Сказка"Заяц,Лиса и Петух" на мордовском языке.
материал (средняя группа)
Инсценировка русской народной сказки "Заяц,Лиса и Петух" на мордовском языке.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
instsenirovka_skazki_na_mord.yaz_._2.doc | 45 КБ |
Предварительный просмотр:
Инсценировка сказки «Заяц, Лиса и Петух» на мордовском языке.
Рассказчиксь: Шумбратада, кельговикс ялгат! Здравствуйте, дорогие гости!
Здравствуйте, дети! Сегодня мы покажем сказку, которая называется
«Заяц, Лиса и Петух». Только эту сказку мы покажем на мордовском
языке.
Эрясть-ащесть келазсь и нумолсь. Синь ульсь кудсна. Келазть эйнь
Нумолть керонь. Тя кудсь нумолть, а тя келазть.
(Из снегового дома, зевая и потягиваясь выходит лиса, напевая себе под нос лапами поправляет стены своей избушки)
Келазсь: Ах, конашкава куднязе цебярь. Тяза таратке, тоза таратке путан, а вярьде
ловнясь прай и куднязевок готовай. Кадок нумолсь копорьсонза канни
материал строямс. Амон тяфтанга эрян.
Рассказчиксь:Келась, а келась.
Келазсь: Мезе тейть.
Рассказчиксь: А тон аф пелят, што тялось может аделамс.
Келазсь: А мезенкса пелян.
Рассказчиксь: Кода мезенкса. Сай тундась, ловняце тонь солай. Тон лядат дудфтома.
Келазсь: Кудфтома аф лядан, кивок примасаман. Да мзярда солай. Тундась нинге
аф курок сай.
Рассказчиксь: Вот и ашезе сода келазсь. Етась фкя ков, етась омбоцесь, етась
колмоцесь. Кармась тундань шинясь няфтема прянц, и келазть
эйнь кудоц солась, а нумолнять кудоц ащесь станяк, кода ульсь
И келазсь тусь соседонц пяли, штоба нумолсь нолдальхце эряма.
( Лисичкин домик убрать).
Нумолсь: (высовывая голову из окна) Ах, конашкава цебярь шись. А конашкава
цебярьхть панчфкятне, а кода морайхть нармоннятне. Тундати сембе
радвондайхть.
(Нумолсь морай мороня)
Келазсь: Ах, конашкава начконь. Комотнян, может эжян. Аф эжеван. Молян нумолть
пяли .Сон аф злой, нолдасамань.Васенда эжян, а сяльде няеви, может и
лядан эряма.Нумолня, нумолня, нолдамака роднойнязе.
Нумолсь: Шумбрат, келаське.
Сувак, сувак.
Эшть монь куднясон.
Корхнень тейть тиемс цебярь кудня.
Сувак, сувак.
Рассказчиксь: А мзярда нумолсь нолдазе, келазсь сонцень кудстовок панезе.
Келазсь: Ворть тяста!
Ворть тяста! (толкает зайчика)
Рассказчиксь: Панезе келазсь нумолнять.
Моли нумолнясь и аварди,
Каршезонза пине сай.
Пинесь: Ав-ав-ав! Мес нумолня тон авардят?
Нумолсь: Кода тейне аф авардемс
Монь ульсь керонь куднязе, а келазть эйнь.
Сась тундась, сонь кудоц солась.
Нолдайне аф ламос пялон эряма, а сон монцень панемань.
(Зайчик плачет)
Пинесь: Ав-ав-ав! Тят аварде, нумолня.
Мон сонь панца.
Рассказчиксь: Нежедсь пинесь куднять малас и кармась келазть панема.
Пинесь: Ав-ав-ав! Листь нумолнять кудста.
Листь нумолнять кудста.
Келазсь: Кодак комотян, кодак лисян
Пакшне лиихть эздот.
Пинесь: Прости, нумолня, жалкат
Но келазсь аф сяськови тейнь.
( Убегает собачка, а Зайчик плачет)
Рассказчиксь: Эводсь пинесь и ворьгодсь вири.
А нумолсь моли и аварди
Каршезонза врьгаз сай.
Врьгазсь: Месс нумолня авардят?
Нумолсь: Кода тейне аф аварьдемс.
Монь ульсь керонь куднязе, а келазть эйнь.
Сась тундась, сонь кудоц солась, нолдайне аф ламос пялон эряма,
а сон монцень панемань.
Врьгазсь: Тят аварде, нумолня
Мон сонь панца.
Нумолсь: Аф паневи тейть
Пинесь панць, панць эсонза ашезь панев,
Тейтьке аф паневи сон.
Врьгазсь: А мон сонь панца.
Рассказчиксь: Нежедсь врьгазсь куднять малас и кармась панемонза келазть.
Врьгазсь: Ворть нумолнять кудняста!
Ворть нумолнять кудняста!
Рассказчиксь: А келазсь врьгазть езда ефси афи эводсь.
Келазсь: Кодак комотян, кодак лисян,
пакшне лиихть эздот.
