Рабочая программа для подготовительной группы по кабардинскому языку
календарно-тематическое планирование (подготовительная группа)

Урусмамбетова Марьяна Назировна

Рабочая программа по кабардинскому языку разработана c учётом Федеральных государственных требований к структуре основной общеобразовательной программы дошкольного образования (приказ Министерства образования и науки РФ от 23.11.2009г №655) на основе «Программы воспитания и обучения детей дошкольного возраста «Анэбзэ» Авторы: Р..М. Ацканова , А.Х. Загаштоков, Р.Г. Урозаева, А.М Жиляев.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon podgruppv_rabochaya_kabardinskiy.doc160.5 КБ

Предварительный просмотр:

                   Муниципальное общеобразовательное учреждение

«Средняя общеобразовательная школа №1»

УТВЕРЖДАЮ

Директор МКОУ «СОШ №1»

Г.п.Залукокоаже

                                                                           /___________Т.К.Махошева ./

                               Рабочая программа по кабардинскому языку 

 «СИ БЗЭ»

Возраст обучающихся – 6-7 лет

Срок реализации – 1 года

Авторы:

Машукова А.С

Бженикова З.Х.

2018 г.

Содержание

  1. Целевой раздел.
    1.1. Пояснительная записка………………………………………..…….3
    1.2. Цели и задачи реализации Программы………………...…............. 3

1.3. Особенности Программы……………………………………………..4

1.4. Методы и направления, используемые для реализации Программы…………………………………………………………….5

1.5. Планируемые результаты…………………………………...……….5

  1. Организационный раздел.
    2.1. Особенности осуществления образовательного процесса……….6
    2.2. Организация режима…………………………………………….…....6
  2. Содержательный раздел.
    3.1. Перспективный план ………………………………..………………..6
  3. Список литературы…………………………………….………………………..…13
     

I. Целевой раздел

1.1. Пояснительная записка

Рабочая программа по кабардинскому языку разработана c учётом Федеральных государственных требований к структуре основной общеобразовательной программы дошкольного образования (приказ Министерства образования и науки РФ от 23.11.2009г №655) на основе «Программы воспитания и обучения детей дошкольного возраста «Анэбзэ» Авторы: Р..М. Ацканова , А.Х. Загаштоков, Р.Г. Урозаева, А.М Жиляев.

При разработки рабочей программы учитывались:
- принцип гуманизации
- принцип дифференциации и индивидуализации
- принцип непрерывности системности образования. 
- бережного отношения к природе; 
-удовлетворение духовных потребностей личности.
Согласно требованиям СанПиН 2,4,1.26 66-10 продолжительность занятий
(по возрастным группам)

Адыгэбзэр сабийхэм ябгъэдэлъхьэным хэзыгъэгъуазэ тхыгъэ 
Дэхтэнэ зы лъэпкъыми и бзэ иIэжщ - и анэдэлъхубзэ, ирипсалъэу, цIыху къэс и гупсысэхэр, и гурыгъу-гурьпцIэхэр къырриIуатэу. Анэдэлъхубзэрщ лъэпкъым и лъэпкъыгъэр зыхъумэр - тхыдэ гъуэгуанэр, и лIыгъэр, и хабзэ- нэмысыр, и зэхэщIыкIыр, и экономикэ, политика, культурнэ зыужьыныгъэр зыдынэсыр зыгъэбелджылыр,а псоригъуджэм хуэдэу IупщIу кызэрыщыр. Бзэр къулеигъэшхуэщ. Ар,нэр напIэм зэрихъумэм хэдэу, хъумэн хуейщ. «Бзэ зимыIэм, лъэпкъ иIэкъым», -жеIэ ижь-ижьыж лъандэрэ къыддэгъуэгурыкIэ адыгэ псэлъэжьым. Адыгэ лъэпкъым иIэжщ и бзэ - адыгэбзэ. Ар ди республикэм щызекIуэ къэралыбзэхэм ящыщ зыщ. Абы иригущхуапхъэщ.
Iэмалу щыIэр къэгъэсэбэпын хуейщ, анэдэлъхубзэр хъума хъуным, абы адэкIэ зегъэужьыным папщIэ. Псом нэхърэ нэхъапэр ар къытщIэхъуэ щIэблэм егъэщIэнырщ, фIыуэ егъэлъагъунырщ, егъэджэнырщ. Адэ-анэхэм я ужькIэ, абыкIэ къэлэнышхуэ я пщэ къыдохуэ егъэджакIуэхэм. Псом хуэмыдэу сабий садым щылажьэхэм. Абы къыхэкIкIэ, программэщIэ зэхалъхъащ. Ар сабий садым кIуэхэм я ныбжьым елъытауэ, Iыхьэ-Iыхьэрэ гуэшащ: илъэси 3-4, илъэси 4-5, илъэси 5-6, илъэси 6-7 зи ныбжьхэм папщIэ.

  • еджапIэм хуагъэхьэзырхэм сабий садым къыщыщIэкIкIэ граматикэмкIэ, анэдэлъхубзэмкIэ ящIапхъэхэр;
  • программэхэр;
  • методическэ чэнджэщхэр;
  • махуэрыбжэ (календарнэ) планхэр;
  • дидактическэ материалхэр (ребусхэр, кроссвордхэр, нэрылъагъу пособиехэр);
  • сабийхэм я зэфIэкIыр къызэрапщытэ диагностика;
  • псалъэ кIэщI.

Анэдэлъхубзэр сабийхэм зэрыбгъэдэтлъхьэм елъытащ я бзэр фIуэ ящIэу, абы ипщIэр яIэту, щалъхуа щIыпIэр фIыуэ ялъагъуу, дыкъэзыухъуреихь дунейм щыгъуазэу, Iеймэрэ фIымэрэ къагурыIуэу, нэхъыжьри нэхъыщIэри зэхащIыкIыу, гулъытэ яIэу, хьэл-щэн дахэ яхэлъу тэмэму гъэсауэ ахэр балигъ гъащIэм хэша хъуныр.

