Итоговая контрольная работа по английскому языку за курс начальной школы
методическая разработка по иностранному языку (4 класс) на тему

Радченко Оксана Викторовна

           Предлагаемая контрольная работа позволит провести мониторинг уровня сформированности навыков аудирования, чтения, лексических, грамматических навыков, навыков письма и говорения учащихся на английском языке, которые обучались в начальной школе по УМК О.В. Афанасьевой. Вашему вниманию предлагаются контрольные работы как базового, так и повышенного уровня, что позволит учителю осуществить дифференцированный подход к каждому ученику.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл monitoring_po_angliyskomu_yazyku_2012_angliyskiy.docx49.29 КБ

Предварительный просмотр:

Мониторинг по английскому языку 2012/13 учебный год

4 класс  (повышенный  уровень)

Раздел 1. Аудирование

Прослушай текст дважды и выполни задание. В каждом пункте (1–5) обведи букву (a, b или c), соответствующую выбранному тобой варианту ответа. Занеси ответы в таблицу.Обрати внимание на слова:

church – церковь                                factory – фабрика

surgery – приемная (хирурга)                festival – праздник

1. The village where the boy lives has got...

a)one shop                b) 2 shops                c) 5 shops

2. The boy goes to the restaurant with ...

a) his mother        b) his father                c) his parents

3. Doctor's surgery is near ...

a) the factory

b) the church

c) the castle

4. The factory in the village makes...

a) tables and chairs

b) clothes

c) shoes

5. The boy wants to live...

a) in the village

b) in the city

1

2

3

4

5

Раздел 2. Чтение

Прочитай текст и выполни задание.

This is George. He lived in Africa. He was a good little monkey and always very curious1.

One day George saw a man. The man had a large yellow hat on. He saw George too.

“What a nice little monkey”, he thought. “I would like to take him home with me.” He put his hat on the ground.

George was curious: he came down from the tree to look at the large yellow hat.

George thought: “It is nice to have it on my head”. He picked it up and put it on. The hat covered2 George’s head. He couldn’t see. The man picked him quickly and put into the bag. George was caught3.

1 curious [‘kjuəri əs] – любопытный        

2 cover [‘k٨və] – покрывать, закрывать        

3 was caught [k:t] – был пойман

В каждом задании (1–10) обведи букву (a, b, c или d), соответствующую выбранному тобой варианту ответа. Занеси ответы в таблицу.

1. Who was George?

a) a dog                

b) a kitten                

c) a monkey                

d) a parrot

2. Where did George live?

a) in Russia                

b) in Africa                

c) in America        

d) in England

3. What kind of monkey was George?

a) big                        

b) bad                        

c) curious                

d) angry

4. Who did George see one day?

a) a girl                

b) a boy                

c) a woman                

d) a man

5. What did the man have on?

a) a read cap        

b) a yellow hat        

c) a black coat        

d) a grey suit

6. What did he want to do with the monkey?

a) to take him home                

b) to take him to the shop

c) to take him to school                

d) to take him to the party

7. Where did the man put his hat?

a) on the bag                        

b) into the box

c) on the car                                

d) on the ground

8. Why did George come down from the tree?

a) to buy the hat                        

b) to take a look at the hat

c) to play with the hat                

d) to try on the hat

9. What did George do with the hat?

a) he picked it up and gave it to his friend        

b) he picked it up and put it on the man

c) he picked it up and gave it to the man

d) he picked it up and put it on

10. What did the hat cover?

a) George’s hair                        

b) George’s head

c) the man’s head                        

d) the man’s hair

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Раздел 3. Лексика/грамматика

Задание: преобразуйте (если необходимо) слова после текста таким образом, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста.    

Moscow is the capital of Russia. It's one of the 1_______________ and most

2 ______cities in the world.

Yuri Dolgoruky was the 3 ______________ who founded the city in 1147.

Moscow is 4____________ for its museums, monuments and churches.

One of the greatest 5 _______ churches is the Cathedral of Christ the Saviour. It's a wonderful 6 _______ made of marble and granite.

The heart of Moscow is the Kremlin with its 7 ______domes and unusual towers. This historical place is interesting for 8_______. Now the Kremlin is the official residence of the President of Russia. It's also a 9 _______ centre with the                large museum of history and 10 __________.

BIG

        BEAUTY

ONE

        FAME

       RUSSIA

        BUILD

        GOLD

VISIT

      CULTURE

ARCHITECT

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Раздел 4. Письмо. Письменная речь.

Прочитай внимательно ситуацию и выполни задание.

You are spending your holidays abroad. Now you are writing a postcard to your friend to tell how you are. Write 60 words.

