Учебно-методический комплект по английскому языку (технологическая карта урока английского языка "« Names of professions»" + учебная презентация) 1 класс
план-конспект урока по иностранному языку (2 класс) на тему
« Names of professions»
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
tehnologicheskaya_karta_uroka._professii._2_klass.doc | 91 КБ |
prezentatsiya._names_of_professions.ppt | 2.42 МБ |
Предварительный просмотр:
№ | Этап урока | Содержание урока | Приемы работы | Режим работы | t' | ТСО, наглядность | Приме-чания | |
1. | Орг.момент | - Stand up, please. - Good morning, boys and girls! I’m glad to see you. Let’s read a poem. Good morning, good morning, good morning to you. Good morning, good morning, we are glad to see you. - Good! Sit down, please. - My name is Alfiya Zinnatullovna. I’ll be your English teacher today. Today we are going to speak about professions and read a dialogue. | Слушание Хоровая работа | T T →Cl | 1 мин | Презента-ция | ||
2. | Фон.зарядка | Let’s start our lesson with a phonetic drill. Today we are going to practise the sound [b]. Look at me and repeat after me [b] – [b] – [b] -Good. So look at the screen. Here you can see a poem. Listen to me. A big black bug bit a big brown bear and a big brown bear bit a big black bug. - Who can translate this poem? - Let's read the words with the sound [b]. - Now let’s read this poem line by line after me. - And now read this poem one by one line by line. - Good job! - Read the whole poem, P1, start, please. Very well. Thank you! | Хоровая работа Слушание Хоровая работа Фронтальная работа Индивидуальная работа | T→ Cl T T→ Cl P1 P2 P3 P1 P2 | 5 мин | Презентация | ||
3. | Тренировка учащихся в употреблении названий профессий. | Now we are going to revise the names of professions. Repeat after me. Сейчас, мы с вами повторим названия профессий. A Doctor, an actor, a teacher, a student, an artist, a policeman, a businessman, an engineer, a mechanic, a secretary. Let’s read words one by one. P1, start, please. So look at the screen and say the profession of people, as in the example. She is a (an) He is a (an) Посмотрите на экран (картинки) и скажите кто он/ она по профессии? She is a doctor. He is a policeman. He is a student. She is an artist. He is a businessman. She is a teacher. Good for you. Now answer my questions about the profession of these people. For example: Is she a doctor?
Is he a teacher?
Is he a student?
Is she doctor?
Thank you. Good. | Слушание Хоровая работа Фронтальная работа Фронтальная работа | Т T → Cl T → P1 P2 P3 T → P1 P2 P3 | 10 мин | Презентация, картинки. Презентация | ||
4. | Введение и первичное закрепление речевой структуры- What is your job? – I am…; What is his/ her job? – he/ she is… | Now we will learn a new question. Если вы хотите спросить « Кто ты/ вы по профессии », то вы скажите так « What is your job?» . Repeat after me. P1, repeat this question (P2, P3). И мы ответим на этот вопрос так «I am a student». Repeat after me P1, P2, P3. А теперь спросите меня кто я по профессии (Р1). Выберите себе любую профессию и спросите друг друга « кто ты по профессии?» P1 and P2, please; P3 and P4, please; P5 and P6, please. Good for you! Если мы хотим спросить, кто он или она по профессии, то мы спросим так « What is his job?»/ «What is her job?» Repeat after me (P1, P2, P3, P4). Good! Now look at the screen and ask each other about the professions of these people. Thank you! | Слушание Фронтальная работа Парная работа Слушание Фронтальная работа | T T → P1 P2 P3 Р1, Р2 Т T → Cl, P1 P2 P3 | 10 мин | презентация Презентация | ||
5. | Физ. минутка. | I see you’re tired. Let’s have a rest. Stand up, please. Repeat after funny bear. Hands up, To the side (руки в стороны), turn around (поворот вокруг себя) take a seat ( приседание) clap your hands ( хлопаем в ладоши) - Good for you. Sit down. | Слушание, выполнение физ. упр. | T→ Cl | 2 мин | Видеозапись | ||
6. | Тренировка учащихся в чтении вслух. | Now let’s read. Open your books at page 30, ex. 5 a) P1, start, please. Stop, good. P2 continue, please. Stop, good for you. P3, continue, please. Good job. Now let’s do ex. 5 b) P1, read the task. Listen to me. I will read this dialogue. Computer: Hello. Who is that? Joe: Hi. This is Joe. Computer: What is your job? Joe: I am an engineer. Computer: Who is that near you? And what is his job? Joe: This is my brother. He is a teacher. Computer: Who is that near you? And what is her job? Joe: This is my sister. She is an artist. Computer: And who is that? Joe: Oh, this is a space pirate! Computer: Stop here, stop here! Now read the dialogue on roles- читаем диалог по ролям. Now I want to listen to your reading. P1 and P2, start, please. Good job! P1, your mark is… P2, your mark is… Answer the questions: Who are they? What are their jobs? Good for you! | Слушание Индивидуальная работа Слушание Парная работа | Т Р1; Р2; Т P1 → P2 | 15 мин | |||
7. | Дача домашнего задания | -Now open your record books and write down your home task. Сейчас, открываем свои дневники и записываем домашнее задание. Учебник на странице 39, выполнить номера с 1 по 3. | Слушание | T | 1 мин | Презентация | ||
8. | Рефлексия | - Do you like our lesson today? Вам понравилось на сегодняшнем нашем уроке? - What did you learn today? Что вы изучали сегодня? | Беседа | T→ P1 P2 P3 | 1 мин | |||
9. | Подведение итогов | - Thank you for the lesson. I liked it so much. Our lesson is over. Good bye! Спасибо всем. Наш урок подошел к концу. До свидания! | Слушание | T | 1 мин |
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
A doctor, an actor, a teacher, a student, an artist, a policeman, a businessman, an engineer, a mechanic, a secretary.
She is a secretary He is an actor
A doctor, an actor, a teacher, a student, an artist, a policeman, a businessman, an engineer, a mechanic, a secretary.
1 ) учебник: стр. 39, №1-3.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Учебно-методический комплект по английскому языку (технологическая карта урока английского языка "Shopping for food" + учебная презентация + карточки для сам. работы) 4 класс
Класс: 4-аТема: "Shopping for food"Цель урока: формирование лексического навыка.Задачи:1) практические:· отработать звук [aɪ];·...
Учебно-методический комплект по английскому языку (технологическая карта урока английского языка "My home" + учебная презентация) 4 класс
Класс: 4-бТема: "My home"Цель урока: формирование лексического навыка речи.Задачи:1) практические:· отработать звук [ð];·...
Учебно-методический комплект по английскому языку (технологическая карта урока английского языка "What’s the weather like today?" + учебная презентация) 4 класс
Дата: 27.10.2015 гКласс: 4-бТема: "What’s the weather like today?"Цель урока: формирование лексического навыка.Задачи:1) практические:·...
Учебно-методический комплект по русскому языку (технологическая карта урока «Одушевленные и неодушевленные имена существительные» + учебная презентация + доп. мат. к уроку) 2 класс
Предмет: русский языкКласс: 2а...
Учебно-методический комплект по английскому языку (технологическая карта урока английского языка "Animal World" + учебная презентация) 4 класс
Учебно-методический комплект по английскому языку...