1.2. Цели и задачи реализации Программы
Сабийхэм я бзэм зезыгъэужь дерсхэр (Цели)
Лъэпкъыр збгъэцIыхунумэ, абы и псэр, и акъылыр, игупсысэкIэр зыхуэдэр къэпщIэну ухуеймэ, и бзэр зэгъащIэ - жаIэр. Сабий цIыкIуу къалъхуар цIыху хъауэ къалъытэн папщIэ абы куэдрэ уелIэлIэн хуейщ, абы и теплъэми, и бзэми, и акъылми, и зэхэщIыкIми, и хьэл-щэнми, и дуней тетыкIэми заужьауэ щытын щхьэкIэ.
Сабийм псэлъэкIэ егъэщIэн хуейщ. Ар гъэсэн хуейщ къыжраIэм щIэдэIуфу, егупсысыфу, зыхуей псалъэр щIыхуей Iуэхум ехьэлIауэ къигъэсэбэпыфу. КъыгурыгъэIуэн хуейщ абы и гъащIэм псалъэм щиIэну мыхьэнэр, псалъэм и къарур. ЩыцIыкIум щыщIэдзауэ сабийр хуэгъэхьэзырын хуейщ псалъэхэм. Бзэм и псалъэхэр зэрызэхэлъ макъхэм щIэгъэдэIун, езы цIыкIум пычыгъуэ - пычыгъуэкIэрэ къегъэпсэлъын хуейщ. Нэхъ къдэкIуэтея нэужь, гурыгъэIуэн хуейщ абы илъагъу псоми, зэхихми, зэхищIэми я цIэу бзэм псалъэ зэрыз зэрыщаIэр. Iэмал зэмылIэужьыгъуэхэр къэдгъэсэбэпурэ цIыкIухэм я бзэр фIыуэ едгъэлъагъун, едгъэщIэн, я бзэм зедгъэужьын хуейщ, икIи ди лэжьыгъэр зыхуэунэтIар аращ. Абы къыхэкIкIэ, адыгэбзэм и хьэрф зэгуэтхэм я макъхэр ягъэIуфу, абы шэрыуэу ирипсэлъэфу, макъхэр тхыгъэм къыхицIыхукIыфу егъэсэн хуейщ, бзэм дихьэхын, фIыуэ илъагъун папщIэ.
Гъэ еджэгъуэм щыщIидзэм деж дэ сабийхэм яхузэфIэкIыр, я бэзэм ныкъусаныгъэ иIэр къыдохутэ. ИужькIэ сабийхэм ящIэ псалъэ бжыгъэр хагъэхъуэн икIи къагъэсэбэпыфу егъэным долэжь.
Сабийхэр адыгэбзэкIэ хунту псалъэфу, псалъэхэм къикIыр къэгурыIуэу щытын щхьэкIэ, езы псалъэхэр къапсэлъыфу, псалъэхэм адыгэ хьэрф зэгуэтхэм я макъхэр щагъэIуфу, къыщагъуэтыфу егъэсэн хуейщ.
Сабийхэр идогъасэ мыпIащIэу, зэпIэзэрыту псалъэным, щыпсалъэкIэ хьэуар тэмэму жьэдашэу, ику ит макъкIэ (мыкIийуэ икIи мыщэхуу) псэлъэным. Бгъэджэгуурэ. Макъхэм ящыщ дэхтэнэри псалъэм и пэм , и кIэм, икум хэту къебгъэгупсыс хъунущ хъэрфзэгуэтхэр зыхэт псынщIэрыпсалъэхэр, къебжьэкIхэр, усэ цIыкIухэр, псалъэжьхэр, джэгукIэхэр. Усэ цIыкIухэмкIэ пхуэгъэсэнущ псалъэхэм адыгэбзэм и хьэрф зэгуэтхэм я макъхэр ягъэIуфу, макъ зэхуэмыдэхэр зэхагъэкIыфу. Сабийхэр йдогъасэ псалъэхэр пычыгъуэкIэ жьэрыIуатэу зэпаудыфу, пычыгъуэхэмкIэ псалъэ, пслъэхэмкIэ псалъэуха зэхалъхьэфу. А лъэхъэнэм сабийхэр зэлэжь псалъэухахэр псалъитI - псалъиплI нэхъыбэу щытыпхъэкъым. Псалъэухар щаухкIэ, щыIэцIэрэ бжыгъэцIэрэ (сытIолым мыIэрыситI телъщ), щыIэцIэрэ плъыфэцIэрэ зэгъусэу (мыIэрысэ плъыжь) я бзэм къыщагъэсэбэпыфу щытын хуейщ. Сабийхэр егъэсэн хуейщ упщIэ ептам егупсысыфу, абы жэуап иратыфу, жэуап щаткIэ псалъэуха лIэужьыгъуэ зэхуэмыдэхэр къагъэсэбэпыфу, зы сурэт е сурэт зыбжанэкIэ псалъэуха зэхалъхьэфу, езы цIыкIухэми упщIэ тэмэму ятыфу.
Школым хуагъэхъэзыр сабийхэм я бзэр нэхъ къулей, бзэ зэпыщIакIэ псэлъэф хъун папщIэ, дере къэс тепсэлъыхьыжыным, къаIуэтэжыныгъэм хузогъасэ. АбыкIэ сэбэп къысхуохъу си лэжьыгъэм ехьэлIа схемэ-моделхэр. Сабийхэм яфIэгъэщIэгъуэну, джэгухэурэ иролажьэ апхуэдэ схемэхэм.

АнэдэлъхубзэмкIэ къэув къэлэнхэр (Задачи)
ЕджапIэм хуагъэхьэзыра сабийхэм яхузэфIэкIыу щытын хуейщ:

1. Таурыхъымрэ рассказымрэ зэхагъэкIыфу;
2 .УпщIэ хуагъэувам жэуап къыратыжыфу, езыхэри щъупщьфу ;
3. Сурэткь таурыхъ, рассказ цIыкIухэр зэхалъхьэфу;
4. Усэ гъэхуауэ къеджэфу (гукIэ);
5. Нарт эпосым щыщ хъыбар гуэрхэм (къызэрыгуэкIыу) щыгъуазэу;
6. Cабий усакIуэу, тхакIуэу зытIущ яцIыхуу;

