Урок по родной литературе
план-конспект урока по чтению (3 класс)
Литературлуг номчулга кичээли. 3ку класска "Кыш" деп темага ооренир. Кичээлде оореникчилернин бойдуска сонуургалын чедип алыр база чаа состер-биле таныжар. Аянныг номчуурунга ажыглаттынар кичээл.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Ажык кичээлдин технологтуг картазы. | 23.17 КБ |
Предварительный просмотр:
Литературлуг номчулга кичээлинин план-конспектизи
Ай, хуну 18.12.2018 чыл
Кичээлди эрттирер башкы: Шмит Н.Н.
Кичээлдин темазы: Л.Н. Толстой « Ак кодан» чечен чугаа. Д.С.Канчыыр-оол очулдурган.
Кичээлдин хевири: Чаа билиглер «ажыдарынын» кичээли
Сорулгалары:
Ооредилгелиг: Л.Н.Толстой «Ак кодан» (Д.С.Канчыыр-оол очулдурган)деп чечен чугаазы-биле таныштырар, берге состер-биле словарлыг ажылды чорудар. Номчаан чуулунун утказын билип, тайылбырлап билиринге ооредир. Ажылчын кыдыраашка словарьны бижиир.
Сайзырадылгалыг: Оореникчилернин аас болгаш бижимел чугаазын сайзырадыр. Созуглелди аянныг, чараш кылдыр номчуурунга ооредир. Кижизидилгелиг: Кичээл уезинде бот-боттарын дыннап билирин, корум-чурумну тудуп билирин кижизидер. Кыдыраажынга арыг-силиг бижип билирге ооредир.
Бугу талалыг ооредилгелиг ажыл-чорудулгазын кижизидери (формирование УУД):
Личностуг ажыл-чорудулга (личностные действия): Оореникчилернин бот-башкарныры, мозу-будуш болгаш этикалыг уг-шигни тывары (самоопределение, смыслообразование, нравственно-этическая ориентация)
Башкарыкчы ажыл-чорудулга (регулятивные действия): Оореникчи бодунга сорулга салыр, план тургузары, баш бурунгаар айтырыын, хынылда кылыры, эдип чазаары, унелээри, бот-башкарныры (целеполагание, планирование, прогнозирование, контроль, коррекция, оценка, саморегуляция)
Билип алыышкын ажыл-чорудулгазы (познавательные действия): Оореникчинин ниити ооредилгелиг, логиктиг, берге айтырыгны болгаш ону шиитпирлээри (общеучебные, логические, постановка и решение проблемы)
Харылзажылга ажыл-чорудулгазы (коммуникативные действия): Ооредилгеге хамаарышкан кады-ажылдажылга, айтырыгларны салыры, чорулдээлиг айтырыгларны сайгарары, эш-оорунун корум-чурумун удуртуру, бердинген сорулгаларга, байдалдарга бодунун бодалдарын шын болгаш долу илередип билири (планирование учебного сотрудничества, постановка вопросов, разрешение конфликтов, управление поведением партнера, умение с достаточной точностью и полнотой выражать свои мысли в соответствии с задачами и условиями коммуникации)
Кичээлдин этаптары | Башкынын ажыл-чорудулгазы | Оореникичинин ажыл-чорудулгазы | Бугу талалыг ооредилге ажыл-чорудулгазы (УУД) |
1. Организастыг кезээ. Ооредилге ажыл-чорудулгазынче барымдаа. (мотивация к учебной деятельности) | - Экии, уруглар! Оорениринге белен силер бе? - Эр-хейлер! | Кичээлдин девизи: Хоглуг конга кынгырт кылды, Кичээл шагы эгеледи. Кончуг оожум орупкаштын Кичээнгейлиг оорениили. | Личностуг (ажылдаарынга белеткендирер, ажылчын олудун организастаары) Башкарыкчы(сорулга салыры) Харылзажылга(диалог чугааны ажыглап билири) |
2. Билиглернин онза-чугулазы. (актуализация знаний) | - Эрткен кичээлде бис М.К-Лопсаннын «Харжыгаш» деп шулукту корген бис. - Шулукту доктаадыр болган силер. - Эр-хейлер! | (что я знаю) Чуну билир мен. Оореникчилер шулукту шээжи-биле чугаалаар. | Харылзажылга (бодунун бодалдарын аас-биле илередири) Билип алыышкын (чаа билиглерни ном болгаш бодунун амыдыралчы опыдынга даянып, ном дузазы-биле чедип алыры) Башкарыкчы (кичээлде кылыр ажылдарнын чурумун чугаалап билири) |
3.Ооредилгеглиг сорулганы салыры (постановка учебной задачи)
