Учебный материал по теме Здоровая еда 3 класс
методическая разработка по иностранному языку (3 класс) на тему


Разработка открытого урока по теме "Здоровая еда" по учебнику Верещагиной И.Н. 3 класс

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл food.docx28.78 КБ

Предварительный просмотр:

FOOD

Игровой урок.

(Учебник И.И. Верещагиной для 3 класса)

Во время заключительного урока команды играют в игру с карточками, развивающую память и внимание: детям раздаются карточки с фрагментами вопросительных и отрицательных предложений. Их задача – составить из этих фрагментов правильные по конструкции предложения. Такое задание даёт ученикам возможность показать знание этих конструкций, и в то же время не вызывает таких трудностей, как в контрольной работе. Кроме того, это задание развивает чувство коллективизма и дух соревнований,  так как дети работают в команде, и каждый несёт ответственность за конечный результат.

Aims:

  1. To test knowledge and spelling of the words on the topic.
  2. To test knowledge of the Past simple.

Objects: an apple, a banana, some sweets, a carrot, packets of tea and coffee, a packet of instant soup, some jam, a slice of bread, an egg; a picture of meat; a glass; two homemade restaurant menus; a ball; cards with the past forms of Irregular Verbs; cards with parts in Past Simple (questions and negative sentences).

  1. Greeting

The teacher divides the class into two teams.

  1. Review

The pupils name the products they can see on the table.

  1. Word-box:
  1. The pupils are to find words in the word-box and circle them (12 words)

w

c

o

f

f

e

e

j

a

m

o

l

g

a

b

r

e

a

d

g

p

a

r

a

g

h

t

p

n

o

t

l

u

r

l

a

t

e

a

k

s

e

n

m

s

w

e

e

t

a

s

k

s

o

u

p

(coffee, jam, bread, tea, sweet, soup, carrot, meat, egg, apple, banana)

  1. The find the corresponding products on the table and say if they like them or not.

  1. Ball Game

What can/can’t we eat?

Teacher: (throwing the ball to Pupil1) Jam!

Pupil1: (catching the ball) I like Jam! (throws the ball back to the teacher)

Teacher: (throwing the ball to Pupil2) A table!

Pupil2: (throwing the ball back) We can’t eat a table!

  1. Spelling Game

Menu

The teacher gives the menus to the team. (See appendix)

Teacher: We are in café. Take the menu and complete the words in it. They say what you would like to have for breakfast/lunch/dinner/supper.

  1. Grammar Review

Much/many

The pupils sort the products into two piles. Team 1- countables (many). Team 2 – uncountables (much). The pupils say: many sweet/much tea, etc.

________cheese                _______glasses of water

________apples                _______hamburgers

________cups of tea                _______bread

________jam                        _______coffee

________soup                        _______sweets

  1. WAS/WERE

Memory Game

The teacher shows the products and then hides them under the table. (Or covers them with a cloth)

The pupils should recall what was on the table. (e.g. Bread was on the table. Bananas were on the table)

  1. Past Forms of Irregular Verbs

Attention Game

The teacher gives the pupils cards with the past forms of irregular verbs. Then the teacher shows the cards or says the present forms of verbs. (See appendix)

The pupils show the correct cards and read them out.

  1. Questions And Negative sentences in Past Simple

The teacher gives the pupils cards with parts of questions and negative sentences in Past Simple. (See Appendix)

The pupils should complete the sentences by arranging the cards.

  1. Poem and Songs on the topic

Simple

He pupils recite the poems “Jonathan Beam”, “Who Likes What?”, “Robin” and sing the song “He Likes Chicken”

APPENDIX

Simple menus: (it is the best illustrate the words with pictures)

Menu 1

Menu 2

po – r – d – e

i – e cr – – m

br – – d  

m – – t

s – – p

fi - h

ch – – s –  

ve – et – bl – s

ca – r – t

fr – – t

t – – e

co – fe –

Cards with the regular verbs:

got up

had

gave

took

ate

drank

swam

ran

bought

went

saw

said

came

could

put

knew

thought

made

grew

was

were

Cards with parts of questions:

Did

your sister

go to school

last year?