1.3. Особенности Программы

Адыгэбзэр сабийхэм ябгъэдэлъхьэным  хэзыгъэгъуазэ тхыгъэ

Дэхтэнэ зы лъэпкъыми и бзэ иIэжщ - и анэдэлъхубзэ, ирипсалъэу, цIыху къэс и гупсысэхэр, и гурыгъу-гурьпцIэхэр къырриIуатэу. Анэдэлъхубзэрщ лъэпкъым и лъэпкъыгъэр зыхъумэр - тхыдэ гъуэгуанэр, и лIыгъэр, и хабзэ- нэмысыр, и зэхэщIыкIыр, и экономикэ, политика, культурнэ зыужьыныгъэр зыдынэсыр зыгъэбелджылыр,а псоригъуджэм хуэдэу IупщIу кызэрыщыр. Бзэр къулеигъэшхуэщ. Ар,нэр напIэм зэрихъумэм хэдэу, хъумэн хуейщ. «Бзэ зимыIэм, лъэпкъ иIэкъым», -жеIэ ижь-ижьыж лъандэрэ къыддэгъуэгурыкIэ адыгэ псэлъэжьым. Адыгэ лъэпкъым иIэжщ и бзэ - адыгэбзэ. Ар ди республикэм щызекIуэ къэралыбзэхэм ящыщ зыщ. Абы иригущхуапхъэщ.
Iэмалу щыIэр къэгъэсэбэпын хуейщ, анэдэлъхубзэр хъума хъуным, абы адэкIэ зегъэужьыным папщIэ. Псом нэхърэ нэхъапэр ар къытщIэхъуэ щIэблэм егъэщIэнырщ, фIыуэ егъэлъагъунырщ, егъэджэнырщ. Адэ-анэхэм я ужькIэ, абыкIэ къэлэнышхуэ я пщэ къыдохуэ егъэджакIуэхэм. Псом хуэмыдэу сабий садым щылажьэхэм. Абы къыхэкIкIэ, программэщIэ зэхалъхъащ. Ар сабий садым кIуэхэм я ныбжьым елъытауэ, Iыхьэ-Iыхьэрэ гуэшащ: илъэси 3-4, илъэси 4-5, илъэси 5-6, илъэси 6-7 зи ныбжьхэм папщIэ.

  • еджапIэм хуагъэхьэзырхэм сабий садым къыщыщIэкIкIэ граматикэмкIэ, анэдэлъхубзэмкIэ ящIапхъэхэр;
  • программэхэр;
  • методическэ чэнджэщхэр;
  • махуэрыбжэ (календарнэ) планхэр;
  • дидактическэ материалхэр (ребусхэр, кроссвордхэр, нэрылъагъу пособиехэр);
  • сабийхэм я зэфIэкIыр къызэрапщытэ диагностика;
  • псалъэ кIэщI.


Анэдэлъхубзэр сабийхэм зэрыбгъэдэтлъхьэм елъытащ я бзэр фIуэ ящIэу, абы ипщIэр яIэту, щалъхуа щIыпIэр фIыуэ ялъагъуу, дыкъэзыухъуреихь дунейм щыгъуазэу, Iеймэрэ фIымэрэ къагурыIуэу, нэхъыжьри нэхъыщIэри зэхащIыкIыу, гулъытэ яIэу, хьэл-щэн дахэ яхэлъу тэмэму гъэсауэ ахэр балигъ гъащIэм хэша хъуныр.
Сабийхэм я бзэм зезыгъэужь дерхэр.
Лъэпкъыр збгъэцIыхунумэ, абы и псэр, и акъылыр, игупсысэкIэр зыхуэдэр къэпщIэну ухуеймэ, и бзэр зэгъащIэ - жаIэр. Сабий цIыкIуу къалъхуар цIыху хъауэ къалъытэн папщIэ абы куэдрэ уелIэлIэн хуейщ, абы и теплъэми, и бзэми, и акъылми, и зэхэщIыкIми, и хьэл-щэнми, и дуней тетыкIэми заужьауэ щытын щхьэкIэ.
Сабийм псэлъэкIэ егъэщIэн хуейщ. Ар гъэсэн хуейщ къыжраIэм щIэдэIуфу, егупсысыфу, зыхуей псалъэр щIыхуей Iуэхум ехьэлIауэ къигъэсэбэпыфу. КъыгурыгъэIуэн хуейщ абы и гъащIэм псалъэм щиIэну мыхьэнэр, псалъэм и къарур. ЩыцIыкIум щыщIэдзауэ сабийр хуэгъэхьэзырын хуейщ псалъэхэм. Бзэм и псалъэхэр зэрызэхэлъ макъхэм щIэгъэдэIун, езы цIыкIум пычыгъуэ - пычыгъуэкIэрэ къегъэпсэлъын хуейщ. Нэхъ къдэкIуэтея нэужь, гурыгъэIуэн хуейщ абы илъагъу псоми, зэхихми, зэхищIэми я цIэу бзэм псалъэ зэрыз зэрыщаIэр. Iэмал зэмылIэужьыгъуэхэр къэдгъэсэбэпурэ цIыкIухэм я бзэр фIыуэ едгъэлъагъун, едгъэщIэн, я бзэм зедгъэужьын хуейщ, икIи ди лэжьыгъэр зыхуэунэтIар аращ. Абы къыхэкIкIэ, адыгэбзэм и хьэрф зэгуэтхэм я макъхэр ягъэIуфу, абы шэрыуэу ирипсэлъэфу, макъхэр тхыгъэм къыхицIыхукIыфу егъэсэн хуейщ, бзэм дихьэхын, фIыуэ илъагъун папщIэ.
Гъэ еджэгъуэм щыщIидзэм деж дэ сабийхэм яхузэфIэкIыр, я бэзэм ныкъусаныгъэ иIэр къыдохутэ. ИужькIэ сабийхэм ящIэ псалъэ бжыгъэр хагъэхъуэн икIи къагъэсэбэпыфу егъэсэным долэжь.
Сабийхэр адыгэбзэкIэ хунту псалъэфу, псалъэхэм къикIыр къэгурыIуэу щытын щхьэкIэ, езы псалъэхэр къапсэлъыфу, псалъэхэм адыгэ хьэрф зэгуэтхэм я макъхэр щагъэIуфу, къыщагъуэтыфу егъэсэн хуейщ.
Сабийхэр идогъасэ мыпIащIэу, зэпIэзэрыту псалъэным, щыпсалъэкIэ хьэуар тэмэму жьэдашэу, ику ит макъкIэ (мыкIийуэ икIи мыщэхуу) псэлъэным. Бгъэджэгуурэ. Макъхэм ящыщ дэхтэнэри псалъэм и пэм , и кIэм, икум хэту къебгъэгупсыс хъунущ хъэрфзэгуэтхэр зыхэт псынщIэрыпсалъэхэр, къебжьэкIхэр, усэ цIыкIухэр, псалъэжьхэр, джэгукIэхэр. Усэ цIыкIухэмкIэ пхуэгъэсэнущ псалъэхэм адыгэбзэм и хьэрф зэгуэтхэм я макъхэр ягъэIуфу, макъ зэхуэмыдэхэр зэхагъэкIыфу. Сабийхэр йдогъасэ псалъэхэр пычыгъуэкIэ жьэрыIуатэу зэпаудыфу, пычыгъуэхэмкIэ псалъэ, пслъэхэмкIэ псалъэуха зэхалъхьэфу. А лъэхъэнэм сабийхэр зэлэжь псалъэухахэр псалъитI - псалъиплI нэхъыбэу щытыпхъэкъым. Псалъэухар щаухкIэ, щыIэцIэрэ бжыгъэцIэрэ (сытIолым мыIэрыситI телъщ), щыIэцIэрэ плъыфэцIэрэ зэгъусэу (мыIэрысэ плъыжь) я бзэм къыщагъэсэбэпыфу щытын хуейщ. Сабийхэр егъэсэн хуейщ упщIэ ептам егупсысыфу, абы жэуап иратыфу, жэуап щаткIэ псалъэуха лIэужьыгъуэ зэхуэмыдэхэр къагъэсэбэпыфу, зы сурэт е сурэт зыбжанэкIэ псалъэуха зэхалъхьэфу, езы цIыкIухэми упщIэ тэмэму ятыфу.
Школым хуагъэхъэзыр сабийхэм я бзэр нэхъ къулей, бзэ зэпыщIакIэ псэлъэф хъун папщIэ, дере къэс тепсэлъыхьыжыным, къаIуэтэжыныгъэм хузогъасэ. АбыкIэ сэбэп къысхуохъу си лэжьыгъэм ехьэлIа схемэ-моделхэр. Сабийхэм яфIэгъэщIэгъуэну, джэгухэурэ иролажьэ апхуэдэ схемэхэм

