ТЕСТЫ ПО УМК "ЗВЁЗДНЫЙ АНГЛИЙСКИЙ - 3,4"ЭВАНС, ДУЛИ, БАРАНОВА, КОПЫЛОВА, МИЛЬРУД
тест (иностранный язык, 3 класс) по теме

Нуриева Галина Анатольевна

С ПОМОЩЬЮ ЭТИХ ТЕСТОВ Я ПРОВЕРЯЮ СТЕПЕНЬ ОСВОЕННОСТИ УЧЕБНОГО МАТЕРИАЛА В 3 И 4 КЛАССАХ.( ТЕСТЫ НЕ СЛОЖНЫЕ.)

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл ТЕСТЫ ПО УМК "ЗВЁЗДНЫЙ АНГЛ.-3,4"20.77 КБ

Предварительный просмотр:


                                                                              Test 1

                                                                           Variant 1

     

   

   1.  Write the plural forms:                                             4. Make up the phrases:

a box-              a dog-                                                   1. Mona, puppy

a plane-           a glass-                                                  2.my friend, ruler

a puppy-          a rubber-                                               3. hat, Sam

     

       2.  Complete the sentences with am, is, are, isn't, aren't:

            1.I...from Canada.          

            2.He...from Russia, he...from Germany.

            3.My friends...teachers, they...students.

            4....his schoolbag blue?

           

        3.  Ask and answer:

          They are brothers.(No)-Are they brothers?-No, they aren't.

         

           1.He is happy.(Yes)

           2.We are ten.  (No)

           3.The dogs are white. (Yes)

           4. Her grandma is kind. (Yes)

                                                                           

                                                                              Test 1

                                                                           Variant 2

     

     

 1.  Write the plural forms:                                                   4. Make up the phrases:

a fox-              a rubber-                                                     1. Lee, umbrella

a kite-             a class-                                                        2. his sister, house

a fly-               a chair-                                                        3. computer, boy

     

       2.  Complete the sentences with am, is, are, isn't, aren't:

            1.I... eight.          

            2.He...a postman, he...a milkman.

            3.My sisters...from Moscow, they...from Ufa.

            4....her pencil case purple?

           

        3.  Ask and answer:

          They are brothers.(No)-Are they brothers?-No, they aren't.

         

           1.She is young.(Yes)

           2.They are in the kitchen.  (No)

           3.The pens are blue. (Yes)

           4.Sam is clever. (Yes)

                                                                          Test 1

                                                                       Variant 1

1.Write the plural form:

  1.a potato-      5.a scarf-

  2.a box-          6.a table-

  3.a jumper-     7.a sea horse-

  4.a puppy-      8.a story-

2.Complete the sentences with a,an,the:

      1.   There is...apple. ...apple is tasty.

  1. Is mum in … kitchen?
  2. Mike is … student.
  3. I've got … hundred books.

3.Make up questions and disagree:

  1. Denis is washing the car now. ( Who,Gen,What, - )
  2. They are going to the post office. ( Gen,Where, - )

4.Write about your day.( 6-7 sentences )

                                                                   

                                                                       Test 1

                                                                    Variant 2

1. Write the plural form:

    1.a dress-       5.a knife-

    2.a tomato-    6.a game-

    3.a baby-       7.a lady-

    4.a shop-       8. a clock-

2.Complete the sentences with a, an, the :

  1. He's got...jumper. ...jumper is new.
  2. Harry is mopping the floor in...kitchen.
  3. Are you...taxi driver?
  4. There are ...thousand people in the supermarket.

3.Ask questions and disagree:

     1.Alvin is watering the flowers in the garden.(Who,Gen,Where)

     2.We are buying fruit now.(Gen,What)

  1. Write about your day.( 6-7 sentences )

                                                                           Test 2 (4th form)

                                                                       Variant  1

1.Fill in the right preposition:

...the morning     ...noon

...5 o'clock          ...the afternoon

...Friday              ...night

...half past six     ...Sunday

2.Compare:

1.A  horse can run…(fast) than a snail.

2.The giraffe’s neck is …(long) than the rabbit’s.

3.An elephant is …the(big) of all.

4.Who is …the(good) pupil in your class?

3.Write the sentences using Present Simple and  Present Continuous:

1.Emma (mop) the floor.

2.Children (read) books.

3.The cat (drink) milk.

4.Ask questions:

Mechanics fix cars every day. (Gen, Who, What, When, or, tag, -)

     

                                                                            Test 2( 4th form )

                                                                      Variant  2

1.Fill in the right preposition:

...the evening            ...night

...8 o'clock                ...the morning

...Monday                 ...noon

...quarter past nine    ...Tuesday

2.Compare:

1.A  mouse is…(small) than a monkey.

