Ажык кичээл. Коданнын аян-чоруу
план-конспект урока по чтению (3 класс)
Предварительный просмотр:
Тема: Улустуё аас чогаалы.Тоолдар. Г.Скребицкий «Коданныё аян-чоруу».
Кичээлдиё хевири | Чаа теманы ==ренири |
Кичээлге чедип алыр т\ёнелдер | Предметтиг негелделер: арганыё дириг амытаннарыныё дугайында тоол-биле таныжары. Метапредметтиг негелделер: Удуртуру: башкыныё дузазы-биле сорулга салыры: боттарыныё билип алган ч\\л\н т\ёнээри. Уруглар боттары кичээлге с=с курлавырын байыдар. Аёнарны, куштарны камгалап кадагалаарынга кижизидер. Амыдырал-биле холбаар. Чаа билиглер: башкыныё дузазы чокка, алган билиглерин ажыглаары; алган билиинге даянып алгаш,=ске ажылдарны кылыры. Уругнуё бот-тускайлаё онзагайлары: кичээлге ==реникчи б\р\з\н\ё идепкейлиг киржири. |
Херекселдери. | Л.С. Кара-оол. Литературлыг номчулга., 2 класс, Кызыл, 2012, арын 51. |
Кичээлдиё тургузуу
Кичээлдиё кезээ | Башкыныё ажылы | +=реникчиниё ажылы | Этаптыё сорулгазы |
I. Организастыг кезээ | Б=г\н бистиё кичээливис солун болгаш чаа билиглерни чедип алырынга дузалаар болзун. Силер эки харыылап ажылдаарыёарны к\зедим. | Удуртуру: уругларныё кичээлге кичээнгейин к=д\рери. | |
2.Кичээлдиё сорулгазы | Б=г\н кичээливис д\лг\\р\ дараазында онаалгада чаштынып турар. Шупту деёге номчуптаалыёарам, уруглар. Даалык-даалык чоруктуг, Талдар карты чемиштиг. Слайд 1. | Мотивациязы кичээлге сонуургалын оттурары. | Удуртуру: уруглар боттары кичээлдиё сорулгазын тывар. Онзагайы: уругларныё сонуургалын сайзырадыр. Коммуникативтиг: черлик дириг амытаннар дугайында катаптаары. |
3. Чаа теманы тывары. Проблемниг айтырыг салыры. | - Ч\\-д\р бо? Бо кичээлде ч\н\ ==ренир-дир бис? Кым билип каапты? Слайд 2. | - Б=г\н кодан дугайында номчуур бис. | |
4. Чаа тема. а) Чогаалчы Георгий Скребицкийниё дугайында. | - Бо кичээлде ч\н\ кылыр-дыр бис? Номуёарныё 51 дугаар арнын ажыдыёар. «Коданныё аян-чоруу» Г.Скребицкий деп тоолду номчуур-дур бис. | Чаа билиг: кодан дугайында чаа билиг. Удуртуру: уруглар боттары чаа билиглерни дилеп тывары. | |
Георгий Скребицкий бойдус дугайында уругларга х=й чечен чугааларны бижээн. | Чаа билиг: чогаалчыныё дугайында чаа билиг. | ||
а) I кезээ-биле ажыл. | Айтырыглар: - Чылдыё кайы \ези турганыл? - Ч\ге кодан удуп чадааныл? | - К\ск\ \е турган. - Шылырт-шалырт дээр. Кодан корткаш, удуп чадаан. Хат база хадып турган. | Удуртуру: номчаан ч\\л\н\ё утказын билип алыры. Онзагайы: уруглар боттары айтырыгларга тоолдан дилеп тыпкаш, харыылап турар. Чаа билиг: диалог-биле таныжары. |
б) Кодан-биле дииёниё диалогу | - Ам бо ч\\-д\р, уруглар, кым билип каапты? Кодан биле дииёни рольдап номчуптаалыёарам. Айтырыглар. - Дииё ч\н\ кылып чай чок турганыл? - Коданга кандыг с\ме катканыл? | - Коданчыгаш биле дииёниё диалогун номчуур. - Дииё м==г\лер кургадып чай чок турган. - Оода уядан кылып ап к=р деп с\мелээн. | Удуртуру: номчаан ч\\л\н\ё утказын билип алыры. Онзагайы: уруглар боттары айтырыгларга тоолдан дилеп тыпкаш, харыылап турар. Чаа билиг: диалог-биле таныжары. Диалогту номчууру. |