1.4. Методы и направления, используемые для реализации Программы
Къэдгъэсэбэп Iэмалхэр (Методы и приемы).
- дидактическэ материалхэр (ребусхэр, кроссвордхэр, нэрылъагъу пособияхэр);
- Къуажыхьхэр, псынщIэрыпсалъэхэр;
- джэгукIэ, сюжет зиIэ сурэт гъэщIэгъуэн, егъэплъын, сабийхэм ящытхъун, тегъэгушхуэн, упщIэ етын, жэуап къыратыжыфу егъэсэн.

1.5. Планируемые результаты

Гъэм и кIэм сабийхэм яхузэфIэкIыпхъэр:
- цIыху IэщIагъэхэр (егъэджакIуэ, гъэсакIуэ, дохутыр, н.) ящIэу;
- дунейпсо махуэшхуэхэм щыгъуазэу;
- ди Армэм Хэкур зэрихъумэм щыгъуазэу;
- губгъуэм къыщыкI гъавэхэр ящIэу;
- гъэм и зэманхэр, къыщыхъу зэхъуэкIыныгъэхэр ящIэу;
- щIымахуэр изых бзухэмрэ хуабапIэм лъэтэж бзухэмрэ яцIыхуу;
- Къэбэрдей-Балъкъэрым и гербыр, ныпыр, президентыр яцIыхуу;
- Къэбэрдей-Балъкъэрым и щIыпIэ нэхъ дахэхэу 2-3 яцIыхуу;
- псыежэххэм щыщу 3-4 ящIэу;
-къалэхэу, къуажэхэу 4-5, районхэу 3-4 къыбжаIэфу; 
- адыгэ джэгукIэхэм щыгъуазэу, джэгуфу; 
- сабийхэм кIэлъызэрахьэ хабзэхэм щыгъуазэу.

Сабийхэр щытын хуейщ:
(требования к уровню подготовки)
- псалъэуха зэмылIэужьыгъуэ яухуэфу;
- сурэт цIыкIу зыбжанэкIэ, езыхэр зыщыгъуазэ Iуэхугъуэм теухуа рассказ, таурыхъ цIыкIу зэхалъхьэфу;
- псалъэм узыхуей макъыр къыхацIыхукIыфу, здэщыт щIыпIэр къыбжаIэфу (и пэм, и кум, и кIэм);
- псалъэуха зэхалъхьэфу, псалъищ-плIы нэхъ мыхъуу; 
- псалъэухар псалъэкIэ, псалъэхэр пычыгъуэкIэ яугуэшыфу;
- езыр-езыру, гъэхуауэ, зэкIэлъыхьауэ литературнэ текст цIыкIухэр зытепсэлъыхьыр къаIуэтэжыфу;
- тхыгъэ цIыкIухэр драмматизацэ ящIыфу; 
- пщIым нэс бжэфу, къебжыхыжыфу; 
- геометрическэ фигурэхэр, плъыфэхэр къыбжаЬфу; 
- илъэсыр мазэ дапщэ хъуми ящIэу; 
- тхьэмахуэ зэхуакур, кърабжэкIыфу; 
- фащэм тет тхыпхъэицIыпхъэхэм щыгъуазэу.
- цIыху IэщIагъэхэр (егъэджакIуэ, гъэсакIуэ, дохутыр, н.) ящIэу;
- дунейпсо махуэшхуэхэм щыгъуазэу;
- ди Армэм Хэкур зэрихъумэм щыгъуазэу;
- губгъуэм къыщыкI гъавэхэр ящIэу;
- гъэм и зэманхэр, къыщыхъу зэхъуэкIыныгъэхэр ящIэу;
- щIымахуэр изых бзухэмрэ хуабапIэм лъэтэж бзухэмрэ яцIыхуу;
- Къэбэрдей-Балъкъэрым и гербыр, ныпыр, президентыр яцIыхуу;
- Къэбэрдей-Балъкъэрым и щIыпIэ нэхъ дахэхэу 2-3 яцIыхуу;
- псыежэххэм щыщу 3-4 ящIэу;
-къалэхэу, къуажэхэу 4-5, районхэу 3-4 къыбжаIэфу; 
- адыгэ джэгукIэхэм щыгъуазэу, джэгуфу; 
- сабийхэм кIэлъызэрахьэ хабзэхэм щыгъуазэу.

