Диалоги- 3 класс
методическая разработка по иностранному языку (3 класс) на тему
Здесь представлены 4 модели диалогов по темам: "Places to go", "My day", "At the zoo", "Summer fun".
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
![]() | 12.97 КБ |
Предварительный просмотр:
A: Hi. …..Glad to see you.
B: Hello, …. . I’m glad to see you too.
A: What do you want at the weekend?
B: Can we go to the shopping mall?
A:Oh, no. I don’t want to go there.
B: Can we go to the sports centre?
A: But we always go to the sports centre!
B: Can we go to the museum?
A: I don’t like museums. I don’t want to do the same thing every weekend!
B: Let’s go to the cinema. There is a new film for children there.
A: A good idea. Let’s meet at half past three near the cinema.
B:Great.
A:Bye….
B:Bye….
A: Hello, Mum. We are having fun at the beach!
B: That’s good. Is Max in the sea?
A:No, he isn’t. He’s reading his book.
B: Is Holly in the sea?
A:No, she isn’t. She’s playing with her ball. Leo is in the sea.
B:Is he snorkelling?
A: He isn’t snorkelling. He’s surfing.
B: How interesting!
A:He’s very good. He is standing on his hands.
B: Wow! It’s so exciting!
A: Oh, no. Leo is falling. He isn’t surfing now. He is swimming.
B: What a pity! Have fun.
A: Thank you, mum.
B:Bye.
A(at home)Hello, …. Where are you now?
B:Hi, … . I’m at the zoo.
A:Oh, really!. What animal are you watching at the moment?
B:It’s a crocodile.
A:It’s great. What does it look like?
B:It’s very big, green. But it isn’t dangerous.
A:What is it doing?
B:It’s sleeping.
A:Oh, well, I see. Will you take a photo of this crocodile? I want to look at it.
B:Of course. I want to take photos of monkeys and penguins, too.
A: Are they funny?
B:Yes, they are.
A:Ok. Bye.
B: Bye.
A: Hi, … How are you?
B:I’m fine, thanks. And you? You are late and you look so sad!
A:Oh,yes. I got up early and I want to sleep.
B:What time do you usually get up?
A:At six o’clock.
B:Oh, really? I get up at quarter to seven.
A:Do you have a shower in the morning?
B:No, I don’t.
A: But I do. I have a shower, get dressed, brush my hair and do exercises.
B: That is why you are late. I get up, wash my hands and face, brush my hair and have breakfast.
A: I don’t have breakfast. I have lunch at school.
B: I see. Do you go to school or catch the bus?
A: I always walk to school.
B: You are lucky. I live far from school.
A: Oh, what time is it now?
B: It’s quarter past eight.
A:Let’s run to the classroom.
B: OK. I don’t want to be late.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Мастер-класс "Учитель и родитель - конструктивный диалог"
Мастер-класс был проведен на Форуме молодых специалистов. В данном материале рассказывается о том, как можно организовать первое родительское собрание в 1 классе, какие приемы знакомства с родителями ...

Мастер-класс Технология проблемного диалога и её роль в формировании регулятивных УУД
Задачи мастер-класса: выяснить, что собой представляют регулятивные УУД;познакомиться с перечнем РУУД, которые должны быть сформированы у обучающихся; узнать, с помощью чего можно сф...

Технология проблемного диалога как средство формирования учебно-познавательной мотивации учащихся начальных классов
Здесь описан опыт работы по теме "Технология проблеммного диалога"...

Диалоги - 2 класс
Данные диалоги представлены в качестве модели, по которым учащиеся составляют свои....
Проект «Диалог культур через диалог детей»
В современной образовательной системе центром является человек, воспитывающийся и развивающийся в поликультурном пространстве. Резкий подъем национального самосознания, стремление к этническому ...
Фрагмент урока с использованием учебного диалога (Сократический диалог).
Учебный диалог (Сократический диалог) подразумевает постановку особых вопросов в процессе беседы, которые способствуют работе мышления, концентрации внимания, адекватной самооценке текущей дискуссии и...