Конспект урока + презентация по английскому языку "Little Bunnies" в 4 классе
план-конспект урока по иностранному языку (4 класс) по теме

Полякова Ксения Евгеньевна

Английский язык 4 класс

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon angliyskiy_4_kl_little_bunnies.doc102.5 КБ
Office presentation icon angliyskiy_4_klass_little_bunnies.ppt701.5 КБ

Предварительный просмотр:

Дата: 25.04.17г.                                                                                                                          Методист: Новикова О.В.

Класс: 4-4                                                                                                                                   Учитель: Мушкарина В.С.  

Тема: «Little Bunnies»                                                                                                               Студентка: Полякова К., 36 гр.

Цель урока: формирование лексического навыка.                                                              

Задачи:                                                      

Практические:

  •  отработать звук [w];
  •  проверить умение учащихся составлять диалог;
  •  тренировать учащихся в понимании устной речи на слух;
  •  тренировать учащихся в употреблении лексики по теме урока.

                                                                                   

 Оборудование: учебник С. Тер - Минасова «English  Favourite»

                         4 кл, рабочая тетрадь, презентация, раздаточный материал.

Воспитательные:

  • приучать учащихся к самостоятельной работе;
  • формировать у учащихся положительное отношение к английскому языку

                                                                                                                                                                 

Развивающие:

  • создать благоприятные условия для снижения тревожности;
  • способствовать развитию языковой догадки.

                                                                                                   

Этап урока/

методы и приемы

Время

Содержание урока

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

УУД

1

Орг. момент

2

Stand up, please. Good morning, children. My name is Ksenia Yevgenyevna.  I will be your teacher today. I’m glad to see you. (I’m glad to see you too). Sit down, please.

Приветствовать учителя

Планирование учебного сотрудничества с учителем и сверстниками (К)

2

3

Мотивационный этап

Фонетическая зарядка

2

5

What day is it today? (Today is Tuesday)

What date is it today? (Today is the 25th of April)

Let’s begin our lesson with the phonetic drill. Look at the screen.  Today we repeat the sound [w]. Look at me and repeat after me all together   [w - w - w].

Listen to me:

When the wind is in the west,

The weather is the best.

Who wants to translate? P1, please. Good for you.

Let’s read the words with the sound after me.

Let’s read after me all together line by line. Now you read line by line, one by one. P1, start, please. All right.

Who wants to read the whole poem?

Good for you!

Участвовать в диалоге

Читать и переводить рифмовку, повторять за учителем

Принимать и сохранять учебную задачу (Р.)

Выполнение действия по алгоритму (П)


4

5

6

Проверка домашнего задания

Закрепление грамматического материала

Физминутка

5-7

10

2

Who is ready with your home task?  Read and translate the text at p.85-86.Who wants to read this text? (P1) Who wants to translate the text? (P2)

Let’s read the words after me all together. (Always, usually, often, sometimes, rarely, never)

Who can translate these words?

Поставьте наречие из скобок в нужное место в предложении.

There is an example.  I go jogging in the morning. (always – всегда) – I always go jogging in the morning. (Я всегда хожу на пробежку утром.)

  1. I have a salad for lunch. (usually – обычно)

(I usually have a salad for lunch.)

  1. John drinks coffee. (never – никогда)

(John is never drink coffee.)

  1. Mary watches horror films. (sometimes – иногда)

(Mary sometimes watches horror films.)

  1. They go to the village for their holidays. (often – часто)

(They often go to the village for their holidays.)

  1. I listen to music. (rarely – редко)

(I rarely listen to music.)

  1. She will remember this book. (always – всегда)

(She will always remember this book.)

Children, stand up please. Let’s have a little rest. (Видео-фрагмент).

Sit down, please.

Воспринимать на слух. Читать и переводить текст.

Слушать и выполнять задание

Осознанное и произвольное построение речевого высказывания (П.)

Планирование  своего действия в соответствии с задачей (П.)

Принимать и сохранять учебную задачу (Р.)

7

Домашнее задание

1

Now write down your home task.

Open your record books, write down your home task.

  1.  Learn the dialogue at home (который составите на уроке)
  2. Test (L59-64)

Записывать д/з

Принимать учебную задачу на следующий урок (Р.)