Илъэсым и к1эм сабийхэм ящ1эн хуейщ:

  Сэлам зэрызэрах псалъэхэр

   ф1ыщ1э зэращ1 псалъэхэр

  инагъ – ц1ык1уагъ къызэрык1 псалъэхэр

  здэунэт1а – здэгъэза лъэныкъуэ къызэрык1хэр

  тхьэмахуэ зэхуакур

  геометрическэ фигурэм и ф1эщыгъэц1эхэр

  бжыгъэхэр, плъыфэ къэзыгъэлъагъуэхэр

  зэман къызэрык1хэр

  гукъыдэж къызэрык1хэр

  1ыхьлыхэмрэ благъэхэмрэ

  хэкумрэ Хэкур хъумэнымрэ

  плъыфэ къызэрык1хэр

  хьэл – щэн къызэрык1хэр

  унэ хьэпшыпхэр, унэлъащ1э

  теп1энщ1элъынхэр

  хьэкъущыкъухэр

  адыгэ шхыныгъуэхэр

  щыгъынхэр гъэм и зэманхэм теухуауэ

  зыхуэпэным теухуа псалъэхэр

  адыгэ ц1ыхухъу фащэм хыхьэхэр

  адыгэ ц1ыхубз фащэм хыхьэхэр

  ц1ыху 1эпкълъэпкъым теухуа псалъэхэр,

  къабзагъэм ехьэл1а псалъэхэр,

  ныбжьэгъугъэ,

  унагъуэ 1уэхухэр,

  хадэхэк1хэр,

  пхъэщхьэмыщхьэхэр,

  гъавэ къэк1ыгъэхэр,

  удзхэр,

  мэзым къыщык1 жыг л1эужьыгъуэхэр,

   унэ псэущхьэхэр,

  мэз псэущхьэхэр,

   бдзэжьейхэр,

  джэдкъазхэр,

  къуалэбзухэр,

  1эщ1агъэхэр,

  гъэм и зэманхэр, абахэм я1э зэхъуэк1ыныгъэхэр,

  уэгум ехьэл1а псалъэхэр,

  адыгэ музыкалнэ 1эмэпсымэхэр,

  1эмэпсымэхэр,  

  Къэбэрдей – Балъкъэр республикэм щыпсэу лъэпкъхэр,

   районхэр, къалэхэр, къуажэхэр, псыежэххэр, гуэлхэр,

  нэхъ щ1ып1э дахэхэр,

   сабийм к1элъызэрахьэ хабзэхэр,

  адыгэ тхьэлъэ1ухэр,

   махуэшхуэхэр.
Сабийхэм я зэфIэкыр къызэрапщытэ


(Формы контроля и учета движения воспитанников)
- Макъзешэхэмрэ макъ дэкIуашэхэмрэ къызэрапщытэ щIыкIэр (Диагностикэ);
- Есэпыр сабийм зэрищIэркъызэрапщытэ щIыкIэр;
- адыгэбзэ ьграмматикэм сабийм хищIыкIыр къызэрапщытэ щIыкiэр;
Нарылъагъу- дидактическэ материалхэр:
(наглядный материал)
- Зы псалъэу дауэ жыпIэ хъуну? 
- Мы суратхэм итхэм щыщу дэтхэнэр лей? (Iэщ, щыгын, хадэхэкI)
- псаущхэхэр,
- зэрыджэгу Iэмэпсымэхэр,
- зэрылъажэ Iэмэпсымэхэр.
Къэдгъэсэбэп Iэмэпсымэхэр:
(оборудование)
Къэрэндащ, пластилин, телевизор, доска, мольберт, Iуданэ зэмыфэгъухэр, уагъэ щащI стэнок, сурэтхэр.

11.Организационный раздел.
2.1. Особенности осуществления образовательного процесса

III. Илъэсих-блы зи ныбжьхэм папщIэ программэм хэзыгъэгъуазэ тхыгъэ.

(Краткое содержание программы)
А ныбжьым ит сабийхэм дерситI яIын хуейщ. Дерсыр егъэкIуэкIыпхъэщ дакъикъэ 25-30- кIэ. 
Зы илъэсым къриубыдэу егъэкIуэкIыпхъэщ сыхьэт 72-рэ.
Сабийхэм я гъэсэныгъэмрэ я акъылымрэ зегъэужьын, я узыншагъэм хэгъэхъуэн, я Iэпкълъэпкъ цIыкIухэм зегъэужьын. ЩIэныгъэ зрагъэгъуэтыным хущIэкъуу, я акъылыр абы траухуэфу, набдзэгубдзаплъэу щытыфу, еджэным дегъэхьэхын. Езыхэм я лэжьыгъэр къапщытэжыфу, оценкэ иратыжыфу егъэсэн.
Дыкъэзыухъуреихь дунейм теухуа щIэныгъэ зэмылIэужьыгъуэ етын, патриотическэ, интернациональнэ зэхэщIэ яIэу, я къэралыр, щыпсэу республикэр фIыуэ ялъагъуу сабийхэр къэгъэтэджын.
Ди къэралым щыпсэу лъэпкъ зэмылIэужьыгъуэхэр зэгурыIуэ-зэдэIуэжу зэрызэдэпсэум сабийхэм гу лъегъэтэн.
Бзэм и лъэныкъуэ псори егъэфIэкIуэн: кIэщI дыдэуи зыубгъуауи сабийхэм яхуэбгъэува упщIэм елъытауэ жэуап къуатыжыфу, я ныбжьэгъу цIыкIухэм жаIам дыщIагъужыфу егъэсэн.
Адыгэбзэ грамотэм хуэгъэхьэзырын. Бзэм и макъ псори псалъэхэм щызэхахыу, абы и анализ ящIыжыфу егъэсэн.
Адыгэ художественнэ литературэр фIыуэ егъэлъагъун, я эстетическэ гъэсэныгъэм хэгъэхъуэн, лъэпкъ искусствэр фIыуэ егъэлъагъун. ИхъуреягъкIэ ялъагъу дахагъэр зыхащIэу, абы щыгуфIыкIыу, ар зэрахъумэным иужь иту егъэсэн.
Езы цIыкIухэр зэрыIыгъыу, нэхъыжьхэми нэхъыщIэхэми пщIэ-нэмыс хуащIыфу, нэхъыщIэ цIыкIухэм ядэIэпыкъуу, езыр-езыру джэгукIэр къыхахрэ зэдэджэгуфу, сабийхэр егъэсэн.
Экологическэ гъэсэныгъэ етын.
ЕсэпымкIэ ящIэм пыщэн.
Сабийхэм я ныбжьым, я акъылым къиубыдыну къыфщыхъу адыгэ хабзэм щыгъэгъуэзэн. 
Сабийхэм зэхагъэкIыфын: таурыхъыр, рассказыр, усэр. Тхыгъэм и купщIэ нэхъыщхьэр къагурыIуэу (главную идею произведения), пэжу оценкэ лIыхъужьхэм иратыфу, гъэхуауэ усэ къеджэфу, таурыхъ жаIэжыфу, рассказ цIыкIу зэхалъхьэфу егъэсэн. 


