sheep. The sheep is white. It is big. It says, «Bah-bah».
Словарик:
This is -это
Small- маленький
Big-большой
Say- сказать
Brown-коричневый
White-белый
Ex.1. Раскрась картинки в соответствии с текстом
Ex.2. Подчеркни слова, которые есть в тексте.
The dog, the cat, the pig, the hen, the cow, the duck, the wolf, a farmer
Ex.3. Впиши буквы.
C_w, h_n, d_g, p_g, c_t.
Ex.4. Дополни предложения, подбирая слова big или small
The pig and the cow are ______.
The cat and the dog are _______.
The hen and the duck are _______.
Ex.5. Переведи на английский.
Ферма — _______,
Розовый — _______,
Белый — _______,
Маленький —
Ex.6. Oтгадай загадки.
It is big. It is brown. It says “Moo-moo”. This is a _________.
It is little. It is yellow. It can swim. This is a _________.
It is big. It is pink. It says “Oink-oink”. This is a _________.
3. . Прочитай текст и выполни задания.
Nick’s cat.
Nick has got a cat. Nick’s cat’s name is Pippy. Nick’s cat is big and nice. It is black and white. It eats meat and fish. Nick’s cat drinks milk. Pippy can run and jump. Nick teaches Pippy to swim but it can’t swim. Nick teaches Pippy to sing but it can’t sing.
Словарь:
Name-имя
Big-большой
nice – красивый
eat - кушать
meat – мясо
fish- рыба
drink - пить
teach – учить
sing- петь
Задания:
1. Сопоставь вопрос и ответ.
Has Nick got a cat? Yes, he has
Has Nick got a dog? Yes, it is
Is Pippy a cat? No, he hasn’t
Can Pippy run? No, it can’t
Can Pippy swim? Yes, it can
2. Переведите слова и словосочетания, используя текст.
Кот,
большой и красивый,
пить молоко,
кушать мясо,
учить плавать,
учить петь,
умный.
3. Ответь на вопрос.
Have you got a cat?
Предварительный просмотр:
3. . Прочитай текст и выполни задания.
Nick’s cat.
Nick has got a cat. Nick’s cat’s name is Pippy. Nick’s cat is big and nice. It is black and white. It eats meat and fish. Nick’s cat drinks milk. Pippy can run and jump. Nick teaches Pippy to swim but it can’t swim. Nick teaches Pippy to sing but it can’t sing.
Словарь:
Name-имя
Big-большой
nice – красивый
eat - кушать
meat – мясо
fish- рыба
drink - пить
teach – учить
sing- петь
Задания:
1. Сопоставь вопрос и ответ.
Has Nick got a cat? Yes, he has
Has Nick got a dog? Yes, it is
Is Pippy a cat? No, he hasn’t
Can Pippy run? No, it can’t
Can Pippy swim? Yes, it can
2. Переведите слова и словосочетания, используя текст.
Кот,
большой и красивый,
пить молоко,
кушать мясо,
учить плавать,
учить петь,
умный.
3. Ответь на вопрос.
Have you got a cat?
Предварительный просмотр:
2. Прочитай текст и выполни задания
Farm animals
This is a dog. The dog is small. The dog is black. It says, «Woof-woof».
This is a cat. The cat is small. It is red. The cat says, «Mew-mew».
This is a pig. The pig is big. It is pink. The pig says, «Oink-oink».
This is a hen. The hen is small The hen is red. It says, «Cluck-cluck».
This is a cow. The cow is big. It is brown. The cow says, «Moo-moo».
This is a duck. The duck is small. It is yellow .It says, «Quack-quack».
This is a sheep. The sheep is white. It is big. It says, «Bah-bah».
Словарик:
This is -это
Small- маленький
Big-большой
Say- сказать
Brown-коричневый
White-белый
Ex.1. Раскрась картинки в соответствии с текстом
Ex.2. Подчеркни слова, которые есть в тексте.
The dog, the cat, the pig, the hen, the cow, the duck, the wolf, a farmer
Ex.3. Впиши буквы.
C_w, h_n, d_g, p_g, c_t.
Ex.4. Дополни предложения, подбирая слова big или small
The pig and the cow are ______.
The cat and the dog are _______.
The hen and the duck are _______.
Ex.5. Переведи на английский.
Ферма — _______,
Розовый — _______,
Белый — _______,
Маленький —
Ex.6. Oтгадай загадки.
It is big. It is brown. It says “Moo-moo”. This is a _________.
It is little. It is yellow. It can swim. This is a _________.
It is big. It is pink. It says “Oink-oink”. This is a _________.
Предварительный просмотр:
My typical week
Check if you remember:
Live in … have(has) breakfast/lunch/dinner
School starts at … have (has) football/basketball/tennis/
Eat … in …(place) art/music classes
School canteen do homework
Go for a walk/go out work on projects/well at lessons
Go home/to school at …o’clock
Often once a day/week
Always twice a day/week
Usually three/four …times a day/week/month
Sometimes read a book/watch TV/play video games
Never help mum about the house
The Present Simple (постоянные, повторяющиеся, привычные действия) I/You/We/They V/don’t V … . Do you/we/they V … ? He/She/It Vs/doesn’t V … . Does he/she/it V … ? V - глагол Always/usually/often/sometimes/never + V (перед сказуемым) Once/twice/three times a week(day)/every day – пишут или в начале предложения, или в конце. |
- Complete the text with the words above and true information about about your typical week:
Hi! My name’s ____ . I live in _____. It’s ______ big city. I’m a pupil, so I _________. Every day my school _____ at ______. We ______ have 5 or 6 lessons a day. I eat _____ at home but I have _____ at the _______ canteen. Meals are great there. I ______ work well at the lessens. I _____ work on school projects. My favourite lesson is _______. I don’t like ______ much. After school I ________ . I have ______ classes twice (three) times a _____. I _____ go home at ____ o’clock then I ________. I always (sometimes) _____ my mum about the house. At weekends I often ______ with friends or _____ TV and ______ video games.
- Answer the question. Use the text in I. Then try not to read.
What is your typical week like?
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Особенности организации уроков чтения в период обучения грамоте в условиях 4-летней начальной школы
В работе рассмотрены вопросы особенности организации уроков чтения и письма в период обучения грамоте. Знание психологических основ методики и педагогических требований к огранизации у пом...
Сценарий школьного праздника "О школе и в шутку и всерьез" к 5 летнему юбилею школы для учащихся 1-9 классов
В шутливой форме по мотивам к\фильма "Приключения Петрова и Васечкина"в сюжете рассказывается об интересной, увлекательной жизни в нашей школе и учеников и учителей. О разннообразии кружков и секций, ...
Грамоты для Летней экономической школы
Грамоты созданы для награждения детей, формате .doc. (так удобно их редактировать)....
Конспект районного внешкольного мероприятия, посвященного 65-летнему юбилею школы на тему: «Школа – это сказка без конца»
Наша школа отмечала свой 65-летний юбилей. Для каждого школа – это второй дом. Здесь есть и вторая мама - первая учительница. Именно она научит ребят писать, читать, логически мыслить. Учи...
Летняя экологическая школа - ЛЭШ
Презентация программы лагеря, профильной смены....
Сценарий закрытия смены Летней проектной школы 2021
Смена "Большое космическое путешествие". Лето 2021....
Цифровая школа Учи.ру
Изменения, происходящие в современной системе образования, обязывают и учителей постоянно повышать свою квалификацию и демонстрировать педагогический профессионализм. Что же нужно хороше...