Учебно-методический комплект по английскому языку (технологическая карта урока английского языка "Animal World" + учебная презентация) 4 класс
учебно-методический материал по иностранному языку (4 класс) на тему
Учебно-методический комплект по английскому языку
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
tehnologicheskaya_karta_uroka._animal_world.doc | 106.5 КБ |
world_animal_2_urok._angliyskiy.ppt | 1.99 МБ |
Предварительный просмотр:
№ | Этап урока | Содержание урока | Приемы работы | Режим работы | t' | ТСО, наглядность | Приме-чания | |
1. | Орг.момент | - Stand up, please. - Good morning, boys and girls! I’m glad to see you. - Sit down, please. | Слушание Хоровая работа | T T →Cl | 1 мин | Презента-ция | ||
2. | Фон.зарядка | Let’s start our lesson with a phonetic drill. Today we are going to practise the sound [i:]. Look at me and repeat after me [i:] – [i:] – [i:] -Good. So look at the screen. Here you can see a poem. Listen to me. Have you ever seen the beaches of Mexico? Have you ever walked the streets of Paris? Have you ever been to England? Have you ever been to Spain? Have you ever walked barefoot? In a heavy rain? Well, I have never seen the beaches of Mexico. I have never walked the streets of Paris. I have never been to England. I have never been to Spain. I have never walked barefoot In a heavy rain. - Who can translate this poem? Ты видел пляжи в Мексике? Ты гулял по улицам Парижа? Ты был в Англии? Ты был в Испании? Ты ходил босиком? В ливень? Хорошо, я никогда не видел пляжи в Мексике. Я никогда не гулял по улицам Парижа. Я никогда не был в Англии. Я никогда не был в Испании. Я никогда не ходил босиком В ливень. - Let's read the words with the sound [i:]. seen, beaches, streets, been - Now let’s read this poem line by line after me. - And now read this poem one by one line by line. Read the whole poem. P1, start, please. - Very well. Thank you! | Хоровая работа Слушание Фронтальная Работа Хоровая работа Хоровая работа Фронтальная Работа Индивидуальная работа | T→ Cl T P1 P2 P3 T→ Cl T→ Cl P1 P2 P3 Р1 | 5 мин | Презентация | ||
3. | Тренировка учащихся в употреблении Present Perfect. | Now, children, let’s practise some grammar material the Present Perfect Tense. Answer my questions. Когда употребляется настоящее совершенное время? (когда мы хотим сказать, что действие совершилось к настоящему моменту или уже завершено в период настоящего времени) Давайте вспомним, как образуется настоящее совершенное время. Посмотрите на схему. А как образуется отрицательная форма? Какие слова – указатели вы знаете? already – уже yet – в вопросительных предложениях уже, в отрицательных предложениях еще. Где ставиться «already» в предложениях? После вспомогательного глагола have/ has For example: I have already done it. Где ставиться слово «yet»? В конце предложения. For example: Have you seen the film yet? Repeat after me. All together. I have already done it. Have you seen the film yet? Open your books at p. 55 ex. 4b) Read and remember. be – was/ were – been, see – saw – seen
Repeat after me. Who can translate? Good for you. Now I’ll give you cards. Your task is to look at the pictures and make sentences in Present Perfect, using the words from the list: Go to bed, clean his shoes, stop raining, close the door, fall down, have a bath read and translate these words. Look at the screen and repeat 3 forms of the verbs. go – went – gone stop – stopped – stopped close – closed – closed fall down – fell down – fallen down have – had - had Read the example after me. He has cleaned his shoes. P1, make the second sentence. Very well. | Слушание Фронтальная работа Беседа Хоровая работа Слушание Хоровая работа Фронтальная Слушание Фронтальная работа Хоровая Фронтальная | Т Т – Р1, Р2, Р3 Т – Р1, Р2, Р3 Т- Cl Т Т – Cl Р1, Р2 Т Р1, Р2 Т – Cl Р1, Р2 | ||||