2.2. Организация режима

Согласно требованиям СанПиН 2,4,1.3049-13 продолжительность занятий в подготовительной группе 6-7 лет 25-30 минут.

Илэсым къыриубыдэу егъэкIуэкIыпхъэ дерсхэр

Илъэс бжыгъэр

Дерсхэр зэрекIуэкIыну зэманыр (дакъикъэр)

Тхьэмахуэ зэхуэкум къыриубыдэу егъэкIуэкIыпхъэ дерсхэр

Зы илъэсым къыриубудэу егъэкIуэкIыпхъэ сыхьэт бжыгъэр


6-7


25-30


2


72

111.Содержательный раздел.
3.1. Перспективный план

II. Илъэсих – блы зи ныбжьхэм я махуэыбжэ план

Мазэр

Махуэхэр 

Дерсыр

Дерсыр

Дерсыр

Дерсыр

Фо-
кIадэ
сен-
тябрь 


Дерсыр:

«Гъэмахуэ зыгъэпсэху

гъуэр зэрызгъэкIуар»

«Бжьыхъэ»

Щомахуэ Амырхъан и усэ
«Ди хэкур»

«ХадэхэкIхэр къырахьэлIэж»

Мурадыр:

-псалъащхьэм щIэту рассказ цIкIу зэхегъэлъхьэн; 

-я гупщысэм зегъэужьын, я бзэм зегъэужьын папщIэ нхъбэрэ гъэпсалъэн. 

Усэ «Гъэмаху» Къэгъырмэс Борис итхам къахуеджэн. 

-Нэщэнэхэр ягу къэгъэкIыжын. 

Сабийхэм я гупсысэм зегъэужьын Бжьыхьэм теухуауэ псалъэмакъым зегъэубгъун. 

-псалъэжьхэр яжеIэн,

псыщIэрыпсалъэ егъэщIэн 

Пыжь пызу пыту щыту иту жыг.

-нэщэнэхэр ягу къэгъэкIыжын

Хэкумрэ Хэкур хъумэнымрэ ехьэлIа псалъэхэр яжеIн; къыщалъхуа Хэкур хъумэн, 

Мамырыгъэ, зэуэлI, бий, текIуэныгъэ, Iэщэ, хьэ гъэса, армэ.
«Ди хэкур»

Усэр гукIэ егъэщIэн.
Псалъэжь яжеIэн
«Уи Хэку лей къылъысмэ къыщыж». (къытегъэзэжын 30 фокIад)

«ХадэхэкIхэр къырахьэлIэж» сурэтымкIэ гъэлэжьэн: 

Бжьыхьэм зэхъуэкIыныгъ иIэхэм гу лъегъэтэн. Бжьыхъэр мазищ зэрыхъур яжеIэн

мазэцIэхэр ягу ирегъэубыдэн ;(фокIадэ. Жэпуэгъуэ, щакIуэгъуэ.

-Псалъэжьхэр яжеIэн

Жэп-
уэгъуэ
октябрь

Дерсыр:

«Унагъуэ псэущхьэхэр»

«Мэз псэущхьэхэр »
хьэкIэкхъуэкIэхэр

«Бажэр тхьэкIумэкIыхьыр адакъэр»


«Бжьыхьэку»


Мурадыр:

Псэущхьэхэр фIыуэ ялъагъуу. гущIэгъу хуащIу егъэсэн.

«Хьэм ныбжьэгъу къызэрилъыхъуар» таурыхъым къахуеджэн
Псалъэжь яжеIэн 

Iей пщIауэ фIым ущымыгугъ.

Я гупсысэр къагъэсэбэпыфу егъэсэн 

Макъ –жь-р ,хьэрф жь-р егъэцIыхун, а макъхэр хэту псалъэ къегъгупщы

сын.
«дыгъужьы и кIудыкIар»
Хъыбарыр яжеIэн
Гъэхуауэ егъэдаIyэн жегъыIэжын.

Унагъуэ псэущхьэхэмрэ мэз псэущхьэхэмрэ зэхагъэкIыфу егъэсэн.

Къуажэхь яжеIэн 

Таурыхъхэр къызэрыщIадзэр къегъэщIэжын гупсэхуу едэIуэфу егъэсэн.

Бжьыхьэм хиубыдэ мазэхэр къегъэщIэжын. Гъэм и зэманхэр зэхагъэкIыфу егъэсэн. Бжьыхьэм теухуа псалъэжьхэр яжеIэн къегъэщIэжын. 

щакIэ-
гъуэ
ноябрь


Дерсыр:

«IэщIагъэ»

«Умышынэ, дадэ» ХьэхъупащIэ Хьэжбэчыр

«Ди мэзым» Къэгъырмэс Бэрис итха усэ

Прозэ «ПIытIурэрэ

Идарырэ» къахуеджэн


Мурадыр:

Нэхъыжьхэм пщIэ хуащIу я гугъуехьы зэхащIыкIыу, я гумм илъыр къаIуэтэфу егъэсэн.

IэщIагъэ къызэрыкI псалъэхэр яжеIн (пщафIэ, дохутыр, гъэсакIуэ,)егъэджакIуэ.

Къыхах IэщIагъэхэм тегъэпсалъыхьын. 

«Дохутыр цIыкIу» усэм къахуеджэн ар зэпкъырыхын

Бынунагъуэм ехьэлIа псалъэхэр яжеIэн. Адэ, анэ, адэшхуэ (дадэ), анэшхуэ (нанэ), дэлъху, шыпхъу. Адэ-анэм пщIэ хуащIу я гугъуехьыр зэхащIыкIу егъэсэн.

«умышынэ,дадэ»хъыбарым къахуеджэн. Абыи купщIэ нэхъыщхьэр къыхахыфу егъэсэн.
(29 къытегъэзэн).
«ЛъаIуэкIэ» адыгэ хабзэм щыщ тхыгъэ къахуеджэн 

Усэ ящIэхэр къэпщытэжын ахэр зытеухуам тепсэлъыхьн.