When did

your brother

come home

yesterday?

My parents

didn’t

watch TV

yesterday

His sister

didn’t

eat porridge

for breakfast

TEST

  1. Choose the correct word. (10 points)
  1. The girl _____ at 7 o’clock yesterday.
  1. get up                b) got up                c) gets up
  1. _______ you eat apples yesterday?
  1. was                b) were                c) did
  1. The book ______ on the table
  1. was                b) were                c) are
  1. Where ______ you yesterday?
  1. were                b) was                        d) did
  1. Did he ______ at 7 o’clock yesterday?
  1. got up                 b) get up                 c) gets up
  1. They ______ see their teacher last week.

a) wasn’t                 b) not                         c) didn’t

  1. The toys ______ in the bag yesterday evening.
  1. was                 b) were                  c) is
  1. There isn’t _______ bread for breakfast.
  1. many                b) much                c) a
  1. He _______ apples last week.
  1. buy                 b) bues                 c) bought
  1. I ______ to have some coffee.

a). likes.                 b) would like                 c) would likes

II. Complete the sentences in the past (5 points)

  1. I usually get up at 8 o’clock. Yesterday ___________, too.
  2. We always wash our hands before dinner. Yesterday ___________, too.
  3. He is a nice boy. Last year ___________, too.
  4. They are good friends. Last month ___________, too.
  5. We don’t like tea with milk. Last year ___________, too.
  1. Open the brackets. Then ask YES/NO-questions. Finally, make the sentences negative. (6 points)
  1. Yesterday they __________ (to come) home at 8 o’clock.

_____________________________________________________________________?

_____________________________________________________________________.

  1. Last week he __________ (to watch) TV in the evening.

_____________________________________________________________________?

_____________________________________________________________________.

  1. Last year she __________ (to be) nine.

_____________________________________________________________________?

_____________________________________________________________________.

  1. Choose MANY/MUCH. (10 points)

________cheese                _______cups of tea

________apples                _______jam

________hamburgers                _______coffee

________bread                _______glasses of water

________sweets                _______soup

  1. Translate from Russian into English (14 points)
  1. Вчера мы ели мороженое и пили фруктовый сок на полдник. (3)

_________________________________________________________________________

  1. На прошлой неделе мама купила много мяса и рыбы. (3)

_________________________________________________________________________

  1. Мы не можем сделать кашу без молока. (2)

_________________________________________________________________________

  1. Когда я голоден, мама даёт мне хлеб с вареньем и яблоко. (3)

_________________________________________________________________________

  1. В прошлом году она не любила яйца и овощи. (3)

_________________________________________________________________________

Total 45 / ______

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект урока по литературному чтению в 4 классе. 1. Предмет: литературное чтение. Тип учебного занятия: Урок обобщения и систематизации учебного материала. 2. Тема: Обобщение и систематизация материала по разделу «Устное народное творчество»

Специфика проведения данного урока состоит в том, что такого полного обобщения и систематизации материала по разделу «Устное народное творчество» в Программе не предусмотрено, на выпуске из первой сту...

Календарно-тематическое планирование учебного материала по литературному чтению 1 класс ФГОС

календарно-тематическое планирование по литературному чтению...

Система учебного материала по теме "Слог". 1 класс

Слог является наименьшей цельной произносимой единицей в устной речи. Слоги образуются только за счёт гласных звуков, поэтому число слогов равно числу гласных в слове. Согласные же «примыкают» к той и...

Учебный материал по теме "Количественные числительные"

Упражнения для 3 классов на отработку темы "Numbers"...

учебный материал на тему: "Листы самооценок"

Учебно- методический материал: "Листы самооценок"...

Учебный материал на тему: "Животные"

Представлен материал для работы по теме "Животные"....

Разработка упражнения «Броуновское движение», направленного на отработку учебного материала по теме «Время» на уроке английского языка для обучающихся 2 класса

laquo;Броуновское движение» - это упражнение, предполагающее движение учеников по всему классу с целью сбора информации по предложенной теме и последующей презентацией результатов опроса.Данное...