Учебный материал по теме Здоровая еда 3 класс
методическая разработка по иностранному языку (3 класс) на тему
Разработка открытого урока по теме "Здоровая еда" по учебнику Верещагиной И.Н. 3 класс
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
food.docx | 28.78 КБ |
Предварительный просмотр:
FOOD
Игровой урок.
(Учебник И.И. Верещагиной для 3 класса)
Во время заключительного урока команды играют в игру с карточками, развивающую память и внимание: детям раздаются карточки с фрагментами вопросительных и отрицательных предложений. Их задача – составить из этих фрагментов правильные по конструкции предложения. Такое задание даёт ученикам возможность показать знание этих конструкций, и в то же время не вызывает таких трудностей, как в контрольной работе. Кроме того, это задание развивает чувство коллективизма и дух соревнований, так как дети работают в команде, и каждый несёт ответственность за конечный результат.
Aims:
- To test knowledge and spelling of the words on the topic.
- To test knowledge of the Past simple.
Objects: an apple, a banana, some sweets, a carrot, packets of tea and coffee, a packet of instant soup, some jam, a slice of bread, an egg; a picture of meat; a glass; two homemade restaurant menus; a ball; cards with the past forms of Irregular Verbs; cards with parts in Past Simple (questions and negative sentences).
- Greeting
The teacher divides the class into two teams.
- Review
The pupils name the products they can see on the table.
- Word-box:
- The pupils are to find words in the word-box and circle them (12 words)
w | c | o | f | f | e | e |
j | a | m | o | l | g | a |
b | r | e | a | d | g | p |
a | r | a | g | h | t | p |
n | o | t | l | u | r | l |
a | t | e | a | k | s | e |
n | m | s | w | e | e | t |
a | s | k | s | o | u | p |
(coffee, jam, bread, tea, sweet, soup, carrot, meat, egg, apple, banana)
- The find the corresponding products on the table and say if they like them or not.
- Ball Game
What can/can’t we eat?
Teacher: (throwing the ball to Pupil1) Jam!
Pupil1: (catching the ball) I like Jam! (throws the ball back to the teacher)
Teacher: (throwing the ball to Pupil2) A table!
Pupil2: (throwing the ball back) We can’t eat a table!
- Spelling Game
Menu
The teacher gives the menus to the team. (See appendix)
Teacher: We are in café. Take the menu and complete the words in it. They say what you would like to have for breakfast/lunch/dinner/supper.
- Grammar Review
Much/many
The pupils sort the products into two piles. Team 1- countables (many). Team 2 – uncountables (much). The pupils say: many sweet/much tea, etc.
________cheese _______glasses of water
________apples _______hamburgers
________cups of tea _______bread
________jam _______coffee
________soup _______sweets
- WAS/WERE
Memory Game
The teacher shows the products and then hides them under the table. (Or covers them with a cloth)
The pupils should recall what was on the table. (e.g. Bread was on the table. Bananas were on the table)
- Past Forms of Irregular Verbs
Attention Game
The teacher gives the pupils cards with the past forms of irregular verbs. Then the teacher shows the cards or says the present forms of verbs. (See appendix)
The pupils show the correct cards and read them out.
- Questions And Negative sentences in Past Simple
The teacher gives the pupils cards with parts of questions and negative sentences in Past Simple. (See Appendix)
The pupils should complete the sentences by arranging the cards.
- Poem and Songs on the topic
Simple
He pupils recite the poems “Jonathan Beam”, “Who Likes What?”, “Robin” and sing the song “He Likes Chicken”
APPENDIX
Simple menus: (it is the best illustrate the words with pictures)
Menu 1 | Menu 2 | |
po – r – d – e | i – e cr – – m | |
br – – d | m – – t | |
s – – p | fi - h | |
ch – – s – | ve – et – bl – s | |
ca – r – t | fr – – t | |
t – – e | co – fe – |
Cards with the regular verbs:
got up | had | gave | took | ate | drank |
swam | ran | bought | went | saw | said |
came | could | put | knew | thought | made |
grew | was | were |
Cards with parts of questions:
Did | your sister | go to school | last year? |
When did | your brother | come home | yesterday? |
My parents | didn’t | watch TV | yesterday |
His sister | didn’t | eat porridge | for breakfast |
TEST
- Choose the correct word. (10 points)
- The girl _____ at 7 o’clock yesterday.
