Мастер-класс "Приёмы продуктивного чтения"
материал по чтению (2, 3, 4 класс)
Мастер-класс на родном (удмуртском ) языке "Приёмы продуктивного чтения"
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Мастер-класс "Приёмы продуктивного чтения" на родном (удмуртском языке) | 15.8 КБ |
master_-klass.docx | 15.8 КБ |
Предварительный просмотр:
Зечбуресь гажано тодосчиос, нодъясьёс но пинал онерчиос. Мон Серафима Владимировна Можга ёросысь Кватчи школаысь покчи нылпиосын ужась дышетись. Нош туннэ мон-нодъясь.
Мынам ужан сюресэ лякиё шобырет кадь. Нош кыче со портэм турлыё. Котькудиз татысь лякет мае ке но возьматэ. Нош туннэ мон тиледыз тодмато, кызьы уже радъяське пинал онерчиосын. Нырысь ик учком вож кечато лякетэз, со возьматэ –Можга педколледжысь вуоно дышетисьёсын ужаммылэсь пайдалыкзэ. Трос аръёс чоже люкам тодон-быгатонлыкъёсме , адзытон урокъёс пыр возьматыны тыршисько практикае вуылись студентъёслы.
Кыкетиез лякет возьматэ– асьме школаысь но Можга ёросысь покчи классъёсын ужась дышетисьёсын мастер- классъёс ортчытъямме.
Куинетиез лякет – педагогической кенешонъёс, кытын трос портэм юанъёслы валэктон утчаськом,выль амалъёсты эскериськом.
Ньылетиез –ужъёсме портэм сайтъёсы келян, урокъёслы сценариос кылдытъян. Кылсярысь, кыкети класслы дасям тросэз конспектъёсы пыртэмын «Отиськом литературной лыдзиськонъя уроке» бичетэ. Малпаськом та бичет егит дышетисьёс понна зеч юрттэт луоз шуыса.
Витетиез – Можга ёросысь покчи классъёсын ужась дышетисьёслэн кустовой объединениеныз кивалтись луыса ужамелэн пайдалыкез.
Нош таиз лякетэ – визьнодан лякет.
Трос быдэстоно ужпумъёс полысь тужгес кулэен лыдъясько лыдзиськись нылпиез будэтонэз. Та секыт ужын одигез пайдалыко сюрес мон сямен нылпиез валаса лыдзиськон уже кыскон луэ. Нош лыдзиськон дышетонлэсь зечлыксэ будэтыны юрттэ. Текстэн тодматскыку дышетскись тодыны кулэ, кыче мугез лыдзонлэн: пыр-поч эскерыса лыдзон, дышетисьлэсь дэмламзэ, пусъемзэ шедьтон, огъя тодон-басьтон понна вылтиз гинэ эскерон. Озьыен нылпиосты, лыдзонлэсь мугзэ чакласа, портэм амалъёсты уже кутыса дышетоно.
Текстэн ужан амалъёс куинь портэм кутиськыны быгато: текстэз лыдзон азьын, лыдзыку но лыдзем бере. Нош али ужаломы туркымъёслы люкиськыса. Жок вылады горд конверт пушкын гожтэмын портэм амалъёс, ти соосты радъяны кулэ, кызьы уже кутысалды, текстэз лыдзем азьын яке лыдзыку, яке лыдзем бере. Ужаськом куинь минут.
Дырмы быриз, кылзиськом мар тиляд пормиз.
Кыл сётиськом нырысети туркымысь онерчилы,кудизлэн …,ккыкети….
Ти зечокъёс, шонер малпаськоды. Нош кыче огъян лэсьтыны быгатоды? (огъян лэсьто).
Зэм но куд-ог амалъёсты кутыны быгатиськомы текстэн ужаку портэм этапаз. Кылсярысь, пуртэс лэсьтыны быгатиськом лыдземлэсь азьпал, но лыдзем бере быгатиськом сое паськытатыны, тодэммес ватсаны.
Нош али дэмласько текст бордын ужаны «шонер яке шонертэм» амалэз уже кутыса. Лыз буёло конвертысь веранъёсты лыдзыса гожтоно шонер яке овол. (2-3 минут ужало)
Лыдземлэсь азьло | Веранъёс | Лыдзем бере |
Удмуртъёс горд буёллэн утись кужымезлы оскылизы. | ||
Тодьы буёл зечезлы оскон сётэ. | ||
Вож буёл адямилэсь мылкыдзэ буйгатэ. | ||
Лыз буёл адямилэсь мылкыдзэ небзытэ. |
Ойдолэ шараялом асьмелэсь малпанмес.(верало)
Табере текстэн тодматском но чаклалом, воштиськоз-а тиляд малпанды. (лыдзо текстэз но гожъяло)
Дырмы быриз. Табере ойдолэ нош ик шараялом, кыче тиляд малпанъёсты? Кыл сётиськом кыкети туркымысь онерчилы, кудизлэн самой кузь йырсиез.
Нырысети туркым….