4. | Тренировка учащихся в употреблении лексики по теме «Одежда» | Now children, let’s work on the words. I’ll give you cards. Your task is to find 6 names of clothes. (sweater, sock, dress, boot, hat, T-shirt) I’ll give you 2 minutes. Your time is up. P1, start, please. P2, P3 Good for you. Read the words after me. Look at the screen. Your task is to match the pictures to the words. Start working, please. Very well. And now let’s do ex. 2a) on p. 54. P1, start, please. Translate. Look and say what the animals are wearing. Now let’s work in pairs. Ask questions to each other. For example: What is the fox wearing? The fox is wearing a dress. Repeat after me. I’ll give you 1 minute. P1 and P2, start, please. Very well. | Слушание Фронтальная Хоровая Слушание Фронтальная Фронтальная Парная Хоровая | Т Р1, Р2 Т – Cl Т Р1, Р2 Р1, Р2 Р1,Р2 Т - Сl | ||||
5. | Тренировка учащихся в употреблении названий животных в речи | Now, children, let’s speak about animals. Answer my questions. What animals do you know? (a bear, a cat, a dog, a monkey) Repeat after me. a bear a monkey a dog a cat What is your favourite animal? My favourite animal is a … . Very well. Repeat after me. My favourite animal is …(monkey, bear) Now open your books at page 53. P1, read the title of our lesson, please. (ученик должен прочитать тему урока) “Animal world” Who can translate? Ok. Now let’s do ex. 1 on page 53. P1, read the task. Johnny has made an Animal Website. But Big and Bug mix all the things up. Look at the pictures and ask your friend.
(Джонни создал вебсайт о животных. Но Биг и Баг перемешали все вещи. Посмотрите на картинки и спросите у своего друга.)
Who can translate? Look at the screen and say: (На слайде)
Picture 1: The weather is hot, warm and sunny. A white bear really likes it when the weather is snowy, cold and icy; Picture 2: The weather is snowy, cold and icy. A monkey really likes it when the weather is warm, hot and sunny. Repeat after me. P1, describe each picture. Good for you. Look at the screen. Choose any animal and say what the weather it like. Выберите животное и скажите, какую погоду он любит. For example: It is a… . It likes it when the weather is … . P1, start, please. Good for you. (слон, лев, ) | Слушание фронтальная раб. Xоровая раб. Фронтальная работа Хоров. раб. Слушание Фронтальн. .Чтение Фронтальная работа Слушание Фронт. раб. Индив. р. Слушание Фронт. фронтальная | Т T → P1 P2 P3 T→ Cl T → P1 P2 P3
T→ Cl Т T → P1 P2 P3 Р1 T → P1 P2 P3 Т T → P1 P2 P3 Р1 Т T → P1 P2 P3 Т – Р1, Р2 | 7 мин | Презентация, картинки. презентация Презентация | ||
6. | Физ. минутка | I see you’re tired. Let’s have a rest. Stand up, please. Repeat after a funny bear. Hands up, To the side (руки в стороны), turn around (поворот вокруг себя) take a seat ( приседание) clap your hands ( хлопаем в ладоши) - Good for you. Sit down. | Слушание, выполнение физ. упр | T→ Cl | Видеозапись | |||
7. | Введение и первичное закрепление лексики | And now let do ex. 3a). Read the task, P1. Big and Bug have put a picture of a strange animal on Johnny’s website. Listen and guess what Johnny is telling Jane. Describe the animal. And now look at the screen. Listen to me and repeat after me. paws, sky, fly, find it, strange, like dogs Who can translate? Ok. | Слушание Хоровая раб. Фронтальн. | T Т - Cl T → P1 P2 P3 | 2 мин | презентация | ||
8. | Тренировка учащихся в употреблении в речи новой лексики | Let’s do ex. 3b) P1, read the task, please . Translate, please. Think of an animal. Describe it and your friend will try to guess what it is.