| -Тывызыкты тывынарам, уруглар. Ол чуу деп амытаныл? - Чуу деп амытан дугайында номчуур-дыр бис? - Эр-хейлер! | Что я ещё хочу узнать? Сам найду способ. (Чуну мен билбес мен? Бодум арганы тып алыр мен) - Бо кодан. - Кодан дугайында номчуур бис. | Сорулга салыры (башкынын айтыргларынын дузазы-биле кичээлдин сорулгазын салыр) Угаап-боданыышкын (домакты номчуп тургаш, состерни адап тургаш логика ёзугаар утказын тып, чаа ужукту тывары) |
4. «Чаа билиглерни ажыдары» Берге байдалдан унеринин проектизин тургузары. («Открытие нового знания» (построение проекта выхода из затруднения)) | Арын 61-63 «Ак кодан» деп чечен чугааны башкы тода, аянныг номчуур. Словарлыг ажыл: Бусталчак бусталып турар Улаачы-аът мунукчузу Хомут- аът мойнунга херексел Анмаар, шан – тараа шыгжаар чер. Уургай – тараа шыгжаар онгар. Кучер, ямщик, возница-аът башкарыкчызы Айтырыглар салыр. План тургузар. 1.Ак кодан суур чанынга чурттап турган. 2.Кодан тараа складынче бар чыткан. 3.Кодан биле бичии ыт. 4.Тараа склады. 5.Дан адып келген. | Оореникчилер чечен чугааны аянныг номчуур. Чаа состер-биле таныжар. Айтырыгларга харыылаар. План ёзугаар эдерти чугаалаар | Билип алыышкын (чаа билиглерни ном болгаш бодунун амыдыралчы опыдынга даянып, ном дузазы-биле чедип алыры) Харылзажылга (бодунун бодалдарын аас-биле илередип билири, оске улустун чугаа-домаан дыннап болгаш билирин чедип алыры) Башкарыкчы (класс-биле тургускан план-биле шын ажылдап билири) |
5. Баштайгы быжыглаашкын. (первичное закрепление) | Кыдыраашка ажыл. Декабрьнын он сес. Узундуге пландан тургускаш, утказын эдерти чугаала. | Оореникчилернин харыылары. | Харылзажылга (бодунун бодалдарын аас болгаш бижимел илередири) Башкарыкчы (кичээлде кылыр ажылдарнын чурумун чугаалап билири) |
6. Ажыл-чорудулганын рефлексиязы. (кичээлдин туннели) 7. Демдээн салыр. 8.Удавас Чаа-чыл байырлалы. Ынчангаш «Шивижигеш» деп ырыны катаптап алыылынар.
| - Кичээливистин соолгу этавынга келдивис. Туннелден кылыптаалынар. -Кандыг сорулганы кичээл эгезинде салдывыс? Ол сорулгаларывыс чедип алдывыс бе? Кичээливистин темазы кандыг болган ийик? Бо кичээлде чуу чувеге ооренип алдывыс? Ёлкавысты шимеп, каастап корээлинер. Онаалга Арын 61-63 номчуур, утказын чугаалаар. Л.Чадамбанын «Соок-Ирей» деп шулуун доктаадыр. Ыры « Шивижигеш» созун болгаш аялгазын ырлап кууседир. | - Л.Н.Толстойнун «Ак кодан» деп чечен чугаазы-биле таныштывыс.
Айтырыгларга долу харыыларны бээр. Кызыл тогерик-отлично Оранжевый- хорошо Сарыг- ортумак Оненерни чыпшырар. Онаалганы дневнигинге бижип алыр Ырынын аялгазын, созун катаптаар. Ырлап кууседир.
| Башкарыкчы (бодунун ажылын шын унелээри) Личностуг (бодун хынап билири) . |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Урок по родной литературе "Береги хлеб".
Урок по родной литературе в 3 классе "Береги хлеб"...
конспект урока по родной литературе
урок разработан для 4 класса национальной школы...
План урока по родной литературе в 4классе"Ата Джуртум Къарачай!"
На этом уроке ведется заочная экскурсия по 4 городам Карачаево- Черкессии и Домбая. Знакомятся с достопримечательностями городов и Домбая, т. к. наша малая Родина входит в состав нашей большой ...
Открытый урок по родной литературе "Анам" А. Сюйюнчев
Дерсни темасы: Сюйюнчланы Азамат « Анам». Дерсни мураты:Сюйюнчланы Азаматны творчествосу бла шагърей этиу, «Анам» деген назмусун окъутуу; ...
Разработка урока по родной литературе
Даная разработка по родной литературе для 2 класса по теме "Аз гына булса да,үз акылың булсын"...
Открытый урок по родной литературе
Открытый урок по родной литературе 3 класс...
Открытый урок по родной литературе (карачаевский). Тема: Исмаил Семёнов «Бачха салгъан кюн къызчыкъгъа»
Жизнь и творчество народного поэта, певца , композитора Исмаила Унуховича Семёнова....