Кызьы ти малпаськоды таче амаллэн кыче пайдалыкез-емышез? (верало)
Зэм но, нылпи текстэз валаса, пушказ ик пырыса пыр-поч лыдзе юанъёслы валэктон шедьтон понна. Азьло тодэмзэ но тодэ вайытэк уг луы.
Та текст буёлъёс сярысь бере, ойдолэ буёлъёс кыллы акростих гожтом. Мар меда со сыче? Нырысь букваосты чакласа куылбур чуръёс гожтоно. Уже кутыны быгатиськоды буёлъёс сярысь текстэз.(гожъяло)
Дырмы быриз. Кыл сётиськом нырысети туркымысь, кудизлэн….
Кыче пайдалыкез та амалэз кутонлэн? Кызьы ти малпаськоды? (огъян лэсьто,)
Та амал текстлэсь пуштроссэ эшшо но мургес валаны юрттэ.
Нош ми егит онерчиенымы чош Ульяна Алексеевнаен таче акростих гожтимы:
Б-уёлъёс луо портэмесь
У-лонын соос паймыто калыкез
Ё-к каро сюлэмез
Л-уонлык сёто радъяны котырмес
Син шорады йотиз дыр ини жок вылын портэм чукъёс вань. Али соосты уже кутомы. Тиляд чакламдыя ужмы зеч пормиз ке, пайдаё потиз ке, ужады кутоды ке лякиё шобырет вылам курисько портэм чукъёс ошыны. Сьорады басьтысалды ке – вож чук бырттэ,
нош малпаськиськоды ке – чуж буёло чук,
нош син медаз усьы шуыса малпады ке – горд чук бырттэ. (чукъёс тыро)
Бадзым тау ужамдылы. Нош веранме йылпумъяме потэ таче кылъёсын.
Ми котьку дась тиледлы выльзэ усьтыны, маин ке но паймытыны.
Тиляд но улон сюресты лякие шобырет кадь портэм турлыё мед луоз.
Предварительный просмотр:
Зечбуресь гажано тодосчиос, нодъясьёс но пинал онерчиос. Мон Серафима Владимировна Можга ёросысь Кватчи школаысь покчи нылпиосын ужась дышетись. Нош туннэ мон-нодъясь.
Мынам ужан сюресэ лякиё шобырет кадь. Нош кыче со портэм турлыё. Котькудиз татысь лякет мае ке но возьматэ. Нош туннэ мон тиледыз тодмато, кызьы уже радъяське пинал онерчиосын. Нырысь ик учком вож кечато лякетэз, со возьматэ –Можга педколледжысь вуоно дышетисьёсын ужаммылэсь пайдалыкзэ. Трос аръёс чоже люкам тодон-быгатонлыкъёсме , адзытон урокъёс пыр возьматыны тыршисько практикае вуылись студентъёслы.
Кыкетиез лякет возьматэ– асьме школаысь но Можга ёросысь покчи классъёсын ужась дышетисьёсын мастер- классъёс ортчытъямме.
Куинетиез лякет – педагогической кенешонъёс, кытын трос портэм юанъёслы валэктон утчаськом,выль амалъёсты эскериськом.
Ньылетиез –ужъёсме портэм сайтъёсы келян, урокъёслы сценариос кылдытъян. Кылсярысь, кыкети класслы дасям тросэз конспектъёсы пыртэмын «Отиськом литературной лыдзиськонъя уроке» бичетэ. Малпаськом та бичет егит дышетисьёс понна зеч юрттэт луоз шуыса.
Витетиез – Можга ёросысь покчи классъёсын ужась дышетисьёслэн кустовой объединениеныз кивалтись луыса ужамелэн пайдалыкез.
Нош таиз лякетэ – визьнодан лякет.
Трос быдэстоно ужпумъёс полысь тужгес кулэен лыдъясько лыдзиськись нылпиез будэтонэз. Та секыт ужын одигез пайдалыко сюрес мон сямен нылпиез валаса лыдзиськон уже кыскон луэ. Нош лыдзиськон дышетонлэсь зечлыксэ будэтыны юрттэ. Текстэн тодматскыку дышетскись тодыны кулэ, кыче мугез лыдзонлэн: пыр-поч эскерыса лыдзон, дышетисьлэсь дэмламзэ, пусъемзэ шедьтон, огъя тодон-басьтон понна вылтиз гинэ эскерон. Озьыен нылпиосты, лыдзонлэсь мугзэ чакласа, портэм амалъёсты уже кутыса дышетоно.
Текстэн ужан амалъёс куинь портэм кутиськыны быгато: текстэз лыдзон азьын, лыдзыку но лыдзем бере. Нош али ужаломы туркымъёслы люкиськыса. Жок вылады горд конверт пушкын гожтэмын портэм амалъёс, ти соосты радъяны кулэ, кызьы уже кутысалды, текстэз лыдзем азьын яке лыдзыку, яке лыдзем бере. Ужаськом куинь минут.
Дырмы быриз, кылзиськом мар тиляд пормиз.
Кыл сётиськом нырысети туркымысь онерчилы,кудизлэн …,ккыкети….
Ти зечокъёс, шонер малпаськоды. Нош кыче огъян лэсьтыны быгатоды? (огъян лэсьто).
