Урок английского языка "Animals"
план-конспект урока по иностранному языку (3 класс) на тему
Предварительный просмотр:
Конспект урока английского языка
по теме “ Animals” для 3 класса
Целеполагание:
Цель: способствовать расширению кругозора по теме на английском языке.
Знать: Слова по теме
Понимать: Смысл тексов без перевода.
Применять: Перевод текстов и заданий.
Анализ: Выполнение заданий урока.
1. Вступительная часть
-Good morning dear children. I am glad to see you.
(good morning dear teacher, we are glad to see you.)
-Let’s play. I will give you a paper with little patter. You need to read it and ask about unknown words.
( children do task)
2. Основная часть
-Very good. Now I will read it at firs time, then you will read it. Try to read the patter faster then a person before you.
“I like my Bunny.
Bears like honey.
Girls like cats.
Cats like rats.
Boys like dogs.
Storks like frogs.
Mice like cheese.
Sparrows like peas.
Owls like mice.
I like rice.
Birds like grain.
Say it all again”
( фронтальная работа с классом)
-Good. About what was a patter?
( animal)
-Yes, today we will talk about animal. What animal do you know?
( фронтальная работа с классом)
-You have vocabulary list on you desk. Some word you know, some you need to learn. Look at it and find unknown words. Pick out them and later we will check how much words you picked out.
Английское слово | Перевод |
Snake | Змея |
Lizard | Ящерица |
Goat | Козёл |
Bear | Медведь |
Elephant | Слон |
Mouse | Мышь |
Kangaroo | Кенгуру |
Lion | Лев |
Crow | Ворон |
Fish | Рыба |
Cow | Корова |
Fox | Лиса, лисица |
Hen | Курица |
Duck | Утка |
Pig | Свинья |
Kitten | Котёнок |
Horse | Конь, лошадь |
rhinoceros | Носорог |
Tiger | Тигр |
Crocodile | Крокодил |
Koala | Коала |
Hedgehog | Ёж |
Bird | Птица |
Squirrel | Белка |
Panda | Панда |
Rabbit | Кролик |
Hamster | Хомяк |
Giraffe | Жираф |
Turtle | Черепаха |
Monkey | Обезьяна |
Cat | Кот, кошка |
Wolf | Волк |
Parrot | Попугай |
Camel | Верблюд |
Bat | Летучая мышь |
Zebra | Зебра |
Sheep | Овца |
Frog | Лягушка |
Dog | Собака, пёс |
donkey | Осёл, ослица |
Rat | Крыса |
Wild | Дикий |
Pet | Домашнее животное |
wool | Шерсть |
plumage | Перья |
needles | Иголки |
bristle | Щетина |
shell | Панцирь |
beautiful | Красивый |
spotted | Пятнистый |
varicolored | Разноцветный |
loud | Громко |
quiet | Тихо |
fluffy | Пушистый |
spiny | Колючий |
mucosa | Склизкий |
right | Верный |
skittish | Пугливый |
hunt | Охотиться |
creep | Ползти |
sizzle | Шипеть |
run | Бежать |
jump | Прыгать |
swim | Плавать |
feed | Пастись |
skip | Скакать |
climbing | Лазать |
growl | Рычать |
meow | Мяукать |
fly | Летать |
bark | Гавкать |
stockpile | Делать запасы |
( фронтальная работа с классом)
d | r | a | b | b | i | t | c | r | c |
o | c | a | t | s | n | a | k | e | u |
g | s | h | s | w | o | l | f | z | c |
t | r | e | p | f | r | o | g | e | k |
e | a | n | a | f | c | b | e | b | o |
c | t | d | r | o | o | a | f | r | o |
r | p | u | r | x | w | t | i | a | s |
o | i | c | o | d | o | h | k | e | y |
w | g | k | w | a | p | a | n | d | a |
-You can see at the black board an exercise. You need to find so much word, how you can. One pupil will come here and cercal one word and write it near at the board, then other pupil will do the same.
( фронтальная работа с классом)
-Good job! We did so much. Let’s make a little brake and relax. Stand up and repeat after me movements.
