Сказка"Заяц,Лиса и Петух" на мордовском языке.
материал (средняя группа)

Костькина Лариса Федоровна

Инсценировка русской народной сказки "Заяц,Лиса и Петух" на мордовском языке. 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon instsenirovka_skazki_na_mord.yaz_._2.doc45 КБ

Предварительный просмотр:

Инсценировка сказки «Заяц, Лиса и Петух» на мордовском языке.

Рассказчиксь: Шумбратада, кельговикс ялгат! Здравствуйте, дорогие гости!      

                        Здравствуйте, дети! Сегодня мы покажем сказку, которая называется

                        «Заяц, Лиса и Петух». Только эту сказку мы покажем на мордовском    

                        языке.

                        Эрясть-ащесть келазсь и нумолсь. Синь ульсь кудсна. Келазть эйнь

                        Нумолть керонь. Тя кудсь нумолть, а тя келазть.

(Из снегового дома, зевая и потягиваясь выходит лиса, напевая себе под нос лапами поправляет стены своей избушки)

Келазсь: Ах, конашкава куднязе цебярь. Тяза таратке, тоза таратке путан, а вярьде

               ловнясь прай и куднязевок готовай. Кадок нумолсь копорьсонза канни

               материал строямс. Амон тяфтанга эрян.

Рассказчиксь:Келась, а келась.

Келазсь: Мезе тейть.

Рассказчиксь: А тон аф пелят, што тялось может аделамс.

Келазсь: А мезенкса пелян.

Рассказчиксь: Кода мезенкса. Сай тундась, ловняце тонь солай. Тон лядат дудфтома.

Келазсь: Кудфтома аф лядан, кивок примасаман. Да мзярда солай. Тундась нинге

               аф курок сай.

Рассказчиксь: Вот и ашезе сода келазсь. Етась фкя ков, етась омбоцесь, етась

                         колмоцесь. Кармась тундань шинясь няфтема прянц, и келазть

                         эйнь кудоц солась, а нумолнять кудоц ащесь станяк, кода ульсь

                         И келазсь тусь соседонц пяли, штоба нумолсь нолдальхце эряма.

( Лисичкин домик убрать).

Нумолсь: (высовывая голову из окна) Ах, конашкава цебярь шись. А конашкава

                   цебярьхть панчфкятне, а кода морайхть нармоннятне. Тундати сембе

                   радвондайхть.  

(Нумолсь морай мороня)

Келазсь: Ах, конашкава начконь. Комотнян, может эжян. Аф эжеван. Молян нумолть

                пяли .Сон аф злой, нолдасамань.Васенда эжян, а сяльде няеви, может и

                лядан эряма.Нумолня, нумолня, нолдамака роднойнязе.

Нумолсь: Шумбрат, келаське.

                 Сувак, сувак.

                 Эшть монь куднясон.

                 Корхнень тейть тиемс цебярь кудня.

                 Сувак, сувак.

Рассказчиксь: А мзярда нумолсь нолдазе, келазсь сонцень кудстовок панезе.

Келазсь: Ворть тяста!

               Ворть тяста! (толкает зайчика)

Рассказчиксь: Панезе келазсь нумолнять.

                         Моли нумолнясь и аварди,

                         Каршезонза пине сай.

Пинесь: Ав-ав-ав! Мес нумолня тон авардят?

Нумолсь: Кода тейне аф авардемс

                 Монь ульсь керонь куднязе, а келазть эйнь.

                 Сась тундась, сонь кудоц солась.

                 Нолдайне аф ламос пялон эряма, а сон монцень панемань.

(Зайчик плачет)

Пинесь: Ав-ав-ав! Тят аварде, нумолня.

               Мон сонь панца.

Рассказчиксь: Нежедсь пинесь куднять малас и кармась келазть панема.

Пинесь: Ав-ав-ав! Листь нумолнять кудста.

               Листь нумолнять кудста.

Келазсь: Кодак комотян, кодак лисян

               Пакшне лиихть эздот.

Пинесь: Прости, нумолня, жалкат

               Но келазсь аф сяськови тейнь.

( Убегает собачка, а Зайчик плачет)

Рассказчиксь: Эводсь пинесь и ворьгодсь вири.

                        А нумолсь моли и аварди

                        Каршезонза врьгаз сай.

Врьгазсь: Месс нумолня авардят?

Нумолсь: Кода тейне аф аварьдемс.

                 Монь ульсь керонь куднязе, а келазть эйнь.

                 Сась тундась, сонь кудоц солась, нолдайне аф ламос пялон эряма,

                 а сон монцень панемань.

Врьгазсь: Тят аварде, нумолня

                 Мон сонь панца.

Нумолсь: Аф паневи тейть

                 Пинесь панць, панць эсонза ашезь панев,

                 Тейтьке аф паневи сон.

Врьгазсь: А мон сонь панца.

Рассказчиксь: Нежедсь врьгазсь куднять малас и кармась панемонза келазть.

Врьгазсь: Ворть нумолнять кудняста!  

                 Ворть нумолнять кудняста!

Рассказчиксь: А келазсь врьгазть езда ефси афи эводсь.

