Урок по родной литературе
план-конспект урока по чтению (3 класс)

Шмит Надежда Нимаевна

Литературлуг номчулга кичээли. 3ку класска "Кыш" деп темага ооренир. Кичээлде оореникчилернин бойдуска сонуургалын чедип алыр база чаа состер-биле таныжар. Аянныг номчуурунга ажыглаттынар кичээл.  

Скачать:


Предварительный просмотр:

Литературлуг номчулга  кичээлинин план-конспектизи

Ай, хуну   18.12.2018 чыл

Кичээлди эрттирер башкы: Шмит Н.Н.

Кичээлдин темазы: Л.Н. Толстой « Ак кодан» чечен чугаа. Д.С.Канчыыр-оол очулдурган.

Кичээлдин хевири: Чаа билиглер «ажыдарынын» кичээли

Сорулгалары:

Ооредилгелиг:  Л.Н.Толстой «Ак кодан» (Д.С.Канчыыр-оол очулдурган)деп чечен чугаазы-биле таныштырар, берге состер-биле словарлыг ажылды чорудар. Номчаан чуулунун утказын билип, тайылбырлап билиринге ооредир. Ажылчын кыдыраашка словарьны бижиир.

Сайзырадылгалыг: Оореникчилернин аас болгаш бижимел чугаазын сайзырадыр. Созуглелди аянныг, чараш кылдыр номчуурунга ооредир.                                                                                                                                                                                  Кижизидилгелиг: Кичээл уезинде бот-боттарын дыннап билирин, корум-чурумну тудуп билирин кижизидер. Кыдыраажынга арыг-силиг бижип билирге ооредир.

Бугу талалыг ооредилгелиг ажыл-чорудулгазын кижизидери (формирование УУД):

Личностуг ажыл-чорудулга (личностные действия): Оореникчилернин бот-башкарныры, мозу-будуш болгаш этикалыг уг-шигни тывары (самоопределение, смыслообразование, нравственно-этическая ориентация)

Башкарыкчы ажыл-чорудулга (регулятивные действия): Оореникчи бодунга сорулга салыр, план тургузары, баш бурунгаар айтырыын, хынылда кылыры, эдип чазаары, унелээри, бот-башкарныры (целеполагание, планирование, прогнозирование, контроль, коррекция, оценка, саморегуляция)

Билип алыышкын ажыл-чорудулгазы (познавательные действия): Оореникчинин ниити ооредилгелиг, логиктиг, берге айтырыгны болгаш ону шиитпирлээри (общеучебные, логические, постановка и решение проблемы)

Харылзажылга ажыл-чорудулгазы (коммуникативные действия): Ооредилгеге хамаарышкан кады-ажылдажылга, айтырыгларны салыры, чорулдээлиг айтырыгларны сайгарары, эш-оорунун корум-чурумун удуртуру,  бердинген сорулгаларга, байдалдарга бодунун бодалдарын шын болгаш долу илередип билири (планирование учебного сотрудничества, постановка вопросов, разрешение конфликтов,  управление поведением партнера, умение с достаточной точностью и полнотой выражать свои мысли в соответствии с задачами и условиями коммуникации)

Кичээлдин

этаптары

Башкынын

ажыл-чорудулгазы

Оореникичинин

ажыл-чорудулгазы

Бугу талалыг ооредилге ажыл-чорудулгазы (УУД)

1. Организастыг кезээ.

 Ооредилге ажыл-чорудулгазынче барымдаа. (мотивация к учебной деятельности)

 - Экии, уруглар!  Оорениринге белен силер бе?

- Эр-хейлер!

Кичээлдин девизи:

Хоглуг конга кынгырт кылды,

Кичээл шагы эгеледи.

Кончуг оожум орупкаштын

Кичээнгейлиг оорениили.

Личностуг (ажылдаарынга белеткендирер, ажылчын олудун организастаары)

Башкарыкчы(сорулга салыры)

Харылзажылга(диалог чугааны ажыглап билири)

2. Билиглернин онза-чугулазы. (актуализация знаний)

- Эрткен кичээлде бис М.К-Лопсаннын «Харжыгаш» деп шулукту корген бис.

- Шулукту доктаадыр болган силер.

- Эр-хейлер!

(что я знаю)  Чуну билир мен.

Оореникчилер  шулукту шээжи-биле чугаалаар.

Харылзажылга (бодунун бодалдарын аас-биле илередири)

Билип алыышкын

(чаа билиглерни ном болгаш бодунун амыдыралчы опыдынга даянып, ном дузазы-биле чедип алыры)

Башкарыкчы (кичээлде кылыр ажылдарнын чурумун чугаалап билири)

3.Ооредилгеглиг сорулганы салыры (постановка учебной задачи)

 

-Тывызыкты тывынарам, уруглар.

 Ол  чуу деп амытаныл?

- Чуу деп амытан дугайында номчуур-дыр бис?

- Эр-хейлер!