в) Морзук биле Коданныё аразында диалог | Айтырыглар. | Чараа-Чечен биле Коданныё диалогун номчуур. - Чараа-Чечен эки чемненип алгаш, б\р\лер адаанга чиёгиске орааттынгаш, удуп кыштаар. | Удуртуру: номчаан ч\\л\н\ё утказын билип алыры. Онзагайы: уруглар боттары айтырыгларга тоолдан дилеп тыпкаш, харыылап турар. Чаа билиг: диалог-биле таныжары. |
5. Карактарга сула шимчээшкин. | Кодан чуруун уруглар карактары-биле эдерти к==р. | Уруглар эдерти к==р. | Удуртуру: белеткеп каан план-биле ажылдаары. Коммуникативтиг: уругларныё карактарын дыштандырар. |
6. Куштар \н\. | - Ам ч\н\ё дугайында номчуур-дур бис, уруглар? Дыёнап к=р\ёерем. | - Куштар дугайында. | Удуртуру: куштар \н\ дыёнадыр. |
Матпадактар биле Коданныё диалогу | Айтырыглар. - Алаакка матпадактар ч\н\ маргыжып турганнарыл? - Куштар Коданга кандыг с\ме катканыл? | Куштар биле Коданныё диалогун номчуур. - Кажан чылыг чурттарже ужуп чоруурувусту чугаалажып тур бис. -Бистиё-биле чылыг чурттарже чоруулу дээн. | |
7. Оюн. | Оюн: Шын харыыны тып. | Чаа билиг: шын харыыны тывары. Удуртууру: уруглар шын харыыны бээрин чедип алыр. | |
Т\ёнел кезээ | - Уруглар, бо чогаалды кандыг аян-биле бижээн-дир? Тоол азы чечен чугаа бе? А ч\ге ынчаар бодап тур силер? | Уругларга боданыр \ени бээр. | Уругларны боттары т\ёнел \нд\р\п билирин чедип алыр. |
Аян-чорук \езинде Кодан кандыг чаа ч\\лдер-биле танышкан-дыр? - Коданны чалгаа деп болур бе? - Кижилер дириг амытаннарга, куштарга канчаар дузалажып болурул? Силер оларга кандыг дуза чедирип турар силер? | Уруглар боттарыныё бодалдарын шын илередип, амыдырал-биле холбап билир ужурлуглар. | ||
Онаалга | Номда 55 дугаар арында бердинген домактар-биле пландан тургускаш, с=з\глелди эдерти чугаалап ==ренир. Чараа-Чеченниё с\мези: идегелдиг чыдын херек. Кодан база камгаланып билир, матпадактарныё маргылдаазы, коданныё хоочун =ён\ктери болгаш оларныё д\в\релдери. Дииё-биле ужуружалга. Морзуктуё \ёг\р\. | ||
Кичээл т=нген. |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Тыва дылга ажык кичээл "Демдек ады"
Ажык кичээл "Демдек ады"...
Ажык кичээл "Санга 3-ту кадары"
2-ги класстын башкыларынга...
Ажык кичээл "Санга 1-ни кадар, казыры. 1 деп чурагай"
2-ги класстын башкыларынга...
Ажык кичээл "Санга 1-ни кадар, казыры. 1 деп чурагай"
2 ги класстын башкыларынга...
Ажык кичээл "Хуулгаазын куштарым"
ажык кичээл...
Ажык кичээл
...
Ажык кичээл темазы: М деп ун болгаш М, м деп ужуктер
Ажык кичээл Темазы: М деп ун болгаш М, м деп ужуктер Тоора-Хем 20013Тыва дылТемазы: М деп ун болгаш М, м деп ужектерБашкызы: Самия Хорагай ВикторовнаКлазы: 1 «Г»Сорул...