1 | Орг.момент | Stand up, please. Good morning, children. Let’s begin our lesson with a song. Let’s sing a song. Good morning, children. Good morning, good morning The best to you this morning How are you? How are you? I hope you’re feeling fine And happy all the time Good morning, good morning The best to you this morning How are you? How are you? I hope you’re feeling fine And happy all the time. Thank you! Sit down, please. I’m very glad to see you. My name is Nadezda Sergeevna. I’ll be your English teacher today. Today we are going to prepare for a test, but first let me ask you some questions. What date is it today? (It is the 4-th of April) What day of the week is it today? (Today is Tuesday) What season is it now? (It is spring) What month is it now?(It is April) What are some other spring months? ( March and May) all together What other seasons do you know? ( summer, autumn, and winter) all together Name summer months ( June, July, August) all together What are autumn months? ( September, October, November) all together What are winter months? (December, January, February ) all together Good for you!
| Приветствовать учителя
Слушают учителя
Поют песню
Садятся на свои места
Отвечают на вопросы учителя
Повторяют за учителем | Беседа, словесный.
Фронтальная работа. | 10 мин | К: владеть диалогической формой речи Л: формирование позитивного отношения к учебному процессу |
2 | Фонетическая заряд
ка | Let’s continue our lesson with a phonetic drill. Today we are going to practise the sounds [i] and [i:]. .Look at me and repeat after me. [i], [i:]-all together. Look at the words and repeat after me. Listen to me. [i] [i:] is season spring see winter tree leaves Look at the screen and sing a song.
What`s your favorite season? My favorite season is spring In spring , you can see… Flowers on the tree What`s your favorite season? My favorite season is summer In summer , you can see… Fruit on the tree What`s your favorite season? My favorite season is autumn In autumn , you can see… Leaves on the tree What`s your favorite season? My favorite season is winter In winter , you can see… Snow on the tree
-Thank you! Good for you. | Слушают фонетическую за
Читают слова за учителем
Слушают и поют песню
| Хоровое повторение
Словесный
Практический
| 5 мин | Р: выполнять действие в соответ
ствии с требовани
ями учителя, самоконтроль
Л: мотивация к учебной деятельности
|
3 | Повторение ранее изученного лексического материала по теме
| Now we will revise the words that you have already learned. Look at the pictures and label them: Porridge(каша), soup(суп), sausages(сосиски), tea(чай), sandwich(бутерброд). All together Translate the words from Russian into English: breakfast(завтрак), dinner(ужин), lunch(обед). All together Now I`ll give you cards. There are 5 cards in them. In the first task you are to: 1.Write the translation of the words. 1. beautiful 2. because 3. cold 4. hot 5. season 6. warm 2.Fill in the gaps. 1. J_nua_y 2. Fe_ruar_ 3. _ar_h 4. _pr_l 5. M_rth 3.Connect words and write the translation. 1. play to music 2. clean football 3. walk in the animals 4. protect the river 5. cook special forest 6. clean the park 7. listen food 4.Look at the pictures and write the words. I`ll give you 7 minutes Your time is up Hand in your cards.
|
Вспоминают слово по картинке.
Выполняют самостоятельную работу по карточкам.
Вставляют пропущенные буквы.
Соединяют слова и пишут перевод.
Подписывают картинки. |
Словесный метод
Практический
Практический
Практический
Практический
| 15 мин | П: умение анализировать, развитие языковой догадки
Р: принятие и поддержание ориентиров, выделенных учителем, саморегуляции
П: умение анализировать, развитие языковой догадки
|
5 | Закрепление грамматического материала: Past Simple
| Now we will practise some grammar material. Давайте вспомним, что такое время Past Simple? Как образуется утвердительное предложение в Past Simple? Подлежащее + глагол во 2 форме(если он неправильный) или глагол с окончанием -ed (если он правильный). (слайд) I sang the song yesterday. All together. Good for you! А сейчас давайте вспомним, как образуется отрицательное предложение в Past Simple? Подлежащее + did not (didn’t)+глагол в начальной форме. I didn’t buy milk. all together. Давайте вспомним, как образуются вопросы в Past Simple? Did + подлежащее + глагол в начальной форме+(доп)? Did you go to school yesterday? В ответе вспомогательный глагол did прячется за местоимение. А как кратко ответить на заданный вопрос положительно? Yes, I did. Как кратко ответить на заданный вопрос отрицательно? No, I didn’t. Now , let`s do some tasks. Match the questions and the answers: Did you go the cinema yesterday? | She watched cartoons | Did you have a nice weekend? | Yes, I did. The film was great! | What did your sister watch on TV last night? | Yes, they did. We played games! | Did your friends come to your party? | He went to the park. | Where did your brother go last weekend? | No, I didn`t. it was raining. |
Write the missing words in the questions. Use did and a verb from the box. Watch | go | get | play | have | see | eat | start |
- Where ____ you ____for your last holiday?
- What ______you ____for dinner last night?
- ______ you _____ for at school yesterday?
- Who ____you ___ football with last week?
- ________ you _______TV yesterday?
- What presents ______you _____for your last birthday?
- When ____ you _____ learning English?
- ____ you ___your best friend yesterday?
Look at me. I have got a magic box. You are to take out a picture with a verb and name the second form the verb: Cut-cut, put-put, run-ran, write-wrote, say- said , come –came, make- made, have-had, read-read, go-went, get-got, meet-met, see-saw.Well done |
Слушать учителя
Вспомнить ранее изученную тему
Вспоминают ранее изученный грамматический материал.
Выполняют упражнение
Соединяют предложения
Выполняют задание
Достают из коробочки карточку и говорят другую форму грагола. | Беседа, объяснение, ситуация.
Объяснение
Беседа, объяснение
Наглядный Практический
Словесный: объяснение
Практический
Практический Наглядный
Практический
| 20мин
| Р: самоконтроль
П: извлечение из текста нужной ин-формации П: обращение к ранее усвоенной информации
П: обращение к ранее усвоенной информации
П: умение анали-зировать, развитие языковой догадки
П: умение анали-зировать, развитие языковой догадки
K: участвуют в учебном диалоге;формулируют ответы и выводы; обмениваются мнениями; строят речевые высказывания.
П:обращение к ранее усвоенной информации. |
6 | Информация о домашнем задании Итог урока | Open your record books, write down your homework. Your homework will be: Повторить Past Simple, р .93-94 Повторить все глаголы стр. 56, 48, слова р. 32, 36, 41, 45, 49 Do you have any questions? | Записывают домашнее задание, слушают пояснение | Объяснение | 5 мин | Р: принимают учебную задачу на следующий урок |
7 |
Рефлексия | У вас на партах лежат листочки с лестницей. Отметьте себя на одной из ступенек. Обведи цифру 1,2,3 если: 1-плохо понял материал на уроке, не интересно 2-было не всё понятно 3-всё понял, многому научился, всё понравилось Поднимите руку, кто обвел себя на 3 ступеньку? Кто на вторую ступеньку? Very good. Now the lesson is over. Thank you for your job. Goodbye. |
Оценивают себя и свою работу на уроке.
Прощаются с учителем |
Беседа |
1 мин |
Л: оценка собственного включения в работу |