Зэм но куд-ог амалъёсты кутыны быгатиськомы текстэн ужаку портэм этапаз. Кылсярысь, пуртэс лэсьтыны быгатиськом лыдземлэсь азьпал, но лыдзем бере быгатиськом сое паськытатыны, тодэммес ватсаны.
Нош али дэмласько текст бордын ужаны «шонер яке шонертэм» амалэз уже кутыса. Лыз буёло конвертысь веранъёсты лыдзыса гожтоно шонер яке овол. (2-3 минут ужало)
Лыдземлэсь азьло | Веранъёс | Лыдзем бере |
Удмуртъёс горд буёллэн утись кужымезлы оскылизы. | ||
Тодьы буёл зечезлы оскон сётэ. | ||
Вож буёл адямилэсь мылкыдзэ буйгатэ. | ||
Лыз буёл адямилэсь мылкыдзэ небзытэ. |
Ойдолэ шараялом асьмелэсь малпанмес.(верало)
Табере текстэн тодматском но чаклалом, воштиськоз-а тиляд малпанды. (лыдзо текстэз но гожъяло)
Дырмы быриз. Табере ойдолэ нош ик шараялом, кыче тиляд малпанъёсты? Кыл сётиськом кыкети туркымысь онерчилы, кудизлэн самой кузь йырсиез.
Нырысети туркым….
Кызьы ти малпаськоды таче амаллэн кыче пайдалыкез-емышез? (верало)
Зэм но, нылпи текстэз валаса, пушказ ик пырыса пыр-поч лыдзе юанъёслы валэктон шедьтон понна. Азьло тодэмзэ но тодэ вайытэк уг луы.
Та текст буёлъёс сярысь бере, ойдолэ буёлъёс кыллы акростих гожтом. Мар меда со сыче? Нырысь букваосты чакласа куылбур чуръёс гожтоно. Уже кутыны быгатиськоды буёлъёс сярысь текстэз.(гожъяло)
Дырмы быриз. Кыл сётиськом нырысети туркымысь, кудизлэн….
Кыче пайдалыкез та амалэз кутонлэн? Кызьы ти малпаськоды? (огъян лэсьто,)
Та амал текстлэсь пуштроссэ эшшо но мургес валаны юрттэ.
Нош ми егит онерчиенымы чош Ульяна Алексеевнаен таче акростих гожтимы:
Б-уёлъёс луо портэмесь
У-лонын соос паймыто калыкез
Ё-к каро сюлэмез
Л-уонлык сёто радъяны котырмес
Син шорады йотиз дыр ини жок вылын портэм чукъёс вань. Али соосты уже кутомы. Тиляд чакламдыя ужмы зеч пормиз ке, пайдаё потиз ке, ужады кутоды ке лякиё шобырет вылам курисько портэм чукъёс ошыны. Сьорады басьтысалды ке – вож чук бырттэ,
нош малпаськиськоды ке – чуж буёло чук,
нош син медаз усьы шуыса малпады ке – горд чук бырттэ. (чукъёс тыро)
Бадзым тау ужамдылы. Нош веранме йылпумъяме потэ таче кылъёсын.
Ми котьку дась тиледлы выльзэ усьтыны, маин ке но паймытыны.
Тиляд но улон сюресты лякие шобырет кадь портэм турлыё мед луоз.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Применение технологии формирования типа правильной читательской деятельности (продуктивное чтение) на уроках литературного чтения для повышения качества знаний учащихся.
Перед учителями начальных классов стоит задача не только приобщить младших школьников к чтению в целом, но и обучить их вдумчивому, аналитическому чтению. Справиться с этой задачей поможет использован...
Конспект урока литературного чтения «Произведения Л.Н. Толстого для детей. Сказка, описание, рассказ (из опыта работы с текстом по технологии продуктивного чтения)»
Урок литературного чтения в 4 классе по произведениям Л.Н. Толстого.Технология продуктивного чтения....
Конспект урока литературного чтения по теме: К.Паустовский «Прощание с летом» (из опыта работы по технологии продуктивного чтения)
Конспект урока литературного чтения по теме: К.Паустовский «Прощание с летом»...
Урок литературного чтения (в технологии продуктивного чтения)
Образовательная система "Школа 2100"...
Технологическая карта урока по литературному чтению по методу продуктивного чтения О.В.Чиндиловой " Как мудрость в жизни помогает по мотивам татарской сказки " Мудрый старик"
1.В начале урока создается интрига для открытия нового знания и анализа самими учащимися, когда учитель спрашивает:- На ваш взгляд, кого можно назвать мудой?- Можете предположить, о чем будет сказка? ...
Мастер-класс "Технология продуктивного чтения как средство формирования УУД на уроках литературного чтения"
Мастер - класс с мультимедийным приложением на примере фрагментов урока "Знакомство с творчеством И.А. Крылова"...
Мастер-класс "Технология продуктивного чтения как средство формирования УУД на уроках литературного чтения"
Мастер - класс с мультимедийным приложением на примере фрагментов урока "Знакомство с творчеством И.А. Крылова"...