Repeat after me. I’ll give you two minutes. Your time is up. Let’s check. P1 and P2, start, please. Good for you! | Слушание Фронт. Парная работа Слушание хоровая | Т T→ Р1 Р2 Р3 Р1, Р2 Т Т - Сl
| 10-13 мин | |||
9. | Дача домашнего задания | -Now open your record books and write down your home work. Workbook – lesson 20, № 1, 3; Course book – p. 55, ex. 5 a) | Слушание | T | 1 мин | Презентация | ||
10. | Рефлексия | - Do you like our lesson today? - What did you learn today? | Беседа | T→ P1 P2 P3 | 1 мин | |||
11. | Подведение итогов | - Thank you for the lesson. I liked it so much. Our lesson is over. Good bye! | Слушание | T | 1 мин |
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Have you ever seen the beaches of Mexico? Have you ever walked the streets of Paris? Have you ever been to England? Have you ever been to Spain? Have you ever walked barefoot In a heavy rain? Well, I have never seen the beaches of Mexico. I have never walked the streets of Paris. I have never been to England. I have never been to Spain. I have never walked barefoot In a heavy rain.
Have you ever seen the beaches of Mexico? Have you ever walked the streets of Paris? Have you ever been to England? Have you ever been to Spain? Have you ever walked barefoot In a heavy rain? Well, I have never seen the beaches of Mexico. I have never walked the streets of Paris. I have never been to England. I have never been to Spain. I have never walked barefoot In a heavy rain.
Местоимения I you we they … . + V have he she it … . + V has 3 3
already - уже yet – уже (вопр.) еще (отриц.)
I have already done it. Have you seen the film yet ?
be – was/ were – been, see – saw – seen We have been to many planets. We haven`t seen these animals.
go – went – gone stop – stopped – stopped close – closed – closed fall down – fell down – fallen down have – had – had He has cleaned his shoes.
go to bed clean his shoes stop raining close the door fall down have a bath
She has closed the door. They have went to bed. It has stopped raining. He has had a bath. They have fallen down.
sweater dress socks T-shirt hat boot
d r s h a T k e s t t s c s o t h o w b o r i s e a t e r
jeans dress shirt skirt tie hat
-What is the fox wearing? -The fox is wearing a dress.
a bear, a monkey, a dog, a cat My favorite animal is a…
snowy, cold, icy, hot, warm, sunny The weather is … . … really like, when the weather is… .
It is …. It like when the weather is … giraffe
wing крыло [wɪŋ] paw лапа [pɔː] sky небо [skaɪ] fly летать [flaɪ] hide кожа [haɪd] find находить [faɪnd] strange странный [streɪnʤ]
What is it like? It is dig. It has got wings. It can fly. It is like a fox.
H/t W/b – L 20, №1, 3; С / b – p. 55, ex 5 a)
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Учебно-методический комплект по английскому языку (технологическая карта урока английского языка "Shopping for food" + учебная презентация + карточки для сам. работы) 4 класс
Класс: 4-аТема: "Shopping for food"Цель урока: формирование лексического навыка.Задачи:1) практические:· отработать звук [aɪ];·...
Учебно-методический комплект по английскому языку (технологическая карта урока английского языка "My home" + учебная презентация) 4 класс
Класс: 4-бТема: "My home"Цель урока: формирование лексического навыка речи.Задачи:1) практические:· отработать звук [ð];·...
Учебно-методический комплект по английскому языку (технологическая карта урока английского языка "What’s the weather like today?" + учебная презентация) 4 класс
Дата: 27.10.2015 гКласс: 4-бТема: "What’s the weather like today?"Цель урока: формирование лексического навыка.Задачи:1) практические:·...
Учебно-методический комплект по английскому языку (технологическая карта урока английского языка "What’s the weather like today?" + учебная презентация) 4 класс
« What is the weather like? »...
Учебно-методический комплект по английскому языку (технологическая карта урока английского языка "« Names of professions»" + учебная презентация) 1 класс
« Names of professions»...
Учебно-методический комплект по английскому языку (технологическая карта урока английского языка «Shopping for clothes» + учебная презентация) 4 класс
«Shopping for clothes»...
Методическая разработка по английскому языку "Технологическая карта урока английского языка в 4 классе "Развитие навыков устной речи по теме "Одежда" с использованием технологии "Дебаты"
Тип урока- урок комплексного применения полученных знаний. Проводится на этапе повторения материала, изученного в 3-ем классе. Технология- модифицированные дебаты. Приёмы: круги контраста, класт...