Giraffes are that tall
Mousse are that small
Kangaroos jump
Lions run
Look right
Look left
Oh! We at the zoo!
-Sit down please. You have got a text “ At the zoo”. We will read it together.
At the zoo
Last week Mr. Smith and his son Ted went to the zoo. They saw many animals there: tigers and lions, elephants and monkeys, giraffe and crocodiles, wolves and foxes, white bears and brown bears, horses and hares. They saw many different birds, too.
Ted watched the monkeys. They were so funny. They jumped, ran, played and made funny faces.
Ted wanted to give a banana to the monkey but the zookeeper said:
“Don’t do it, please! They are not hungry or thirsty now. I look after them and I know when and what to give them to eat and to drink.”
“Oh, I’m sorry,” said Ted. “I’m never going to do it again.”
Then the zookeeper invited Ted and his father to have a look at a tiger cud.
-Translate the text.
-Now I will see, how good did you listen and read the text.
- Answer the questions:
- Who went to the zoo?
- The name of the boy?
- The boy wanted to feed the monkey?
- On whose cud they went to see?
( фронтальная работа с классом)
-Nice, write in a crossword which animals saw Ted.
-Brilliant! Last exercise for our lesson is on you desks. Look at it and do it by yourself.
Cross out the unnecessary word:
- Squirrel, rat, hedgehog, bear
- Hen, wolf, cow, goat
- Cat, wolf, bear, fox
- Bird, bat, turtle, crow
- Frog, monkey, snake, lizard
- Elephant, giraffe, zebra, fish
- Rhinoceros, panda, koala, bear
-Thank you for a good work on the lesson. The Lesson is over.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
План-конспект урока английского языка по теме "Достопримечательности Лондона" в 4 классе в школе с углубленным изучением английского языка
Предлагаемый урок – это закрепление лексических навыков, а также пройденного лингво-страноведческого материала по теме «Достопримечательности Лондона» в 4 классе. Урок ориентирован на развитие умений ...
Календарно – тематическое планирование уроков английского языка в 8 классе по УМК О.В. Афанасьевой и И.В. Михеевой «Новый курс английского языка для российских школ. 5-й год обучения. 9 класс» (изд-во «Дрофа» - Москва, 2009 год)
Материал будет полезен при разработке календарно-тематического планирования уроков в 9 классе....
Игровые технологии на уроках английского языка в начальной школе. Игры на уроках английского языка во 2 -5 классах.
Главным элементом игры является игровая роль, не столь важна какая; важно, чтобы она помогала воспроизводить разнообразные человеческие отношения, существующие в жизни. Только если вычленить и п...
«Уроки здоровья в лесной школе» Урок английского языка в 3 классе на материале УМК «Английский с удовольствием»
Тема урока. Рекомендации по режиму дня. Здоровый образ жизниТип урока: урок закрепления знаний. Цель урока: создание условий для определения правил здорового образа жизни, формировани...
Технологическая карта урока английского языка в 4 классе. План урока английского языка в 4 классе по учебнику Комаровой Ю.А, Ларионовой И.В.
Технологическая карта урока английского языка в 4 классе. УМК :Английский язык. Brilliant. Авторы: Комарова Ю. А., Ларионова И. В., Перрет Ж., соответствующий ФГОСПлан урока английского языка в 4 клас...
Конспект урока английского языка во 2 " Б" классе 23.03.2017 г. Учитель английского языка МБОУ СОШ №5: Терентьева М. А. Тема урока: «Мои игрушки»/ “My Toys”.
Тип урока: урок закрепления и систематизации знаний. Цели: Практическая - обобщить и систематизировать знания и умения учащихся по теме «Мои игрушки». Воспитательная - воспитывать у учащихся интере...
Технологическая карта урока английского языка по теме " Картина на стене" Unit 13.Урок 2 к учебнику английского языка "FORWARD" под редакцией М. Вербицкой.
Технологическая карта урока по теме " Картина на стене" разработана с учетом требований ФГОС. Учащиеся знакомятся с краткой биографией художника и его картинами....