- «Ди мэзым»жыхуиIэ усэм

къахуеджэн упщIэкIэ зэпкъырегъэхыжын; 

-ялъагъумрэ усэмрэ зэрапхыфу, абы яку дэлъ зэщхьыныгъэр къэгъуэтыфу. къыжаIэфу егъэсэн.

Гупсэхуу псалъэмакъыншэу едэIуэфу я акъылым зегъэужьын.

ПсалъэщIэхэр: адакъэш, лъэджажитI, инат,пцIэгъуэплъ.

Дыгъэ-

Гъазэ
декабрь

Дерсыр:

«ЩIымахуэпэ»

КIэрашэ Т, Акъасор З «Мыщэ и къуэ Батыр»:

ЛъэпIкъ IэщIагъэхэр 

КIэрашэ Т. Акъсырэ З

«Мыщэ и къуэ Батыр»


Мурады:

Гъэм и зэман къихьм (щIымахуэм) зэхъуэкIыныгъэ ялъагъухэм тегъэпсэлхыхьын, я бзэм зегъэужьын, я псалъэмакъым зегъэужьын. щIымахуэ мазэцIэхэр адыгэбзэкIэ яжеIэн. (дыгъэгъазэ, щIышылэ, мазае ).

- таурыхъ ящIэхэр, таурыхъыр къызэрыщIадзэ псалъэхэр къегъэпщытэжын. 

-таурыхъым хэзышэ псалъэмакъ егъэкIуэкIын.

Таурыхым Iыхьэ-Iыхъэурэ къахуеджэн. И купщIэ нэхъыщхьэр къхахыфу егъэсэн. 

Псалъэжь яжеIэн «Iей пщIауэ фIым ущымыгугъ.

Еджэгъуэр псалъэжькIэ къыщIэдзэн; 

-дыщэр и Iэпэм къыпощ.

-зэIусэм псэ хелъхьэ.

- лэжьыгъэм уегъэлъапIэ, щхьэхынагъэм уегъэпуд.

лъэпIкъ IэщIагъэхэм яхутепсэлъыхьн.ЦIыхубз (цIыхухъу)фащэхэм щыгъуазэ щIын.

«уагъэ пщIэ» егъэщIын.

(30.еджэгъуэр кътегъэзэн)

-таурыхъыр къазэрыгурыIуар упщIэкIэ къэхутэн. 

Таурыхъым къыкIэлъыкIуэ

Iыхьэм къахуеджэн.тегъэпсэлъыхьын.
-псалъэжьхэр къэпщытэжын.


ЩIышылэ
Январь

Дерсыр:

«Ди тхьэмахуэр» 

«Псей»

«ЩIымахуэр дигъусэу изых къуалэ бухэр» 

Мурадыр:

Тхьэмахуэ зэхуакур: зэкIэлъыхьауэ тхьэмахуэ зэхуакур къабжыфу (блыщхъэ, гъубж, бэрэжьей, махуэку, мэрем, щэбэт, тхьэмахуэ). Нобэ сыт хуэдэ махуэ? УпщIэм и жэуап къуатыфу, Махуэ бжыгъэхэр ябжыфу, дэхтэнэ махуэр япэ итыми дэхтэнэр иужь итыми жаIэфу егъэсэн.

Псейр къыщежьар яжеIэн, къегъащIэжын ,жыгхэр егъэцIыхун. Псейм и мыхьэнэряжеIэн Усэ «Псей цIыкIу» Къудащ Рая итхам къахуеджэн псалъэхэр къагрыгъэIуэн.

ГукIэ егъэщIэн.
Сабийигъуэ н.кIу. 44.

Къуалэбзу дигъусэу щIымахуэр изыххэм щыгъуазэ щIын, абыхэм яцIэхэр яжеIэн (бгъэ,къуаргъ, къанжэ, вынд,тхьэрыкъуэ, бзу гъуабжэ, къашыргъэ.) къуалэбзу лъэтэжхэмрэ щIымахуэр изыххэмэрэ зэхагъэкIыфу егъэсэн, я шхыныгъуэхам тепсэлъыхьн.

Мэзае 

Февраль 

Дерсыр:

АфIэунэ Л. «Япэ уэс»

Дерс блэкIахэр къэпщытэжын

ХьэцIыкIу Хь. «Ныбжьэгъу пэж»:

Журт Б. «Къулбацицэ»:


Мрадыр:

Гъэм и зэманхэр ягу къэгъэкIыжын. Дызэрыт зэманым тегъэпсэлъыхьын. «Япэ уэс» - усэм гъэхуауэ къахуеджэн; псалъэ нэхъ гугъухэм елэжьын.Макъ къамыпсэлъыфхэм елэжьын.

Макъ жь-р псалъэхэм къыщагъэсэбэпыфу, щагъэIуфу егъсэн; - макъхэр къызэрапсэлъым кIэлъыплъын; -макъым теухуа усэ цIыкIу иригъуазэе; -жь(ы)макъыр адыгэбзэ макъыу зэыщытыр сабий хэм къагурыгъэIуэн

Ныбжьэгъугъэ: къызэрыкI псалъэхэм щыгъуазэ щIын. Зэныбжьэгъу, ныбжьэгъу пэж, гъэпэжын, пэжу хущытын,

къыщхьэщыжын, дэIэпыкъун,

зэгъусэн, зэрыгъэпэжын. 

- усэр гукIэ егъэщIэн.

Таурыхъ ящIэхэр къэпщытэжын.

кIэщIу тепсэлъыхьын. 

-ТаурыхъыщIэм къахуеджэн, псалъэ нэхъ гугъухэм елэжьын;

Къулбацицэ ихъэл-щэным тегъэпсалъыхьын:

- жэрыIуатэу сурэт хуегъэщIын,я бзэм зегъэужьын.


Гъэтхэпэ

Март 


Дерсыр:

ЦIыхубзхэм я махуэм теухуауэ псалъэмакъ сабийхэм ядегъэкIуэкIын

Дерс блэкIам къытегъэзэжын.

Журт Б. «МафIэщхьэджэд»:


ЩоджэнцIыкIу I «Си анэ»


Мурадыр:

Гъэм изэман къихьам гу лъегъэтэн .гъатхэм кIэщIу тепсэлъыхьын.