Follow the plan:

1. Greet your friend. (Dear…)

2. Write where you are and describe the place and people around you.

3. Describe the weather.

4. Write what you are doing, your impressions.

5. Sign.

Don’t forget that the language of your postcard shouldn’t be very formal. Mind tenses. (Present Continuous/Simple/Perfect)

_______________________________________

_______________________________________

_______________________________________

_______________________________________

_______________________________________

_______________________________________

_______________________________________

_______________________________________

_______________________________________

_______________________________________

_______________________________________

______________________

_______________________

______________________

_______________________

______________________

_______________________

Мониторинг по английскому языку

4 класс  (повышенный  уровень)

КЛЮЧИ

Раздел 1. Аудирование

Текст для аудирования

My village is very small and it is called Richard's Castle. It has got a very old church and it is very beautiful. It has also got an old castle, "Richard's Castle". There is one shop in the village, that's the village shop. And there is one hotel. It is very small and very old and it is called The Castle. It has got a swimming pool and my friends and I swim there in summer. And in The Castle Hotel there is a restaurant. On Sundays I eat there with my mum and dad. The restaurant is my aunt's!

There is a doctor in the village, Dr Roberts, and his surgery is near the church. And there is a little factory in the village. It makes tables and chairs. The factory is my mum's.

Richard's Castle is very beautiful, but it is very boring! There aren't any cinemas or discos and we don't even have stivals in our village. When I leave school I want to live in a city.

B 1 - a, 2 – c, 3 - b, 4 – a, 5 – b.

Раздел 2. Чтение

1 – c, 2 – b, 3 – c, 4 – d, 5 – b, 6 – a, 7 – d, 8 – b, 9 – d, 10 – b.

Раздел 3. Лексика/грамматика

1- biggest;  2- beautiful;  3- first;  4-famous;  5-Russian; 6-building;

7-golden; 8-visitors;  9-cultural;  10-architecture.

Раздел 4. Письмо. Письменная речь.

В своей открытке ученик должен:

1. Написать адрес друга в соответствии с нормами английского языка.

2. Поприветствовать своего друга.

3. Сообщить, где он проводит каникулы и у кого проживает.

4. Описать погоду и рассказать, как он проводит свой досуг.

5. Подписать письмо.

Употребить 60 слов.

Оценка

Критерии оценивания коммуникативной задачи

5

Коммуникативная задача решена полностью в соответствии с предложенной ситуацией. Указаны все пункты из заданных критериев. Количество слов: 60.

4

Коммуникативная задача в целом решена в соответствии с предложенной ситуацией. Не указан один пункт из заданных критериев. Немногочисленные языковые погрешности не препятствуют пониманию.Количество слов: 60.

3

Коммуникативная задача решена, но не в полном объеме. Не указаны два пункта из заданных критериев. Отдельные языковые погрешности препятствуют пониманию. Количество слов: ‹ 60.

2

Коммуникативная задача не решена. Не понята ситуация или даны неправильные ответы на три и более пунктов из заданных критериев.Многочисленные языковые погрешности препятствуют пониманию.Количество слов: ‹ 50

Образец открытки

Dear Olga,

        I’m writing this card near Buckingham Palace. Guess what! I am looking at “Changing of the Guard”. London is a city where there are a lot of sights.

        Seems to be sunny all the time. There are a lot of beautiful parks where people can have a rest.

        I’ve made a lot of friends here.

        I miss you, but I’m not homesick.

Love,

Tanya

                                                                                        (66 words)

ТЕМЫ ДЛЯ ГОВОРЕНИЯ

МОНИТОРИНГ ДЛЯ 4-Х КЛАССОВ  2012/13 УЧЕБНЫЙ ГОД

Английския язык

Базовая школа

4 класс

Раздел 1. Аудирование

Прослушай дважды пять высказываний.

Какие высказывания (1–5) соответствуют утверждениям (a–e) и запиши ответы в таблицу.

a) This speaker has a school uniform and doesn’t like it.

b) This speaker likes her dress.

c) This speaker and his father like jeans.

d) This speaker likes rain.

e) This speaker’s grandmother doesn’t like her home clothes.

1

2

3

4

5

Раздел 2. Чтение

Прочитай предложения и составь из них рассказ по плану:

1. Время года,

2. Погода в это время года,

3. Деятельность людей в это время года.

Заполни таблицу.

a- In summer it is warm and hot.

b- Winter is cold and frosty.

c- Autumn comes after summer.

d- Children like spring weather.

e- There are four seasons in a year: winter, spring, summer and autumn.

f- Children can skate, ski, play hockey and snowballs.

g- Then spring comes.

h- In autumn children go to school.

i- Children play all day long, swim in the river, go to the forest.

j- After spring comes summer.

k- In spring it is warm and foggy.

l- Autumn weather is usually bad.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

e

h

Раздел 3. Лексика/грамматика

Прочитай приведенный ниже текст. Преобразуй слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 1 - 5, так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполни пропуски.

0

1

2

3

4

5

THE WEATHER IN BRITAIN.

 The English always speak about their weather. It often changes. Sometimes it is warm, ________ or foggy. One day is __________ from the other. In summer the sun often shines, there are no clouds in the sky. It’s blue and beautiful. People like to walk and play in the open air. They also go to the seaside. The temperature is about 25 degrees above zero. The days are long.

 In autumn, the days become shorter. The sky is often cloudy. Heavy clouds bring rain. People say: “ It’s ____________ cats and dogs!” The temperature is + 10 or + 5.