8

9

10

Решение учебной задачи

Итог урока

Рефлексия

10

2

  1. (базовый уровень)

Put the words into the correct order and write the sentences in your copybook:

1. always I homework my do. (I always do my homework)

2. bought My has fruit already some mother. (My mother has already bought some fruit)

3. I juice drinking now am. (I am drinking juice now)

4. we Yesterday won match a football. (Yesterday we won a match football)

(повышенный уровень)

Put the words into the correct order, the right form of the verb and write the sentences in your copybook:

1. always I homework my (do).

2. (buy) My has fruit already some mother.

3. I juice (drink) now am.

4. we Yesterday (win) match a football.

  1. Make up the dialogue (расставляя реплики в правильном порядке)

I’m going to Luna Park on Sunday!

That’s a great idea!

Would you like to go with me?

I would love to, but I am busy.

What are you going to do?

 I am going to play tennis with my dad. I want to win!

May I come and watch your game?

Yes, You may!

Thanks, see you.

Goodbye.

Make up your own dialogue as in the example. This dialogue you must learn. (если необходимо, записывайте фразы в тетрадь)

I’m going to … on …!

That’s a great idea!

Would you like to go with me?

I would love to, but I am busy.

What are you going to do?

I am going to ….

May I come and …?

Yes, You may!

Thanks, see you.

Goodbye.

Look at the screen. There are three smiles.

Please, choose and show one of the smiles. The lesson is over. Goodbye! Have a nice day children!

Слушать учителя

Выполнять задание

 Проверять самостоятельно

Участвовать в учебном диалоге

Слушать, выполнять задания.

Составлять предложения по образцу.

Проводить рефлексию

Выражение своих мыслей с достаточной полнотой и точностью (Р.)

Осмыслять учебный материал;

 Действовать с учетом выделенных учителем ориентиров (Р.)

Использовать речь для регуляции своего действия (К.)

Работа с ранее усвоенными знаниями, способами решения учебных задач (П.)

Контроль и оценка процесса и результатов деятельности (П.)

Самооценка (Л.)


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

Today is Tuesday. The 2 5 th of April.

Слайд 3

[w] When the wind is in the west, The weather is the best.

Слайд 4

always rarely never usually often sometimes никогда обычно часто иногда редко всегда

Слайд 5

EXAMPLE: I go jogging in the morning. (always - всегда ) I always go jogging in the morning. 1. I have a salad for lunch. (usually – обычно ) John is never drink coffee. EXAMPLE: I go jogging in the morning. (always - всегда ) I always go jogging in the morning. 1. I have a salad for lunch. (usually – обычно ) Mary sometimes watches horror films. I usually have a salad for lunch. EXAMPLE: I go jogging in the morning. (always - всегда ) I always go jogging in the morning. 1. I have a salad for lunch. (usually – обычно ) 2. John drinks coffee. (never - никогда ) 3. Mary watches horror films. (sometimes - иногда )

Слайд 6

4. They go to the village for their holidays. (often - часто ) They often go to the village for their holidays. 5. I listen to the music. (rarely - редко ) I rarely listen to music. 6. She will remember this book. (always - всегда ) She will always remember this book.

Слайд 7

1) Learn the dialogue 2) Test (L.59-64)

Слайд 8

I always do my homework. My mother has already bought some fruit. I am drinking juice now. Yesterday we won a football match.

Слайд 9

Make up the dialogue I’m going to Luna Park on Sunday! May I come and watch your game? Would you like to go with me? Goodbye! That’s a great idea! What are you going to do? Thanks, see you. I would love to, but I am busy. Yes, you may. I am going to play tennis with my dad. I want to win.

Слайд 10

Make up your own dialogue I’m going to … on …! That’s a great idea! Would you like to go with me? I would love to, but I am busy. What are you going to do? I am going to … May I come and…? Yes, you may! Thanks, see you. Goodbye.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект урока + презентация по английскому языку. Тема: «The sound [u:]» (УМК « Brilliant English», 3 класс).

Цели деятельности учителя: формирование правильного произношение звука[u:];формирование произносительных навыков, навыков аудирования; закрепление изученных звуков; расширение познавательных способнос...

Конспект урока + презентация по английскому языку. Тема: «Parts of the body» (УМК "« Brilliant English»", 3 класс).

Цели деятельности учителя: формирование правильного произношение звука[ei]; формирование произносительных навыков, навыков аудирования; воспитание интереса и положительного отношения к изучению англий...