Келазсь: Кодак комотян, кодак лисян,

               пакшне лиихть эздот.

Рассказчиксь: Эводсь врьгазсь и ворьгодсь вири.

                        А нумолнясь моли и аварди.

                        Каршезонза офта сай.

                        Офтсь тяни панцы келазть.

Офтсь: Шумбрат, нумолня.

Нумолсь: Шумбратада, офтоня.

Офтсь: Мес тон нумолня тяшкава аварьдят.

Нумолсь: Кода тейне аф авардемс.

                 Монь ульсь керонь куднязе, а келазть эйнь.

                 Сась тундась, сонь кудоц солась, нолдайне аф ламос эряма,

                 а сон монцень панемань.

Офтсь: Тят аварде нумолня

             Тят аварде. Мон сонь панца.

             Ворть нумолнять кудняста

             Ворть нумолнять кудняста.

Келазсь: Кодак комотян, кодак лисян

               Пакшне лиихть эздот.

Рассказчиксь: Эводсь офтське, ворьгодсь тоста.

                         Тага аварди нумолнясь

Нумолсь: Коза молян, кие монь тяни ужяльцамань

                 Киндивок афи эряван.

(Проходит мима Петушок)

Атекшсь: Ку-ка-ре-ку! Шумбрат, нумолня!

                 Мес тон авардят?

Нумолсь: Кода тейне аф авардемс

                 Монь ульсь керонь куднязе, а келазть эйнь.

                 Сась тундась, сонь кудоц солась, нолдайне аф ламос эряма,

                 а сон монцень панемань.

Атекшсь: Ох, злодейкась!

                 Тят горя, тя тевсь тиеви

                  Мон курок келазть панца.

Нумолсь: Аф паневи тейть

                 Пинесь панць, панць эсонза ашезь панев

                 Врьгазсь панць, панць эсонза тоже ашезь панев

                 Офтсь панць, панць эсонза ашезь панев

                 Тейтьке атекш аф паневи.

Атекшсь: Мон сонь панца.

                 Мон аф пели атекшан.

Рассказчиксь: Нежедсь атекшсь нумолть куднянц малас и кармась

                        панема келазть.

Атекшсь: Ку-ка-ре-ку! Ку-ка-ре-ку!

                 Кандан лафтубрясон пелем

                 Листь нумолнять кудста!

                 Листь нумолнять кудста!

                 А то пачк керхте.

Келазсь: А тя атекшсь. Ха-ха-ха!

               Да тон пелем мархта сать.

               Кодак комотян, кодак лисян.

               Пакшне лиихть эздот.

                   

Атекшсь: Последняй раз корхтан

                 Кандан  лафтубрясон пелем

                 Листь нумолнять кудста

                 Листь нумолнять кудста

                 Ато пачк керхте

Келазсь: Лисян, лисян

                Ушедонь щама  ( лиса убегает)

                Ой ворьгодян, ой ворьгодян

Атекшсь: Сувак тяй нумолня

                  И эряк эсь кудсот.

Нумолнясь: Ой, роднойнязе.

                     Спасибо тейть. ( обнимает петушка)

                     Пинесь панць, панць эсонза ашезь панев

                     Врьгазсь панць, панць эсонза тоже ашезь панев

                     Офтсь панць, панць эсонза ашезь панев,

                     А тон самай емлась и панийть келазть.

Атекшсь: Ну, прощай, эряк шумбраста

                  Ку-ка-ре-ку! (петух уходит, зайчик заходит в домик)

Рассказчик: Вот и аделавсь ефкссь.

                     Вот и закончилась сказка

                     О Зайце, Лисе и Петухе.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Лепка "заяц" ,"лиса"

Тема недели. Дикие животные.лепка. Заяц,лиса ( по желанию детей)Программное содержание....

занятие и презентация на мордовском языке. мордовские сказки. фольклор

Мероприятие на мордовском языке Фольклор "Мокшэрзянь народнай ёфксне". Мордовские сказки. Занятие с детьми по мордовскому фольклору. Изучение мордовских сказок....

«Как еж и заяц лису победили»

Музыкальный спектакль для родителей, включающий здоровьезберегающие технологии....

Занятие по сюжетно – ролевой игре Драматизация сказки «Репка на мордовском языке» с детьми старшей группы компенсирующей направленности

Программное содержание:-формировать умение детей играть в игру-драматизацию;-учить брать на себя роль, действовать в соответствии с ролью до конца игры;-передавать характерные особенности персонажа;- ...

Конспект образовательной деятельности по изучению мордовского языка «Мордовская радуга»

Цели и задачи:  вызвать у детей интерес к родному краю, мордовскому народу, языку, стремление к общению на мордовском языке; учить воспринимать и понимать мордовскую речь на слух;  прод...

Занятие по сюжетно – ролевой игре Драматизация сказки «Репка на мордовском языке» с детьми старшей группы

Программное содержание:-формировать умение детей играть в игру-драматизацию;-учить брать на себя роль, действовать в соответствии с ролью до конца игры;-передавать характерные особенности персонажа;- ...