2.The cat’s tail is …(long) than the hare’s.

3.A hippo is…the(fat) of all.

4.Who has got…the(many)presents?

3.Write the sentences using Present Simple and  Present Continuous:

1.My parents (watch) TV.

2.Lee(write)a test.  

3.Alvin (have) lunch.

4.Ask questions:

Butchers sell meat in the shop. (Gen, Who, Where, What, or, tag,-)

                                                                      Test 2 (3rd form)

                                                                           Variant 1

1 .Напишите соответствующие местоимения:

your sister                        his dog

my sister and I                 my friends

your toys                          Emma and Lee

Sam                                  her dad

   

2. Вставьте пропущенные слова - can, have, has, is, am, are:

1.My dog... got five puppies.

2.Ann...nine years old.

3...they got a bike?

4.Children...from Africa.

5.Kate...draw and swim.

6.I...a postman.

3. Задайте общие вопросы и не согласитесь:

1.Mona is a student.

2.Alvin has got a nice house.

3.You can dance.

4.They are teachers.

5.Boys have got new cars.

                                                               Test 2 (3rd form)

                                                                   Variant2

                                                         

1 .Напишите соответствующие местоимения:

your brother                        his kitten

my friend  and I                  my sisters

your planes                         Mona and Erlina

John                                    her mum

   

2. Вставьте пропущенные слова - can, have, has, is, am, are:

1.My puppy... got a long tail.

2 .Mike...seven years old.

3...you got a computer?

4.Girls...pupils.

5.Pam...sing and skate.

6.I...a milkman.

3. Задайте общие вопросы и не согласитесь:

1.Tony is his friend.

2.Emma has got a new bag.

3.We can ride a horse.

4.They are from Germany.

5.Children have got books.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

календарно-тематическое планирование по английскому языку 3 класс Быкова Н.И., Дули Дж., Поспелова М.Д., Эванс В. УМК «Английский в Фокусе»

УМК «Английский в фокусе» предназначен для учащихся 2-4 классов общеобразовательных учреждений и рассчитан на два часа в неделю. УМК создан на основе Примерных программ по иностранным языкам с учётом ...

календарное планирование по английскому языку 3 класс Быкова Н.И., Дули Дж., Поспелова М.Д., Эванс В. УМК «Английский в Фокусе»

УМК «Английский в фокусе» предназначен для учащихся 2-4 классов общеобразовательных учреждений и рассчитан на два часа в неделю. УМК создан на основе Примерных программ по иностранным языкам с учётом ...

календарно-тематическое планирование по английскому языку 4 класс Быкова Н.И., Дули Дж., Поспелова М.Д., Эванс В. УМК «Английский в Фокусе»

УМК «Английский в фокусе» предназначен для учащихся 2-4 классовобщеобразовательных учреждений и рассчитан на два часа в неделю. УМК создан на основе Примерных программ по иностранным языкам с учё...

планирование по английскому языку 4 класс Быкова Н.И., Дули Дж., Поспелова М.Д., Эванс В. УМК «Английский в Фокусе»

УМК «Английский в фокусе» предназначен для учащихся 2-4 классовобщеобразовательных учреждений и рассчитан на два часа в неделю. УМК создан на основе Примерных программ по иностранным языкам с учё...

Разработка урока во 2-м классе по теме: «MY TOYS» (английский язык, 2 класс по учебнику «Английский в фокусе» Н.Быковой, Дж.Дули, М.Поспеловой, В.Эванс)

Цель данного урока- вспомнить лексику по теме «Игрушки»;  введение и активизация лексических единиц по теме «Внешность» и грамматической структуры “I have got&h...

Технологическая карта урока английского языка по теме «Продукты питания» в 3 классе А, УМК: «Starlight 3» часть 2 для школ с углубленным изучением английского языка, в 2х частях, авторы Баранова К.М., Дули Д., Копылова В.В., Мильруд Р.П., Эванс В.

Урок систематизации и обобщения знаний и умений.УМК: «Starlight 3» часть 2 для школ с углубленным изучением английского языка, в 2х частях, авторы Баранова К.М., Дули Д., Копылова В.В., Ми...

Технологическая карта урока английского языка "«In The Old House» (УМК: В.Эванс, К.Баранова «Starlight 3» 3 класс 2 часть)

Тип урока: «открытия» новых знанийЦель урока: создание условий для формирования лексического навыка.Задачи урока:Дидактические:1. отработать произношение звука [m] посредством выполнения ф...