Рассказчиксь: Эводсь врьгазсь и ворьгодсь вири.
А нумолнясь моли и аварди.
Каршезонза офта сай.
Офтсь тяни панцы келазть.
Офтсь: Шумбрат, нумолня.
Нумолсь: Шумбратада, офтоня.
Офтсь: Мес тон нумолня тяшкава аварьдят.
Нумолсь: Кода тейне аф авардемс.
Монь ульсь керонь куднязе, а келазть эйнь.
Сась тундась, сонь кудоц солась, нолдайне аф ламос эряма,
а сон монцень панемань.
Офтсь: Тят аварде нумолня
Тят аварде. Мон сонь панца.
Ворть нумолнять кудняста
Ворть нумолнять кудняста.
Келазсь: Кодак комотян, кодак лисян
Пакшне лиихть эздот.
Рассказчиксь: Эводсь офтське, ворьгодсь тоста.
Тага аварди нумолнясь
Нумолсь: Коза молян, кие монь тяни ужяльцамань
Киндивок афи эряван.
(Проходит мима Петушок)
Атекшсь: Ку-ка-ре-ку! Шумбрат, нумолня!
Мес тон авардят?
Нумолсь: Кода тейне аф авардемс
Монь ульсь керонь куднязе, а келазть эйнь.
Сась тундась, сонь кудоц солась, нолдайне аф ламос эряма,
а сон монцень панемань.
Атекшсь: Ох, злодейкась!
Тят горя, тя тевсь тиеви
Мон курок келазть панца.
Нумолсь: Аф паневи тейть
Пинесь панць, панць эсонза ашезь панев
Врьгазсь панць, панць эсонза тоже ашезь панев
Офтсь панць, панць эсонза ашезь панев
Тейтьке атекш аф паневи.
Атекшсь: Мон сонь панца.
Мон аф пели атекшан.
Рассказчиксь: Нежедсь атекшсь нумолть куднянц малас и кармась
панема келазть.
Атекшсь: Ку-ка-ре-ку! Ку-ка-ре-ку!
Кандан лафтубрясон пелем
Листь нумолнять кудста!
Листь нумолнять кудста!
А то пачк керхте.
Келазсь: А тя атекшсь. Ха-ха-ха!
Да тон пелем мархта сать.
Кодак комотян, кодак лисян.
Пакшне лиихть эздот.
Атекшсь: Последняй раз корхтан
Кандан лафтубрясон пелем
Листь нумолнять кудста
Листь нумолнять кудста
Ато пачк керхте
Келазсь: Лисян, лисян
Ушедонь щама ( лиса убегает)
Ой ворьгодян, ой ворьгодян
Атекшсь: Сувак тяй нумолня
И эряк эсь кудсот.
Нумолнясь: Ой, роднойнязе.
Спасибо тейть. ( обнимает петушка)
Пинесь панць, панць эсонза ашезь панев
Врьгазсь панць, панць эсонза тоже ашезь панев
Офтсь панць, панць эсонза ашезь панев,
А тон самай емлась и панийть келазть.
Атекшсь: Ну, прощай, эряк шумбраста
Ку-ка-ре-ку! (петух уходит, зайчик заходит в домик)
Рассказчик: Вот и аделавсь ефкссь.
Вот и закончилась сказка
О Зайце, Лисе и Петухе.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Лепка "заяц" ,"лиса"
Тема недели. Дикие животные.лепка. Заяц,лиса ( по желанию детей)Программное содержание....
занятие и презентация на мордовском языке. мордовские сказки. фольклор
Мероприятие на мордовском языке Фольклор "Мокшэрзянь народнай ёфксне". Мордовские сказки. Занятие с детьми по мордовскому фольклору. Изучение мордовских сказок....
«Как еж и заяц лису победили»
Музыкальный спектакль для родителей, включающий здоровьезберегающие технологии....
Конспект непрерывной образовательной деятельности по развитию речи в младшей группе «Составление описательного рассказа об игрушках - «Заяц, лиса, мяч».
По ровненькой дорожкеПо ровненькой дорожкеШагают наши ножкиРаз, два, раз, два....
Занятие по сюжетно – ролевой игре Драматизация сказки «Репка на мордовском языке» с детьми старшей группы компенсирующей направленности
Программное содержание:-формировать умение детей играть в игру-драматизацию;-учить брать на себя роль, действовать в соответствии с ролью до конца игры;-передавать характерные особенности персонажа;- ...
Конспект образовательной деятельности по изучению мордовского языка «Мордовская радуга»
Цели и задачи: вызвать у детей интерес к родному краю, мордовскому народу, языку, стремление к общению на мордовском языке; учить воспринимать и понимать мордовскую речь на слух; прод...
Занятие по сюжетно – ролевой игре Драматизация сказки «Репка на мордовском языке» с детьми старшей группы
Программное содержание:-формировать умение детей играть в игру-драматизацию;-учить брать на себя роль, действовать в соответствии с ролью до конца игры;-передавать характерные особенности персонажа;- ...