Что я ещё хочу узнать? Сам найду способ.

(Чуну мен билбес мен? Бодум арганы тып алыр мен)

- Бо кодан.

- Кодан  дугайында номчуур бис.  

Сорулга салыры (башкынын айтыргларынын дузазы-биле кичээлдин сорулгазын салыр)

Угаап-боданыышкын (домакты номчуп тургаш, состерни адап тургаш логика ёзугаар утказын тып, чаа ужукту тывары)

4. «Чаа билиглерни ажыдары» Берге байдалдан унеринин проектизин тургузары. («Открытие нового знания» (построение проекта выхода из затруднения))

Арын 61-63 «Ак кодан» деп чечен чугааны башкы тода, аянныг номчуур.

Словарлыг ажыл:

Бусталчак бусталып турар

Улаачы-аът мунукчузу

Хомут- аът мойнунга херексел

Анмаар, шан – тараа шыгжаар чер.

Уургай – тараа шыгжаар онгар.

Кучер, ямщик, возница-аът башкарыкчызы

Айтырыглар салыр.

План тургузар.

1.Ак кодан суур чанынга чурттап турган. 

2.Кодан тараа складынче бар чыткан.

3.Кодан биле бичии ыт.

4.Тараа склады.

5.Дан адып келген.

Оореникчилер чечен чугааны  аянныг номчуур.

Чаа состер-биле таныжар.

Айтырыгларга харыылаар.

План ёзугаар эдерти чугаалаар

Билип алыышкын

(чаа билиглерни ном болгаш бодунун амыдыралчы опыдынга даянып, ном дузазы-биле чедип алыры)

Харылзажылга (бодунун бодалдарын аас-биле илередип билири, оске улустун чугаа-домаан дыннап болгаш билирин чедип алыры)

Башкарыкчы (класс-биле тургускан план-биле шын ажылдап билири)

5. Баштайгы быжыглаашкын. (первичное закрепление)

Кыдыраашка ажыл.

Декабрьнын он сес.

Узундуге пландан тургускаш, утказын эдерти чугаала.

Оореникчилернин харыылары.

Харылзажылга (бодунун бодалдарын аас болгаш бижимел илередири)

Башкарыкчы (кичээлде кылыр ажылдарнын чурумун чугаалап билири)

6. Ажыл-чорудулганын рефлексиязы. (кичээлдин туннели)

7. Демдээн салыр.

8.Удавас Чаа-чыл байырлалы.

Ынчангаш «Шивижигеш» деп ырыны катаптап алыылынар.

 

 

- Кичээливистин соолгу этавынга келдивис.

Туннелден кылыптаалынар.

-Кандыг сорулганы кичээл эгезинде салдывыс?

Ол сорулгаларывыс чедип алдывыс бе? Кичээливистин темазы кандыг болган ийик?

 Бо кичээлде чуу чувеге ооренип алдывыс?

Ёлкавысты шимеп, каастап корээлинер.

Онаалга

Арын 61-63 номчуур, утказын чугаалаар.

Л.Чадамбанын «Соок-Ирей» деп шулуун доктаадыр.

Ыры « Шивижигеш» созун болгаш аялгазын ырлап кууседир.

- Л.Н.Толстойнун «Ак кодан» деп чечен чугаазы-биле таныштывыс.  

 

Айтырыгларга долу харыыларны бээр.

Кызыл тогерик-отлично

Оранжевый- хорошо

Сарыг- ортумак

Оненерни чыпшырар.

Онаалганы дневнигинге бижип алыр

Ырынын аялгазын, созун катаптаар.

Ырлап кууседир.

 

Башкарыкчы (бодунун ажылын шын унелээри)

Личностуг (бодун хынап билири)

.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок по родной литературе "Береги хлеб".

Урок по родной литературе в 3 классе "Береги хлеб"...

конспект урока по родной литературе

урок разработан для 4 класса национальной школы...

План урока по родной литературе в 4классе"Ата Джуртум Къарачай!"

На этом уроке ведется заочная экскурсия по 4 городам Карачаево- Черкессии и Домбая. Знакомятся с достопримечательностями городов и Домбая, т. к. наша малая Родина входит в состав нашей большой ...

Открытый урок по родной литературе "Анам" А. Сюйюнчев

Дерсни темасы: Сюйюнчланы Азамат « Анам». Дерсни мураты:Сюйюнчланы Азаматны творчествосу бла шагърей этиу, «Анам» деген назмусун окъутуу; ...

Разработка урока по родной литературе

Даная разработка по родной литературе для 2 класса по теме "Аз гына булса да,үз акылың булсын"...

Открытый урок по родной литературе

Открытый урок по родной литературе 3 класс...

Открытый урок по родной литературе (карачаевский). Тема: Исмаил Семёнов «Бачха салгъан кюн къызчыкъгъа»

Жизнь и творчество народного поэта, певца , композитора Исмаила Унуховича Семёнова....