Гъэтхэпэ мазэм и 8-р цIыхубзхэм я махуэщ абы тухуауэ псэлъэмакъ ядегъэкIуэкIын. Къэнкъул ФI. итха «Мамэ» 

-усэр гукIэ егъэщIэн, псалъэ нэхъ гугугъухэм елэжьын, макъ нэхъ къатехьэлъэхэр нэхъыбэрэ къегъэпсэлъын

I.Псалъэхэр пычыгъуэкIэ зэпаудыфу,модельхэмкIэ къагъэлъагъуэфу егъэсэн:

- жэм (ж,м- макъ дэкIуашэщ; э – р макъ зешэщ). 

2.Геометрическэ фигурэхэр егъэцIыхуным пыщэн: - хъурей, зэбгъузэнатIэ, щимэ, плIимэ.

3.Плъыфэхэр ягу къэгъкIыжын (гъуэжьплъыжыфэ, тхьэмбылыфэ, морэ.)

I. Адыгэ тхьэлъэIухэр (махуэшхуэхэр): мафIащхьэтыхь, вакIуэдэкI,вакIуэихыж, Созрэш тхьэлъэIу.

2. Журт Б. «МафIащхьэджэд»

- расказым къахуеджэн;

тхьэлъэIум теухуа псалъэмакъ ядегъэкIэкIын.

3. рассказыр упщIэкIэ зэпкъырыхы

жын.

I. Усэр гукIэ егъэщIэн; псалъэ нэхъ гугъухэм елэжьын.

2. Анэм теухуа псалъэжь егъэщIэн: - «Анэ зимыIэм, гуIэр и махуэщ».

Мэлыжьыхь 
Апрель 


Дерсыр:

I. Къэрмокъуэ Хь. «Сосрыкъуэ мафIэ къызэрихьар».

I. Дерс блэкIар къэпщытэжын.

I. Къуалэбзухэр

I. Гъэмрэ, зэманхэмрэ.

Мурадыр:

I.IуэрыIуатэм къыхэщыж хъыбарым къызэрыгуэкI дыдэу щыгъэгъуэзэн, псалъэ нэхъгугъухэм елэжьын;

2. Егъэлеиныгъэ хэлъхэм къытеувыIэн, хъыбарыр иджырей гъащIэм ирегъэгъэпщэн.

3. Сосрыкъуэ и фэепплъ Налшык дэтым яхутепсэлъыхъын.

I. «Дз» - «ц» макъхэр псалъэхэм щызэхамыгъэзэрыхьу, къыщагъуэтыфу, щагъэIуфу егъэсэн:

2. Тхылъым ит дидактическэ материалхэр къэвгъэсэбэп.

I. ХуабапIэм лъэтэж къуалэбзухэмрэ, щIымахуэр ди деж щизыххэмрэ зэхагъэкIыфу егъэсэн.

2. ахэр хъумэн зэрыхуейр сабийхэм къагурыгъэIэн.

3. Тхылъым ит сурэтхэр къэгъэсэбэпын.

I. Гъэм и зэманхэр егъэцIыхун: 

- бжъыхьэ, щIымахуэ гъатхэ, гъэмахуэ;

- гъэм и замэн къэс мазэ щырыщ зэрыхъур яжеIэн;

2. Тхылъым ит иллюстрацэр къэгъэсэбэпын.

Накъыгъэ 
Май

Дерсыр: 

«Си Налшык къалэ»

Гулъытэ хэха зыхуэщIыпхъэхэр (достопримечательности) 

Дерс зэджахэр къэпщытэжын

Мурадыр:

I. Ар ди республикэм и къалащхьэу зэрыщытыр егъэщIэн;

2. Гербыр, флагыр егъэлъагъун.

3. Кабардей-Балъкъэрым и президентр егъэцIыхун.

I. Налшык дэт театрхэм, музейхэм, фэеплъхэм, щыгъуазэ щIын.

2. Ди республикэм щыпсэу лъэпкъхэр егъэцIыхун: 

- ахэр зэгурыIуэ-зэдэIуэжхэу зэрыпсэум гу лъегъэтэн.

3. Нэхущ Мухьэмэд и рассказ «Ди Налшык къалэ» къахуеджэн.

I. Гъэ еджэгъуэм яджа псори зэхуэхьэсыжын,къэпщытэжын.

2. Къызэрапщытэ диагностикэ екIуэкIыным хуэгъэхьэзырын.


1V.Список литературы

Литературэ къэдгъэсэбэпхэр

  1. Жиляев Н.Х. - «Щэнгъасэ»
  2. Мафедзова С.Х. – «Адыгэ сабий джэкукIэхэр»
  3. Налоев З.М. – «Сабий щэнгъасэ»
  4. Ацканова Р.М. – «Анэбзэ»
  5. Шхагапсоев С.Х, Слонов Л.Х – «Кабардинские названия растений»
  6. Кардангушев З.П. – «Адыгэ псалъэжьхэр»
  7. Шадова Л.И., Штепа Т.Ф. – «Национально-региональный компонент дошкольного образования».
  8. Кишев Х.С. – «Лъэпкъ IэщIагъэхэр».


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Рабочая программа дополнительного образования по английскому языку для детей 4-5 лет.

Программа составленя на основе Федерального государственного образовательного стандарта дошкольного образования.Цель программы:-способствовать всестороннему развитию личности дошкольников через воспит...

Рабочая программа по курсу занимательный английский язык для подготовительной группы детского сада

Программа рассчитана на детей  6-7 лет.Содержит большое количество песен,стихотворений,считалок.Прошла успешную опробацию....

Рабочая программа кружковой работы по английскому языку в ДОУ

Рабочая программа кружковой работы по английскому языку в ДОУ, основанная на программе обучения дошкольников английскому языку  Штайнепрайс М.В. "Английский язык и дошкольник"...

Рабочая программа подготовительной группы по английскому языку

Рабочая программа  подготовительной группы по английскому языку...

Рабочая программа по обучению детей бурятскому языку в детском саду

Настоящая рабочая программа разработана на основе  общеобразовательной программы дошкольного образования «Детство». / Под ред. Т. И. Бабаевой, А.Г. Гогоберидзе, З.А. Михайловой, Образ...

Рабочая программа по образовательной деятельности "Бурятский язык"

Рабочая программа по обучению детей старшего дошкольного возраста разработа в соответствии:- С основной образовательной программой дошкольного образования МБДОУ г. Улан – Удэ «Детский сад ...