- get up b) got up c) gets up
- _______ you eat apples yesterday?
- was b) were c) did
- The book ______ on the table
- was b) were c) are
- Where ______ you yesterday?
- were b) was d) did
- Did he ______ at 7 o’clock yesterday?
- got up b) get up c) gets up
- They ______ see their teacher last week.
a) wasn’t b) not c) didn’t
- The toys ______ in the bag yesterday evening.
- was b) were c) is
- There isn’t _______ bread for breakfast.
- many b) much c) a
- He _______ apples last week.
- buy b) bues c) bought
- I ______ to have some coffee.
a). likes. b) would like c) would likes
II. Complete the sentences in the past (5 points)
- I usually get up at 8 o’clock. Yesterday ___________, too.
- We always wash our hands before dinner. Yesterday ___________, too.
- He is a nice boy. Last year ___________, too.
- They are good friends. Last month ___________, too.
- We don’t like tea with milk. Last year ___________, too.
- Open the brackets. Then ask YES/NO-questions. Finally, make the sentences negative. (6 points)
- Yesterday they __________ (to come) home at 8 o’clock.
_____________________________________________________________________?
_____________________________________________________________________.
- Last week he __________ (to watch) TV in the evening.
_____________________________________________________________________?
_____________________________________________________________________.
- Last year she __________ (to be) nine.
_____________________________________________________________________?
_____________________________________________________________________.
- Choose MANY/MUCH. (10 points)
________cheese _______cups of tea
________apples _______jam
________hamburgers _______coffee
________bread _______glasses of water
________sweets _______soup
- Translate from Russian into English (14 points)
- Вчера мы ели мороженое и пили фруктовый сок на полдник. (3)
_________________________________________________________________________
- На прошлой неделе мама купила много мяса и рыбы. (3)
_________________________________________________________________________
- Мы не можем сделать кашу без молока. (2)
_________________________________________________________________________
- Когда я голоден, мама даёт мне хлеб с вареньем и яблоко. (3)
_________________________________________________________________________
- В прошлом году она не любила яйца и овощи. (3)
_________________________________________________________________________
Total 45 / ______
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Конспект урока по литературному чтению в 4 классе. 1. Предмет: литературное чтение. Тип учебного занятия: Урок обобщения и систематизации учебного материала. 2. Тема: Обобщение и систематизация материала по разделу «Устное народное творчество»
Специфика проведения данного урока состоит в том, что такого полного обобщения и систематизации материала по разделу «Устное народное творчество» в Программе не предусмотрено, на выпуске из первой сту...
Календарно-тематическое планирование учебного материала по литературному чтению 1 класс ФГОС
календарно-тематическое планирование по литературному чтению...
Система учебного материала по теме "Слог". 1 класс
Слог является наименьшей цельной произносимой единицей в устной речи. Слоги образуются только за счёт гласных звуков, поэтому число слогов равно числу гласных в слове. Согласные же «примыкают» к той и...
Учебный материал по теме "Количественные числительные"
Упражнения для 3 классов на отработку темы "Numbers"...
учебный материал на тему: "Листы самооценок"
Учебно- методический материал: "Листы самооценок"...
Учебный материал на тему: "Животные"
Представлен материал для работы по теме "Животные"....
Разработка упражнения «Броуновское движение», направленного на отработку учебного материала по теме «Время» на уроке английского языка для обучающихся 2 класса
laquo;Броуновское движение» - это упражнение, предполагающее движение учеников по всему классу с целью сбора информации по предложенной теме и последующей презентацией результатов опроса.Данное...