 There is usually no snow in ______________. It often snows in the North where the climate is colder. When it snows, kids play snowballs or go tobogganing. Winter is often as windy and rainy as autumn.

The winter temperature is about +5.

 Spring brings sunshine and warm weather. There are flowers and leaves on the trees. People usually say: “A nice day, isn’t it?” Spring is ___________ season in England.

THEY

CLOUD DIFFER

TO RAIN

BRITISH

BEAUTY

Перенеси ответы в таблицу.

0

1

2

3

4

5

their

РАЗДЕЛ 4. ПИСЬМО.ПИСЬМЕННАЯ РЕЧЬ.

Прочитай внимательно ситуацию и выполни задание.

Read the ads. Choose a pen-pal and write a letter for him/her about yourself

  1. your name,
  2. your age,
  3. your family,
  4. hobby, interests,
  5. your wish to write to each other.
  6. ask your new friend 2–3 questions about his/her family, school, pets, home town/country. (35–45 words)

                                Tokyo

                19th July

Hi,
My name is Keiko and I am from Japan. I’m 13 years old and live in Tokyo. My friends say I’m quite lovely. I like swimming, gymnastics and listening to pop music.
Write soon.
Keiko.

                         St. George

                        27th June

Hello,
I’m Natalie from St. George’s, the capital of Grenada. I’m 12. I live with my parents, my two brothers and my grandmother. We are Roman Catholic, which is the main religion of the people of Grenada. I like to go to the church and sing in a choir.
Write to me and tell me what you like doing.
Natalie.

                        Leon

                        27th July

Hi,
My name is Santi. I live in Nicaragua. I like playing football. I’m the best football player in the school team. I would like to have a pen-pal who is crazy about football.
Please, write as soon as possible.
Santi.


КЛЮЧИ

Раздел 1. Аудирование

Тексты для аудирования

Speaker 1

I don’t like dresses. I like trousers or jeans. These blue jeans are my favourite. My dad likes jeans too.

Speaker 2

I have a very beautiful silk summer dress. It is blue with little white flowers. My mother made it for me.

Speaker 3

I like jeans but I cannot wear them at school. We have a special school uniform. I think it is bad.

Speaker 4

At home I wear green shorts and bright T-shirts. My granny doesn’t like it. She says I must wear dresses.

Speaker 5

I like autumn because it is rainy. I have a nice red raincoat and a big bright umbrella.

 1 – c, 2 – b, 3 – a, 4 – e, 5 – d.

Раздел 2. Чтение

 1 – е, 2 – b, 3 – f, 4 – g, 5 – k, 6 – d, 7 – j, 8 – a, 9 – i, 10 – c, 11 – l, 12 – h

Раздел 3. Лексика/грамматика

Keys: 1 – cloudy, 2 – different, 3 – raining, 4 – Britain, 5 – beautiful.

Раздел 4. Письмо. Письменная речь

   

Оценка

Критерии оценивания языка

(лексика, грамматика и орфография)

5

Показано знание лексики, которая успешно использована с учетом норм английского языка.

Практически нет грамматических и орфографических ошибок.

4

Использован достаточный объем лексики, допущены отдельные неточности в употреблении слов.

Имеются незначительные грамматические или орфографические ошибки, которые не мешают пониманию текста.

3

Использован ограниченный запас слов, не всегда соблюдены нормы английского языка.

Встречаются грамматические или орфографические ошибки, которые могут приводить к непониманию текста.

2

Отсутствует необходимый запас слов.

Правила грамматики, орфографии и пунктуации не соблюдаются.

Образец письма

                                                                                Moscow

                11th August

Hi, Keiko!

My name is Katya. I am from Russia. I’m 12. I live in a big family. I like swimming.

Do you have a sister or a brother? Do you have any pets?

Let’s be friends.

Write soon.

Katya

(43 words)

ТЕМЫ ДЛЯ ГОВОРЕНИЯ


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Итоговая контрольная работа по русскому языку за курс начальной школы

Контрольная работа в виде тестов за  курс начальной  школы...

Итоговая контрольная работа по английскому языку за курс 3-го класса

Итоговая контрольная работа по английскому языку за курс 3-го класса...

Итоговая комплексная контрольная работа по русскому языку за курс начальной школы.

Итоговая комплексная контрольная работа по русскому языкуза курс начальной школы...

Итоговая контрольная работа по английскому языку за курс 2 класса с кодификатором и спецификацией

Данная работа состоит из 4 разделов:Аудирование    –    направлено    на    проверку    понимания    осн...

Итоговая контрольная работа по английскому языку за курс 3 класса с кодификатором и спецификацией

Данная работа состоит из 3 разделов.1)Аудирование – направлено на  проверку  понимания основного содержания прослушиваемого текста начального уровня.2) Чтение – направлено на уме...

Итоговая контрольная работа по английскому языку за курс 4 класса с кодификатором и спецификацией

Данная работа состоит из 3 разделов.Чтение – направлено на умение выбирать и распознавать значимую информацию после прочтения текста.Грамматика...